Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanteiden kiillotus..
Collapse
X
-
Originally posted by Harri G View PostMuistelen lukeneeni että pultit kiinni vaan ja sitten vasta sisäpuolelle siihen saumaan tököttiä.F01 730d semivoll
e30 325 turbo m-tech2
Comment
-
-
Originally posted by tonmppa View Postkyllä se liimamassa varmaan sinne väliinkin kuulus laittaa :think
tai no ite ainaki laitan ku siellä semmoset olikin
Vai meinasitko että saat täsmälleen yhtä paksusti koko kehälle sen?
Sauman päälle massa vanteen sisäpuolelle, ja pultteihin mieto lukite, se on siinä.
Comment
-
-
Originally posted by Sami. View PostMinkä moista pintaa hakusessa? Ihan lumppulaikalla ja jollain kunnon töhnällä saa jo ihmeitä aikaan, ku noinkin hyvä pinta valmiiks.
Ja ehkä miljoonas kerta, eli ei niitä vahoja siihen lopuks VAAN:
Paaaljon parempi lopputulos ja kestää isältä pojalle.
Kuinkas paljon vaha himmentää kiiltoa?sigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostNyt on reunat hinkattu kiiltämään ja huomenna pitäis pyöräyttää alle..ja ilmeisesti vaan sinoli pintaan(?)..Kuinka usein tuo sinoli noihin pitäisi levittää?
Kuinkas paljon vaha himmentää kiiltoa?
Viimekesänä tuli vedettyä joka pesun yhteydessä Glymin punaiset vahat vanteiden pintaan ja olin ihan tyytyväinen. Viime keväänä tosiaan viimeksi kiillotin vanteet ja tänään kun otin auton tallista, joka ei ole edes "kuiva", eivät vanteet olleet vieläkään hapettuneet. Paras kiilto tosin on kyllä selvästi lähtenyt.
Comment
-
-
Originally posted by Juhi$ View PostItseänikin kiinnostaisi tuo sinoli homma... Onko se nyt teh shit?
Viimekesänä tuli vedettyä joka pesun yhteydessä Glymin punaiset vahat vanteiden pintaan ja olin ihan tyytyväinen. Viime keväänä tosiaan viimeksi kiillotin vanteet ja tänään kun otin auton tallista, joka ei ole edes "kuiva", eivät vanteet olleet vieläkään hapettuneet. Paras kiilto tosin on kyllä selvästi lähtenyt.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostHuomasitko tuon vahan himmentävän kiiltoa kuinka merkittävästi?
Comment
-
-
Luin koko topicin läpi ja pari asiaa jäi mieleen.
Jos vanteessa on jo valmiiksi kiiltävä reuna, mistä on lakka tai kiilto hävinnyt. Ei todellakaan kannata mennä hieromaan sitä millään 150 paperilla. Näin teetät vain itsellesi turhaa työtä. Helpoin keino on poistaa lakka esim. nitromorsilla tai jollain jykevämmällä maalinpoistoaineella. Nitromorsin käyttö helpottuu jos saat maali/lakkapinnan ensin jollain rikki, tosin myös riski että kairaat "hyvään" pohjaan syvät jäljet. Sen jälkeen lumppulaikka ja kiilloitusvahatanko. Tämän jälkeen riittää autosol ja glym (löytyy myös miljoona muuta vaihtoehtoa, mutta nämä helpoimmat hankkia). Tässä pätee normaali järki, jos vanteessa on syviä naarmuja mitkä pitää poistaa niin silloin on pinta hiottava tasaiseksi.
Jos päätät uhrata mielenterveytesi esim. Alessioiden kiilloitukseen kannattaa varata runsaasti aikaa. Maalinpoiston ei pitäisi tuottaa tuskaa, mutta ennen kuin olet saanut itsellesi tarpeeksi sileän pohjan koko kiilloituksen mahdollistamiseksi, saattaa mielenterveytesi olla jo ehtoo puolella.
Pinnan pitää olla tasainen, ennen kuin peilikiilto on edes mahdollista.
Kasattavien vanteiden pultteihin tiedän kolme vaihtoehtoa:
-uusiminen
-pinnoitus
-maalaus (iso riski rikkoa pinta niputettaessa)
Kasattavien vanteiden niputtamisessa olen itse käyttänyt tätä tyyliä, joka on ainakin tähän asti ollut toimiva:
Vanteet kokonaisuudessaan nippuun ja mielellään momenttiin (BBS taisi kertoa 25nm, korjatkaa jos väärässä). Sen jälkeen tiivistemassaa saumaan, mikä kestää eri lämpötiloja, ja myös kovettuu. Eli ei mitään moottorin kasaus massaa. Ne pultit kyllä pitää sen vanteen kasassa, ei se liima. Eli sitä on turha lällätä sinne väliin, ja tursotella pitkin juuri kiilloitettua pintaa.
Aineita ja keinoja on monia, mutta ei kannata mennä perse edellä puuhun. Olen useat vanteet ostanut, mitä on joku kyläseppä mennyt pienen hapettumisen takia hinkkaamaan 40 paperilla. On iso urakka, alkaa sen jälkeen niitä ehostamaan.
Kertokaa toki, jos olette itse havainneet jonkin hyvän keinon/aineen, se helpottaa varmasti kaikkia. Itse tekemällä oppii. Ja virheistä .Last edited by Touring; 10-04-2010, 03:35.Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
-
Originally posted by Touring View PostKertokaa toki, jos olette itse havainneet jonkin hyvän keinon/aineen, se helpottaa varmasti kaikkia. Itse tekemällä oppii. Ja virheistä .
Onkos kukaan kokeillut sinolin polttogeeliä?
42 1:1,6 70/30
Comment
-
-
Eilen tuli aloiteltua tuota vanteiden kiillottelua, siksi kun huulista oli jonkin verran lakka syöpynyt suolan ansiosta. Eli hion ja kiillotan ainoastaan huulen ja vanteen reunan. Maalin poisto aine oli melko pettymys eihän sillä saanut lakkaa irti juuri ollenkaan. Koitin myös hioa 400 paperilla ennen sen laittoa ei kummentunut. Parhaaksi vaihtoehdoksi jäi hioa lakat pois 400 paperilla. Ja hioin 1200 asti jonka jälkeen rättilaikalla ja autosolilla pinta kiiltäväksi. Ei tuossa nyt niin ihmeellinen homma oo jos ei ala peili pintaa havittelemaan, kun kyseessä on kuitenki vaan autonvanteet...530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
Comment