Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jouni.325
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 2860


    Koleilin tänään tätäkin ainetta, mutten ollut tyytyväinen loppu tulokseen joten vedin vain metal polishin pintaan
    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
    Myös projekti kertomus fasessa

    Comment

    • ///Masa
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 1468
      • Salo

      Originally posted by jouni.325 View Post

      Koleilin tänään tätäkin ainetta, mutten ollut tyytyväinen loppu tulokseen joten vedin vain metal polishin pintaan
      Tuli itsekin kokeiltua aiemmin tuota Sinolia, jälki ei ollut ainakaan parempi kuin Autosolilla. Eli Autosolia ajattelin käytää jatkossakin.
      BMW E30 M3
      BMW E46 M3
      BMW E118 1800

      Comment

      • Sami.
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 2526
        • Lahti

        Mites totesitte oikeen ton huonon lopputuloksen?:think

        Siis eihän toi nyt varsinaisesti mitn kiillota, vaan suojaa sitä pintaa hapettumiselta. Tarkotus tota on läträtä niihin vasta ihan viimeseks muitten aineitten jälkeen.
        eDIRTY
        kliks

        Comment

        • jouni.325
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 2860

          Originally posted by Sami. View Post
          Mites totesitte oikeen ton huonon lopputuloksen?:think

          Siis eihän toi nyt varsinaisesti mitn kiillota, vaan suojaa sitä pintaa hapettumiselta. Tarkotus tota on läträtä niihin vasta ihan viimeseks muitten aineitten jälkeen.
          Suoraan kiillon päälle vetäsin, aluksi kyllä näytti hyvältä mutta pinnasta tuli jotenkin likaisen näköinen
          Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


          Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
          https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
          Myös projekti kertomus fasessa

          Comment

          • tonmppa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 276
            • nurmijärvi

            kertokaahan mikä mulla tuossa kiillotuksessa oikeen menee väärin tai jotain, ku alan kiillottamaan niin siitä pinnasta tulee semmonen "sumuinen"/himmeä pinta suurimmaksi osaksi?? olen kokeillu kiillottaa ensin autoglymin metal polish tahnalla , ja tänään olen kokeillu tota autosolin tahnaa mutta kummallaki on sama lopputulos. ja olen omasta mielestä tehny kyllä kaiken oikein niinku pitää mutta se vaan jää semmoseksi himmeäksi. kertokaan kaikki mahdollinen apu, alkaa mennä hermot tosissaan ku ei saa renkaita vaihdettua, tai saahan ne mutta kehtaa tuommosia alle laittaa

            Comment

            • iikka
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2597
              • Oulu

              Originally posted by tonmppa View Post
              kertokaahan mikä mulla tuossa kiillotuksessa oikeen menee väärin tai jotain, ku alan kiillottamaan niin siitä pinnasta tulee semmonen "sumuinen"/himmeä pinta suurimmaksi osaksi?? olen kokeillu kiillottaa ensin autoglymin metal polish tahnalla , ja tänään olen kokeillu tota autosolin tahnaa mutta kummallaki on sama lopputulos. ja olen omasta mielestä tehny kyllä kaiken oikein niinku pitää mutta se vaan jää semmoseksi himmeäksi. kertokaan kaikki mahdollinen apu, alkaa mennä hermot tosissaan ku ei saa renkaita vaihdettua, tai saahan ne mutta kehtaa tuommosia alle laittaa
              hierotko käsin vai rättilaikalla..? käsin edestakas hinkkaamalla tuskin saatkaan niin kiiltävää ku rättilaikalla
              Speed costs, how fast you wanna go?

              Comment

              • micke_
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1151
                • Lojo

                Originally posted by jouni.325 View Post
                Suoraan kiillon päälle vetäsin, aluksi kyllä näytti hyvältä mutta pinnasta tuli jotenkin likaisen näköinen
                Yhdellä rätillä pyyhkäsit pintaan ja toisella hinkkasit sen jälkeen? Kuullostaa vähän siltä kun olis vaan pyyhkäisty pintaan märällä rätillä ja jätetty sellaseks.
                E24 ///M635CSI
                E61 520d LCI
                Ex: E30 1006hv/1161nm
                ig: m1ckee_

                Comment

                • Sami.
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 2526
                  • Lahti

                  Originally posted by tonmppa View Post
                  kertokaahan mikä mulla tuossa kiillotuksessa oikeen menee väärin tai jotain, ku alan kiillottamaan niin siitä pinnasta tulee semmonen "sumuinen"/himmeä pinta suurimmaksi osaksi?? olen kokeillu kiillottaa ensin autoglymin metal polish tahnalla , ja tänään olen kokeillu tota autosolin tahnaa mutta kummallaki on sama lopputulos. ja olen omasta mielestä tehny kyllä kaiken oikein niinku pitää mutta se vaan jää semmoseksi himmeäksi. kertokaan kaikki mahdollinen apu, alkaa mennä hermot tosissaan ku ei saa renkaita vaihdettua, tai saahan ne mutta kehtaa tuommosia alle laittaa
                  Tommonen vajaa parin kilon vahatanko mötkö motonetistä


                  Kangaslaikka(parikin ehkä) samasta puljusta


                  Porakone on myös hyvä olla jonkun näkönen edes:think


                  Ja noilla lähet kokeilee, ni rupee kiiltämään.
                  Last edited by Sami.; 14-04-2010, 20:02.
                  eDIRTY
                  kliks

                  Comment

                  • tonmppa
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 276
                    • nurmijärvi

                    Originally posted by iikka View Post
                    hierotko käsin vai rättilaikalla..? käsin edestakas hinkkaamalla tuskin saatkaan niin kiiltävää ku rättilaikalla

                    olen kokeillu rättilaikalle ja käsin kiillottamalla, kummallaki sama lopputulos, käsin saan sen vaan melkeen nopeampaa, niin tyhmältä ku se kuulostaakin
                    minä että onko noissa perkeleen rättilaikoissa sitten eroja, että onko mulla ehkä niin paska laatuset laikat tai jotain ku niillä tulee semmonen siitä pinnasta??
                    Last edited by tonmppa; 14-04-2010, 20:21.

                    Comment

                    • Bemu500
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 2992
                      • INvaLA

                      Originally posted by tonmppa View Post
                      olen kokeillu rättilaikalle ja käsin hiomalla, kummallaki sama lopputulos, käsin saan sen vaan melkeen nopeampaa, niin tyhmältä ku se kuulostaakin
                      minä että onko noissa perkeleen rättilaikoissa sitten eroja, että onko mulla ehkä niin paska laatuset laikat tai jotain ku niillä tulee semmonen siitä pinnasta??
                      Onko huulet varmasti lakattomat? Jos on lakka päällä niin silloin voisi tehdä juurikin noin :think
                      -Official member of BTCF-Sauna team-


                      e91 325i -06

                      Comment

                      • tonmppa
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 276
                        • nurmijärvi

                        Originally posted by Bemu500 View Post
                        Onko huulet varmasti lakattomat? Jos on lakka päällä niin silloin voisi tehdä juurikin noin :think
                        on varmasti lakat pois. olen hionu huulet ensin: takahuulet 150--> 180--> 240--> 320--> 400--> 600--> 800--> veden kans 1000--> 1200--> 1500--> 2000

                        etu huulet aloitin 320/400 eteenpäin

                        sitten pesu veden ja saippuan kans, sitten raakaliuottimella pyyhin että kaikki paska varmaan lähtee pois. sitten ku huulet on kuivat alotin "kiillotuksen" mikä ei tosi tuottanu tulosta millään.kiillotuksessa sähköpora+rättilaikka motonetistä. tulos on himmeä/sumuinen pinta, ei hyvä. oikeastaa samankaltainen ku ennen työstöä mutta tosin ilman naarmuja ja lommoja sun muita.

                        Comment

                        • Sami.
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 2526
                          • Lahti

                          Käy hakemassa tommonen vahatanko ja saatat yllättyä..
                          eDIRTY
                          kliks

                          Comment

                          • Tuiske
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1441
                            • Lempäälä

                            Originally posted by tonmppa View Post
                            on varmasti lakat pois. olen hionu huulet ensin: takahuulet 150--> 180--> 240--> 320--> 400--> 600--> 800--> veden kans 1000--> 1200--> 1500--> 2000

                            etu huulet aloitin 320/400 eteenpäin

                            sitten pesu veden ja saippuan kans, sitten raakaliuottimella pyyhin että kaikki paska varmaan lähtee pois. sitten ku huulet on kuivat alotin "kiillotuksen" mikä ei tosi tuottanu tulosta millään.kiillotuksessa sähköpora+rättilaikka motonetistä. tulos on himmeä/sumuinen pinta, ei hyvä. oikeastaa samankaltainen ku ennen työstöä mutta tosin ilman naarmuja ja lommoja sun muita.
                            Jos mahdollista niin laitas hyvä valokuva että mistä tuo himmeys ilmenis. Jotkut alumiiniseokset on myös semmosia että ne ei ihan peiliks asti mee oikeen mitenkään.

                            Ja laitetaas eilisen ennen/jälkeen kuvat:

                            Ennen:



                            Jälkeen:



                            Hiominen 60 -> 120 -> 240 -> 400 -> 600 -> 1000 -> sisal-laikka+vahatanko -> autoglym metalpolish+rättilaikka.
                            Corvette C4 LT4 TURBO
                            Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                            Comment

                            • jarci
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 783
                              • Sawo

                              kyllä voin kertoa että on se sitte hirveetä jyystöä koko kiilloitus homma...
                              kateellinen oon näille ketkä näitä mielissään tekevät.. omat rh:_t kiilloittelin välttäväviksi 2 iltana...

                              ---tuo himmenevä juttu, onko varmasti lakka lähteny kokonaan pois? tai sitte on alu niin kuraseosta ettei ees kiillotu ? lakka ois kannattanu poistaa maalinpoisto aineella eikä hiomalla.

                              ite hankasin korrekin cleanerilla pohjat ja glymillä pinnan..
                              Nykyisin mennään X3 E83

                              Comment

                              • tonmppa
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 276
                                • nurmijärvi

                                Originally posted by jarci View Post
                                kyllä voin kertoa että on se sitte hirveetä jyystöä koko kiilloitus homma...
                                kateellinen oon näille ketkä näitä mielissään tekevät.. omat rh:_t kiilloittelin välttäväviksi 2 iltana...

                                ---tuo himmenevä juttu, onko varmasti lakka lähteny kokonaan pois? tai sitte on alu niin kuraseosta ettei ees kiillotu ? lakka ois kannattanu poistaa maalinpoisto aineella eikä hiomalla.

                                ite hankasin korrekin cleanerilla pohjat ja glymillä pinnan..


                                on lakat otettu pois ensin nitro morsella. oli vaan pakko itellä hioa sen jälkeen "alusta asti" ku pöljä noita huulia ku olivat niin huonossa kunnossa. entinen omista paljon ole välittäny vanteitten kunnosta :(

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎