Minkäslaista työkalua suosittelisitte hiomiseen. Epäkeskokone alkaa tuntuu liian epätarkalta. Ei saa tasaista painetta joka pintaan ja varsinkin nuo kapeemmat paikat jää hiomatta ja kulmat pyöristyy.
Nitromorssilla irtosi lakat ja spraymaalit malliikkasti. Tuohon alkuperäiseen väriin ei tunnu purevan. Lähti sitten hiomalla alkaen 80 paperilla, 120 kautta lopuksi 240. Täytyy vielä pari hienompaa paperia hakea ja viimeistellä niillä.
Onko jotain hyvää jippoa, millä saan bbs rs:ät kolmeen osaan?
Liimattu ilmeisesti sikamassalla, ja on kiinni kun tauti. Ei oikein ole uunia mihin mahtuisi vanne, kuumailmapuhaltimella varmaan puolisen tuntia lämmittelin niin että alko jo oikeesti massa käryämään ja siltikään ei suostu irtoamaan toisistaan.
Jos ei muu auta, niin toholla ajattelin viikonloppuna kokeilla. Aika vaikea vaan antaa sopivaa lämpöä, ettei vedä kieroksi.
Onko jotain hyvää jippoa, millä saan bbs rs:ät kolmeen osaan?
Liimattu ilmeisesti sikamassalla, ja on kiinni kun tauti. Ei oikein ole uunia mihin mahtuisi vanne, kuumailmapuhaltimella varmaan puolisen tuntia lämmittelin niin että alko jo oikeesti massa käryämään ja siltikään ei suostu irtoamaan toisistaan.
Jos ei muu auta, niin toholla ajattelin viikonloppuna kokeilla. Aika vaikea vaan antaa sopivaa lämpöä, ettei vedä kieroksi.
Puupalikka väliin ja lyöt kehän reunaan (siihen reunaan joka on keskiötä vasten) vasaralla välillä vaihtaen kohtaa, kyl pitäs irrota.
Tuli tapeltua omien Schmidtien kanssa, nimittäin kahdeksasta vanteesta yksi sisäkehä oli aivan käsittämättömän jumissa ulkokehässä. Sai tovin jumpata ja lopuksi lähti, kun kahdella puhaltimella ensin lämpöä molemmin puolin, iskua ja mattoveistä väliin + kaverin kanssa kumpaankin suuntaan repimistä kehistä. Joku kakkiainen tunkenut sikaa sinne väliin - kohtuu yhtäpuuta
Joo voi näköjään jättää autosolin/glymin tahnat ihan suosiolla kaupan hyllylle. Viimekeväänä niiden kanssa tuskailin huonoin lopputuloksi ja nyt kokeilin motonetistä sitä settiä, missä on 2 tankoa esikiillotusvahaa ja 2 viimeistelyvahaa sekä pari kangaslaikkaa. Hintaa oli joku 15€ ja noilla kiillottelee varmaan 20 settiä. Lisäksi vielä sisallaikka kainaloon samalla, niin riitti 1000 paperilla hionta. Vielä parempi olisi ilmeisesti ostaa juuri alumiinille tarkoitetut vahatangot, mutta nuo toimi myös varsin hyvin.
(porakone kyrvähti, joten takimmainen on kiillotettu vain sisallaikalla)
Aivan pientä jälkiä jäi vielä kangaslaikasta, mikä pitäs lähteä vielä pykälää hienommalla vahatangolla. Ja sen huomasin kans, että ei missään nimessä ainakaan autoglymmin punasta siihen pinnalle. Himmentää kiiltoa reilusti. Sinoli näyttäs toimivan hyvin ja siitä on vissiin aikasemmin ollu puhettakin.
Lisäksi tuli tehtyä tollanen 0-budjettilla kiillotuskone. Helpottaa ja nopeuttaa huomattavasti hommia. Kiitos takakynkästä juhomolle!
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Joo voi näköjään jättää autosolin/glymin tahnat ihan suosiolla kaupan hyllylle. Viimekeväänä niiden kanssa tuskailin huonoin lopputuloksi ja nyt kokeilin motonetistä sitä settiä, missä on 2 tankoa esikiillotusvahaa ja 2 viimeistelyvahaa sekä pari kangaslaikkaa. Hintaa oli joku 15€ ja noilla kiillottelee varmaan 20 settiä. Lisäksi vielä sisallaikka kainaloon samalla, niin riitti 1000 paperilla hionta. Vielä parempi olisi ilmeisesti ostaa juuri alumiinille tarkoitetut vahatangot, mutta nuo toimi myös varsin hyvin.
Aivan pientä jälkiä jäi vielä kangaslaikasta, mikä pitäs lähteä vielä pykälää hienommalla vahatangolla. Ja sen huomasin kans, että ei missään nimessä ainakaan autoglymmin punasta siihen pinnalle. Himmentää kiiltoa reilusti. Sinoli näyttäs toimivan hyvin ja siitä on vissiin aikasemmin ollu puhettakin.
Lisäksi tuli tehtyä tollanen 0-budjettilla kiillotuskone. Helpottaa ja nopeuttaa huomattavasti hommia. Kiitos takakynkästä juhomolle!
Mahtavan näköinen laite.
Miten tuolla motonetin setillä pitäisi kiillotus tehdä? Itse onnistuin vain polttamaan hionta-aineen vanteeseen.
Comment