Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11085
    • Oulu

    Originally posted by tommi--fi View Post
    Mahtavan näköinen laite.
    Miten tuolla motonetin setillä pitäisi kiillotus tehdä? Itse onnistuin vain polttamaan hionta-aineen vanteeseen.
    Sisallaikalla saa olla todella pienet kierrokset, ettei palaisi kiinni. Esim. akkuporakoneessa kun on 2 vaihdetta, niin sillä hitaammalla jyrryyttää. Huomaa kylllä jos kierroksia on liikaa, kun se tosiaan palaa kiinni. Ja reilusti painetta. Kangaslaikalla voi käyttää sitä nopeampaa vaihdetta, mutta tarkkana saa silti olla. Myös verkkovirralla toimiva porakone toimii pikkukierroksilla kangaslaikan kanssa ja painaa ei tarvi hirveästi.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • tommi--fi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 1066
      • Riihimäki

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Sisallaikalla saa olla todella pienet kierrokset, ettei palaisi kiinni. Esim. akkuporakoneessa kun on 2 vaihdetta, niin sillä hitaammalla jyrryyttää. Huomaa kylllä jos kierroksia on liikaa, kun se tosiaan palaa kiinni. Ja reilusti painetta. Kangaslaikalla voi käyttää sitä nopeampaa vaihdetta, mutta tarkkana saa silti olla. Myös verkkovirralla toimiva porakone toimii pikkukierroksilla kangaslaikan kanssa ja painaa ei tarvi hirveästi.
      Ohjeissa taisi joku maininta olla paineesta. Mitenkäs se hionta-aineen "sulatus" Ohjeissa lukee että toimii parhaiten kun on lämmintä. Talli on kymmenenasteinen riittääkö vai pitääkö antaa lisälämpöä?
      Auto tai moottoripyörä Virosta?

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11085
        • Oulu

        Mulla oli joku 15 astetta, eikä kyl tarvinnu lämmitellä erikseen. Eikä tarvii sulatella ku vaan laikkaan kunnolla kierroksia jä vähän hipasee tankoa siihen. Ennemmin liian vähän ku liikaa.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          Originally posted by tommi--fi View Post
          Ohjeissa taisi joku maininta olla paineesta. Mitenkäs se hionta-aineen "sulatus" Ohjeissa lukee että toimii parhaiten kun on lämmintä. Talli on kymmenenasteinen riittääkö vai pitääkö antaa lisälämpöä?
          Tai sitten käyttää tärpättiä liuottimena ja antaa mennä kunnon kierroksilla... ei ota kiinni ja voi muutenkin vetää ronskimmin..
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            Originally posted by Tuiske View Post
            Puupalikka väliin ja lyöt kehän reunaan (siihen reunaan joka on keskiötä vasten) vasaralla välillä vaihtaen kohtaa, kyl pitäs irrota.
            Kuinka kovaa tuollaista nyt oikeesti uskaltaa pajottaa? Niin kovaa kun kakkosnelosella ja esim. timpurin vasaralla pystyy?

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              Originally posted by Zoui View Post
              Ja jos ei ole kaveria repimässä, niin itse laittelin kolme tai neljä vastaavaa levittämään...



              Reilun pännin puristelee noihin päälle, lämmittelee ja veistelee välistä, niin a-vot.
              Hyvä neuvo

              Jos ei muuta, niin täytyykin käydä noita hakemassa 3-4kpl. Jos se siitä lähtisi kun virittää noi kunnolla jännitykseen ja lämmittelee puhaltimella aikansa.

              Comment

              • Herra von Levee
                Newbiemmer
                • Oct 2009
                • 27
                • -

                Ensimmäinen takavanteen lippi nyt hiottuna. Mitkä hiomapaperit kannattaisi käydä läpi ennen vesihiomapapereita 180-240-400-600-800-1000-1200-1500-2000? Suurin osa hapettumista (kts. edellinen postaukseni tähän triidiin) lähti, mutta ei esimerkiksi puolien juuresta. Voi olla, että hätiköin ekan paperin kanssa, koska paperi tökkäs useesti ulkoneviin puoliin. Onneksi käsin hion enkä sorvilla, koska voisi lähteä sormet kävelemään

                Lähteekö nuo kakstonnisella vesihiomapaperilla tehdyt naarmut esimerkiksi Autosolilla? Kun toiset saa hiottua pois, niin uuteen paikkaan ilmestyy naarmut. Paperin tökkääminen puoliin kans tekee mukavat skraidut. Kokeilemallahan tuo selviäisi, mutta olen kahen vaiheilla, kaivanko nuo Motonetin kiillotustangot esiin vai kiillotanko Autosol + AG Metal Polish.

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  Kaikkea tuli noiden vanteiden kanssa kokeiltua, kaksin revittiin irti ja lämmiteltiin jne. Motonetistä 3kpl tuollaisia yllämainittuja puristimiakin kävin hakemassa. Ei toivoakaan.

                  No tänään kun sattu olemaan ylimääräistä aikaa paneutua vanteisiin, kaverin kanssa laitettiin rengas päälle ja muutama pultti kiinni löysälle tietysti. Vanne sidottiin kuormaliinalla tukevasti tolppaan kiinni ja ilmaa sisään.

                  Lopputulos n.parin kilon kohdalla kuuluu pieni mossahdus ja vanne kahdessa osassa.

                  Ei tarvinnut hikoilla, ei leikkiä puhaltimen kanssa. Ja aikaakaan mennyt kun muutama minuutti valmistellessa. Jos jollain muullakin on samoja ongelmia, että tuntuu olevan kovaa liimattu yhteen, niin ei muutakun kokeilemaan.



                  Comment

                  • jouni.325
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 2860


                    Tästä lähdettiin urakkaan. Näihin lippoihin puolen vuoden suola yli tehnyt tehtävänsä, osa lipeista todella pahoin hapettunut sekä tullut kraatereita.
                    Enimmät paskat poistin tinnerillä.

                    Sen Jälkeen spray niskaan koko vanteen päälle! Näin varmistan että joka paikka tulee hiottua.

                    Aloitin hionnan 240 arbranet paperilla (höylä paperi) omasta mielestä huomattomasti parempaa kuin verkko pareri.
                    Musta väri näyttää heti mistä ei oo hiottu ja mistä on.

                    Lippi hiottu läpeensä 240

                    240 jälkeen spray niskaan ja 320 läpi hioden

                    320 lippi hiottu läpi ja 400 vuoro. 400lla en enää käytä spraytä koska tukkii helposti paperin ja alkaa naulaamaan, joten helpompi käyttää tussia.
                    Epämääräisiä koikeroita ympäri lippia piirrellen.

                    400 lippiä hiottu 15min ja tussin jälkiä on vielä reilusti joten jatkakaamme eteen päin.

                    Tunnin hiomisen jälkeen tussin jäljet reunasta poistunut. 600lla sama homma kuin 400lla tussilla epämääräisiö viivoja piirrellen.

                    Tässä Hiottu vanne 600lla läpi 400 jälkien poistóon meni noin reilu tunti.

                    Tässä lippi hiottu 800lla 600sen jälki pois. Aikaa reilu tunti.
                    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                    Myös projekti kertomus fasessa

                    Comment

                    • jouni.325
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 2860


                      1000nen vesihionta 3m trizact kallis paperi (n.6e kpl)
                      Vähän enemmän jo peilaa valoa vasten.

                      Tässä hiottu 3m 3000 trizact paperilla.

                      3000sen jälkeen levitetty kerran auto glymin metal polishia jo kiiltoa jonkin verran.

                      Valmis lippi. Kaksi kertaa käsiteltynä auto glymin metal polish aineella ja kiilto on omasta mieslestä hyvä=)

                      Koko sarja kiilloitettuna.

                      Paperit joita käytin:
                      240,320.400 ja 600 Abranet Kalliimpi kuin arkki paperi mutta paljon parempi
                      800 3m soft disc
                      1000 & 3000 trizact
                      Loppu kiilloitus auto glymin metal polish
                      Last edited by jouni.325; 17-05-2011, 22:46.
                      Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                      Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                      https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                      Myös projekti kertomus fasessa

                      Comment

                      • aakoo
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 777
                        • Espoo

                        Milläs jengi on hankkiutunut eroon lippien taitteissa olevista hapettumista? Työn alla olevissa lipeissä aivan helvetin syvällä olevia pieniä kraatereita, eikä tunnu käsipelillä onnistuvan ~mitenkään noiden hiominen. Nakkisormet + hiomapaperi ei tehoa kunnolla. Ja järeetäkin paperia koitettu, K80 pahimmillaan, mutta kun ei uskaltais pilalle hioa noita.

                        Kannattaisiko noihin koittaa nakkisormien tilalle väsätä jonkunlainen hiomatuki esim. puusta vai ottaa reilusti jostain porakone lainaan ja siihen hiomalaikka kiinni ja päästellä menemään niin paljon kuin sielu sietää?

                        Hassua kun nuo jäljet ei niin pahalta näyttänyt edes alkuun, ainoastaan pieniltä hapettumilta.
                        E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                        Comment

                        • Jopi
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 374
                          • Oulu

                          Originally posted by aakoo View Post
                          Milläs jengi on hankkiutunut eroon lippien taitteissa olevista hapettumista? Työn alla olevissa lipeissä aivan helvetin syvällä olevia pieniä kraatereita, eikä tunnu käsipelillä onnistuvan ~mitenkään noiden hiominen. Nakkisormet + hiomapaperi ei tehoa kunnolla. Ja järeetäkin paperia koitettu, K80 pahimmillaan, mutta kun ei uskaltais pilalle hioa noita.

                          Kannattaisiko noihin koittaa nakkisormien tilalle väsätä jonkunlainen hiomatuki esim. puusta vai ottaa reilusti jostain porakone lainaan ja siihen hiomalaikka kiinni ja päästellä menemään niin paljon kuin sielu sietää?

                          Hassua kun nuo jäljet ei niin pahalta näyttänyt edes alkuun, ainoastaan pieniltä hapettumilta.

                          Epäkesko hiomakone. Paineilma semmonen. Toimii varsin kivasti
                          Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                          e39 M5

                          Comment

                          • Jopi
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 374
                            • Oulu

                            Kuka se tietää mistä sais pikaisesti tommoset 8mm venttiilit. Tai myykää jotkut mulle.

                            Vanteet sais kohta alkaa kasaamaan ja parikin taitaa olla hukassa ym. missälie. Eikä kehtaa etes ettiä kun vähän kuppaset olivat sekä tiivisteet kaput.

                            Lyhyet tai jotkut ovelan malliset etusijoilla koska yhdessä lipissä on reikä kummasti siellä keskiön vieressä/sisimmällä kehällä. Enempikin kun yks sarja myös kelpaa kun on useampi rojekti.
                            Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                            e39 M5

                            Comment

                            • GARFFi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 5541
                              • Kankaanpää

                              Originally posted by Jopi View Post
                              Kuka se tietää mistä sais pikaisesti tommoset 8mm venttiilit. Tai myykää jotkut mulle.

                              Vanteet sais kohta alkaa kasaamaan ja parikin taitaa olla hukassa ym. missälie. Eikä kehtaa etes ettiä kun vähän kuppaset olivat sekä tiivisteet kaput.

                              Lyhyet tai jotkut ovelan malliset etusijoilla koska yhdessä lipissä on reikä kummasti siellä keskiön vieressä/sisimmällä kehällä. Enempikin kun yks sarja myös kelpaa kun on useampi rojekti.
                              Missäs renkaat meinaat vanteille pyöräyttää?


                              .. Aivan, sieltä vois varmaan löytyä ne 8mm venttiilit.
                              MB E220 CDI -10
                              Ex.VW T5.1 -11
                              Ex. Ford Transit Custom -14
                              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                              Ex. VW Golf+ -06
                              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                              Ex. Honda CBR900RR -96
                              Ex. E36 325i Coupé -94
                              Ex. LADA 2105 1200S -89
                              Ex. LADA 2107 1300S -87
                              Ex. E36 320i -91

                              Comment

                              • Jopi
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 374
                                • Oulu

                                Originally posted by GARFFi View Post
                                Missäs renkaat meinaat vanteille pyöräyttää?


                                .. Aivan, sieltä vois varmaan löytyä ne 8mm venttiilit.
                                Niinpä. Tässähän kompastuu välillä omaan nokkeluuteensa. TÄytyypä tässä huomenna soitella muutama pulju läpi. Mutta veikkaanpa silti ettei noita ihan, joka rinkelipajalta löydy tai ainakin ne maksaa ihan törkeästi. saatikka sitten lyhyitä ym. mutta nehän sitten lyhennetään.....


                                OZ 7x32 (?) PULTIT KELPAIS myös. Muutama pääsi jonnin verran murjoutumaan purkaessa. Voin ostaa isommankin läjän.
                                Last edited by Jopi; 27-05-2011, 00:23.
                                Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                                e39 M5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎