Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11675
    • Kouvola

    Originally posted by marko84 View Post
    Turhaan tuli Nitromorssit ostettua, Autoglymin metal polishilla ku kerran pyyhkäisi tuli huomattavasti parempi vielä muutama kierros ja Glymin kultane päälle ni hyvä tulee kanttari osumia tosiaan hiuka saa hioa...
    kerran pyyhkäistynä :
    Käy ostamassa Autosolin kiillotustahnaa tuubi ja vedät sillä ensin pari kertaa ja päälle sitten tuolla AG:n Metal Polishin kiillon viimeistelemiseksi. Toi autosol on on paljon karkeampaa ja tuon sun kuvan perusteella ei kannata vielä tuhlata aikaa tuolla AG:llä kiillottamiseen.

    Comment

    • Taky
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 562
      • Ola

      Originally posted by Tuiske View Post
      Selitä nyt sinäkin että mikä sitä alkaa kuluttamaan kun se ilman kuormitusta öljyttynä pyörii?
      Kitkahan se on joka jyllää, sillä ilman kuormaa = kitkaa olevaa rakennetta ei ole olemassa.
      Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
      Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

      Comment

      • Tuiske
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1441
        • Lempäälä

        Originally posted by Taky View Post
        Kitkahan se on joka jyllää, sillä ilman kuormaa = kitkaa olevaa rakennetta ei ole olemassa.
        Hyvä että totuus selvisi, kitka jyllää.
        Corvette C4 LT4 TURBO
        Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

        Comment

        • Osku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2005
          • 3324
          • Kouvola,Pilkanmaa

          Originally posted by Esko View Post
          Käy ostamassa Autosolin kiillotustahnaa tuubi ja vedät sillä ensin pari kertaa ja päälle sitten tuolla AG:n Metal Polishin kiillon viimeistelemiseksi. Toi autosol on on paljon karkeampaa ja tuon sun kuvan perusteella ei kannata vielä tuhlata aikaa tuolla AG:llä kiillottamiseen.
          Tuleeko siis tolla AG:n polishalla viel lisää kiiltoa jos vetää auto solin jälkeen viel tota ?
          Tuleeko AG:n kamasta semmonen liukas vettä ja paskaa hylkivä pinta ? :think
          E30 24V 5D "Vakio"

          Originally posted by ///Make
          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11675
            • Kouvola

            Originally posted by Osku View Post
            Tuleeko siis tolla AG:n polishalla viel lisää kiiltoa jos vetää auto solin jälkeen viel tota ?
            Tuleeko AG:n kamasta semmonen liukas vettä ja paskaa hylkivä pinta ? :think
            Tulee lisää kiiltoa ja muutenkin toi on nestemäisenä helpompi käsitellä. Tuohon jälkimmäiseen kysymykseen en osaa sanoa mitään. Kyllä ite käsittelisin kerran pari ajokauden aikana vähintään tuolla AG:llä kehät uusiksi ettei talvelle jää niin paljoa hommia ja kiilto säilyy läpi kauden.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              OT jatkuu , sorry all..
              Originally posted by Tuiske View Post
              Perusteleppas nyt kun vaikutat niin viisaalta että miksi vapaa perä kuluu jos sitä ilman kuormitusta pyörittää niin että toinen pyörä ei pyöri?
              Sarkastisesta kysymyksestä huolimatta , huoh.. : En mä tiedä mitä siellä tapahtuu. Onko hammaspyörien materiaalit sellaiset ettei ne ole tarkoitettu "kulkemaan tuhansia km matkaa" , onko tasauspyörät laakeroitu niin ettei se kestä jatkuvaa kovavauhtista pyöritystä , rupeaako siellä paikat lämpenemään vai mitä.. Mutta voin tämän väitteen hyväksyä jos oppikirja niin väittää. Voisin vaikka tuon joutavan (tehdasuuden )tasauspyörästön riipaista auki ja tutkia sen sielunelämää. Mut jatketaan höpötystä jossain murikka-topikissa jos tarvii jauhaa, jooko?

              Huomioi muuten että jos pyörität yhtä rengasta ilmassa niin että nopeusmittari näyttää vaikka 100 , se ainut liikkuva kumi pyörii kahtasataa. Ja tasauspyörillä on vastaava kierrosnopeus.

              Peace 'n love
              -Jarno
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Taky
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 562
                • Ola

                Originally posted by petrolhead View Post
                Ja tasauspyörillä on vastaava kierrosnopeus.
                OT edelleen - sorry: Tasauspyöröstö ei ole suorassa linjassa, vaan siinäkin on välitys joten nopeus tasauspyörille riippuu siitä.
                Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                Comment

                • bimmerE34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 6209
                  • Gotham

                  Saakos magnessiumista vannetta kiiltämään samallalailla? Oon autosolilla nyt 4 kertaa pyyhkiny noita BBS:iä eikä sieltä kyllä toivoakaan saada samanlaista kiiltoa, kuin lippivanteen reunoihin.. Kysytään nyt, ennenkun rupeen 100 kertaa tekee..

                  ///Pumppu Pojat Racing Team
                  Metaline sport #40

                  Comment

                  • jouni.325
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 2860

                    Uskoisin ettei tule aivan viimosen päälle kiiltoa.
                    Joskus kiilloitin ac schnitzerin keskiöt, jäi vähän himmeäksi magnesiumin takia.



                    Mutteivat auton alla pahalta näyttänyt.
                    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                    Myös projekti kertomus fasessa

                    Comment

                    • däädää
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2010
                      • 756
                      • Tornio

                      Pitäis itsekkin alkaa RH:t kunnostamaan kun melko hirveässä kunnossa lakkaa lähteny lipoista ja kanttarin osumia jonkun verran.. Saako nuita kanttarin osumia korjattua mitenkään vai meneekö lipat suoraan vaihtoon? Tässä kevätpäivillä vois niitä kunnostella ja odottaa kesäkelejä kuin kuuta nousevaa

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        Originally posted by däädää View Post
                        Pitäis itsekkin alkaa RH:t kunnostamaan kun melko hirveässä kunnossa lakkaa lähteny lipoista ja kanttarin osumia jonkun verran.. Saako nuita kanttarin osumia korjattua mitenkään vai meneekö lipat suoraan vaihtoon? Tässä kevätpäivillä vois niitä kunnostella ja odottaa kesäkelejä kuin kuuta nousevaa
                        Sorvissa sipasee millin reunasta veks.
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        • däädää
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2010
                          • 756
                          • Tornio

                          Originally posted by Rockford View Post
                          Sorvissa sipasee millin reunasta veks.
                          Osa jäljistä on kyllä niin syviä ettei sorvissa milli riitä, kiitos entiset omistajat Eli ainoa pelastus taitaa olla vaihtaa lipit, missähän hinnoissa nuo liikkuu ja mistä kannattaa tilailla? Jos sitä sitten joskus kun rikastuu ja lakkaa köyhtymästä...

                          Comment

                          • Rockford
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 8028
                            • Pinsiö

                            Originally posted by däädää View Post
                            Osa jäljistä on kyllä niin syviä ettei sorvissa milli riitä, kiitos entiset omistajat Eli ainoa pelastus taitaa olla vaihtaa lipit, missähän hinnoissa nuo liikkuu ja mistä kannattaa tilailla? Jos sitä sitten joskus kun rikastuu ja lakkaa köyhtymästä...
                            Jos oikein syviä on, niin sitten uutta kehää. Riippuu vanteista ja tuumista, mutta hinnat 100-400€/kpl. Saksasta löytyy. Hakusanoiksi felgenring, felgenbett, auBenbett jne.
                            -Dodge Charger -73
                            -Mercedes-Benz GLK
                            -VW Transporter

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by jouni.325 View Post
                              Uskoisin ettei tule aivan viimosen päälle kiiltoa.
                              Joskus kiilloitin ac schnitzerin keskiöt, jäi vähän himmeäksi magnesiumin takia.



                              Mutteivat auton alla pahalta näyttänyt.
                              Paljon hienompihan Mg vanne on juurikin siksi kun materiaali on tummempaa , tai jotain. Minun silmääni ainakin.

                              Onneksi ei ole niin tarkkaa noiden omien kanssa , tulivat auton mukana joka maksoi 700€... Kohtuu työllähän noi hapettumat näyttää poistuvan reunoista ainakin. Vähän on vaikeaa aloittelijalle kun vanne on tollanen risukasa-malli. Puolien hinkkaus on vähä niin ja näin.
                              Last edited by petrolhead; 09-03-2011, 21:01.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Juhan
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2009
                                • 1345
                                • Ks

                                Originally posted by däädää View Post
                                Osa jäljistä on kyllä niin syviä ettei sorvissa milli riitä, kiitos entiset omistajat Eli ainoa pelastus taitaa olla vaihtaa lipit, missähän hinnoissa nuo liikkuu ja mistä kannattaa tilailla? Jos sitä sitten joskus kun rikastuu ja lakkaa köyhtymästä...
                                kyllä ku pystyiski vaihtaa lipit. Oli kyllä sen verran halvat RH:t ettei voinu kieltäytyä mutta ei nuita oo kyllä mitään järkeä kiillottaa:



                                En tajua miten joku onnistuu saamaan vanteet tollaseen kuntoon.

                                Jännä nähä mitä nuille nyt keksii.. jos vaan jollain pakkelilla tasottas noi jurmut ja raakasti maalia päälle vaan.
                                Last edited by Juhan; 10-03-2011, 19:40.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎