Itsellä on vanneoperaatiota menossa. Vesihiontaa 180→2000 ja päälle kokeilen jotain motonetin kiillotuspakettia. Ei mitää hajua miten toimii mutta kokeillaan
Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
Itsellä on vanneoperaatiota menossa. Vesihiontaa 180→2000 ja päälle kokeilen jotain motonetin kiillotuspakettia. Ei mitää hajua miten toimii mutta kokeillaan
Itsekkin tuli hommattua hetki sitten tuo motonetin kiilloitus-sarja missä on 3kpl erikokoisia huopalaikkoja ja sitten 2kpl hiovaa vahaa ja 2kpl viimeistely vahaa,eka hioin 800-2000 ja peilikiilto on taattu! Itse oli muuten tyytyväinen settii mutta tuo hiova-vaha ei omalla kohdalla oikein toiminut,nyt pitäisi pinnoitteet keksiä..
Itsekkin tuli hommattua hetki sitten tuo motonetin kiilloitus-sarja missä on 3kpl erikokoisia huopalaikkoja ja sitten 2kpl hiovaa vahaa ja 2kpl viimeistely vahaa,eka hioin 800-2000 ja peilikiilto on taattu! Itse oli muuten tyytyväinen settii mutta tuo hiova-vaha ei omalla kohdalla oikein toiminut,nyt pitäisi pinnoitteet keksiä..
Eli 2000 asti ku vetää niin tulee kiiltävää? Entä mites toi viimeistelyvaha toimi? Huomasko mitään eroa ennen ja jälkeen?
Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
Eli 2000 asti ku vetää niin tulee kiiltävää? Entä mites toi viimeistelyvaha toimi? Huomasko mitään eroa ennen ja jälkeen?
Ei tule.
Mitä itse tehdessä huomannut, niin itse hionta ei sitä kiiltoa tee, vaan loppukiilloitus vasta. Toisaalta hiomatta et voi kiilloitusta tehdä eli mitä paremmin pohjat hinkattu, niin sitä parempi lopputulos. Huom! aina sinne 2000 saakka... ne viimeiset 1000 - 2000 lopulta ratkaisee... eli 2000 paperilla hinkailet sitten huoooooooooooooooooomattavasti enempi, kuin ekalla 80 paperilla.... ja lopussa ja kiilloitus ja metalpolish päälle, sen parempi jälki ja kiilto
Mitä itse tehdessä huomannut, niin itse hionta ei sitä kiiltoa tee, vaan loppukiilloitus vasta. Toisaalta hiomatta et voi kiilloitusta tehdä eli mitä paremmin pohjat hinkattu, niin sitä parempi lopputulos. Huom! aina sinne 2000 saakka... ne viimeiset 1000 - 2000 lopulta ratkaisee... eli 2000 paperilla hinkailet sitten huoooooooooooooooooomattavasti enempi, kuin ekalla 80 paperilla.... ja lopussa ja kiilloitus ja metalpolish päälle, sen parempi jälki ja kiilto
Okei hyvä tietää! mites muuten kauan yleensä hiot esim 400 tms vahvuisella paperilla? Jos siis perä ylös ja kakkosta sisää ja paperi vanteelle tyylillä. Niin kauan että edellisen paperin "naarmut" häviävät?
Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
Itsellä on vanneoperaatiota menossa. Vesihiontaa 180→2000 ja päälle kokeilen jotain motonetin kiillotuspakettia. Ei mitää hajua miten toimii mutta kokeillaan
Itsekkin tuli hommattua hetki sitten tuo motonetin kiilloitus-sarja missä on 3kpl erikokoisia huopalaikkoja ja sitten 2kpl hiovaa vahaa ja 2kpl viimeistely vahaa,eka hioin 800-2000 ja peilikiilto on taattu! Itse oli muuten tyytyväinen settii mutta tuo hiova-vaha ei omalla kohdalla oikein toiminut,nyt pitäisi pinnoitteet keksiä..
Tuo on teräkselle ja muutenkaan ei tuolla setillä mitään peilikiiltoa saa lähellekään.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Milläs saisi kuvan mukaisessa kunnossa olevat lipat taas kiiltämään? Pinnassa siis pinttynyttä likaa. Sopiiko suoraan alkaa kiillottamaan jollain tahnalla vai saako jollain menetelmällä nuo karkeat liat irti paremmin?
Ei ole ennen kyseistä hommaa tullut tehtyä niin sillä kyselen
jumbo, tuo on kyllä ihan pahanlaatuista kraateria eli hapettumaa. Kiillottamisesta ei tule mitään ennen kuin hiot alkaen karkeudella 40 eteenpäin. Varaa hiomiseen päivä per vanne ja kiillottamiseen toinen päivä per vanne. 8-10 tuntisia päiviä, jos käsin teet.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Milläs saisi kuvan mukaisessa kunnossa olevat lipat taas kiiltämään? Pinnassa siis pinttynyttä likaa. Sopiiko suoraan alkaa kiillottamaan jollain tahnalla vai saako jollain menetelmällä nuo karkeat liat irti paremmin?
Ei ole ennen kyseistä hommaa tullut tehtyä niin sillä kyselen
peset ensin jollain KUNNON aineella noi vanteet, ja katsot mitä jää jäljelle, kuvien perusteella mahdoton sanoa millaisessa kunnossa ovat, jos pelkkää pinttynyttä likaa (epäilen) niin kokeile alkuun 1000-->2000 vesissä, sen jälkeen motonetistä sitä punaista tankoa (en tiedä nimeä) ja muutama lumppulaikka, teräsharja (lumppujen putsaukseen) ja annat soida.
jos paperi liian hienoa niin sitten vaan karkeampaa että alkaa tulla tulosta.
edit: en suosittele aloittamaan lakun ehdottamalla 40 paperilla, on jo niin saatanan karkeaa että varsinkin käsipelillä hinkatessa kerkeää tulla kesä 2015 ennenkuin olet päässyt 2000 paperiin asti.
suosittelen "aloittelijoille" (ei tässä itsekkään mitää pro jannuja olla) aloittamaan mieluummin liian hienolla paperilla kuin liian karkealla, samalla saa käsitystä millaisella paperilla saa mitä aikaan.
En ehkä myöskään aloittaisi 40 karkealla. Itsellä oli myöskin aika pahat kraaterit lipeissä. Aloitin muistaakseni 240 ja siitä aina eteenpäin. Kyllä siinä aika monta tuntia nysvättiin vessan lattialla papereineen ja monta iltaa siinä meni
Jos vanne on paikallaan ja käsin hinkkaa, niin yksi hyvä kikka on vaihtaa hiomissuuntaa eri karkeuksien välillä. Eli ensin hioo vanteen kehän suuntaisesti, ja seuraavalla karkeudella hioo vanteen syvyys suunnassa. Näin näkee paremmin mistä on hionut ja mistä ei.
Kiitti vinkeistä, pitää tuolla 1000 ja 2000 papereilla aloittaa. Ei nuo Laku kraatereilla ole, olleet kuitenkin viimekesänä ihan kiillossaan niin eivät ole ehtineet syöpyä ihan niin heikkoon kuntoon. Tummat "paakut" ovat siis kohollaan, eivät kuoppia.
Toki kuvasta hankala tätä hahmottaa.
Comment