Originally posted by jumbo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanteiden kiillotus..
Collapse
X
-
Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Ei niitä lippejä nyt oikeesti tarvi mihinkään 2000 paperiin asti hioa, ellei kysessä ole joku viimesenpäälle näyttelyvehje.
1000 paperi on jo ihan riittävä. Siihen sitten sisal laikkaa pienillä kierroksilla ja kovalla paineella, niin kiiltää jo todella hyvin. Aikaa menee ehä 5min per lippi vs. päivä että hiot siihen 2000 asti kunnolla. Esim se motonetin settein mukana tuleva valkonen tanko on ok Tähän hommaan. Lopuksi sitten rättilaikalla menzernan 480f/ autoglym/autosol/motonetin ruskee /motherssi/ mikä nyt toimiikaan parhaiten ja avot!
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Näyttää kyllä sen verran hapettuneilta, että on alotettava karkeammalla kun 1000, kuvasta kuitenkin vakikea sanoa.
Tänään tein "pohjat" huonoimpaan lippiin mitä ikinä nähnyt, oli nimittäin niin syvällä kraaterilla että piti rälläkällä 40grit lamellilaikalla sahata pintaa pois tunnin verran, jotta sai kraaterit pois. Pistänpä huomenna kuvaa ennen ja jälkeen, niin hahmottaa vähän mistä kyse, tavaraa lähti pinnasta ihan kunnolla!
Itse lähes poikkeuksetta alottelen 40 - 80 karkeudesta joskus 150, jotta saa kaikki kiveniskut ja hapettumat pois, tarvittaessa käytän jotain "täsmälaikkaa" hapettumiin, jos pitää saada vain yhdestä kohtaa kraateria pois.
Tuo mihin asti hioo riippuu ihan siitä millaisella vahalla/laikalla lähtee pintaa kiillottamaan, itse lopetan nykyisin 1200, jonka jälkeen jäykkärunkosella kangaslaikalla+erittäin leikkaavalla vahalla ekat kiillotukset, jonka jälkeen sitten pehmeempiin laikkoihin ja hienompiin vahoihin.
Tekotapoja on niin monta kun tekijääkin, eikä varmastikkaan ole sitä yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa tehdä näitä.
Jatkakaa!
Comment
-
-
Minä poistin näkyviä naarmuja ja asvaltti-ihottumaa muistaakseni jo 500-karkeudella... Karkeampi paperi on todalla työläs hioa kiinni sinne kiiltoasteille...
Tuo ristiinhiota eli suunnanvaihto on hyvä metodi. Siinä kuule jo korvalla ja tuntee kädellä, kun pinta siloittuu. eli kun ääni vaimenee ja paperi alkaa luistaa, niin pinta siloittuu
Kyllä se talvi tekee ihmeitä...Omissakin on pinta parvekkella paskaantunut - väittäisin että myös reilusti himmentynyt... Ei muija antanut ottaa kuivaan makuuhuoneilmaan talveksiLast edited by jakeluvesimies; 17-03-2014, 22:11.
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostNäyttää kyllä sen verran hapettuneilta, että on alotettava karkeammalla kun 1000, kuvasta kuitenkin vakikea sanoa.
Tänään tein "pohjat" huonoimpaan lippiin mitä ikinä nähnyt, oli nimittäin niin syvällä kraaterilla että piti rälläkällä 40grit lamellilaikalla sahata pintaa pois tunnin verran, jotta sai kraaterit pois. Pistänpä huomenna kuvaa ennen ja jälkeen, niin hahmottaa vähän mistä kyse, tavaraa lähti pinnasta ihan kunnolla!
Itse lähes poikkeuksetta alottelen 40 - 80 karkeudesta joskus 150, jotta saa kaikki kiveniskut ja hapettumat pois, tarvittaessa käytän jotain "täsmälaikkaa" hapettumiin, jos pitää saada vain yhdestä kohtaa kraateria pois.
Tuo mihin asti hioo riippuu ihan siitä millaisella vahalla/laikalla lähtee pintaa kiillottamaan, itse lopetan nykyisin 1200, jonka jälkeen jäykkärunkosella kangaslaikalla+erittäin leikkaavalla vahalla ekat kiillotukset, jonka jälkeen sitten pehmeempiin laikkoihin ja hienompiin vahoihin.
Tekotapoja on niin monta kun tekijääkin, eikä varmastikkaan ole sitä yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa tehdä näitä.
Jatkakaa!E39 M5
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostTekotapoja on niin monta kun tekijääkin, eikä varmastikkaan ole sitä yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa tehdä näitä.
edit. Felgenfuchsin uutta kehää kiillotettu huopalaikalla ja menzernan 480f:llä
oikeelta siis pelkästään pyyhkästyLast edited by Sami.; 17-03-2014, 22:33.eDIRTYkliks
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEi niitä lippejä nyt oikeesti tarvi mihinkään 2000 paperiin asti hioa, ellei kysessä ole joku viimesenpäälle näyttelyvehje.
1000 paperi on jo ihan riittävä. Siihen sitten sisal laikkaa pienillä kierroksilla ja kovalla paineella, niin kiiltää jo todella hyvin. Aikaa menee ehä 5min per lippi vs. päivä että hiot siihen 2000 asti kunnolla. Esim se motonetin settein mukana tuleva valkonen tanko on ok Tähän hommaan. Lopuksi sitten rättilaikalla menzernan 480f
Entiedä miksi näin kävi, ja tuolle valkoiselle tangolla en keksinyt käyttöä
Kokeilin vaikka millä laikalla,laihoin tuloksin. Joten päädyin hankaaman aina sinne 2000
Saakka ja lopuksi sitä mätänetin punaista ja kiilsi ku vasta naitu muna.
Kuten sanottu nämäkin on näitä,tee,kokeile,erehdy ja masennu. Kaikki vanteet ku tuppa
Hioutua ja kiilloittua eri tavalla-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
-
Originally posted by Sakkeri View PostTuli vaan mieleen, että onko niitä kehiä pakko hangata vuositolkulla kylppärissä.
Eikö niitä vois kiinnittää johonkin vekottimeen joka niitä itekseen pyörittelis joten itse ei tarvis kuin pitää paperia kehää vasten ja syljeskellä sekaan? :thinkNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMitenpä luulet esim. Hemu__n kiillottelevan ja hiovan ?
Jotkut pelkät kiilloittelut nyt vielä menee, mutta sekään ei mitenkään ratkiriemukasta ajanvietettä ole.
Henk.koht. tunkannut niin usein kuin mahdollista auton perseen pukeille, vanne kiinni, sopiva vaihde silmään ja eikun kiilloittamaan. 100-kertaa nopeampaa ja helpompaa. Tulossa myös homemade-kiilloituskone sähkömoottorilla, kunhan saan projektin pelipaikalle.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Paabo View PostVoitko nimetä tuotteen ihan tuollaiselle leikkaavalle vahalle?:thinkSiis sellainen mikä toimisi tosiaan ennen mothersia yms.
Kyllä tollasessa käsin hionnassa on melkonen duuni jos moiseen lähtee, varsinkin jos lähtötilanne on huono (paljon kiveniskuja ja hapettumia)
Itsellä käytössä vanha puusorvi "vähän" modattuna
Tässä kuvat noista pahoista hapettumista mistä oli puhetta
Hionnan jälkeen
Comment
-
-
Mää oon varmaan sitten kerettiläinen, kun oon alottanut kiillotuksen suoraan 400:n jälkeen karkealla aineella. Tämä tietty sen takia, että sähkötyökaluilla huomattavasti kivempi tehä kuin käsin hioa 2000 asti. Mitään eroa en oo huomannut lopputuloksessa, paitsi että tarvii olla karkeempi laikka karkeemmalle hioma-aineelle.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View PostItse voin suositella myös muuta konstia kuin hioa kädet rakoilla jopa 2000 karkeutta hienommille papereille asti ennen lopullista kiillotusta. Kuvat nyt on todella paskoja kun hätäisesti kävin kännykällä näpsäsemässä mutta kai niistä näkee että kiiltäähän ne. Ei siis juurikaan häpeä tehdas uuden kehän vieressä.
KUVA 1
KUVA 2
Ja nuo siis kiillotettu menetelmällä:
1. Hionta 400 paperille asti, hapettumat pois vähän karheammilla papereilla (vaikka 120 ja 240)
2. Sisal-laikalla kiillotusvahatangon kanssa pinta niin sileäksi kuin sillä tulee
3. Kiillotus rättilaikalla hienomman kiillotusvahatangon kanssa
4. Viimeistely wanhalla sukalla ja Autoglymin metal polishilla. Saman asian voi hoitaa muillakin mömmöillä, esim Alumagic litkulla ja pehmeällä rätillä.
Kukin tekee niinkuin mieleisekseen haluaa, itseä tuo loputon hiominen ei oikein nappaaCorvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
Comment