Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by _nixu_ View Post
    De-iron, iron-x jne raudanpoistot kokeiltu? Jos ei niillä niin sonüs aluminum restorea, mutta varovasti. On melko tiukkaa kamaa
    Joo on kokeiltu, pinttymät vähenee pikku hiljaa mutta aika moinen jynssääminen.

    Tuota Sonusta en ole kokeillut, viekö se maalitkin?

    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Tämä on kans ihan hyvä pesuaine: http://www.cleanyourcar.co.uk/valet-.../prod_499.html
    Jostain luin ettei siinä ole paljoa raudan poisto ominaisuuksia, tehoaako se jarrupölyyn?

    EDIT: Löysinkin Hynden kirjoituksen Sonuksesta, tuollaista olen aina kaivannut. Kiitos!
    Last edited by Bmw Master; 09-03-2015, 20:41.

    Comment

    • Deadbeat111
      Bimmer Rookie
      • Sep 2014
      • 143
      • Kouvola/Savitaipale

      Originally posted by Dark angel View Post
      Sanokaapa tekeekö tuolla Ile82 paketilla mitään jos tarkoitus olisi hiukan entisöidä noita vähän huonoon kuntoon päässeti keskin kt1:siä? Tyyliin nypin pois noi "koriste" pultit, pyyhin lippoihin lakan/maalinpoistoaineen ja vetelen tolla motonetin paketilla sitten lipat? Vinkkejä saa heittää miten lähtisitte noita entisöimään...Mitään täysi peilejä ei ole tarkoituskaan saada vaan siistimmäksi
      Lakanpoisto ainetta kantsii kokeilla mut kaikki ei oikein toimi kunnolla joka lakkaan.

      Pahimmat hapettumat ja naarmut vesihiomapaperilla pois. Sit loivennat vesipaprun jättämiä hiomanaarmuja vaik 800 tai 1000 grit asti.

      Hommaa porakoneeseen Sisal-laikka+Motonetistä Schmidts hiomatanko(löytyy 2 eri karkeutta)

      Tämän jälkeen lumppulaikkaa esiin ja esim. Britemaxin Metal Twins on oikein toimiva, eli Easy Cut + Final Shine. Final Shine tai sit vastaavasti vaik Mothersin tuotteet se viiminen viimeistely sit vahanlevitys sienellä ja hyvin hellästi tahnan poispyyhintä koska pintaan tulee mikronaarmuja todella helposti.

      Toi Britemaxin Final Shine jättää polymeeri sealantin pinnalle, joka hieman suojaa pintaa.

      EDIT: Tällä saa siis suht hienon lopputuloksen.
      Last edited by Deadbeat111; 10-03-2015, 11:24.
      ***E92 335i***

      Comment

      • Dark angel
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 358
        • Tornio

        Originally posted by Deadbeat111 View Post
        Lakanpoisto ainetta kantsii kokeilla mut kaikki ei oikein toimi kunnolla joka lakkaan.

        Pahimmat hapettumat ja naarmut vesihiomapaperilla pois. Sit loivennat vesipaprun jättämiä hiomanaarmuja vaik 800 tai 1000 grit asti.

        Hommaa porakoneeseen Sisal-laikka+Motonetistä Schmidts hiomatanko(löytyy 2 eri karkeutta)

        Tämän jälkeen lumppulaikkaa esiin ja esim. Britemaxin Metal Twins on oikein toimiva, eli Easy Cut + Final Shine. Final Shine tai sit vastaavasti vaik Mothersin tuotteet se viiminen viimeistely sit vahanlevitys sienellä ja hyvin hellästi tahnan poispyyhintä koska pintaan tulee mikronaarmuja todella helposti.

        Toi Britemaxin Final Shine jättää polymeeri sealantin pinnalle, joka hieman suojaa pintaa.

        EDIT: Tällä saa siis suht hienon lopputuloksen.
        Aika hyvät ohjeet, kiitos. Vielä tarkennuksena että ei ole tarkoitus täysin peilipintoja saada vaan entisöidä vanteet hapettumista ja naarmuista. Tosin ei pieni kiilto haittaa mitään lipoissa. Entäs miten pienet kattariosumat vanteen reunoissa?

        Tekiskö tällä jotain? Ilmeisesti sisältää kaikki tarvittavan hiomapaperien jälkeiseen työstöön?


        Tämän jälkeen sitten Britemaxin Metal Twins pintaan...
        e30 m50b25 -86

        Toyota Carina E -95

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          Originally posted by Dark angel View Post
          Entäs miten pienet kattariosumat vanteen reunoissa?
          Itte lähdin ihan viila ja 80 kuivapaperi ylöspäin menee... kyllä se siitä oikeaa ja loivenee

          Comment

          • Deadbeat111
            Bimmer Rookie
            • Sep 2014
            • 143
            • Kouvola/Savitaipale

            Originally posted by Dark angel View Post
            Aika hyvät ohjeet, kiitos. Vielä tarkennuksena että ei ole tarkoitus täysin peilipintoja saada vaan entisöidä vanteet hapettumista ja naarmuista. Tosin ei pieni kiilto haittaa mitään lipoissa. Entäs miten pienet kattariosumat vanteen reunoissa?

            Tekiskö tällä jotain? Ilmeisesti sisältää kaikki tarvittavan hiomapaperien jälkeiseen työstöön?


            Tämän jälkeen sitten Britemaxin Metal Twins pintaan...
            Kaipa toikin jotenkin pelittää. Itse ostaisin motonetist laikat erikseen niin saa sopivan kokoista ja levyistä, vaik vähän saattaisi maksaa enemmän. Noiden tankojen toimivuudesta ei ole tietoa kun ei ole käyttäny.

            Sisalilla saa kanttari naarmut aika hyväksi kun vaan painaa menemään.
            ***E92 335i***

            Comment

            • Hemu__
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2008
              • 972
              • Kirkkonummi

              40 grit lamellilaikalla lähtee hapettumat hyvin! Ensikertalaisen käsissä saa kyllä varmaan pahempaa tuhoa aikaan kun hyötyä...

              Nämä ovat kans ihan toimivia, mutta aika hintavia -> http://www.motonet.fi/fi/tuote/78166...kka-125-karkea

              Comment

              • TorQuel
                BTCF Member
                • Jan 2012
                • 1927
                • HKI / JKL / KHM

                Mitäpä maestrot suosittelisi kun olis hakusessa sellainen nopeasti haihtuva pikapuhdiste/pikakiilloke jota voisi kontissa pitää mikrokuitusäämiskän kaverina ja tarvitessa suihkuttaa sekä pyyhkäistä lipeistä reissun päällä pöllyt pois?
                Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                Comment

                • sepi79
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2010
                  • 263
                  • Nokia

                  Mitä tapahtuu kiillotetulle alumiinille jos siihen hieroo rain-x, 5sateesta tai muun vastaavan läpinäkyvän ja vettä yms. sontaa hylkivän aineen? Ikkunoissa tuo ainakin on täysin kirkas ja läpinäkyvä kalvo joka estää mallikkaasti tavaran tarttumisen.:think

                  Comment

                  • Taky
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 562
                    • Ola

                    Originally posted by sepi79 View Post
                    Mitä tapahtuu kiillotetulle alumiinille jos siihen hieroo rain-x, 5sateesta tai muun vastaavan läpinäkyvän ja vettä yms. sontaa hylkivän aineen?

                    On niitä valmiitakin aineita...



                    Armor All Shield Vannesuoja
                    Ei tuo ainakaan ole vanteita tuhonnut, tosin ei sekään mitään ihmeitä tee.
                    Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                    Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                    Comment

                    • sportpug25
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2013
                      • 377
                      • Helsinki

                      Originally posted by sepi79 View Post
                      Mitä tapahtuu kiillotetulle alumiinille jos siihen hieroo rain-x, 5sateesta tai muun vastaavan läpinäkyvän ja vettä yms. sontaa hylkivän aineen? Ikkunoissa tuo ainakin on täysin kirkas ja läpinäkyvä kalvo joka estää mallikkaasti tavaran tarttumisen.:think
                      Kokeile, niin selviää

                      Mä suosittelen näitä valmiita pinnoitteita. Oman kokemuksen mukaan pysyy vanteet puhtaana ja kiiltävänä ja helpottaa pesua huomttavasti.

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by sportpug25 View Post
                        Kokeile, niin selviää

                        Mä suosittelen näitä valmiita pinnoitteita. Oman kokemuksen mukaan pysyy vanteet puhtaana ja kiiltävänä ja helpottaa pesua huomttavasti.

                        http://www.autonhoitokauppa.fi/gtech...l-armour-15-ml
                        Itse vedin opti-coattia pari kerrosta (niin tai kerrostuuko se nyt vai paikkaako vaan edellisen kerran aukot), kiillotettuihin alumiini-lippoihin.
                        Joku 800km reissu, josta viimeiset ~250km vesisateessa, ja siitä suoraan pesulle -> lipat ihan harmaat ja pinnoite oli enää pelkkä muisto

                        No toki keväisen likaiset/pölyiset/hiekkaiset asfaltit tarjoaa varmaan kovinta mahdollista kulutusta, mutta silti.. kestääkö noissa mikään, vai onko se tämä kesä nyt aja&kiillota menetelmällä?
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • khor
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 572
                          • Oulu

                          Pinnoitehan olis mitä parhain, mikäli voidaan olla 100% varma ettei pinnoite mene rikki esim. kiveniskun seurauksena. Alkaa hapettumaan ikävästi pinnoitteen alta erittäin todennäköisesti. Taitaa edelleen paras ja nopein tapa olla Sinoliin kostutetulla rätillä pyöräyttää osat läpi, eipähän tarvitse pinnoitetta alkaa poistamaan mekaanisesti jos haluaa kiillotella hapettumia.
                          E36 328i Cabriolet M-Sport -96
                          E39 530iA M-Sport -01
                          E36 318i Touring -96

                          Comment

                          • sportpug25
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2013
                            • 377
                            • Helsinki

                            Originally posted by Matson^ View Post
                            Itse vedin opti-coattia pari kerrosta (niin tai kerrostuuko se nyt vai paikkaako vaan edellisen kerran aukot), kiillotettuihin alumiini-lippoihin.
                            Joku 800km reissu, josta viimeiset ~250km vesisateessa, ja siitä suoraan pesulle -> lipat ihan harmaat ja pinnoite oli enää pelkkä muisto

                            No toki keväisen likaiset/pölyiset/hiekkaiset asfaltit tarjoaa varmaan kovinta mahdollista kulutusta, mutta silti.. kestääkö noissa mikään, vai onko se tämä kesä nyt aja&kiillota menetelmällä?
                            Tossa mun linkkaamassa tuotteessa ainakin mainitaan, että ei saisi käyttää kiillotetuille lipoille maissa joissa suolataan teitä, mutta toki kesällä itse en näe sitä ongelmana. Opti-coat on kyllä koostumukseltaan erilainen, että siinä ei pitäisi olla samaa efektiä. Kauanko sulla oli tuo opti saanut kuivua ja millaiset oli kuivumisolosuhteet?

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8971
                              • Kellokoski

                              Ja oliko pinta puhdistettu kunnolla, esim silikoninpoistajalla..

                              On se optilla toisilla pysynyt, ei tosin kaikilla.
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • Matson^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2113
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by sportpug25 View Post
                                Tossa mun linkkaamassa tuotteessa ainakin mainitaan, että ei saisi käyttää kiillotetuille lipoille maissa joissa suolataan teitä, mutta toki kesällä itse en näe sitä ongelmana. Opti-coat on kyllä koostumukseltaan erilainen, että siinä ei pitäisi olla samaa efektiä. Kauanko sulla oli tuo opti saanut kuivua ja millaiset oli kuivumisolosuhteet?
                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                Ja oliko pinta puhdistettu kunnolla, esim silikoninpoistajalla..

                                On se optilla toisilla pysynyt, ei tosin kaikilla.
                                Ennen pinnoittamista kävin kehät läpi bilthamberin pre-wax cleanerilla, ja kuivui ihan olohuoneen lattialla pari päivää ja lämpimässä tallissa melkein toisen mokoman.. ns kaiken piti olla kunnossa, mutta kadonnut se suurimmaksi osaksi oli.
                                Muuten mulla on autoissa ollut jo pitkään opti-coattia, että kyllä sen käyttö hanskassa on, ja siksi sitä kaapista löytyikin, mutta tuossa ei ainakaan tuntunut kulutuskestävyys riittävän.
                                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                                | Nissan Navara TREK-1 |
                                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎