Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Originally posted by intfreak View Post
    Ei se oo katsurin tehtävä valoja nollailla, tyynesti toteaa ettei kelpaa ja toivottaa uudelleentervetulleeksi.
    Kaitten siel joku vikakoodi löytyy jos valokin palaa?
    Katalysaattoriin viittaava herja mutta päästöt kunnossa. Ei viittis huvikseen vaihtaa kattiakaan jos se ei hyödytäkään mitään. Eikä se valo heti syty. Syttyy sitten joskus ilman mitään logiikkaa.

    Leave a comment:


  • intfreak
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    No jos se katsuri tekee sen mittauksen siinä samalla ja sammuttaa valon niin haittaako se sitten? Kun ei tuosta nyt ota selvää mikä on vikana kun ei ole mitään oireita paitsi että syttyy tuo valo vaan joskus palamaan. Toki läppäri mukaan leimalle ja sammuttaa valon ennen katsastusta lienee helpointa.

    Päästö/obd mittaus tehty juuri.
    Ei se oo katsurin tehtävä valoja nollailla, tyynesti toteaa ettei kelpaa ja toivottaa uudelleentervetulleeksi.
    Kaitten siel joku vikakoodi löytyy jos valokin palaa?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by intfreak View Post
    Jos auto on OBD-mittauksen alainen niin kyllä. Eli bensavehkeet -01 alkaen.
    No jos se katsuri tekee sen mittauksen siinä samalla ja sammuttaa valon niin haittaako se sitten? Kun ei tuosta nyt ota selvää mikä on vikana kun ei ole mitään oireita paitsi että syttyy tuo valo vaan joskus palamaan. Toki läppäri mukaan leimalle ja sammuttaa valon ennen katsastusta lienee helpointa.

    Päästö/obd mittaus tehty juuri.

    Leave a comment:


  • intfreak
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Jos mittaristossa palaa moottorinvikavalo niin mahtaako olla hylkyperuste jos ei kuitenkaan päästöissä vikaa ole?
    Jos auto on OBD-mittauksen alainen niin kyllä. Eli bensavehkeet -01 alkaen.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Jos mittaristossa palaa moottorinvikavalo niin mahtaako olla hylkyperuste jos ei kuitenkaan päästöissä vikaa ole?

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Kun katsastin e39 koppaisen, missä alkujaan V8, nyt katsastuksessa oli Toyotan suora kutonen, virallinen jumalmoottori 2JZ, niin ei se katsastusmies sitä huomannut. Tarkasti konepellin alta runkonumeron ja sulki kannen.

    Eli ei se paria solmua siellä huomannut.

    Toki sitten alustasarjan muutoskatsastuksen yhteydessä prosentteja kirjatessa mainitsi "että jaa, siihen on moottori ja vaihteisto kanssa joskus vaihdettu"

    Leave a comment:


  • Hiace
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Jaa että turboa ei huomata leimalla :think
    Sitä meinasin vaan, kun N54:ssa on 2 pientä turboa moottorin sivussa/alla ja samaan paikkaan on saatavissa singleturbokittejä, niin että päältäpäin ei juuri näe. En tiedä miten tarkkaan alta sitten kurkkivat katsatuksessa, paljon muoviahan siinä on eessä.

    Leave a comment:


  • Hiace
    replied
    E46 M3 coupe remmiahdettuna voisi ollakin aika mukava peli.
    Katoin huvikseni ESS:n settejä, ja noissa kaikissa taitaa olla sama Vortecin V3-ahdin.

    Eli saakohan esim. tollasen isoimman setin (575hp) kilpiin tarpeeksi vanhaan M3:een, jos jotenkin kikkailemalla siitä saisi dynotettua sopivat lukemat?

    http://www.esstuning.com/categories/...252dSeries/M3/

    Kunhan tässä pohdin...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Hiace View Post
    Nyt kun tuli nuo uudet Trafin rakentelusäännökset, pitäiskö niiden pohtimista varten tehä oma ketju? Eli bongauksia ja tulkintoja, mitä saa tehdä ja mitä ei. Mikä menee kilpiin ja ei.

    Ainakin showroomissa yksi E39 M5 meni kilpiin remmiahtimella varustettuna. Onhan tämä jo aivan huikeaa, kuka uskoi esim. 5 vuotta sitten tällaiseen muutokseen? Iso kiitos varmaan annettava autoharrastajat ry:lle, taisivat vaikuttaa säädösten sisältöön.

    -E46 M3 / E92 M3 remmiahdin kilpiin?
    -335i / 135i N54 singleturbo kilpiin jos dynosta saa pienet paperit? Tai aika piiloonhan se turbo jää, joten tuskimpa katsastusta estää jos ei leimaisikaan.
    Ei taida palvelimella tila riittää tuohon listaukseen, varsinkaan kun tämä case tuskin on vielä loppuunkäsitelty...

    Jaa että turboa ei huomata leimalla :think

    Leave a comment:


  • intfreak
    replied
    Originally posted by Hiace View Post
    -E46 M3 / E92 M3 remmiahdin kilpiin?
    -335i / 135i N54 singleturbo kilpiin jos dynosta saa pienet paperit? Tai aika piiloonhan se turbo jää, joten tuskimpa katsastusta estää jos ei leimaisikaan.
    Pussitestien kautta kilpiin niinkuin ennenkin. E46 M3 voi saada ilmankin jos on EURO2 päästötaso.

    Leave a comment:


  • Hiace
    replied
    Nyt kun tuli nuo uudet Trafin rakentelusäännökset, pitäiskö niiden pohtimista varten tehä oma ketju? Eli bongauksia ja tulkintoja, mitä saa tehdä ja mitä ei. Mikä menee kilpiin ja ei.

    Ainakin showroomissa yksi E39 M5 meni kilpiin remmiahtimella varustettuna. Onhan tämä jo aivan huikeaa, kuka uskoi esim. 5 vuotta sitten tällaiseen muutokseen? Iso kiitos varmaan annettava autoharrastajat ry:lle, taisivat vaikuttaa säädösten sisältöön.

    -E46 M3 / E92 M3 remmiahdin kilpiin?
    -335i / 135i N54 singleturbo kilpiin jos dynosta saa pienet paperit? Tai aika piiloonhan se turbo jää, joten tuskimpa katsastusta estää jos ei leimaisikaan.

    Tässä vielä tuo trafin koko dokumentti: http://www.trafi.fi/filebank/a/14436...nen_versio.pdf

    Edit: poistelin trafin lainauksen, ei liittynyt tähän asiaan...
    Last edited by Hiace; 01-10-2015, 17:23.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Saa, näinhän on joissain autoissa tehtaalta lähtiessäänkin.

    Leave a comment:


  • Samh
    replied
    Saako auton viedä leimalle niin että edessä ja takana on eri kokoiset vanteet? Siis esimerkiksi 19 edessä ja 18 takana jne...

    Leave a comment:


  • Nokkamuki
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei taida mennä suosiolla läpi että putoaa teho ahtimen asennuksella vapariin verrattuna.
    Jep, elikkä moottorin ahtamisen jälkeen tehoa täytyy olla enemmän, kuin ennen ahdinta.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Nokkamuki View Post
    Jossain olen myös törmännyt, että tuplaturbon muuttaminen singleksi vaatisi teholapun. Mitä mieltä?

    Ja onko tehon pienentäminen sallittu ahtamalla?
    Ahdetun moottorin muuttaminen tuon vaatii.

    Ei taida mennä suosiolla läpi että putoaa teho ahtimen asennuksella vapariin verrattuna. Ei ne inssitkään nyt ihan riemuidiootteja ole.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎