Originally posted by WnBasisti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms
Collapse
X
-
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
-
-
Originally posted by WnBasisti View PostOT: Eikö tällä alkas jo saamaan jonkun maailman optimistisin autofoorumi kunniamaininnan. En yhtään epäile etteikö menis hienosti, mutta joku tässä ei nyt vaan täsmää:
Mites tommonen putkiviritetty M5 kiihtyy?
Menee aika tasoissa F430 Ferrarin kanssa.
nimim. done that.
Siinä ei oikeasti voi puhua e39 m5:sta edes samassa lauseessa.
Hyvin toi tylyttäjän m5 varmaan menee, mutta ei ferrarin tavalla kuitenkaan.
Persdyno Maranellon vieressä kulkevalta moottoritieltä antaa luotettavan vastauksen...
edit. En ole tylyttäjän autolla ajanut, arvio perustuu oletukseen, että dynoköäyrä on oikea.G20 320i M-sport
Alfa GTV 1750
Comment
-
-
Originally posted by culli View PostF 430 muuten työntää aika rajusti ton 100-200km/h välin.
nimim. done that.
Siinä ei oikeasti voi puhua e39 m5:sta edes samassa lauseessa.
Hyvin toi tylyttäjän m5 varmaan menee, mutta ei ferrarin tavalla kuitenkaan.
Persdyno Maranellon vieressä kulkevalta moottoritieltä antaa luotettavan vastauksen...
edit. En ole tylyttäjän autolla ajanut, arvio perustuu oletukseen, että dynoköäyrä on oikea.
EDIT: Mun mielestä "rajua työntöä" alkaisi olemaan, jos autolla menee alle 5s 100-200km/h (ja 0-200km/h alle 10s). Vaikka tuollainen F430 menisi esim. alle 8s, niin ei voi mielestäni puhua rajusta kiihtyvyydestä.Last edited by Tylyttäjä; 20-06-2010, 18:36.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostMitatut ajat ovat kuitenkin todellisia, eli ton se nyt menee mitä on mitattu.
Eikä olla edes päästy vielä siihen todisteluun että se auto mikä kiihtyy nopeammin 0-100km/h ei välttämättä ole viivalta lähdettäessä ensin 100m kohdalla
1-2-3.de oli myös mielenkiintoinen verrokki:
ALPINA B5, 500hp/700Nm 6-gang automatik
0-100km/h 4.8s
0-200km/h 15.5s
0-402m 12.8s
tuossa nyt on vanhuksella kiihdytetty motarinopeuteen 3. vaihteella, ihan aavistus nousua tiessä. Kyllä 80-120 on 4s alitus aika niukkaa :think
Comment
-
-
tuossa nyt on vanhuksella kiihdytetty motarinopeuteen 3. vaihteella, ihan aavistus nousua tiessä. Kyllä 80-120 on 4s alitus aika niukkaa :think
http://www.youtube.com/watch?v=hY4cFsDRuLw[/QUOTE]
Ootko kokeillu vetää 3. vaihteella 100-160 tai 80-160. Kellottelin omalla b36 koneisella tuossa videolta niin 100-160 meni 6,5-6,6s ja 80-160 8,8-8.9s. Ois kiva saada vähän vertailupohjaa onko ajat kohdallaan.
Comment
-
-
Originally posted by nikke.h View PostOotko kokeillu vetää 3. vaihteella 100-160 tai 80-160. Kellottelin omalla b36 koneisella tuossa videolta niin 100-160 meni 6,5-6,6s ja 80-160 8,8-8.9s. Ois kiva saada vähän vertailupohjaa onko ajat kohdallaan.
40 2.1s
60 3.5s
80 4.8s
100 6.0s
120 8.2s
140 10.2s
160 12.7s
Eli 6.7s 100->160, heti satkun jälkeen 2-3 vaihto, mihin tärväytyy lähemmäs 0.9s. Paras extrapolointi on 6.4s kolmosella ajettuna, menee hyvin 150 asti mutta sitten puutuu :thinkLast edited by HC91; 21-06-2010, 21:18.
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View Post2. vaihteella 1800rpm alkaen lappu lattiaan ja virtualdubilla freimien aikaleimoista kateltuna tulis tuon suuntaista:
40 2.1s
60 3.5s
80 4.8s
100 6.0s
120 8.2s
140 10.2s
160 12.7s
Eli 6.7s 100->160, heti satkun jälkeen 2-3 vaihto, mihin tärväytyy lähemmäs 0.9s. Paras extrapolointi on 6.4s kolmosella ajettuna, menee hyvin 150 asti mutta sitten puutuu :thinkLast edited by Tylyttäjä; 22-06-2010, 08:02.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostMielestäni mittarista katsotut ajat kannattaa ilmoittaa korkeintaan 1s tarkkuudella.. Menee vähän samaan kastiin kun ääneen laskeminen tai kellottaminen itse ajaessa sekkarilla
>15fps video jollain järkevällä resoluutiolla niin kyllä siitä luotettevamman lukeman saa kun jollain nokia luurin sis. gps + tempes/racecrono yhdistelmällä. Niiden lokeissa näkyy ihan hämäriä heittoja tyyliin 70-80km/h 0.4s vs. 80-90km/h 1.4s. Samoin korkeustiedolla voi keskimäärin viskata vesilintua, tahtoo olla että kotipihan korkeus on juoksulenkin aikana muuttunut 20 metriä Paljos tuollaiset luotettavat performance loggerit kustantaa?
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostEipäs nyt sentään liioitella... jos kierroslukumittariin on vähänkään luottaminen -> vaimennuksen aiheuttama viive nopeusmittarin neulan näyttämässä eliminoi aika hyvin mittarivirheen täysiä kiihdytettäessä.
>15fps video jollain järkevällä resoluutiolla niin kyllä siitä luotettevamman lukeman saa kun jollain nokia luurin sis. gps + tempes/racecrono yhdistelmällä. Niiden lokeissa näkyy ihan hämäriä heittoja tyyliin 70-80km/h 0.4s vs. 80-90km/h 1.4s. Samoin korkeustiedolla voi keskimäärin viskata vesilintua, tahtoo olla että kotipihan korkeus on juoksulenkin aikana muuttunut 20 metriä Paljos tuollaiset luotettavat performance loggerit kustantaa?
PBox maksaa 568e. Kannattaa ottaa vielä ulkoinen antenni lisäksi, eli vähän yli 600e tällöin kokonaisuudessaan:
PBoxissa ei kyllä ole kertaakaan tullut mitään hämäryyksiä dataan, jos ei ole GPS katvetta (tyyliin sillan alla tai korkeiden talojen vieressä). PBox kun on tehty ihan tähän käyttöön, eli GPS:n tarkkuus, nopeus ja herkkyys on ihan eri tasolla kuin näissä "normivehkeissä". Loistava softa (jolla voi katsella ajettua dataa) tuo vielä aikamoisen lisäarvon. Ja siitä viimeistään paljastuisi, jos mittauksissa olisi ollut jotain outoa. Graafinen esitys paljastaisi sen heti, jos käyrät eivät nouse/laske loogisesti.Last edited by Tylyttäjä; 22-06-2010, 09:43.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by M_Power View PostMoottori on tosiaan V6 2.7 bi-turbo. 4 alkavat teholukemat ja 550 paikkeilla olevat väännöt riittävät.
Näitä 3 alkavia aikoja on ajettu vastaavalla setupilla maailmalla kymmenittäin ja myös Suomessa useita.
Tuo 100-160km/h sattuu aika mukavasti 3-vaihteen tehoalueelle 2x K04 turboilla.- 80-120km/h 2,6s (2. ja 3. -vaihteilla) -> selkeesti reippaampi kuin tuo mun M5 (mulla taitaa olla enkat nyt 2,9s), välitykset osuu S4:ssä tähän hyvin, kuten sanoit!
- 100-200km/h 11,xx (3. ja 4. vaihteilla) -> tässä ei ihan pärjää omalle M5:lle, tosin tuo oli kaverin eka veto. Veikkaan hänelle 10s alituksenkin olevan mahdollista, kun saa kaikki menemään nappiin, esim. ahdot eivät saisi tippua yhtään vaihdossa, koska näkyy heti ajassa..
Kertokaas joku, että miten tuollainen S4 kannattaa lähettää paikaltaan, kaveri kertoi sen olevan melko haastavaa? Uskaltaako tuupata vaan kaasun pohjaan ja kytkin syrjään, eli kestääkö nelivetoisen paikat, kun laitetaan heti kaikki peliin (kaveri ei ole tätä uskaltanut vielä yrittää)? Vähänkään varovaisempi lähtö ei tuolla meinaa onnistua, koska kestää liian kauan että saa ahdot.. 6s on 0-100km/h tällä hetkellä, ja kyllähän tuolla nyt pitää 4s puolelle päästä. Ja pääsekin varmasti, jos uskaltaa ottaa rajun lähdönCurrent: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
Tuossa tänään mitattu 100-200km/h aika http://www.youtube.com/watch?v=08kSbM_ICDU että aika kovaa kulkee tylyttäjällä kun ainakin aiemmin kirjoitti että 0-100(5,1s) ja 100-200 (8,8s) ajat yhdistämällä menisi 0-200 13,9s
Mutta uskottava se sitten on, meillä muilla nämä normi M5:set ei vaan kuljeM550d
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostTuossa tänään mitattu 100-200km/h aika http://www.youtube.com/watch?v=08kSbM_ICDU että aika kovaa kulkee tylyttäjällä kun ainakin aiemmin kirjoitti että 0-100(5,1s) ja 100-200 (8,8s) ajat yhdistämällä menisi 0-200 13,9s
Mutta uskottava se sitten on, meillä muilla nämä normi M5:set ei vaan kulje
Onhan tuossa toki pienemmissäkin vauhdeissa jo eroa, kun tuon 100-150km/h sulla menee n. 5s(?) ja meikäläisellä alle 3,5s. Toki tällöin teho/vääntöerokin näkyy. Painoahan tuo putkisto pudotti myös, varmaankin 40-50kg.
Mutta suosittelen näitä modeja, suht pienillä muutoksilla kello tykkää yllättävän paljon
EDIT1: Tuo 0-200km/h 13,9s on toki mahdollinen hyvällä pidolla (jos pääsee alle 5s 0-100km/h, hyvällä pidolla onnistuu helposti), mutta ajat yhdistämällä siitä puuttuu 2. -> 3. vaihto, eli tiukkaa tekee kadulla.
EDIT2: Onkohan tuo 13s nyt ihan normaalia täysitehoiselle vakiolle? Audifinns -forumilta: "Mitä kaverin vakiolla M5 e39:llä ollaan ajeltu tasaista tietä niin 10.5-11 s väliin osui aina 100-200"Last edited by Tylyttäjä; 23-06-2010, 14:22.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
Comment