Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    Originally posted by WnBasisti View Post
    OT: Eikö tällä alkas jo saamaan jonkun maailman optimistisin autofoorumi kunniamaininnan. En yhtään epäile etteikö menis hienosti, mutta joku tässä ei nyt vaan täsmää:

    Mites tommonen putkiviritetty M5 kiihtyy?

    Menee aika tasoissa F430 Ferrarin kanssa.
    Mitatut ajat pitävät paikkansa, ei tähän voi muuta enää lisätä. Monta kertaa mitattu ja otettu jopa videota mittaristosta
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • culli
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 378
      • Helsinki

      Originally posted by WnBasisti View Post
      OT: Eikö tällä alkas jo saamaan jonkun maailman optimistisin autofoorumi kunniamaininnan. En yhtään epäile etteikö menis hienosti, mutta joku tässä ei nyt vaan täsmää:

      Mites tommonen putkiviritetty M5 kiihtyy?

      Menee aika tasoissa F430 Ferrarin kanssa.
      F 430 muuten työntää aika rajusti ton 100-200km/h välin.
      nimim. done that.

      Siinä ei oikeasti voi puhua e39 m5:sta edes samassa lauseessa.
      Hyvin toi tylyttäjän m5 varmaan menee, mutta ei ferrarin tavalla kuitenkaan.
      Persdyno Maranellon vieressä kulkevalta moottoritieltä antaa luotettavan vastauksen...

      edit. En ole tylyttäjän autolla ajanut, arvio perustuu oletukseen, että dynoköäyrä on oikea.
      G20 320i M-sport
      Alfa GTV 1750

      Comment

      • Tylyttäjä
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 1412

        Originally posted by culli View Post
        F 430 muuten työntää aika rajusti ton 100-200km/h välin.
        nimim. done that.

        Siinä ei oikeasti voi puhua e39 m5:sta edes samassa lauseessa.
        Hyvin toi tylyttäjän m5 varmaan menee, mutta ei ferrarin tavalla kuitenkaan.
        Persdyno Maranellon vieressä kulkevalta moottoritieltä antaa luotettavan vastauksen...

        edit. En ole tylyttäjän autolla ajanut, arvio perustuu oletukseen, että dynoköäyrä on oikea.
        Näin mäkin luulen, ettei se F430:lle pärjää. Sitä en todellakaaan edes väitä. Mitatut ajat ovat kuitenkin todellisia, eli ton se nyt menee mitä on mitattu.

        EDIT: Mun mielestä "rajua työntöä" alkaisi olemaan, jos autolla menee alle 5s 100-200km/h (ja 0-200km/h alle 10s). Vaikka tuollainen F430 menisi esim. alle 8s, niin ei voi mielestäni puhua rajusta kiihtyvyydestä.
        Last edited by Tylyttäjä; 20-06-2010, 18:36.
        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

        EX: BMW E39 M5
        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

        Suzuki GSX-R 1070 K5
        Performance Mods: Lot
        Performance: 200mph/322kph@1mile
        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

        Comment

        • Petteri80
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 578
          • Joensuu

          Onkos kukaan testaillu tollasta e46 330i miten menee 3. vaihteella 80-120km/h ?
          Omalla kokeilin ja ajat:
          1. 5.58s
          2. 5,41s... jne.
          6. yritys toistaiseksi paras: 5,17s

          Laittaakas muut verrokki-aikoja..

          Comment

          • HC91
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 998
            • 29100/310053

            Originally posted by Tylyttäjä View Post
            Mitatut ajat ovat kuitenkin todellisia, eli ton se nyt menee mitä on mitattu.
            käypi sen varttimailin ajamassa niin suomalainenkin uskoo sitten

            Eikä olla edes päästy vielä siihen todisteluun että se auto mikä kiihtyy nopeammin 0-100km/h ei välttämättä ole viivalta lähdettäessä ensin 100m kohdalla

            1-2-3.de oli myös mielenkiintoinen verrokki:
            ALPINA B5, 500hp/700Nm 6-gang automatik
            0-100km/h 4.8s
            0-200km/h 15.5s
            0-402m 12.8s

            tuossa nyt on vanhuksella kiihdytetty motarinopeuteen 3. vaihteella, ihan aavistus nousua tiessä. Kyllä 80-120 on 4s alitus aika niukkaa :think

            Last edited by HC91; 21-06-2010, 09:11. Reason: oops - linkki unohtu
            92' ///M5 3.8 individual
            09' 320d xDrive
            16' NIU N1 Sport
            19' NIU U+ Sport

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              Näitä olisi kiva mittailla harrasteautosta jos pääsisi vaikka lentokentälle kokeilemaan.
              Mittasin viime syksynä luistavalla lukolla ja varsinkin 80-120 oli todella vaikeaa mitata.
              Last edited by Antti O; 21-06-2010, 12:11.

              Comment

              • nikke.h
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 244
                • Lahti

                tuossa nyt on vanhuksella kiihdytetty motarinopeuteen 3. vaihteella, ihan aavistus nousua tiessä. Kyllä 80-120 on 4s alitus aika niukkaa :think

                http://www.youtube.com/watch?v=hY4cFsDRuLw[/QUOTE]

                Ootko kokeillu vetää 3. vaihteella 100-160 tai 80-160. Kellottelin omalla b36 koneisella tuossa videolta niin 100-160 meni 6,5-6,6s ja 80-160 8,8-8.9s. Ois kiva saada vähän vertailupohjaa onko ajat kohdallaan.

                Comment

                • HC91
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 998
                  • 29100/310053

                  Originally posted by nikke.h View Post
                  Ootko kokeillu vetää 3. vaihteella 100-160 tai 80-160. Kellottelin omalla b36 koneisella tuossa videolta niin 100-160 meni 6,5-6,6s ja 80-160 8,8-8.9s. Ois kiva saada vähän vertailupohjaa onko ajat kohdallaan.
                  2. vaihteella 1800rpm alkaen lappu lattiaan ja virtualdubilla freimien aikaleimoista kateltuna tulis tuon suuntaista:

                  40 2.1s
                  60 3.5s
                  80 4.8s
                  100 6.0s
                  120 8.2s
                  140 10.2s
                  160 12.7s

                  Eli 6.7s 100->160, heti satkun jälkeen 2-3 vaihto, mihin tärväytyy lähemmäs 0.9s. Paras extrapolointi on 6.4s kolmosella ajettuna, menee hyvin 150 asti mutta sitten puutuu :think
                  Last edited by HC91; 21-06-2010, 21:18.
                  92' ///M5 3.8 individual
                  09' 320d xDrive
                  16' NIU N1 Sport
                  19' NIU U+ Sport

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    Originally posted by HC91 View Post
                    2. vaihteella 1800rpm alkaen lappu lattiaan ja virtualdubilla freimien aikaleimoista kateltuna tulis tuon suuntaista:

                    40 2.1s
                    60 3.5s
                    80 4.8s
                    100 6.0s
                    120 8.2s
                    140 10.2s
                    160 12.7s

                    Eli 6.7s 100->160, heti satkun jälkeen 2-3 vaihto, mihin tärväytyy lähemmäs 0.9s. Paras extrapolointi on 6.4s kolmosella ajettuna, menee hyvin 150 asti mutta sitten puutuu :think
                    Mielestäni mittarista katsotut ajat kannattaa ilmoittaa korkeintaan 1s tarkkuudella.. Menee vähän samaan kastiin kun ääneen laskeminen tai kellottaminen itse ajaessa sekkarilla
                    Last edited by Tylyttäjä; 22-06-2010, 08:02.
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • HC91
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 998
                      • 29100/310053

                      Originally posted by Tylyttäjä View Post
                      Mielestäni mittarista katsotut ajat kannattaa ilmoittaa korkeintaan 1s tarkkuudella.. Menee vähän samaan kastiin kun ääneen laskeminen tai kellottaminen itse ajaessa sekkarilla
                      Eipäs nyt sentään liioitella... jos kierroslukumittariin on vähänkään luottaminen -> vaimennuksen aiheuttama viive nopeusmittarin neulan näyttämässä eliminoi aika hyvin mittarivirheen täysiä kiihdytettäessä.

                      >15fps video jollain järkevällä resoluutiolla niin kyllä siitä luotettevamman lukeman saa kun jollain nokia luurin sis. gps + tempes/racecrono yhdistelmällä. Niiden lokeissa näkyy ihan hämäriä heittoja tyyliin 70-80km/h 0.4s vs. 80-90km/h 1.4s. Samoin korkeustiedolla voi keskimäärin viskata vesilintua, tahtoo olla että kotipihan korkeus on juoksulenkin aikana muuttunut 20 metriä Paljos tuollaiset luotettavat performance loggerit kustantaa?
                      92' ///M5 3.8 individual
                      09' 320d xDrive
                      16' NIU N1 Sport
                      19' NIU U+ Sport

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        Originally posted by HC91 View Post
                        Eipäs nyt sentään liioitella... jos kierroslukumittariin on vähänkään luottaminen -> vaimennuksen aiheuttama viive nopeusmittarin neulan näyttämässä eliminoi aika hyvin mittarivirheen täysiä kiihdytettäessä.

                        >15fps video jollain järkevällä resoluutiolla niin kyllä siitä luotettevamman lukeman saa kun jollain nokia luurin sis. gps + tempes/racecrono yhdistelmällä. Niiden lokeissa näkyy ihan hämäriä heittoja tyyliin 70-80km/h 0.4s vs. 80-90km/h 1.4s. Samoin korkeustiedolla voi keskimäärin viskata vesilintua, tahtoo olla että kotipihan korkeus on juoksulenkin aikana muuttunut 20 metriä Paljos tuollaiset luotettavat performance loggerit kustantaa?
                        Joo, se on kyllä ihan totta, että videoltakin katsottuna tarkkuus on varmaankin ainakin sama, kuin 1Hz sirulla ja esim. Racechronolla (saattaa olla jopa yli sekan heittoja välillä). 5Hz sirulla saa jo siedettäviä tuloksia, mutta muutaman kympin heittoja saattaa tulla edelleen..

                        PBox maksaa 568e. Kannattaa ottaa vielä ulkoinen antenni lisäksi, eli vähän yli 600e tällöin kokonaisuudessaan:


                        PBoxissa ei kyllä ole kertaakaan tullut mitään hämäryyksiä dataan, jos ei ole GPS katvetta (tyyliin sillan alla tai korkeiden talojen vieressä). PBox kun on tehty ihan tähän käyttöön, eli GPS:n tarkkuus, nopeus ja herkkyys on ihan eri tasolla kuin näissä "normivehkeissä". Loistava softa (jolla voi katsella ajettua dataa) tuo vielä aikamoisen lisäarvon. Ja siitä viimeistään paljastuisi, jos mittauksissa olisi ollut jotain outoa. Graafinen esitys paljastaisi sen heti, jos käyrät eivät nouse/laske loogisesti.
                        Last edited by Tylyttäjä; 22-06-2010, 09:43.
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          Originally posted by M_Power View Post
                          Moottori on tosiaan V6 2.7 bi-turbo. 4 alkavat teholukemat ja 550 paikkeilla olevat väännöt riittävät.
                          Näitä 3 alkavia aikoja on ajettu vastaavalla setupilla maailmalla kymmenittäin ja myös Suomessa useita.

                          Tuo 100-160km/h sattuu aika mukavasti 3-vaihteen tehoalueelle 2x K04 turboilla.
                          Kaverilla S4 noilla turboilla. Sillä on nyt tuo mun PBox lainassa. MAF-arvojen perusteella siellä on jopa n. 440hp ja 560Nm, ehkä todellisuudessa sitten hiukan vähemmän. Ihan kivoja arvoja tuli kuitenkin:
                          • 80-120km/h 2,6s (2. ja 3. -vaihteilla) -> selkeesti reippaampi kuin tuo mun M5 (mulla taitaa olla enkat nyt 2,9s), välitykset osuu S4:ssä tähän hyvin, kuten sanoit!
                          • 100-200km/h 11,xx (3. ja 4. vaihteilla) -> tässä ei ihan pärjää omalle M5:lle, tosin tuo oli kaverin eka veto. Veikkaan hänelle 10s alituksenkin olevan mahdollista, kun saa kaikki menemään nappiin, esim. ahdot eivät saisi tippua yhtään vaihdossa, koska näkyy heti ajassa..
                          Testailu jatkuu kuulemma tänään..

                          Kertokaas joku, että miten tuollainen S4 kannattaa lähettää paikaltaan, kaveri kertoi sen olevan melko haastavaa? Uskaltaako tuupata vaan kaasun pohjaan ja kytkin syrjään, eli kestääkö nelivetoisen paikat, kun laitetaan heti kaikki peliin (kaveri ei ole tätä uskaltanut vielä yrittää)? Vähänkään varovaisempi lähtö ei tuolla meinaa onnistua, koska kestää liian kauan että saa ahdot.. 6s on 0-100km/h tällä hetkellä, ja kyllähän tuolla nyt pitää 4s puolelle päästä. Ja pääsekin varmasti, jos uskaltaa ottaa rajun lähdön
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            Tuossa tänään mitattu 100-200km/h aika http://www.youtube.com/watch?v=08kSbM_ICDU että aika kovaa kulkee tylyttäjällä kun ainakin aiemmin kirjoitti että 0-100(5,1s) ja 100-200 (8,8s) ajat yhdistämällä menisi 0-200 13,9s
                            Mutta uskottava se sitten on, meillä muilla nämä normi M5:set ei vaan kulje
                            M550d

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              Originally posted by jumbo View Post
                              Tuossa tänään mitattu 100-200km/h aika http://www.youtube.com/watch?v=08kSbM_ICDU että aika kovaa kulkee tylyttäjällä kun ainakin aiemmin kirjoitti että 0-100(5,1s) ja 100-200 (8,8s) ajat yhdistämällä menisi 0-200 13,9s
                              Mutta uskottava se sitten on, meillä muilla nämä normi M5:set ei vaan kulje
                              Menikös tuossa n. 13s 100-200km/h? Mulla ajat ovat tosiaan pyörineet välillä 8,8s - 10,2s, riippuu näköjään olosuhteista sen verran. Ja kuten ajattelin, se 500rpm nosto kiekkarajoittimessa tekee myös aika paljon eroa, sä vaihdoit tuossa ennen 160km/h kun itse vaihdan 170km/h jälkeen (rundarin mukaan 7600-7700rpm).

                              Onhan tuossa toki pienemmissäkin vauhdeissa jo eroa, kun tuon 100-150km/h sulla menee n. 5s(?) ja meikäläisellä alle 3,5s. Toki tällöin teho/vääntöerokin näkyy. Painoahan tuo putkisto pudotti myös, varmaankin 40-50kg.

                              Mutta suosittelen näitä modeja, suht pienillä muutoksilla kello tykkää yllättävän paljon

                              EDIT1: Tuo 0-200km/h 13,9s on toki mahdollinen hyvällä pidolla (jos pääsee alle 5s 0-100km/h, hyvällä pidolla onnistuu helposti), mutta ajat yhdistämällä siitä puuttuu 2. -> 3. vaihto, eli tiukkaa tekee kadulla.

                              EDIT2: Onkohan tuo 13s nyt ihan normaalia täysitehoiselle vakiolle? Audifinns -forumilta: "Mitä kaverin vakiolla M5 e39:llä ollaan ajeltu tasaista tietä niin 10.5-11 s väliin osui aina 100-200"
                              Last edited by Tylyttäjä; 23-06-2010, 14:22.
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                Joo vähän reilu 13s taitaa mennä tuo 100-200, ja tuo limitti oli päällä kun aluksi ajattelin miatata vaan 100-170 ajan mutta suoraa riittikin pidemmällekkin.
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎