Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    Originally posted by Polar View Post
    Mä otan kalajoelle performanceboxin mukaan ja koitan päästä ajamaan pari vetoa niin voidaan verrata tuloksia.
    Muistathan sitten laittaa PBoxista 1ft rolloutin päälle, jos (ja toivottavasti kun) siellä on kunnolliset stage-kennot?
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • Matson^
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2113
      • Seinäjoki

      Nyt tuli vihdoin vähän kelloteltua ohituskiihtyvyyksiä tuolla sigun pirssillä, vaikka kenempä ohi sitä nyt tarvii dieselillä koittaakkaan..? :think

      * 80 - 120kmh | 4. vetoa
      Paras 2,2s
      Keskiarvo ~2,3s


      * 60 - 160kmh | 5. vetoa
      Paras 7,6s
      Keskiarvo ~7,8s

      Ja nämähän on kellotettu kaikkien arvostamalla Race Chronolla ja ulkoisella GPS:llä 9 Sateliittia oli "kiinnitettynä"
      Ajoista en tiedä onko ne nyt hyviä vai huonoja.. 80-120 tuntuu taittuvan ihan ok, mutta 60-160 välissä joutuu ikävästi vaihtamaan vielä viime metreillä neloselle että saa mittarin käymään yli 170..
      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
      | Nissan Navara TREK-1 |
      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

      Comment

      • Matula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1706

        Originally posted by Matson^ View Post
        Nyt tuli vihdoin vähän kelloteltua ohituskiihtyvyyksiä tuolla sigun pirssillä, vaikka kenempä ohi sitä nyt tarvii dieselillä koittaakkaan..? :think

        * 80 - 120kmh | 4. vetoa
        Paras 2,2s
        Keskiarvo ~2,3s


        * 60 - 160kmh | 5. vetoa
        Paras 7,6s
        Keskiarvo ~7,8s

        Ja nämähän on kellotettu kaikkien arvostamalla Race Chronolla ja ulkoisella GPS:llä 9 Sateliittia oli "kiinnitettynä"
        Ajoista en tiedä onko ne nyt hyviä vai huonoja.. 80-120 tuntuu taittuvan ihan ok, mutta 60-160 välissä joutuu ikävästi vaihtamaan vielä viime metreillä neloselle että saa mittarin käymään yli 170..
        Ei se 80-120 huonosti ole,
        2,4 s - Wendland-Porsche 997 Turbo [2006, 530 hp, AMuS]
        2,7 s - 9ff-Porsche 997 Turbo T-2 [2006, 535 hp, AMuS]
        2,7 s - SpeedArt-TTR 530 (Porsche 997 Turbo) [2006, 530 hp, AMuS]
        2,7 s - Gemballa GT550 (Porsche 997 Turbo) [2006, 550 hp, Sport Auto]
        2,9 s - Porsche 997 Turbo [2006, 480 hp, AMuS]
        3,0 s - MTM-Audi RS6 Clubsport [2004, 580 hp, Sport Auto]
        3,1 s - TechArt-Porsche 997 Turbo [2006, 580 hp, AMuS]
        3,1 s - Ferrari F430 F1 [2006, 490 hp, Sport Auto]
        3,1 s - Porsche 996 GT2 (Nardo High Speed test) [2001, 462 hp, AMuS]
        3,2 s - Mosler MT900 GTR [2006, 550 hp, Sport Auto]
        3,3 s - Porsche Carrera GT [2003, 612 hp, Sport Auto]
        3,3 s - Pagani Zonda F [2006, 602 hp, Sport Auto]
        3,3 s - TechArt 996 GT Street [2001, 620 hp, Sport Auto]
        3,4 s - Lamborghini Murcielago (Nardo High Speed test) [2001, 580 hp, AMuS]
        3,4 s - Manthey-Porsche M700 [2004, 695 hp, Sport Auto]
        3,5 s - Porsche 996 GT2 [2005, 483 hp, Sport Auto]
        3,5 s - Porsche 996 Turbo [2000, 420 hp, Sport Auto]
        3,5 s - Ferrari 575M Maranello F1 [2002, 515 hp, Sport Auto]
        3,6 s - Reiter-Lamborghini Gallardo GT3 Strada [2007, 510 hp, Sport Auto]
        3,7 s - Ferrari 599 GTB Fiorano F1 [2006, 620 hp, AMuS]
        3,8 s - Pagani Zonda S [2002, 555 hp, Sport Auto]
        3,9 s - Lamborghini Gallardo E-gear [2005, 500 hp, Sport Auto]
        3,9 s - Ferrari F430 Spider F1 [2005, 490 hp, AMuS]
        3,9 s - Mercedes-Benz CLK-DTM AMG [2005, 582 hp, Sport Auto]

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          Originally posted by Matula View Post
          Ei se 80-120 huonosti ole
          Ja joku on vielä epäilly tuota race chronon paikkansa pitävyyttä!
          Taitaa olla vähän liian "lyhyt" aika ja väli tuolle mitattavaksi.. :think Tai siis dieselhän on vaan niin sairaan nopee!
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • Matson^
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2113
            • Seinäjoki

            Videolta katsottuna näytti vakiona menevän about 4s viime kesänä, ja nyt ajat olivat 2,2 ja 2,89 välillä, eli tuskin se kovin kaukana noista oikeastikkaan on :think Voimaa kun on tullut ainakin +86hv lisää (tehtaan ilmoittamaan 91hv) ja vääntöä +165nm. Sitä en ymmärrä miten nuo oikeat urheiluatot on noin "hitaita" ¿
            Noi omat ajathan on siis ajettu vaihtaen noin satasen vauhdissa 2 -> 3 vaihteelle, ja kiihdytys aloitettu ~70kmh
            Last edited by Matson^; 30-06-2010, 23:55.
            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
            | Nissan Navara TREK-1 |
            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              Originally posted by Matson^ View Post
              Videolta katsottuna näytti vakiona menevän about 4s viime kesänä, ja nyt ajat olivat 2,2 ja 2,89 välillä, eli tuskin se kovin kaukana noista oikeastikkaan on :think Voimaa kun on tullut ainakin +86hv lisää (tehtaan ilmoittamaan 91hv) ja vääntöä +165nm. Noi omat ajathan on siis ajettu vaihtaen noin satasen vauhdissa 2 -> 3 vaihteelle, ja kiihdytys aloitettu ~70kmh
              Kyllä mä luulen, että se meneekin alle 3s kuitenkin tuon 80-120km/h. Väännökkäät dieselit ovat aika nopeita pikkuvauhdeissa. Vähän kuten WRC-autotkin

              Voima punnitaan paremmin tuossa 100-200km/h vedossa, kokeilepa sitä! Dieselit puutuvat yleensä siinä vaiheessa, kun aletaan tarvitsemaan tehoa ja kierrosalueita; niistä kun yleensä loppuu kummatkin vähän kesken.. Tosin sullahan on tehoakin ihan kivasti, about saman verran kuin joissain heikommissa M5 E39 -yksilöissä..

              Siinä 100-200km/h vedossakin sulla on mielestäni mahikset sinne n. 10-11s aikoihin, koska jos otat sen alkukiihdytyksen kuitenkin kolmosella, niin tuo sun vääntökäyrä taitaa olla suht hyvin siinä alussa kohdallaan? Mutta kokeile ihmeessä, kiinnostaa tosiaan, että miten tuo menee sen..

              Sitä en ymmärrä miten nuo oikeat urheiluatot on noin "hitaita" ¿
              Paha mennä sanomaan, että miten nuo on mitattu. Nehän voi olla vedetty siten, että tasaisesta 80km/h vauhdista lappu lattiaan. Siitä tulee varmaan n. sekka lisää aikaan. Melkeenpä veikkaisin tuota.

              Sen takia kaikki nämä tälläiset aikavertailut ovat aina hiukan arveluttavia.. Koska jos ei ole erikseen kerrottu, ei voi tietää, että miten ovat mitanneet, mitkä ovat olleet olosuhteet jne.. Mutta suuntaviivojahan niistä toki saa. Varttimaili on aika hyvä vertailukohde jos netistä löytyviin tuloksiin haluaa verrata, se kun pitäisi mitata aina suht samalla tavalla.
              Last edited by Tylyttäjä; 01-07-2010, 07:24.
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3828
                • Nokia

                Originally posted by Tylyttäjä View Post
                Nehän voi olla vedetty siten, että tasaisesta 80km/h vauhdista lappu lattiaan.
                Eikös se ole ainoa oikea tapa mitata noita..
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                ex. 53*BMW

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  Originally posted by Tomi T View Post
                  Eikös se ole ainoa oikea tapa mitata noita..
                  Niin, mun mielestä taas ei. Silloin mitataan myös kaasuunvastaavuutta yms, eikä puhdasta kiihtyvyyttä. Ja sitten tulee vielä se, että onko se alkuvauhti sitten _täsmälleen_ 80km/h, vai hiukan yli/tai alle jne.. Mutta mielipideasioitahan nämä ovat. Juuri tätä kuitenkin tarkoitin; ei noista netistä löytyvistä tuloksista voi olla ihan varma, jos ei tarkalleen ole kerrottu, että mitä/miten on mitattu.

                  Tässä topikissa suurin osa on vetänyt tuon 80-120km/h "läpi", eli aloittanut hiukan pienemmästä vauhdista. Onneksi se on yleensä kerrottu. Myös minä olen vetänyt nuo kiihdytykset noin.
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • HC91
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 998
                    • 29100/310053

                    Originally posted by Tomi T View Post
                    Eikös se ole ainoa oikea tapa mitata noita..
                    Siinä mielessä kyllä että silloin tulee mukaan eri viivetekijät kuten vaikka ahtopaineen nousu, rail-paineen nousu, automaatin vaihtaminen jne.

                    Tien päällä ohitustilanteessa ennakointi tosin mahtaa olla merkittävämpi tekijä kuin yksikään em. mainituista :think
                    92' ///M5 3.8 individual
                    09' 320d xDrive
                    16' NIU N1 Sport
                    19' NIU U+ Sport

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      Originally posted by Tomi T View Post
                      Eikös se ole ainoa oikea tapa mitata noita..
                      Word.

                      ...Mutta eihän se tietenkään käy, koska silloin ne sairaan nopeat, täysin viiveettömät turboautot keräävät vielä ahtoja kun moni muu on jo mennyt. Tuolla 80-120 -mittauksellahan pyritään nimen omaan "ohituskiihtyvyyden" mittaamiseen, jolloin nähdäkseni ainoa oikea tapa on käynnistää kello lapun iskeytyessä lattiaan tasaisesta alkuvauhdista. Varsinaisen suorituskyvyn mittaamisellahan tuolla ei ole oikein mitään tekemistä, lähinnä ehkä välitysten. Pitäisin itsekin varttimailia, seisovaa kilometriä tai vaikka tuota 100-200 -vetoa aika paljon hedelmällisempinä tapoina todellisten menohalujen mittaamiseen.
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        Originally posted by r.w. View Post
                        Word.

                        ...Mutta eihän se tietenkään käy, koska silloin ne sairaan nopeat, täysin viiveettömät turboautot keräävät vielä ahtoja kun moni muu on jo mennyt. Tuolla 80-120 -mittauksellahan pyritään nimen omaan "ohituskiihtyvyyden" mittaamiseen, jolloin nähdäkseni ainoa oikea tapa on käynnistää kello lapun iskeytyessä lattiaan tasaisesta alkuvauhdista. Varsinaisen suorituskyvyn mittaamisellahan tuolla ei ole oikein mitään tekemistä, lähinnä ehkä välitysten. Pitäisin itsekin varttimailia, seisovaa kilometriä tai vaikka tuota 100-200 -vetoa aika paljon hedelmällisempinä tapoina suorituskyvyn mittaamiseen.
                        100-200km/h on oikeastaan aika hyvä. Siinä kun ei vaikuta enää (suurimmalla osalla autoista) se, että minkälainen pito/lähtö oli. Eikä aerodynamiikka näyttele vielä tuossa vedossa suurinta osaa.. Väliin tulee kuitenkin vähintään yksi vaihteenvaihtokin, eli tuossa mitataan jo vähän kierrosalueen venyvyyttäkin.

                        Tai sitten varttimailin loppunopeus. Varttimailin aikaan kun vaikuttaa suht paljon pito/olosuhteet/rengastus ja kuskikin, mutta loppariin ei kovin paljon.. Toki vähän, mutta ei niin paljon, kunhan suunnilleen oikeissa kohdissa vaihtelee isompaa pykälää.
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • HC91
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 998
                          • 29100/310053

                          Originally posted by r.w. View Post
                          seisovaa kilometriä
                          ääni tälle, 0-1000m aika kertoo absoluuttisesti sen kumpi on myös edellä eikä sitä kumpi menee jonkin xx(x)-yy(y) km/h välin nopeammin. Boonuksena vielä varttimailia huomattavasti vähäisempi lähdön merkitys

                          Pitäis säätää EU-direktiivillä että valmistajien on tuo aika ilmoitettava ja alan lehdistön se myös testeissään mitattava - kuka tekee aloitteen?
                          92' ///M5 3.8 individual
                          09' 320d xDrive
                          16' NIU N1 Sport
                          19' NIU U+ Sport

                          Comment

                          • Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Kyllä mä luulen, että se meneekin alle 3s kuitenkin tuon 80-120km/h. Väännökkäät dieselit ovat aika nopeita pikkuvauhdeissa. Vähän kuten WRC-autotkin

                            Voima punnitaan paremmin tuossa 100-200km/h vedossa, kokeilepa sitä! Dieselit puutuvat yleensä siinä vaiheessa, kun aletaan tarvitsemaan tehoa ja kierrosalueita; niistä kun yleensä loppuu kummatkin vähän kesken.. Tosin sullahan on tehoakin ihan kivasti, about saman verran kuin joissain heikommissa M5 E39 -yksilöissä..

                            Siinä 100-200km/h vedossakin sulla on mielestäni mahikset sinne n. 10-11s aikoihin, koska jos otat sen alkukiihdytyksen kuitenkin kolmosella, niin tuo sun vääntökäyrä taitaa olla suht hyvin siinä alussa kohdallaan? Mutta kokeile ihmeessä, kiinnostaa tosiaan, että miten tuo menee sen..
                            Niin kyllä se mahtaa siellä jossain kolmen alla olla, jos nyt ei ihan kahta mutta.. Kivasti se kyllä menee tuon välin kun saa aloittaa kakkosella kierrättää loppuun ja kolmosta vaihdettaessa momenttinmuunnin antaa vielä sopivan potkun lopuille parillekympille.

                            100-200 välin ajoin kerran, mutta eihän tuo pommin varma mittalaitteisto ymmärtänyt vedon päättymistä ollenkaan, vaan numerot vilisi vieläkin kun kaasu oli jo ylhäällä.. Tyydyin sitten hinkkaamaan tuota 60-160 väliä, se kun ehti ajamaan usemman kerran samalla (suljetulla)suoran pätkällä.. että jos sen ajasta voisi jotain päätellä niin 100->200 voisi taittua tuonne mainitsemaasi ++10s Pitänee vielä kokeilla joku ilta

                            Ei näissä dieseleissä vääntökäyrä lopu tai ala, se vai on Ei vaan kyllähän se satanen aika mukavasti sattuu jo sinne ~350hv tehoille, josta sitten käyrä nousee hienoisesti loppuun asti.. mutta käytännössä täysvedossa on käytössä kokoajan yli 350 heppaa, eli melkein niiden "toimivien" m5:sten luokkaa .. toki taas niissä on pidempi kierrosalue 5000 vs 7000.. no kuten todettua, pitää kokeilla ja partyjen varttimailihan se on kai sellainen tulos mitä ei edes täällä kyseenalaisteta
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                            Comment

                            • Matula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1706

                              Tuo postaamani lista 80-120 ajoista on ajettu 4. vaihteella, niin kai se sitkeysmittaus pitäisikin tehdä. Matsonin aika ai tuosta kovin paljoa huonone vaikka sen päästäisikin 4. vaihteella, nyt uudelleen luettuna ymmärsin että aika on ajettu 3. vaihteella.

                              Täältä poimin tuon listan:

                              Comment

                              • Tylyttäjä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 1412

                                Originally posted by Matula View Post
                                Tuo postaamani lista 80-120 ajoista on ajettu 4. vaihteella, niin kai se sitkeysmittaus pitäisikin tehdä.
                                Silloin ajat ovat kyllä todella kovia, niin kuin tuonhintaisille urheiluautoille olettaisikin.. Kyllä se Matsoninkin aika huononee tuosta pari sekkaa, jos nelosella vetää; pidempi välitys kun pienenetää ihan suorassa suhteessa takarenkaille menevää vääntömomenttia.

                                Entä oliko siellä sanottu, että miten mittaus oli tehty? Tasavauhdista vai läpi?

                                Nää on just näitä, eli aina on vähän vaikee vertailla. Sen takia oli aika huvittavaa kun porukka dissasi esim. niitä meikäläisen mittaamia aikoja ja vertaili niitä kaikenmaailman nettiaikoihin Tuskin kenelläkään oli sen tarkempaa tietoa, että miten missäkin testissä on ajettu ja mitattu..
                                Last edited by Tylyttäjä; 01-07-2010, 09:57.
                                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                                EX: BMW E39 M5
                                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                                Suzuki GSX-R 1070 K5
                                Performance Mods: Lot
                                Performance: 200mph/322kph@1mile
                                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎