E10-bensiinin kysyntä romahti
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E95/E98 kohta historiaa -> E10
Collapse
X
-
Originally posted by Dualfun View PostKyllä se valitettavasti menee, niin pitkään kuin media on samalla puolella. Kuluttajat katsovat aina hintaa, harvaa kiinnostaa mikä on todellinen käyttökustannus - ellei julkisuudessa tyrmätä haavekuva tarpeeksi hyvin.
Originally posted by Stonde View Post
Jos tällaiset uutiset yleistyvät, niin on se tavallaan aika huolestuttavaa. Tämän perusteella kun on riski, että menevät Arkadianmäellä puuttumaan asiaan, nostamalla 98:n verotusta, jotta saadaan kulutusta ohjattua "oikeaan" suuntaan. Jos näin käy, niin haistakaa paska koko valtiovalta! Onhan se kai hyvä sitten, että niillä joilla ei ole varaa uudehkoon autoon, joutuvat maksamaan entistä kalliimmin.Last edited by Ramzez; 14-01-2011, 12:32.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostSen lisäksi useimmat pienkoneet vaativat 98:ia, joten on ilmeistä, että 98:n kysyntä nousee.
Voi olla myös jonkin materiaalinvaihdoksen syytä, tai sitten ei. Oiskohan nesteen pienkonebensa etanolivapaata :think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by integra2000 View PostTäysin samat oireet omassa 520 (e34), Nykimistä,röpöttää, nykii kiihdyttäessä aivan saatanasti...ihan kuin olisi vettä tankissa, nyt tankattu 98, tutkitaan jatkuuko sama touhu.
e10 en laita enää yhteenkään autoon. en edes ruohonleikkuriin.prkl
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostBriggs & Strattonin kaasarin kalvojen menekki kasvoi huimasti ihan vaan ajallisin perustein tarkasteltuna jo silloin kun polttoaineeseen ruvettiin lisäämään se 5% etanolia. Kalvot menee purukumiksi ja kone alkaa käydä todella huonosti tai ei lainkaan, vähintään tulppia menee ja kulutus kasvaa selvästi.
Voi olla myös jonkin materiaalinvaihdoksen syytä, tai sitten ei. Oiskohan nesteen pienkonebensa etanolivapaata :thinke39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i
Comment
-
-
Originally posted by crane View PostTaitaa olla ainut vaihtoehto alkaa hakeen venäjältä diiselit.
Tällä hetkellä kaikkiin vehkeiseen menee 98. Emännän autossa ehkä toimisi 95 vaan luulisin olevan parempi ku työntää vaan 98 sinne tankkiin.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostAikamoista sattumaa on sitten ollut, ikinä ei meinaan ole vettä ollut tankissa kun on tullut pidettyä tankissa vähintään 20 litraa bensaa. Opiskeluaikoina kun bensavalot paloi ooppeleissa ym, niin vettähän oli oikein riesaksi asti. Eikä se ikinä lähtenyt tankkaamalla muutamaa litraa tankkiin lisää, vaan masinolilla.
E10 sisältää siis 10% masinolia.
Comment
-
-
Originally posted by crane View PostVaimon saabbiin menee 98 tankkiin ihan suosiolla,mutta sitten alkaa paniikki,kun keksivät tunkea lisää etanolia diiselin sekaan.Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Onko kukaan ottanu suoraan tehtaalle yhteyttä tästä bensa asiasta, nyt kun käy ilmi että eri maissa annetaan eri tietoa? Vai onko se sittenkin totta, että se kuuluisa kehittynyt ja edelläkäyvä suomilinjasto on sittenkin olemassa :think"MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTuohon liittyen tuli mieleen nyt mainita tämmöinenkin sinänsä varmaan aika vähäpätöinen havainto aiheesta. Eli Suomessahan http://www.e10bensiini.fi -sivulla lukee Bemarin osalta näin:
Viimeviikolla satuin törmäämään ranskalaisen Shell-huoltamon seinällä julisteeseen, jossa oli listattu eli automerkkien E10-soveltuvuutta. Otin siitä valokuvan BMW:n kohdalta koska soveltuvuustieto oli erilainen kuin Suomessa:
Eli Ranskassa E10 soveltuu vain 1998 alusta käyttöönotettuihin BMW-autoihin, mikä rajaa paljon sellaista vanhaa BMW-kalustoa pois jota Suomessa taas ei rajata pois. Ranskassa taas M-sarjaankin muka käy E10? Sama tieto tekstimuodossa löytyy ainakin täältä: http://www.developpement-durable.gou..._SP95__E10.pdf Jotenkin näin kuluttajana kuvittelisi, että Suomen ja Ranskan listat täsmää niiltä osin kun se koskee samoja teknisesti samanlaisina myytyjä autoja. Ehkä asia ei kuitenkaan ole ihan näin yksikertainen?
Laita Petri tämä tieto johonkin eteenpäin tiedoksi.
Comment
-
-
Originally posted by crane View PostVaimon saabbiin menee 98 tankkiin ihan suosiolla,mutta sitten alkaa paniikki,kun keksivät tunkea lisää etanolia diiselin sekaan.
Sitten ei oo edes toista vaihtoehtoa mittareilla.
Taitaa olla ainut vaihtoehto alkaa hakeen venäjältä diiselit.
Ruotsista saapi nytkin "oikeaa" 95E:täLR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
-
e10 ja kulutus
2 tankillista ajettu e10. Katsoin ajotietokoneelta en ollut uskoa silmiäni, kulutus nousut 1,5l/100km, mitä helvettiä. Tässä mennään taas kerran vihreiden arvojen kanssa perse edellä puuhun. E10 valmistaminen on saastuttavampaa kuin normi bensan ja sitten sitä vielä auto kuluttaa HUOMATTAVASTI enemmän, hyvä hyvä! Kyllä tulee kalliiksi tään sinnemäen porukka suomalaisille. Onko muilla samoja kokemuksia. Auto on e61 525ia touring. Siirryn ysikasiin...g30 530e iPerformance
g31 520 xda Sport edition touring
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f31 318da M-SPORT LCI touring
ex f11 520 xda LCI touring
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring
ex e39 520i touring
Comment
-
Comment