Emännän nissani vm 03. on hyväksytty E10:lle, mutta eilen lämpimästä tallista lähtiessä oli kuulemma yskinyt startin jälkeen. Lupasi tankata jatkossa 98:a ja Neste kiittää
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E95/E98 kohta historiaa -> E10
Collapse
X
-
Kaikki tuota E10 niin boikotoi, että kiinnosti itseä kokeilla miten vaikuttaa M20-koneiseen.
Pari kertaa tankkasin kympillä aika tyhjään tankkiin (varoitusvalo palanut aika pitkään). Ei oikeastaan mitään muuta eroa kuin että joutui sahaamaan hieman pidempään startatessa ja ei meinannut jaksaa jäädä käyntiin kylmäkäynnistyksessä -10c-pakkasessa. Muutamassa sekunnissa käynti tosin tasoittui aika hyvin. Nollakelin käynnistyksissä lähti paremmin, eikä uudelleenstarttausta tarvinut. Ehkä myös hieman epätasaisemmin kävi tyhjäkäyntiä, ero ei todellakaan ollut kovin iso, mm. kierroslukumittari pysyi paikallaan, mutta korvakuulolta ja yleiseltä tuntumaltaan tutisi hieman enemmän. Mitään nykimisiä tms. ei ajossa lainkaan ollut.
Nyt kuitenkin 98:sia tankissa, kivempaa kun lähtee kylmälläkin laakista.
Comment
-
-
Originally posted by Valtsude View PostKaikki tuota E10 niin boikotoi, että kiinnosti itseä kokeilla miten vaikuttaa M20-koneiseen.
Pari kertaa tankkasin kympillä aika tyhjään tankkiin (varoitusvalo palanut aika pitkään). Ei oikeastaan mitään muuta eroa kuin että joutui sahaamaan hieman pidempään startatessa ja ei meinannut jaksaa jäädä käyntiin kylmäkäynnistyksessä -10c-pakkasessa. Muutamassa sekunnissa käynti tosin tasoittui aika hyvin. Nollakelin käynnistyksissä lähti paremmin, eikä uudelleenstarttausta tarvinut. Ehkä myös hieman epätasaisemmin kävi tyhjäkäyntiä, ero ei todellakaan ollut kovin iso, mm. kierroslukumittari pysyi paikallaan, mutta korvakuulolta ja yleiseltä tuntumaltaan tutisi hieman enemmän. Mitään nykimisiä tms. ei ajossa lainkaan ollut.
Nyt kuitenkin 98:sia tankissa, kivempaa kun lähtee kylmälläkin laakista.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Jaghaath View PostTäällä rapakon takana tuota E15:sta ja E20:stä juuri testaillaan EPA:aa varteen uusilla moottoreilla, eikä kyllä ihan heti luulisi lyövän läpi, vaikka tarkoitus ilmeisesti olisi. Lunta sataa ja vehkeet hajoaa niin sanotusti. E10 menee vielä, mutta E20 alkaa jo tuottaa aikamoista päänvaivaa, kun yhtään moottoria ei moiselle ole suunniteltu.
Sekin on jännää, kuinka näitä uudistuksia perustellaan mm. sillä että esimerkiksi Jenkeissä on jo ollut pitkään myytävänä E10-bensiiniä, samoin Saksassa ja Ranskassa. Kaikissa maissa on kuitenkin Suomea uudempi autokanta. Samantyylisiä perusteluita kuulee sähkön hinnankin osalta. Aina kun joku valittaa, että Suomessa sähkö on kallista, niin hintoja verrataan johonkin Keski-Euroopan hintatasoon ja väitetään, että täällä sähkö on oikeastaan halpaa ja hintaa voidaan huoletta nostaa reilusti, ilman että ollaan edes tasoissa monen muun maan kanssa. Sitä ei sitten ilmeisesti koskaan oteta huomioon, että Suomessa on pikkuisen kylmemmät talvet, kuin jossain Keski-Euroopassa ja sen vuoksi sähköä kuluu puolet vuodesta runsaasti enemmän. Jos sähkön hinta olisi lähimainkaan samaa tasoa yleisen hintatason kanssa, täällä monella jäisi talo lämmittämättä kokonaan.
Itse en sitä ymmärrä, miksi Suomessa pitää aina toteuttaa ensimmäisenä tällaiset uudistukset, erityisesti tämän bensan osalta, kun autokanta on kokolailla Euroopan vanhinta. Jotain mutua olen kuullut, että jos Suomi noudattaisi direktiivejä pilkun tarkasti, tulisi autoverotuskin muuttaa käyttöperusteiseksi, eikä hankintaveroa saisi olla. Kumma kun tällaisissa uudistuksissa ei haluta olla ensimmäisiä, mutta polttoaineet voidaan kuitenkin sitten muuttaa etanolipohjaisiksi sillä seurauksella, että moni ei voi sitä enää tankata.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostLuinkin tuosta E15 uudistuksesta. Sinällään aika älytöntä, kun ilmeisesti sielläkin tulee olemaan ongelmia tällaisten polttoaineiden kanssa, vaikka autokanta onkin uudempaa. Toimitaanko siellä samaan tyyliin, eli se etanolin määrä vaihtelee, vai onko se aina vakio?
Sekin on jännää, kuinka näitä uudistuksia perustellaan mm. sillä että esimerkiksi Jenkeissä on jo ollut pitkään myytävänä E10-bensiiniä, samoin Saksassa ja Ranskassa. Kaikissa maissa on kuitenkin Suomea uudempi autokanta. Samantyylisiä perusteluita kuulee sähkön hinnankin osalta. Aina kun joku valittaa, että Suomessa sähkö on kallista, niin hintoja verrataan johonkin Keski-Euroopan hintatasoon ja väitetään, että täällä sähkö on oikeastaan halpaa ja hintaa voidaan huoletta nostaa reilusti, ilman että ollaan edes tasoissa monen muun maan kanssa. Sitä ei sitten ilmeisesti koskaan oteta huomioon, että Suomessa on pikkuisen kylmemmät talvet, kuin jossain Keski-Euroopassa ja sen vuoksi sähköä kuluu puolet vuodesta runsaasti enemmän. Jos sähkön hinta olisi lähimainkaan samaa tasoa yleisen hintatason kanssa, täällä monella jäisi talo lämmittämättä kokonaan.
Itse en sitä ymmärrä, miksi Suomessa pitää aina toteuttaa ensimmäisenä tällaiset uudistukset, erityisesti tämän bensan osalta, kun autokanta on kokolailla Euroopan vanhinta. Jotain mutua olen kuullut, että jos Suomi noudattaisi direktiivejä pilkun tarkasti, tulisi autoverotuskin muuttaa käyttöperusteiseksi, eikä hankintaveroa saisi olla. Kumma kun tällaisissa uudistuksissa ei haluta olla ensimmäisiä, mutta polttoaineet voidaan kuitenkin sitten muuttaa etanolipohjaisiksi sillä seurauksella, että moni ei voi sitä enää tankata.Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Mitenkähän tuo loppupelissä sitten luontoa säästää,jos polttoaineen kulutuskin nousee E10 bensalla.Puhumattakaan alkoholin valmistuksesta aiheutuneista haitoista.Plus se,että näillä näkymin autoihin joudutaan useammin vaihtamaan kaikenlaisia pikku kumiletkuja ja tiivisteitä enemmin entisiin bensoihin verrattuna.Mahdollisista moottorrivaurioista puhumattakaan.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMitenkähän tuo loppupelissä sitten luontoa säästää,jos polttoaineen kulutuskin nousee E10 bensalla.Puhumattakaan alkoholin valmistuksesta aiheutuneista haitoista.Plus se,että näillä näkymin autoihin joudutaan useammin vaihtamaan kaikenlaisia pikku kumiletkuja ja tiivisteitä enemmin entisiin bensoihin verrattuna.Mahdollisista moottorrivaurioista puhumattakaan.
Comment
-
-
Originally posted by Diceman View PostMiksi ylipäänsä edes tankata 95E10-bensiiniä :think?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Diceman View PostAivan totta . Kulutuksesta viis, pääasia että on "HALPAA" .F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment