Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Justabanana
    BTCF Member
    • Jul 2008
    • 835
    • Käpylä

    "Uutisesta": Jo käytössä olevilla valvontakameroilla on saatu hyviä kokemuksia muun muassa suojateiden yhteydessä.

    Missä valvontakameroita on suojateiden läheisyydessä? En ole nähnyt yhtäkään. Kaikki kamerat mitä olen nähnyt ovat olleet maantien varressa. Paikassa jossa sakkojen määrä ja suuruus optimoituu. Ja että oikein "Oikeusministeri" Tuija Brax (virh.) tuolla lässyttää... kiitti vaan, ei vituttanu tarpeeksi jo muutenkin voi stnprklttuaargh!
    Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
    Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

    Comment

    • Kal.ju
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 2881
      • Akaa / Toijala

      Originally posted by Justabanana View Post
      "Uutisesta": Jo käytössä olevilla valvontakameroilla on saatu hyviä kokemuksia muun muassa suojateiden yhteydessä.

      Missä valvontakameroita on suojateiden läheisyydessä? En ole nähnyt yhtäkään. Kaikki kamerat mitä olen nähnyt ovat olleet maantien varressa. Paikassa jossa sakkojen määrä ja suuruus optimoituu. Ja että oikein "Oikeusministeri" Tuija Brax (virh.) tuolla lässyttää... kiitti vaan, ei vituttanu tarpeeksi jo muutenkin voi stnprklttuaargh!
      Joo helvetin vähänhän niitä on. Esim Helsingin keskustassa rautatieaseman edessä on parit ja sitten Tuusulanväylän lopussa, kun tie vaihtuu mäkelänkaduksi. Muualla en kyllä tiedä missä olis... Ja nääkin esimerkit ainoastaan pääkaupungista missä toi valtiovalta vaikuttaa, joten kai ne sit luulee että niitä on muuallaki...

      Comment

      • RoadRacing
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 151
        • Vammala / Kokemäki

        Tampereella on kanssa, valvoo mm. punaisia päin ajamista sekä ylinopeutta.
        sigpic

        Comment

        • NHB
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 1120

          Originally posted by Justabanana View Post
          "Uutisesta": Jo käytössä olevilla valvontakameroilla on saatu hyviä kokemuksia muun muassa suojateiden yhteydessä.

          Missä valvontakameroita on suojateiden läheisyydessä?
          Esimerkiksi tässä:

          Comment

          • dieseljussi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 592
            • Suomi

            Originally posted by NHB View Post
            Nuohan eivät valvo suojatiekäyttäytymistä mitenkään, vaikka suojatie sattuu kameran läheisyydessä olemaankin.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by NHB View Post
              Taitaapi kuitenkin valvoa punaisia päin ajamista, eli ei nopeusvalvontakamera.

              Comment

              • Herzi
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 374
                • JKL

                Originally posted by Hemi View Post
                Taitaapi kuitenkin valvoa punaisia päin ajamista, eli ei nopeusvalvontakamera.
                jep, ainakin jyväskylässä paviljongilta tullessa samanmoiset kamerat. Suojatietä risteyksessä ei ole lähimainkaan.

                Comment

                • jsa014
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1651
                  • Turun Pallivaha

                  Originally posted by Ramzez View Post

                  Mitä tulee tuohon onnettomuuteen, niin mielestäni rekkakuskia on melko turha syyttää. Jos henkilöauto perkele tulee kolmion takaa suoraan eteen, niin ei edes se 20 km/h alhaisempi nopeus olisi heitä pelastanut. Asiaa ei auttanut sekään, ettei kuljettaja ilmiselvästi tuntenut oman autonsa rekisteritietoja, kun ei tajunnut, ettei auto ole rekisteröity kuudelle. Mutta kai valtio taas saa sakottaa rekkakuskia, kun kuollutta henkilöauton kuljettajaa on tätä nykyä hankala rahastaa.
                  AINOA pointti on se, että jos rekka olis tullut 60km/h, niin se olisi todellakin ollut risteyksessä pari kolme sekuntia myöhemmin, jolloin EHKÄ Seat olisi ehtinyt kääntyä tielle ja rekka olisi osunut perään, ei kylkeen. Jolloin EHKÄ henkilövahingot olisivat voineet olla lievemmät.

                  Mutta saman logiikan mukaan jos rekkamies olisi käynyt kaffetauolla paskalla niin rekka ei olisi ollut risteyksessä. Turhaa spekulointia kaikki, ylikuormatulla autolla kolmion takaa.
                  316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa



                    Onkohan tämä nyt se "positiivinen" vai "negatiivinen" tulos joka ko.keskinopeusvalvonnalla saadaan selville ja jonka perusteella tulevan keskinopeusvalvonnan käyttöönotosta päätetään?
                    Toki tämä kertoo ainakin sen minkä kaikki oikeasti pääteillämme ajavat tietävät, eli että nykyliikenne kulkee jo ilman rakennettavia sakkorysiäkin huomattavasti alle suurimman sallitun nopeuden.
                    Mistähän muuten löytyy se lakipykälä/sakotusperusteet millä ko.keskinopeusvalvonnalla sakotetaan? Eli rajat+määräytymisperusteet?

                    Comment

                    • SkyMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 518
                      • Sirius

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Mistähän muuten löytyy se lakipykälä/sakotusperusteet millä ko.keskinopeusvalvonnalla sakotetaan? Eli rajat+määräytymisperusteet?
                      Mitä tarkotat?
                      Coffee isn´t my cup of tea

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by SkyMan View Post
                        Mitä tarkotat?
                        Eli mistä löytyy lakipykälä jota vastaan rikotaan ylittämällä jonkin tieosuuden Keskinopeus?
                        Samalla pitäisi läytyä rajat missä kohtaa selvitään rikesakolla, päiväskolla ja missä kohtaa lähtee kortti?

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by SkyMan View Post
                          Mitä tarkotat?
                          Tarkoittaisiko kenties huomautus- ja sakkorajoja? Mistä ylinopeudesta tulee huomautus ja mistä sakko? Itse olettaisin, että huomautus on luokkaa 2-5 km/h ylinopeutta ja sakko yli 5 km/h ylityksestä. Kaiketi sama systeemi pystyy vielä valvomaan turvavyön ja puhelimen käyttöä, koska kuski on kuitenkin sakotusmielessä pystyttävä kuvasta tunnistamaan. En tiedä sitten lähteekö sakkoa kotiin, jos ajat puhelin kädessä, mutta rajoitusten mukaan. Tuskin kuitenkaan, koska kamera sitä tuskin tunnistaa ja varmasti kaikkia kameroita ohittaneita autoja poliisi ei tutki.

                          EDIT: Hemi näköjään kerkesi jo vastata...

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Tarkoittaisiko kenties huomautus- ja sakkorajoja? Mistä ylinopeudesta tulee huomautus ja mistä sakko? Itse olettaisin, että huomautus on luokkaa 2-5 km/h ylinopeutta ja sakko yli 5 km/h ylityksestä. Kaiketi sama systeemi pystyy vielä valvomaan turvavyön ja puhelimen käyttöä, koska kuski on kuitenkin sakotusmielessä pystyttävä kuvasta tunnistamaan. En tiedä sitten lähteekö sakkoa kotiin, jos ajat puhelin kädessä, mutta rajoitusten mukaan. Tuskin kuitenkaan, koska kamera sitä tuskin tunnistaa ja varmasti kaikkia kameroita ohittaneita autoja poliisi ei tutki.

                            EDIT: Hemi näköjään kerkesi jo vastata...
                            Nykyinen sakotusjärjestelmä perustuu kiinteään aluekohtaiseen ylitykseen, jonka mukaan myös sakotusrajat määräytyvät.
                            Laki ei ainakaan tätä kirjoitettaessa tunne lainkaan keskinopeutta, eikä siis sen sakotusperusteitakaan.
                            Kuitenkin keskinopeus voi koostua hetkellisestä 200kmh nopeudesta ja "tasaavasta" 50kmh nopeudesta, joiden antama keskinopeus on esim. 92.3kmh, 80 ja 100kmh rajoitetulla tieosuudella.

                            Comment

                            • Jakuza
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 516
                              • Brisbane

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Itse olettaisin, että huomautus on luokkaa 2-5 km/h ylinopeutta ja sakko yli 5 km/h ylityksestä.
                              Ymmärtääkseni yleiseksi sakkorajaksi linjattiin vähän aikaa sitten 11km/h.
                              Miksi mielestäsi sakotusraja olisi alhaisempi keskinopeusvalvonnan ollessa kyseessä? Koska jokaisen 5km/h ylinopeutta ajavan auton (keskinopeusvalvonnan mittaama ylinopeus) pienin mahdollinen hetkellinen ylinopeus on juurikin 5km/h, ei mielestäni ole loogista, että sakotusraja olisi mitään muuta kuin juurikin tämä 11km/h. Tietysti on mahdollista, että kuljettaja on ajanut matkan aikana 300km/h, ja käynyt kahvilla, jonka seurauksena keskinopeus olisikin edellistä tapausta vastaava, mutta tämänhän keskinopeusvalvonta juuri antaa anteeksi.

                              edit: Itseasiassa tarkemmin ajatellen Suomen liikennepolitiikkaa, en ihmettelisi vaikka olisitkin osittain oikeassa. Pidän mahdollisena, että Pirkko on pallilla mietiskellyt, että cruise päällä ajavankin auton nopeus vaihtelee varmana ainakin +-2km/h mittausvälillä, ja jo 9km/h ylityksestä voidaan siis varmuuden vuoksi sakottaa.
                              Last edited by Jakuza; 09-09-2010, 19:43.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎