Originally posted by NHB
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli lopetti valvomisen....
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Masatus View PostTulee ilta, pimeä, sataa lunta, sinulla kesärenkaat(eikä lakikaan velvoita vielä ajamaan talvirenkailla) saat ajaa samalla pätkällä 100km/h, ja tuossa ei ole mitään rangaistavaa.
Siis toisin sanoen tuo päivällä ajettu 101km/h olisi rikos, mutta illalla lumisateessa kesänakeilla ajettu 100km/h laillista?
Tieliikennelaki 23 § Tilannenopeus
Ajoneuvon nopeus on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen muun ohella tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä liikenneolosuhteet. Nopeus on pidettävä sellaisena, että kuljettaja säilyttää ajoneuvon hallinnan. Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan ajoradan näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Ennen kaukovaloilta lähivaloille vaihtamista nopeus on sovitettava uusia näkyvyysolosuhteita vastaavaksi.
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostItse väitän kyllä, että väitteesi on täyttää paskaa. Ei takuulla aina löydy sellaista, joka puhaltaa alkolukkoon. En usko että heitä löytyy edes kovin usein. Tehdäänkö pieni testi. Lavastetaan tilanne ja yritetään saada ohikulkijoita puhaltamaan "alkolukkoon". Kysyjä on tietysti vielä kännissä. Laitetaan vielä joku sopiva panos tuomaan vähän motivaatiota yrittämiseen. Oletko valmis pistämään panoksen puheidesi taakse? Lukkohan voi vaatia puhalluksia myös ajon aikana. Tällöin se selväpäinen pitäisi olla koko ajan mukana. Voisi kuvitella, että tällöin se selväpäinen voisi myös ajaa autoa.
mistä löytyy noin soikeita ettei näe kokonaiskuvaa.. DDR, HERE WE COME!F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postmihin tarvitaan kaveria puhaltamaan? ilmapallo ja paineilmavehkeet on keksitty AIKA KAUAN SITTEN.
mistä löytyy noin soikeita ettei näe kokonaiskuvaa.. DDR, HERE WE COME!
Pidätkö itseäsi kykenevänä näkemään kokonaiskuvia, vaikka perusteet ovat sinulta täysin hukassa?
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostJoku päivä uutisissa Anu Vehviläinen selitti, että ajo-opetus muuttuu ja kortin voimassaolo lyhenee liikenneonnettomuuksien vähentämiseksi (lue: rahastukseksi). Samoissa uutisissa sanottiin, että onnettomuuksien määrä on vähentynyt. Melkoista perseilyä.
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostTuleeko niistä paineilmalaitteista ja ilmapalloista kosteudeltaan ja lämpötilaltaan ikkunaan menevää ilmaa? Eipä taida...
Pidätkö itseäsi kykenevänä näkemään kokonaiskuvia, vaikka perusteet ovat sinulta täysin hukassa?
olet pahasti hukassa.. onneksi kukaan ei oikeasti ole noin tymä, joten: TROLLI mitä jos käytäisit päätäsi?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Periaatteessa alkolukot on OK. Kunhan ne laitetaan tehtaalla uusiin autoihin ja toimintavarmuus on 100 %. Se huoli lienee turha, että jokaiseen "tonnin pommiin" pitäisi itse laitattaa 1500 euron alkolukko (ellei ole kärynnyt ratista). Siirtymä tullee menemään niin, että jossain vaiheessa alkolukko on pakollinen kaikissa uusissa autoissa, mutta vanhoihin yksityisautoihin sitä ei tarvitse jälkiasentaa.
Se on sitten toinen keskustelu, että onko alle 1 promillea vaarallinen humalatila...(?)
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostTuleeko niistä paineilmalaitteista ja ilmapalloista kosteudeltaan ja lämpötilaltaan ikkunaan menevää ilmaa? Eipä taida..
Internetin sillä puolen kun tuntuu kovin fiksu ja sanavalmis kaveri löytyvän, osaat varmaan kertoa, että mihin se raja sitten vedetään ja minkä loogisin argumentein? Toisin sanoen rajoituksilla ja kielloilla tuskin on tarkoituksena rajoittaa tai kieltää, vaan vähentää ennenaikaisia kuolemia, omaisuusvahinkoja sekä inhimillistä kärsimystä. Paljonko voidaan yhden ihmishengen eteen kieltää ja rajoittaa? Elämä on tunnetusti korvaamaton, mutta mikä on vapauden hinta?
Menehtyminen kaatumisen tai putoamisen seurauksena on kuitenkin edelleen yleisin tapaturmainen kuolinsyy. Miksei kansalaisille määrätä kypärä- ja valjaspakkoa, vaikka siitä tilastojen valossa olisi takuulla hyötyä? Entäs itsemurhakuolemat, noin tuhat vuodessa? Jos kustannuksiltaan tuhansien arvoinen alkolukko on perusteltua asentaa joka autoon, lienee perusteltua kaivaa kuvetta myös pakollisten mielenterveyspalveluiden tuottoon vähintäänkin kaikille suurimpaan riskiryhmään kuuluville? Sydän ja verisuonitaudit... samalla Hesburger vaan kasvattaa liikevaihtoaan, näetkö ongelmaa tässä? Entäs alkoholi, se suurin paha läpi vuosikymmenten: takaisin kieltolaki, pirtuveneet ja konepistoolit?
Tilastokeskus on verovaroin ylläpidetty valtion virasto, käyttäkää heidän palveluitaan, niin, ja sitä tervettä järkeä!1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostMenehtyminen kaatumisen tai putoamisen seurauksena on kuitenkin edelleen yleisin tapaturmainen kuolinsyy. Miksei kansalaisille määrätä kypärä- ja valjaspakkoa, vaikka siitä tilastojen valossa olisi takuulla hyötyä?
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostItse väitän kyllä, että väitteesi on täyttää paskaa. Ei takuulla aina löydy sellaista, joka puhaltaa alkolukkoon. En usko että heitä löytyy edes kovin usein. Tehdäänkö pieni testi. Lavastetaan tilanne ja yritetään saada ohikulkijoita puhaltamaan "alkolukkoon". Kysyjä on tietysti vielä kännissä. Laitetaan vielä joku sopiva panos tuomaan vähän motivaatiota yrittämiseen. Oletko valmis pistämään panoksen puheidesi taakse? Lukkohan voi vaatia puhalluksia myös ajon aikana. Tällöin se selväpäinen pitäisi olla koko ajan mukana. Voisi kuvitella, että tällöin se selväpäinen voisi myös ajaa autoa.
Luonnollisesti jos alkolukko vaatii useita puhalluksia ajon aikana, se rajoittaa juopon ajomahdollisuuksia, mutta harvemmin kännissä ollaan niin selväjärkisiä, että tämä ymmärretään. Autolla ajetaan juuri niin pitkälle, kun se kulkee. Vahinko voi kuitenkin olla jo tässä vaiheessa tapahtunut.
Originally posted by BeemeR1 View PostSiirtymä tullee menemään niin, että jossain vaiheessa alkolukko on pakollinen kaikissa uusissa autoissa, mutta vanhoihin yksityisautoihin sitä ei tarvitse jälkiasentaa.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postselvänä päivänä puhallettu ilmapallo pitää sisällään juuri niitä kaasuja kun ulohengitysilma normaalistikin ja jos laite osaa reagoida ilman lämpötilaan niin mikä estää lämmittämästä tätä palloa?
olet pahasti hukassa.. onneksi kukaan ei oikeasti ole noin tymä, joten: TROLLI mitä jos käytäisit päätäsi?
Todellisuudessahan nuo eivät ole ainoat menetelmät. Esimerkiksi opeteltu puhallustekniikka näkyy olevan yksi mahdollisuus. Taitaa olla aika hankala opettaa puhallustekniikoita ilmapallolle.
Jotenkin tässä keskustelussa mua häiritsee se, että melkein kaikki keskittyvät miettimään vain sitä, että miten tuota laitetta voisi huijata? Yleensä nämä huijaukset ovat vieläpä estetty jo nykyisissäkin koneissa. Jos tuollaiset ovat vahvimpia argumentteja laitetta vastaan, niin silloin alkolukko on kyllä ilmeisen toimiva laite. Ja totta kai on mahdollista, että vaikka laite olisi kuinka kehittynyt, niin aina löytyy joku kaiken kiertävä hakkeri. En vain näe, että millä tavalla tämä tekee laitteesta tarpeettoman. Vaarallisimmilla kännissä ajavilla on täysi työ pysyä tiellä ja olla kolaroimatta. Nämä kaverit tuskin kovin vaativiin huijauksiin kykenevät. Lisäksi nuo ovat aika epäolennaisia. Insinöörit ovat siitä omituisia eläimiä, että he kyllä keksivät ratkaisuja tuon kaltaisiin ongelmiin. Esimerksi Volvo on luvannut kehittää viiden vuoden sisällä alkolukon, jonka anturi on ohjauspyörässä ja laite mittaa koko ajan. Tuollaisen kiertäminen olisi jo taas astetta hankalampi juttu. Toistaiseksi tässä ei tosiaan ole tarvinnut paljon päätä käyttää.
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostNo jos lähdetään siitä, että tuo kosteuden ja lämpötilan mittaava laite olisi kehityksen ehdoton ääriraja, niin kuinka monella kännikuskilla luulet olevan mukanaan selvänä puhallettuja lämmitettyjä ilmapalloja? Mä vähän luulen, että känniajelu on sen verran impulsiivista hommaa, ettei sitä esivalmistella kovin monena päivänä.
Todellisuudessahan nuo eivät ole ainoat menetelmät. Esimerkiksi opeteltu puhallustekniikka näkyy olevan yksi mahdollisuus. Taitaa olla aika hankala opettaa puhallustekniikoita ilmapallolle.
Jotenkin tässä keskustelussa mua häiritsee se, että melkein kaikki keskittyvät miettimään vain sitä, että miten tuota laitetta voisi huijata? Yleensä nämä huijaukset ovat vieläpä estetty jo nykyisissäkin koneissa. Jos tuollaiset ovat vahvimpia argumentteja laitetta vastaan, niin silloin alkolukko on kyllä ilmeisen toimiva laite. Ja totta kai on mahdollista, että vaikka laite olisi kuinka kehittynyt, niin aina löytyy joku kaiken kiertävä hakkeri. En vain näe, että millä tavalla tämä tekee laitteesta tarpeettoman. Vaarallisimmilla kännissä ajavilla on täysi työ pysyä tiellä ja olla kolaroimatta. Nämä kaverit tuskin kovin vaativiin huijauksiin kykenevät. Lisäksi nuo ovat aika epäolennaisia. Insinöörit ovat siitä omituisia eläimiä, että he kyllä keksivät ratkaisuja tuon kaltaisiin ongelmiin. Esimerksi Volvo on luvannut kehittää viiden vuoden sisällä alkolukon, jonka anturi on ohjauspyörässä ja laite mittaa koko ajan. Tuollaisen kiertäminen olisi jo taas astetta hankalampi juttu. Toistaiseksi tässä ei tosiaan ole tarvinnut paljon päätä käyttää.
milläs tuulilasin pesu hoidetaan entäs mitä pienenpäästä tankataan.. mitähän höyryjä siellä autossa on ku vähän huuhdellaan lasia?
varsinkin jälkiasenteisien alkolukkojen ohittaminen onnistuu vähääkään autoista ymmärtävältä nopeammin kuin laitteen asentaminen joten aivan absurdia väittää että "näillä pelastetaan henkiä", paskan vitut, ainoastaan kansalaisten kyykyttämistäLast edited by peto2; 22-10-2010, 19:55.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostPerustelisitko sitten vaihteeksi mitä mieltä itse olet, vai oletko edes asiasta mitään mieltä? Ihan hyvä, että pahimmista nolla-arvoargumenteista piikitellään, mutta kun teitä paskantärkeitä internetviisastelijoita on 13 tusinassa, eikä kenelläkään ole sen kategorisen eri mieltä olemisen lisäksi koskaan mitään järkevää sanottavaa.
Internetin sillä puolen kun tuntuu kovin fiksu ja sanavalmis kaveri löytyvän, osaat varmaan kertoa, että mihin se raja sitten vedetään ja minkä loogisin argumentein? Toisin sanoen rajoituksilla ja kielloilla tuskin on tarkoituksena rajoittaa tai kieltää, vaan vähentää ennenaikaisia kuolemia, omaisuusvahinkoja sekä inhimillistä kärsimystä. Paljonko voidaan yhden ihmishengen eteen kieltää ja rajoittaa? Elämä on tunnetusti korvaamaton, mutta mikä on vapauden hinta?
Menehtyminen kaatumisen tai putoamisen seurauksena on kuitenkin edelleen yleisin tapaturmainen kuolinsyy. Miksei kansalaisille määrätä kypärä- ja valjaspakkoa, vaikka siitä tilastojen valossa olisi takuulla hyötyä? Entäs itsemurhakuolemat, noin tuhat vuodessa? Jos kustannuksiltaan tuhansien arvoinen alkolukko on perusteltua asentaa joka autoon, lienee perusteltua kaivaa kuvetta myös pakollisten mielenterveyspalveluiden tuottoon vähintäänkin kaikille suurimpaan riskiryhmään kuuluville? Sydän ja verisuonitaudit... samalla Hesburger vaan kasvattaa liikevaihtoaan, näetkö ongelmaa tässä? Entäs alkoholi, se suurin paha läpi vuosikymmenten: takaisin kieltolaki, pirtuveneet ja konepistoolit?
Hesen suhteen näen ongelman siinä, että siellä kansa oppii syömään mautonta epäterveellistä moskaa. Jos Hesen annoksista voisi yksinkertaisesti loihtia maistuvampia ja terveellisempiä, niin se sopii kyllä mulle. Kuitenkin Heseä suurempana epäkohtana näen sokerin. Lapsuudessani noin 100 grammainen Lauantaipussi oli se iso karkkipussi. Nyt ne ovat puolen kilon luokkaa ja normaalit pussit ovat 300 grammaisia. Tuollaisten sokerimällien mussuttaminen ei varmasti tee hyvää lapsille tai aukuisillekaan. Karkkipussin voisi ihan hyvin rajoittaa maksimissaa esimerkiksi 100 grammaiseksi. Ainoat kärsivät osapuolet tässä olisivat karkkien valmistahat ja jakelijat, kaikki muut voittaisivat.Last edited by NHB; 22-10-2010, 20:21.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postanturi ratissa? haistelee sisäilmaa?
milläs tuulilasin pesu hoidetaan entäs mitä pienenpäästä tankataan.. mitähän höyryjä siellä autossa on ku vähän huuhdellaan lasia?
varsinkin jälkiasenteisien alkolukkojen ohittaminen onnistuu vähääkään autoista ymmärtävältä nopeammin kuin laitteen asentaminen joten aivan absurdia väittää että "näillä pelastetaan henkiä", paskan vitut, ainoastaan kansalaisten kyykyttämistä
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostMeitä ei hallitus kyykytä!!!F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment