Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Originally posted by Cell View Post
    Sulla kävi tässä nyt samanlainen virhe kuin ihan liian monella muullakin tällä hetkellä, eli teit päätelmän päästöt = hiilidioksidipäästöt. Hiilidioksidipäästöjä vähentämällä ei saada isoakaan vaikutusta hiukkaspäästöihin, eikä rekan hiilidioksidipäästöjä saa helposti kuriin kun 60 tonnia painava maantielaiva ei liiku 10 litralla sadalla.

    Hiukkaspäästöt saa partikkelifiltterillä kuriin ja toisaalta ne ovatkin jo häviävän pienet sillä toisella tankkauspistoolista saatavalla...
    En tarkoittanutkaan noita hiididioksidipäästöjä, vaan ylipäätään muita hiukkaspäästöjä ja jotta niistä päästäisiin kaupungissa eroon, oli se määrä minkäkokoinen tahansa, jos ei nyt sitten nollassa, niin ainoa keino on saada liikennettä vähennettyä kaupunkialueella. Hiilidioksidi ei nyt sinällään ole kaupunkialueellakaan vaarallista, koska jopa me omassa hengitysilmassa sitä tuotamme. Rajansa tietysti kaikella, mutta niin paljon ei liikennettä mihinkään kaupunkiin mahdu, että siellä tukehduttaisiin hiilidioksidin aiheuttamaan hapenpuutteeseen. NHB saattoi noilla päästöillä tarkoittaa myös muita autoista lähteviä hajuhaittoja. Laitappa auto talliin käyntiin, niin kyllä siellä käry käy. Näitä ei partikkelifiltterillä neutralisoida.

    Comment

    • tsbmw
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 1493
      • Ilvola

      Ajelin just lehmänpierulla Laukaalta 450km ja muutenkin maakaasulla = 0 päästö!

      Perustelu:
      - biokaasun pakokaasua voi hengittää!
      - Hiukkaspäästö 1/20 diesel.
      - Biokaasu joutisi muutoin ilmaan metaanina kasvihuonekaasuksi, autoköytössä VÄHENTÄÄ kasvihuonekaasuja koska poltetaan vedeksi ja hiilidioksiidiksi, joka ei ole niin haitallinen kuin metaani.
      - Maakaasu poltetaan tai päästetään ilmakehään öljyntuotannon sivutuotteena jos ei käytetä (vain osa tulee putkiin). Siinä mielessä 0-päästö.
      - Maakaasu riittää öljyn jälkeen 150v kulutukseen nykyenergiankäyttöllä!
      - Maakaasu on ainoa todellinen varma energiavaihtoehtö öljyn korvaajaksi!
      - Maakaasu maksaa 5€/100km.
      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
      - E28 528i, 528i+, M5

      Comment

      • Bora
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 519
        • Suomi

        Originally posted by Remotion View Post
        No ei nyt jupista sitä että kun suomessa kukaan ei tee mitään vaan käytetään tämä energia siihen että saadaan se rauhallinen mutta kuitenkin näkyvä mielenosoitus sinne mestoille, m'kay?

        Ei se mitenkään laitonta ole mennä kertomaan mitä asiasta on mieltä, uskoisin että tästä voisi tehdä jonkin useamman kerhonkin välisen yhteisen efortin.:think

        Sitten erittäin tärkeä linkki tässä kaikille tämän topikin lukijoille
        LIIKENNEMINISTERIÖNkysely:

        Mitkä ovat keinot liikenneturvallisuuden parantamiseksi?
        http://www.otakantaa.fi/hanke.cfm?gr...&id=&ref=Hanke
        Kappas, jotakin muutakin kiinostaa Aikaa vielä on sunnuntaihin 31.10. asti. Tuota keskustelua käytetään seuraavan liikenneturvallisuussuunnitelman laadinnassa!
        Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by tsbmw View Post
          Ajelin just lehmänpierulla Laukaalta 450km ja muutenkin maakaasulla = 0 päästö!

          Perustelu:
          - biokaasun pakokaasua voi hengittää!
          - Hiukkaspäästö 1/20 diesel.
          - Biokaasu joutisi muutoin ilmaan metaanina kasvihuonekaasuksi, autoköytössä VÄHENTÄÄ kasvihuonekaasuja koska poltetaan vedeksi ja hiilidioksiidiksi, joka ei ole niin haitallinen kuin metaani.
          - Maakaasu poltetaan tai päästetään ilmakehään öljyntuotannon sivutuotteena jos ei käytetä (vain osa tulee putkiin). Siinä mielessä 0-päästö.
          - Maakaasu riittää öljyn jälkeen 150v kulutukseen nykyenergiankäyttöllä!
          - Maakaasu on ainoa todellinen varma energiavaihtoehtö öljyn korvaajaksi!
          - Maakaasu maksaa 5€/100km.
          Kuinka kallista on hankkia tällainen maakaasu systeemi autoon ja mitä sanoo verottaja? Yksi suuri ongelma on varmasti ainakin se, että jakeluasemia on vain muutama. Itseäni lähin taitaa olla Nekalassa Tampereella. Matkaa sinne olisi n. 40 km, joten ei oikein säästöjä synny, jos pitää käydä aina noin kaukana tankkaamassa. Veikkaan, että jos tämä yleistyisi, ei menisi kauaa, että verottajakin sen huomaisi ja sitten maksettaisiin varmaankin dieselveroa tms.

          Nestekaasuhan olisi myös yksi hyvä vaihtoehto, kun Saksassa olisi myytävänä valmiita autoja, mutta luonnollisesti verottaja ei siitä tykkää ja dieselverot tulevat kymmenkertaisina.

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4594
            • Tampere

            Kerrankin jotain järkevää päättäjiltä koskien autoilua mutta tuskin kelpaa kun ei tuota kuten rahastusautomaatit..
            Vehviläinen: Moottoritiellä talvellakin 120 km/tunnissa?

            http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/195426.shtml



            Mutta vastapainoksi voi tarjota uuden sakotusautomaatin..
            Poliisille uusi apukeino - Sakot entistä helpommin

            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6020
              • Sipoo

              Originally posted by fraatti View Post
              Kerrankin jotain järkevää päättäjiltä koskien autoilua mutta tuskin kelpaa kun ei tuota kuten rahastusautomaatit..
              Uskomatonta!! Vaatii kyllä melkosia investointeja moinen automaaginen nopeusrajoitusten mulkkaantuminen, mutta aika hyvä ele kyllä Vehviläiseltä - lieneekö taktikointia? :think

              Jos seuraavaksi ehdottaa nopeusrajoitusten nostoa motarilla --> 130 tai 140km/h, niin kuolen nauruun..

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • NHB
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 1120

                Originally posted by dieseljussi View Post
                Siitä vaan pudottamaan hiukkaspäästöjä. Bemareissa on hyvin yleistä, että hiukkaspäästöjä saisi olla 100-kertaa enemmän ilman, että edes tulisi ongelmia tiukimman normin mukaisessa katsastuksessa (mittaustulos esim 0.01 tai 0.02, sallittu 1.5). Siksi ekofasistin kannattaakin tulla trollaamaan bimmeripalstalle ja jättää naapurin vanha, ekologinen 200-sarjan diesel-volvo ja Toyota Crown rauhaan.
                Suodattimet poistavat vain pakoputkesta tulevia tietyn kokoisia hiukkasia. Pienimmät hiukkaset menevät suodattimesta läpi. Näiden vaikutus terveyteen on monien tutkimusten mukaan varsin ikävä.

                Kannattaa myös muistaa, että hiukkasia ei tule ainoastaan pakoputkesta. Nastarengas- ja hiekoituskausi on juuri alkamassa. Hiekka jauhautuu ilmaan ja siinä ohessa jauhaa hiekkapaperin tavoin tiestä hiukkasia. Nastat hakkaavat tietä hiukkasiksi. Tätä pölyä leijailee ilmassa kesärengaskauteen asti. Pahimmillaan tilanne on kuivina kevätpäivinä, jolloin kaikki suositukset ylittyvät selvästi. Onneksi nämä hiukkaset ovat pääosin sen verran isoja hiukkasia, etteivät ne päädy elimistöön. Vaikutukset eivät ole niin pahoja kuin noiden pienimpien hiukkasten.

                En halua hengittää saasteita. Jos se tekee musta fasistin ja trollipellen, niin olkoon sitten niin. Lienee täysin ymmärrettävää, että autonvalmistaja pyrkivät luomaan positiivista kuvaa tuotteistaan. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että uudetkin autot sotkevat ilmaa ja aiheuttavat vaikutuksia ihmisten terveyteen.

                Comment

                • NHB
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 1120

                  Originally posted by r.w. View Post
                  Lisäksi pidän kovin erikoisena sitä, että autoja verotetaan co2-päästöjen mukaan, sillä kun on aika vähän tekemistä sen kanssa, paljonko auto saastuttaa.
                  Itse en pidä nykyistä periaatetta kovin huonona. Päästöjen koostumukseen vaikutetaan EU-normeilla ja kansallinen verotus ohjaa kohti vähäisempää energian kulutusta. Suomalaista virkamiestä en haluaisi nähdä missään tapauksessa määritelemässä päästönormeja.

                  Comment

                  • Masatus
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 867
                    • Haukipudas

                    http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/195426.shtml
                    "Vehviläisen mielestä on ongelmallista, että talvinopeusrajoitukset ovat pysyviä, vaikka ajokeli ei aina edellytä alhaisempia nopeuksia."

                    Oho mitähän irtopisteitä se Anu nyt keräilee.

                    Mutta tuo on kyllä sylettää suunnattomasti että edellisenä päivänä sai ajaa kesärajoituksella 100km/h ja seuraavana päivänä samoissa olosuhteissä talvirajoituksen vuoksi vain 80km/h.

                    Mikä olisi raadin mielestä parempi ratkaisu noiden kalliiden digitaalinopeuslätkien sijasta? sakotusrajan nosto, lakimuutos "hyvien olosuhteiden vallitessa pääteillä saa ajaa nopeusrajoitus+20km/h", ei talvirajoituksia-ne hiljentää jotka ei tohdi ajaa saataa, vai jotain ihan muuta.


                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      Originally posted by Masatus View Post
                      Mikä olisi raadin mielestä parempi ratkaisu noiden kalliiden digitaalinopeuslätkien sijasta? sakotusrajan nosto, lakimuutos "hyvien olosuhteiden vallitessa pääteillä saa ajaa nopeusrajoitus+20km/h", ei talvirajoituksia-ne hiljentää jotka ei tohdi ajaa saataa, vai jotain ihan muuta.
                      Kuopataan koko talvirajoitus, niin säästyy helvetisti henkilötyövuosia eikä tarvitse noiden teknisten ongelmien kanssa painia. Liukkaat kelit vielä ylikorostavat tiellä liikkuvan kaluston sekä kuljettajien tasoeroja niin huimasti, että toisille samassa paikkaa seisova 80km/h on silkkaa vittuilua ja toiset eivät tahdo Hiacellaan pysyä tiellä kaikkien hiekka- ja perunasäkkien kanssakaan edes 60km/h vauhdissa. Kaikille lienee parasta, että ajetaan oman perstuntuman, eikä penkalla seisovan taulun mukaan?
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7387
                        • Oulu

                        Originally posted by Masatus View Post
                        Mikä olisi raadin mielestä parempi ratkaisu noiden kalliiden digitaalinopeuslätkien sijasta? sakotusrajan nosto, lakimuutos "hyvien olosuhteiden vallitessa pääteillä saa ajaa nopeusrajoitus+20km/h", ei talvirajoituksia-ne hiljentää jotka ei tohdi ajaa saataa, vai jotain ihan muuta.
                        Muissa maissa on ihan tavallista että rajoitus on alhaisempi kun sataa tai on muuten huonot olosuhteet. Saksassahan baanalla on usein niitä sadekelin rajoituksia merkein merkittynä, ja täällä Ranskassa 130 km/h kuivalla, 110 km/h sateella ja 50 km/h sumussa on motarin rajoitukset. Tulkinnanvaraahan tuo varmasti aiheuttaa.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • dieseljussi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 592
                          • Suomi

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Muissa maissa on ihan tavallista että rajoitus on alhaisempi kun sataa tai on muuten huonot olosuhteet. Saksassahan baanalla on usein niitä sadekelin rajoituksia merkein merkittynä, ja täällä Ranskassa 130 km/h kuivalla, 110 km/h sateella ja 50 km/h sumussa on motarin rajoitukset. Tulkinnanvaraahan tuo varmasti aiheuttaa.
                          Hyvin tuntuu tosiaan muualla toimivan:



                          Periaatteessa kaikkien liikennesääntöjen, paitsi nopeuksien, valvominen vaatii tulkintaa. Sitä kyllä Suomen poliiseilla ei ole, ei peltisillä eikä kankaisilla.

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by fraatti View Post
                            Kerrankin jotain järkevää päättäjiltä koskien autoilua mutta tuskin kelpaa kun ei tuota kuten rahastusautomaatit..
                            Vehviläinen: Moottoritiellä talvellakin 120 km/tunnissa?

                            http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/195426.shtml



                            Mutta vastapainoksi voi tarjota uuden sakotusautomaatin..
                            Poliisille uusi apukeino - Sakot entistä helpommin

                            http://www.aamulehti.fi/uutiset/koti...lpommin/195424
                            Eikös vaalit olleet tulossa? Älkää nyt hyvät ihmiset menkö lankaan, tuskin täällä mitään rajoituksia nostetaan ja jos nostetaankin, niin aikaisintaan kymmenen vuoden päästä. Ihmettelen todella paljon, jos tuo mihinkään edistyy, varsinkin kun tällä hetkellä eduskunta on täynnä kukkahattutätejä ja poliisiylijohtajakin vannoo nollatoleranssin nimeen. Ainoa toteutuva asia tässä on tuo poliisin mobiili sakotusautomaatti.

                            Comment

                            • Siankarlo
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2010
                              • 133
                              • Helsinki

                              Originally posted by Siankarlo View Post
                              Olen haittojen kyseenalaisuudesta jyrkästi eri mieltä. Kierrät mielestäni omissa kannanotoissasi johdonmukaisesti sen tosiasian, että nopeudenrajoittimet ja alkolukot eivät todellisuudessa pure suurimpaan osaan kuolonkolareista. Kyseessä on täysin näennäinen "ratkaisu", joka lisää kustannuksia ja lisää valvonnan ja hallinnon tarvetta ilman vastaavaa lisäarvoa. Missä sinun perusteesi ovat sille, että edut olisivat suuremmat kuin haitat? GPS-seurannan ja keskinopeusmittauksen osalta tilanne on vielä selkeämpi - valvotaan kaikkia ja kaikkea ilman minkäänlaista liittymää tiellä vallitsevaan todellisuuteen. Tämä hämärryttää koko liikenneturvallisuustyön perustavoitteet.
                              Täällä on menty jo keskustelussa eteenpäin, mutta oli pakko vielä palata tähän lisäarvokeskusteluun kun luin tänään uusimman Moottori-lehden kuolemankolarit-palstan.

                              NHB:n kannattamat nopeudenrajoitin ja alkolukko olisivat estäneet viime vuoden marraskuun kahdeksasta kuolonkolarista yhden, suljetulla alueella tehdyn itsemurhan (kuljettaja ajoi tyhjässä satamassa auton vauhdilla lastausrampilta mereen). Epäilemättä tämä kuolema olisi sitten vain toteutunut toisella tavalla jos alkolukko olisi estänyt tämän tekotavan.

                              Sen sijaan muut seitsemän kuolemaa aiheuttivat:

                              1. Jackass -tyylinen temppuilu (pulkan veto autolla johti kyytiläisen kuolemaan)
                              2. Viritetty mopo lähti käsistä (tai itsemurha)
                              3. 77-vuotias mies törmäsi traktoriin ilmeisesti sekavuuskohtauksen vuoksi, ajoon lähtöä oli yritetty estää
                              4. Auto törmäsi eteen kääntyneeseen traktorin perävaunuun, rajoitus 80, nopeus 85-95. Syy epävarma, ei itsemurha.
                              5. Itsemurha, 46-vuotias mies ajoi vastaantulevan rekan alle.
                              6. Kuorma-auto suistui jäiseltä tieltä. Liian suuri tilannenopeus. Nopeus noin 80, rajoitus 80.
                              7. Kolmion takaa päätietä ajavan eteen, päätietä ajava 18-vuotias kuski ajoi 80 alueella yli 100.

                              Tyypillinen kuukauden saldo kyseisellä palstalla - ihmiset kuolevat onnettomuuksissa, joita eivät peltipoliisit, nopeusrajoittimet tai muut populistiset "ratkaisut" estä.
                              2012 F11 530DAt Xdrive
                              Ex 2002 E39 530DAt

                              Comment

                              • NHB
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2003
                                • 1120

                                Yksi kuukausi ja kahdeksan onnettamuutta on aika pieni otanta. Monissa tilastoissa kerrotaan kuolemia aiheuttaneista kuljettajista noin neljäsosan olleen humalassa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎