Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW alkaa valmistamaan etuvetoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -challenger-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 2148
    • L a h t i

    baijerilaismerkiltä tulee etuvetoinen mallisarja.
    Eikö tuo tarkoita että tulee ns uusi mallisarja joka sisältää etuvetoisia autoja.
    Vanhojen mallien muuttumisesta ei tuossa puhuttu mitään ja tuskin ne tulee muuttumaan..

    Comment

    • Antinontoxic
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 447
      • Vantaa

      Originally posted by Kaimann View Post
      Ku formulatki, kai ne sen parhaan vetotavan sielä käyttävät
      Originally posted by Tomi T View Post
      Voi, sillä on paljon mukavampi ajaa, ja se pysyy hallinnassa vaikka vetävät pyörät sutisivat.

      Ja onhan tuo ihan helvetin synkeetä että tulee jotain etuvetotötteröitä bemarilta, ois kyllä nykyinen systeemi riittänyt, eli MINI.
      Se vaan on kun ne formulat niin kovin vähän muistuttaa normaalia siviiliautoilua. Ja jos joku sanoo, että takavedolla on paljon mukavampi ajaa on lähinnä vain mielipide, joka ei varmasti olen minkään valtakunnan fakta. Monen mielestä etuveto on parempi, itse en ole yksi niistä, mutta ymmärrän kyllä, että monet vieroksuvat takavetoa.

      Comment

      • Kaimann
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1214
        • Karigasniemi

        Originally posted by Antinontoxic View Post
        Se vaan on kun ne formulat niin kovin vähän muistuttaa normaalia siviiliautoilua.
        Miten niin? Neljä rengasta, ratti ja maailmanmestari ratin takana.
        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15225
          • Ajamisen Iloa

          tai no... antaa olla
          Last edited by Remotion; 19-03-2010, 23:43.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • Betrunken
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 458
            • Vantaa

            Originally posted by Kaivo View Post
            aivan, my bad. Ajatukset muualla, raskaspäivä takana.

            e. joskus muistan lukeeni, että joku isohko kiho bemarilla oli vannonut, että bemarilta ei ikinä etuvetoisia tule.. :(
            Jooh, samaa luin mäkin mutta veikkaisin jo silloin että pakko antaa BMW:nkin myöden.

            Koskapa vaikka etuvetoiset ovat liukkailla huonompia ajettavia mutta takavetoisuuden äkkiarvamattomuus on ollut liikaa monelle ihmiselle ja lähipiti tilanteita on ollut niin he haluavat turvalisinta ratkaisua jota on esim mediassa pönkitetty kun takaveto tuuppari autoilia ajaa taas ulos kun auto lähtee hanskasta.

            Monet sanoikin jo aiemmin että tehdas tahtoo lähtee tekee enemmän rahaa ja se maine... se voi kärsiä vanhoen bemarastien silmissä mutta voi tuoda _ehkä_ enemmän asiakkaita lisää kun menettää niitä vanhoilta. Kun jo luin ekana että BMW siirtyy M-koneissa turbo aikaan ja uskoin lukevani tälläistä lähitulevaisuudessa että bemari alkaa tulemaan mukaan ns "massamarkkinoille mukaan"
            Mielestäni BMW on ollut tähän asti oman tiensä kulkia ja on pärjänyt hyvin toisia merkkejä vastaan.

            Tässäkin tapauksessa kaiketi puhuttiin vain yhden mallin valmistuksella BMW merkillä vaikka varmasti toi on samalaiset alustaratkaisut kuten minissä tai jotain BMW:n omaa extraa varmaan mukana.

            Kiitos ja anteeksi, mie jatkan tätä kaljan ottamista.
            Citroen ZX "Sacrebleu" edition
            EX:
            -Bmw E28 518i
            -Saab 9000
            -Lada 2105
            Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

            Comment

            • _Dexi
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 769
              • Vihti

              Originally posted by petrolhead View Post
              Vetopidostakaan on turha puhua. BMWllä ei jää sen herkemmin kiinni kuin etuvedollakaan hankeen. Jos haluat lisää pitoa , laitat lukon (tätäkään ei toteuteta ihan yhtä helpolla etuvedossa.)
              Kaikille jotakin, mitäs se perheenäiti takavedosta hyötyisi. Eli esim. pikkusarjoihin ihan mun puolesta voi vaihtaa moisen vetotavan vaikka heti jos se paremmin myy. Etuvetoinen 5,6,7 sarjalainen nyt olisi jo kohtuu rivo yhtälö, mutta joku 1 esim, miksei.

              Btw, mitä tohon vetopitoon tulee niin ollaas nyt kuitenkin rehellisiä.. Kyllä jos ikävä lumi+loskakeli on päällä ja pitäis päästä kehnosti auratulla tiellä esim. talon pihatietä kiipeämään ym. vastaavia paikkoja, niin se perus corolla tai muu kiipeää aika kivuttomasti, mutta bemari jysähtää niille paikoilleen melkosen herkästi tai vähintäänkin aika kikkailuksi menee.

              Luistonesto nyt on pelastava enkeli etenemisen suhteen pahoissa paikoissa, mitä uudempi bemari sen paremmin, tässä E60kin tuo toimii jo aikasta fiksusti ja pärjäilee talven ihan ok ilman nelivetoa, mutta kyllä saa välistä jännittää että meneekö hinaushommiksi jos huonolle tielle eksyy.

              Nimimerkillä jo kertaalleen keskellä kotiparkkista tänä talvena jumissa, loskakerros kun pehmeni tarpeeksi niin kärry oli siinä ja pysyi, kunnes kaivoi lumilapiolla itse ajourat parkkiksen läpi asti... ja renkaatkin on sentään uudet nokian nastat

              Mutta tähän asiaanhan auttaisi talvisin sen x:än lisäys tohon mallimerkintään.
              Last edited by _Dexi; 20-03-2010, 04:58.
              **********
              & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


              (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
              (ex. E90 320Si M-Tech '07)
              (ex. E60 530Da '04)
              (ex. E39 M5 Facelift '99)
              (ex. E39 540i '98)
              *

              Comment

              • Geijjo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 406
                • Hell Sinki

                hyi helevetti mikä juttu,bmw on myynyt sielunsa.tuleeko partyille burnikseen sarja etuveto kurdi tulee paikalle,vetää käppänän päälle ja ma vanno se olla siistii
                Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
                e39 ///M5 ZzZ
                e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
                F11 530da M-Sport
                Hurley-Durley x2
                Koliseva connection
                Itä-helsingin koiraverkko connection

                Comment

                • Heksula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 2285
                  • Porvoo

                  Originally posted by Geijjo View Post
                  tuleeko partyille burnikseen sarja etuveto kurdi tulee paikalle,vetää käppänän päälle ja ma vanno se olla siistii



                  Ja niille jotka on jumissa takavedolla jokapaikassa suosittelen lukkoperää ja autokoulun käymistä uudelleen, myös pelisilmä auttaa kun ei väkisin aja sinne "sohjoon". Kaikista ajamistani autoista juuri takavedolla on ollut vähiten ongelmia liikkumisen kanssa.
                  2020 G20 320i xdrive

                  Comment

                  • teme[[
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 269
                    • Lake Worth, FL

                    Originally posted by HC91 View Post
                    Eiköhän tässä nähdä vielä niin edesta raapiva 3-sarja kuin C-mursukin ennen kuin 2020 koittaa :think

                    Varmastikin business-mielessä harkittu ja myös tarpeellinen veto, jos mielii säilyä itsenäisenä - vai onko joku sitä mieltä että autonvalmistajien konsolidaatio olisi jo viety loppuun? Ei mahda olla premium-markkinoilla kasvua tänäkään vuonna, joten pyritään sitten tuoteportfolion laajentamisella kasvattamaan osoitettavissa olevaan markkinaa
                    *askapuhetta
                    3-sarjasta en tiedä mutta seuraavaan kymmeneen vuoteen ei todellakaan ole tulossa etuvetoista c-sarjaa

                    Comment

                    • h3ba
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 334
                      • Oulu

                      "Etuveto, mikä se on? joku Veikkauksen uusi peli?"
                      MB S210 320CDI Avantgarde -00
                      xXx:
                      MB S124 300TDT -92

                      MB C124 300CE 24V Sportline -91
                      MB W124 300D -93
                      BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                      MB W201 190D -84
                      BMW E32 735iA -89

                      Comment

                      • v33ka5i
                        Newbiemmer
                        • Jun 2008
                        • 1



                        Siitä sitten ajelemaan Bemarilla. Mopon moottori ja etuveto. Yeah!
                        Varmaan nimeks tulee BMW Charade.

                        Uskon silti, että BMW tulee säilyttämään isot mallit takavetoisena, onhan Bemarin käyntikortti ollut aina ajamisen ilo, eikä edes BMW:n jannut saa etuvetosesta irti puoliakaan niitä ajo-ominaisuuksia, mihin Bemarissa on totuttu. Kai tämä säästöratkasu asennetaan vaan niihin akkain torikasseihin. Toivottavasti käyttävät rahat sitten viisaasti takavetosten paranteluun.

                        Enempi pelkään tota downsizingin kouraa, varmaan niillä kenellä on varaa ostaa uus Bemari, varsinkin Seiska, niin on varmaan varaa maksaa polttoaineesta 5 euroa jokasta 100 kilometriä kohden, jos se siitä on kiinni.
                        Luulis, että kestävyyden kustanuksella revitään 4-pyttysistä mennen tullen 250 heppaa.

                        Helvetin hienoo lukee kymmenen vuoden päästä Hesarin kannesta, Baijerin LIPPULAIVA 770iALX Csl Tii taloudellinen 1500 cm3-kaksoisturbo

                        Comment

                        • eeno
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 84

                          Originally posted by _Dexi View Post
                          Kaikille jotakin, mitäs se perheenäiti takavedosta hyötyisi. Eli esim. pikkusarjoihin ihan mun puolesta voi vaihtaa moisen vetotavan vaikka heti jos se paremmin myy. Etuvetoinen 5,6,7 sarjalainen nyt olisi jo kohtuu rivo yhtälö, mutta joku 1 esim, miksei.

                          Btw, mitä tohon vetopitoon tulee niin ollaas nyt kuitenkin rehellisiä.. Kyllä jos ikävä lumi+loskakeli on päällä ja pitäis päästä kehnosti auratulla tiellä esim. talon pihatietä kiipeämään ym. vastaavia paikkoja, niin se perus corolla tai muu kiipeää aika kivuttomasti, mutta bemari jysähtää niille paikoilleen melkosen herkästi tai vähintäänkin aika kikkailuksi menee.

                          Luistonesto nyt on pelastava enkeli etenemisen suhteen pahoissa paikoissa, mitä uudempi bemari sen paremmin, tässä E60kin tuo toimii jo aikasta fiksusti ja pärjäilee talven ihan ok ilman nelivetoa, mutta kyllä saa välistä jännittää että meneekö hinaushommiksi jos huonolle tielle eksyy.

                          Nimimerkillä jo kertaalleen keskellä kotiparkkista tänä talvena jumissa, loskakerros kun pehmeni tarpeeksi niin kärry oli siinä ja pysyi, kunnes kaivoi lumilapiolla itse ajourat parkkiksen läpi asti... ja renkaatkin on sentään uudet nokian nastat

                          Mutta tähän asiaanhan auttaisi talvisin sen x:än lisäys tohon mallimerkintään.
                          Harvinaisen tervejärkinen kommentti. Huvittavia egon pönkitysyrityksiä nämä "takavedolla olen pärjännyt talvella parhaiten ja etuvedolla ei päädy kuin ojaan ..." sepitykset

                          Jollain tasolla imagollisesti ikävä juttu tämä etuvedon tuleminen mukaan kuvioon. Toisaalta taas varsinkin pikkuautojen kohdalla takaveto on niin mennyttä, että BMW:n on syytä ottaa tämä huomioon, ettei leimaudu vanhanaikaiseksi valmistajaksi.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by _Dexi View Post
                            Kaikille jotakin, mitäs se perheenäiti takavedosta hyötyisi.
                            Muutama perheenäiti tälläkin foorumilla on kanssasi eri mieltä luulen ma
                            Mut joo ajakaa millä lystäätte.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • karih
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 42

                              suututti niin paljon muutamat edelliset kommentit, että pakko kirjoittaa, Jos bmw alkaa tehdä yhtäkään etuveto autoa omalla nimellään, on sen imago täysin mennyttä. ihminen joka vaittaa etuvetoisen olevan parempi talvella, on tyhmä, autoista piittaamaton tai todella taitava ja kokenut etuvetoralliautoilija(harvoja esimerkkejä löytynee f-cupin rallisarjan kärkinimistä). tämä on minun ja varmasti tuhansien bemaristien mielipide. säästömoottorit sen sijaan on ok. kunhan takaveto pysyy
                              SÄLINKÄÄN MOOTTORIKERHO
                              ex:e21, e28, e36 ja 15 x e30

                              Comment

                              • Justabanana
                                BTCF Member
                                • Jul 2008
                                • 835
                                • Käpylä

                                Jos etuveto on halvempi / ympäristöystävällisempi / tuulipukuystävällisempi ja "ihan yhtä hyvä kuin takaveto" niinkun nämä jotkut petturit täällä jaksaa jauhaa, niin TOTTAKAI 3- ja 5-sarja seuraa perässä. Jos sillä vetotavalla kerta ei ole merkitystä ja pyhät markkinavoimat saa päättää, niin mitä hittoa ne kohta valmistaa yhtään takavetoista enää.

                                Sen takia täällä mesotaan. Minä ainakin olen puritaani asian suhteen: On olemassa vain takavetoisia Autoja, ja tämä päätös johtaa väistämättä siihen että ainoa jäljellä oleva Automerkki maailmassa (jota tavalliset ihmisetkin pystyy ostamaan) menee helvettiin sekin.

                                Ja tosta Audikin tekee etuvetoja, ja ihan hyvin menee - kommentista: Audi ei ole käsittääkseni ikinä tehnyt numeroa siitä, että takaveto on sporttinen ja osa meidän imagoa. Audit on peruslaimeita tän hetken premiumautoja, mitäänsanomattomia volkkareita. (Ja nyt varmaan joku postaa kuvan ärkasista ja kysyy että Öhö öhö, onks tääki mitäänsanomaton volkkari, öhö öhö.)

                                Bannia vääräuskoisille sanon minä. Jihad!
                                Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
                                Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎