Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW alkaa valmistamaan etuvetoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanerv4
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 976
    • Tampere

    Originally posted by karih View Post
    tämä on minun ja varmasti tuhansien bemaristien mielipide. säästömoottorit sen sijaan on ok. kunhan takaveto pysyy
    joo, mutta onneksi bemaristeja on vain tuhansia maailman marrkkinoilla etuvetoisten kauppakassien ostajia on miljoonia. raha maailmaa pyörittää ei tunteet tai kauniit ja rohkeat, se on aika fakta juttu sano kuka mitä tahansa.
    jos itse olisin konsernin johtaja niin kyllä haluaisin että tilipussini kasvaisi isoilla tuloilla kun että alan kyynel silmässä itkemään että nokun ne haluaa säilyttää tän takavetoisena ei me voida tehdä tätä se on pyhäinhäväistys
    tietty tämäkin riippuu ihmisestä mutta korkeammalla asemassa olevat ihmiset ei oikein muuta ajattele kuin rahaa ainakin 99%.

    olis se mystinen juttu jos fortumin johtaja luopuis miljoonasta, kyynel tirauttaen kokouksessa että peräkylän pentti saisi 20senttiä halvempaa sähköä ja hänen muut kaverinsa esa ja ismo++

    Comment

    • willard
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 45
      • Kerava

      voi vittura

      Ite(kin) toivon takavedon säilyvän, vaikka etuveto tuliskin pikkumallistoon. Yks kikkahan ois porschen ja ferrarin tapaan lykätä kone taakse, niin ei tulis kardaanin valmistukseen sellasii kului, niin kun nykysin. Eri asia on sit, mimmonen mörkö ois tollanen toteutus
      Nyt: e39 520i sedan
      EX: MB W124 E220, e36 320i coupe, e30 325e 2d sedan, e30 325i touring

      Comment

      • Madfexx
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3646
        • Lempäälä

        Originally posted by Antinontoxic View Post
        Se vaan on kun ne formulat niin kovin vähän muistuttaa normaalia siviiliautoilua. Ja jos joku sanoo, että takavedolla on paljon mukavampi ajaa on lähinnä vain mielipide, joka ei varmasti olen minkään valtakunnan fakta. Monen mielestä etuveto on parempi, itse en ole yksi niistä, mutta ymmärrän kyllä, että monet vieroksuvat takavetoa.
        Valtaosa vieroksuu takavetoa vain siitä syystä, että heillä ei ole lainkaan / on hyvin vähän kokemusta siitä käytännössä. Useimpien etuvetokuskien mielipiteet takavedosta perustuvat huhupuheisiin ja virheellisiin muistikuviin menneiltä ajoilta. Jokainen tuntemani etuvetokuski, joka on päässyt kunnolla tutustumaan takavetoautoon, on muuttanut mielipiteensä asian suhteen.
        Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
        Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

        Comment

        • e46 ci
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 583

          Tuossa vähän vanhaa vertailupätkää tueksi.



          Totuuden nimissä on kuitenkin sanottava että runsaasti takavetopainotteinen nelikko olis ainakin itselle optimi, ei nämä puskevat (helvetisti kaasua vaatii että kääntyy) -Audit miellytä niin kovasti.
          ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

          Comment

          • r.w.
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2510
            • Länsirannikko

            Itse en näe tuota etuvetoa ongelmana, lähinnä sen, että BMW-badgen alla myydään jatkuvasti pienempiä, hitaampia ja huonommin varusteltuja koirankoppeja.

            Joku voi huutaa hep, jos ihan todella on sitä mieltä, että joku Ford Ka:n kokoinen pikkukinneri olisi parempi ajaa taka- kuin etuvetona.
            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

            Comment

            • usu
              Newbiemmer
              • May 2004
              • 6

              Originally posted by e46 ci View Post

              Totuuden nimissä on kuitenkin sanottava että runsaasti takavetopainotteinen nelikko olis ainakin itselle optimi, ei nämä puskevat (helvetisti kaasua vaatii että kääntyy) -Audit miellytä niin kovasti.
              Kuski ei osaa jos Audi puskee. Pitää vain muuttaa ajotapaa takavetoisesta nelikoksi niin alkaa kääntymään.

              Comment

              • sailor
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 369
                • Jyväskylä

                Originally posted by rasanttu View Post
                Muistelen lukeneeni jostain autolehden arvostelusta, että uudessa 5-sarjan GT:ssä ohjaus on mennyt käsittämättömän tunnottomaksi bemarin mittapuulla.
                Sen täytyy sitten olla jo tosi huono. Saisikohan BMW tehtyä etuvedon myötä vihdoinkin suuntavakaan auton, jota ei tarvitse olla kokoajan ohjaamassa? Takavedollahan tuota ei näemmä saatu aikaiseksi?

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by usu View Post
                  Kuski ei osaa jos Audi puskee. Pitää vain muuttaa ajotapaa takavetoisesta nelikoksi niin alkaa kääntymään.
                  väittäisin että Vicki osaa ajaa
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • walde
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2008
                    • 947
                    • Melkein Espoo

                    Originally posted by makkis View Post
                    Ei sitä kyllä hallitse enää 250hp, nimimerkillä entinen T4 omistaja.
                    Johtuu lähes täysin luvattoman huonosta orggis alustasta, jolle vakiotehokin on "liikaa". Vetelee niin perkeleesti.

                    Nimimerkillä: Entinen T4 omistaja.
                    E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                    F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                    Comment

                    • _Dexi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 769
                      • Vihti

                      Originally posted by Heksula View Post



                      Ja niille jotka on jumissa takavedolla jokapaikassa suosittelen lukkoperää ja autokoulun käymistä uudelleen, myös pelisilmä auttaa kun ei väkisin aja sinne "sohjoon". Kaikista ajamistani autoista juuri takavedolla on ollut vähiten ongelmia liikkumisen kanssa.
                      Omia kärryjä on ollut takavetoa pieni ja suuritehosta, lukolla ja ilman, 50/50 nelivetoa, 30/70 nelivetoa, ja ajoittain joutunu köröttelemään matkan tai toisenkin etuvedollakin. Kilometriäkin on jokunen takana, ja talviajosta entisen asuinpaikan takia suurin osa oli aiemmin melko hurjissakin ajo-olosuhteissa, ei siinä pelisilmät auta jos pienestä sohjokerroksesta tai jäästä on päästävä läpi jotta matka jatkuu, jos työn/muun takia täytyy tiettyyn paikkaan päästä.

                      Kysehän ei nyt ollut siitä etteikö aika pahastakin loukosta sillä "Pelisilmällä" ja järjellä selviä jos ratti pysyy käsissä, ei kai tässä muuten olis jonkunsortin bemarilla ajettu suurin osa talvista.

                      Mutta kyllä oman kokemuksen pohjalta väitän että joku moderni japaninpurkki etuveto kulkee melkosen monesta paikasta vielä huoletta - missä esim. nykysellä bemarilla vaaditaan jo paljonkin sitä "Pelisilmää", väärään paikkaan ei sovi pysähtyä, ajolinjat saa miettiä etukäteen jne.

                      Kunnon ajovehkeissä on taka- tai neliveto se nyt on selvä sanomattakin, ja omaan pihaan ei ihan hevillä etuvetoa tule eikä ole ollut.

                      Mutta kyllä täällä on osalla porukkaa jonkun sortin sinivalkoset BMW-lasit päässä - on siinä etuvedossakin omat puolensa sille tietylle kohderyhmälle joka on varmasti aika iso kohderyhmä myynnissä, ja kunhan se vetotapa pysyy niissä budjettisarjan kauppakasseissa niinkun voisi olettaa - ei tuolla nyt paljoa uskois olevan vaikutusta imagoon, ainakaan huonossa mielessä.

                      Tuskin siellä ihan heti ollaan etuvetosta M3 ja M5 mallistoa julkistamassa, ja niillä hinnat-alkaen malleilla nyt ei ole muutenkaan paljoa tekemistä tämän "BMW imagon" kanssa. :P Sen sijaan se mikä bmw imagoa vetää tehokkaasti metsään, on nämä heput tässäkin topicissa jotka suhtautuu bemariin kuin johonkin kulttiuskontoon ja ummistaa silmät kaikelta muulta, ja monesti vielä itellä ajossa joku perus kauppakassimalli. Se on juurikin se syy miksi koko merkillä on vähän kyseenalainen maine valtaosan silmissä.


                      Oma mamma ajaa etuvedolla, ja olen ihan hyvin mielin siitä - puskeehan se ja vetelee jos pedaalia painaa, mutta logiikka on kuitenkin simppeli, kaasusta vain irti niin harvemmin se menosuunta on kauheasti muuttunut ja auto on aika helposti taas hallinnassa sen kummempia miettimättä, vaikka mitään kummempia ajonvakautuksia ei olisikaan.

                      Jos tuohon lyödään verrokiksi old-skool takaveto ilman ajonvakautuksia, niin kyllä siinä enemmän riskitekijöitä on heti pelissä. Ajatuksissaan jäisellä moottoritiellä hieman liikaa väännätystä ylämäkeen ja tuloksena salakavalasti alta hiljalleen karkaava perä, ja jos ei tottumusta korjausliikkeisiin löydy on siinä äkkiä melko leveät luisut kyseessä. Pointtina että kokemattomalla se menosuunta ei niin vaan korjaannukkaan jos ei ajoissa havahdu.
                      Last edited by _Dexi; 20-03-2010, 19:10.
                      **********
                      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                      (ex. E60 530Da '04)
                      (ex. E39 M5 Facelift '99)
                      (ex. E39 540i '98)
                      *

                      Comment

                      • _Dexi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 769
                        • Vihti

                        Originally posted by sailor View Post
                        Saisikohan BMW tehtyä etuvedon myötä vihdoinkin suuntavakaan auton, jota ei tarvitse olla kokoajan ohjaamassa? Takavedollahan tuota ei näemmä saatu aikaiseksi?
                        Tiedä tuosta sitten, kyllä nuo bemarit on tähän mennessä itellä suoraan mennyt aika pitkälti niin kauan kunnes kuski kääntää rattia.
                        **********
                        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                        (ex. E60 530Da '04)
                        (ex. E39 M5 Facelift '99)
                        (ex. E39 540i '98)
                        *

                        Comment

                        • sailor
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2003
                          • 369
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by _Dexi View Post
                          Tiedä tuosta sitten, kyllä nuo bemarit on tähän mennessä itellä suoraan mennyt aika pitkälti niin kauan kunnes kuski kääntää rattia.
                          Oudosti sattunut aina KAIKKIEN autolehtien testeihin vialliset yksilöt. Samoin itselle. Sulla on käynyt hyvä tuuri, kannattaa lotota.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by sailor View Post
                            Oudosti sattunut aina KAIKKIEN autolehtien testeihin vialliset yksilöt. Samoin itselle. Sulla on käynyt hyvä tuuri, kannattaa lotota.
                            En muista Autocarin tai evon kirjoittaneen tästä.

                            (noni. Ei mun pitäny enää kirjottaa tähän topikkiin mitään..)
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • MYM5
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1141
                              • Joensuu

                              Sinä päivänä,kun BMW;ltä tulee ensimmäinen etuvetomalli tehtaalta ulos, niin minä vaihdan merkkiä. Silloin BMW ei ole BMW
                              Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

                              Comment

                              • Scattman
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 466
                                • 00500

                                Originally posted by MYM5 View Post
                                Sinä päivänä,kun BMW;ltä tulee ensimmäinen etuvetomalli tehtaalta ulos, niin minä vaihdan merkkiä. Silloin BMW ei ole BMW
                                Osta nissan.

                                Ontopic: Kaikkihan niitä etuvetoja tekee jo... Uskon silti, että BMW pysyy takavedossa mersun tavoin.. Eli halpismalli etuveto ja muute takavetoja.
                                On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎