E34 ostamassa

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• jumbo
    replied
    Originally posted by jsa014 View Post
    Voi pupuset,
    Ihme itkupotkufoorumi nykyään
    Ja myös oma asennoituminen voi vaikuttaa tähän että kaikki keskustelut ryöstäytyy käsistä, riittää kun yksi tyyppi vetää herneen nenään ja kirjoittaa vastaavan postauksen kuten juuri teit.

Edit. Tässä vielä auton etsijän "kriteerejä":

Elikkäs omistan BMW 520 -89 e34:sen ja nyt olen suunnitellut että vaihtaisin isompaan, mutta haluaisin tietää mielipiteitä että mikä kannattaisi ostaa ja että millain nuo kuluttavat ja kuinka ripeitä on..

Autot joita olen miettinyt olisi siis:
    - 525
    - 530
    - 535

Auton kulutus tarvisi pysyä melko samoissa lukemissa kuin 520:n (seka-ajossa ilman isompia kenkimisiä)
    Last edited by jumbo; 16-03-2010, 16:30.

Leave a comment:

• jsa014
    replied
    Voi pupuset, anteeksi kovin että ehdotin harkitsemaan 540:stä. Lukaiskaapas ketju läpi, en minä ainakaan löytänyt summaa jolla auto pitää saada. Mainittiin 530V8, 525 ja 535. Joka antaa nettiautossa hintahaarukan 500-6000 tjsp. Johon mahtuu monta 540:stä. Ja sit alkaa huutelu että tyhmää verrata 2000 ja 4000 autoja, kun ei kukaan ole rahasta puhunut mitään.

Joo, onhan kasin vakuutukset ja kulutus suurempi kuin 525, mutta jos alkuperäisen otsikon mukaan 530V8 ja myöhemmin 535 on listalla, niin ei 540 kauas putoa noista.

On se ihme homma että jos otsikko on 525 vs 530V8 niin jos ehdottaa 540:stä joka MINUN kokemusten mukaan ei ole juuri sen kalliimpi ylläpitää kuin 525, mutta tarjoaa paljon enemmän, niin johan alkaa pärinä. Ja jos 520:n kulku ei riitä, niin ei se 525 pitkäaikaista iloa tuo.

Itse jos olisin vastaavassa tilanteessa, niin oikein mielelläni kuulisin kokemuksia myös alkuperäisen skaalan ulkopuolelta, usein kun on se uskomus että 4l kasi syö bensaa. Ja jos kuulenkin että se ei viekkään niin paljon enemmän kuin luulin, niin olisin hyvinkin kiinnostunut. Kuten olinkin kun olin aikoinaan ostamassa E34 525:sta ja päädyin 540:iin. Enkä päivääkään katunut.

Ihme itkupotkufoorumi nykyään

Leave a comment:

• jumbo
    replied
    Muutenkin jos ne käyttökulut on se ykkösprioriteetti, niin 2-4t hintaluokassa joku Carina E tai Primera P10 on aika lyömättömiä...
    Ei E34 mallista makseta 5t päälle ellei M5 ole. Jos se on tonnista tai parista kiinni, niin edelleen se Carina E ja P10 on se juttu.
    Peltsi tuossa tiivistikin jo pointin, eli turha lähteä nyt vertaamaan autoja jos toinen maksaa tuplaten enemmän.

Leave a comment:

• Peltsii
    replied
    Ei E34 mallista makseta 5t päälle ellei M5 ole. Jos se on tonnista tai parista kiinni, niin edelleen se Carina E ja P10 on se juttu.

Jos puhutaan muutenkin parin tonnin autoista, niin tonnista tai parista kiinni, sehän on jo hinnan tuplaantuminen? Jos on ostamassa 15te E39:ä, miksei sitten osta samalla 30te E60? Kerralla se kunnollinen..

Ja kaikista tyhmintä mitä voi tehdä, on ostaa joku 300tkm ajettu paska 540i, se vasta kalliiksi tulee

Leave a comment:

• r.w.
    replied
    Joo. Samaten se järkeväksi käyttöautoksi hankittu 540iA kannattaa ehdottomasti ostaa MAF- ja lambda-vikaisena, jotta bensaa palaisi mahdollisimman paljon. Köyhät kyykkyyn!

Leave a comment:

• jsa014
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Kaikenlisäksi hyvän 525i saa 2500-3000€, hyvästä 540i kun joutuu maksamaan jo 5000-6000€, tässä puhutaan nyt hieman eri hintaluokan autoista:think Sama kun joku olisi ostamassa 316i niin toinen tulee sanomaan, että osta nyt se 328 vaan niin ei tuu paha mieli..

Leave a comment:

• Haggis
    replied
    Originally posted by harriba View Post
    Uudemmassa 525:ssa on vanos, joka parantaa alavääntöä, mikä jeesaa varsinkin automaatin kanssa.
    Kannattaa muistaa että aivan ekoissa 24v uusissa koneissa ei ole vielä vanosta. Tulikohan vasta vm.92 eteenpäin?

Kulutuksesta sen verran että kannattaa muistaa että vannekoko yleensä voi lisätä helposti pari litraa. Itselläni menee talvella 15" vanteilla maantiellä vähän alle 9l/100km,mutta sitten kesällä 18" vantella menee 10-11l/100km

Leave a comment:

• turbopuusti
    replied
    Kaikenlisäksi hyvän 525i saa 2500-3000€, hyvästä 540i kun joutuu maksamaan jo 5000-6000€, tässä puhutaan nyt hieman eri hintaluokan autoista:think Sama kun joku olisi ostamassa 316i niin toinen tulee sanomaan, että osta nyt se 328 vaan niin ei tuu paha mieli..
    Ihmeellisesti täällä verrataan 525i vs 540i. Ennemmin vertaisin 535i ja 540i. Jos nuo jälkimmäiset olisivat vaihtoehdot niin sillon miettisin enemmän tuota kasia. Kyllä sillä 525i:kin kerkeää ja varsinkin kuluissa voittaakin

Leave a comment:

• Peltsii
    replied

Leave a comment:

• r.w.
    replied
    Ei ihan taida kasille ihan 15l kaupunkiajossa riiittää, kylmäkäynnistykset päälle ja lompakko kiittää. Eivät nuo matkassa janoisia ole, mutta kun vähän antaa kenkää tai matelee neljän ruuhkassa niin ero keskikulutuksessa on 525:n kanssa helposti yli kolme litraa. Yhtälöön kun lisää vielä kohonneet vakuutusmaksut, suuremman öljytilavuuden, kaks lisätulppaa, takakumien kulutuksen ym. niin ei tarvitse asiaa enempää miettiä.

Sellainen tuhannenkin euron erotus käyttökuluissa alkaa olla aika paljon, kun puhutaan näistä P10 Primeran hintaisista autoista. Ellei se muka tunnu missään, niin en tajua miksi ylipäätään tarvitsee käyttöautona pitää jotain vanhaa pommia.

Leave a comment:

• harriba
    replied
    Originally posted by aikamatkaaja View Post
    nyt olen sen verran päättänyt jo että kyllä se on 525 tai 535..

Mitä eroja on tolla 525 vanhalla ja uudella koneella?

Ja nyt sit vielä eroja noiden kulutuksista, kestävyydestä ja onko isoja vakuutuseroja..?
    Onko noilla paljonkin esim. kiihtyvyysero?

Tuo 520 on ollut kyllä hyvä auto ja olen tykännyt, eikä ole juurikaan tuo laiskuuskaan haitannut (tosin olen ajellut sillä vain talvella). Nyt silti rupeaa jo hieman tuntumaan että tarvis hieman tehokkaampi olla ja myös tuntuu että tuo 520 vie aika paljon menovettä verrattuna siihen miten laiska se on :S
    Uudemmassa 525:ssa on vanos, joka parantaa alavääntöä, mikä jeesaa varsinkin automaatin kanssa. Sulla ilmeisesti manuaali siinä 520:ssä...

Viimeisen 10tkm keskikulutus mun edellisellä E500 4Maticilla oli vajaat 13l/100km, ja nyt 525xi:llä ekan noin tuhannen kilsan keskikulutus vajaat 12l/100km :/ Ajelen noin 12tkm vuodessa joten ero on mitätön muihin käyttökuluihin verrattuna.

540:llä tulet taatusti paremmalle tuulelle, mutta maksat autosta enemmän. Tiedä sitten onko ylläpidossa niin merkittävää eroa, tuon ikäisissä erot tulevat jo yksilöistä. E500:ssa kukkaro olisi hajonnut airmatikkeihin, nelivetoihin ja miljoonaan sähköhimmeliin eikä niinkään perustekniikkaan.

Leave a comment:

• jsa014
    replied
    Originally posted by Kwame View Post
    uskaltaisin kuitenkin väittää, että 525 tulee kaikkine kuluineen huomattavasti halvemmaks ylläpitää kun 540. onhan se kasi kiva peli, mutta jos käyttöautoo ettii, niin kannattaa miettiä mitä on varaa ylläpitää ja mitä ei. oma 525 24v meni kaupungissa emännän ajolla kyllä 10litran pintaan. 535 ia:sessa näytti obc lukemia 16.8-17.2l/100km seka-ajossa. paha lähtee veikkaan oliko autossa jotain häikkää, mut ei ihan jokapäivä kehdannu huviajelulle lähtee.
    No minä en saa E39 525 Touringia menemään kaupungissa alle 14 oikeen millään

Muutenkin jos ne käyttökulut on se ykkösprioriteetti, niin 2-4t hintaluokassa joku Carina E tai Primera P10 on aika lyömättömiä...

Leave a comment:

• Kwame
    replied
    Ihan oikeasti, osta nyt vaan se 540. Ei ala sitten se "entäs jos sittenkin olisin..." Se kun alkaa kuitenkin. Ellet sitten ole taksikuski kaupungissa, niin bensankulutuksessa 525 vs 540 ei ole juuri mitään eroa. Mutta kulkupuolessa on. Se 540 menee maantiellä alle 9l siinä missä 525:kin ja kaupungissa se 525 syö sen 15l minkä 540:kin.
    uskaltaisin kuitenkin väittää, että 525 tulee kaikkine kuluineen huomattavasti halvemmaks ylläpitää kun 540. onhan se kasi kiva peli, mutta jos käyttöautoo ettii, niin kannattaa miettiä mitä on varaa ylläpitää ja mitä ei. oma 525 24v meni kaupungissa emännän ajolla kyllä 10litran pintaan. 535 ia:sessa näytti obc lukemia 16.8-17.2l/100km seka-ajossa. paha lähtee veikkaan oliko autossa jotain häikkää, mut ei ihan jokapäivä kehdannu huviajelulle lähtee.

Leave a comment:

• jsa014
    replied
    Originally posted by aikamatkaaja View Post
    nyt olen sen verran päättänyt jo että kyllä se on 525 tai 535..

Mitä eroja on tolla 525 vanhalla ja uudella koneella?

Ja nyt sit vielä eroja noiden kulutuksista, kestävyydestä ja onko isoja vakuutuseroja..?
    Onko noilla paljonkin esim. kiihtyvyysero?

Tuo 520 on ollut kyllä hyvä auto ja olen tykännyt, eikä ole juurikaan tuo laiskuuskaan haitannut (tosin olen ajellut sillä vain talvella). Nyt silti rupeaa jo hieman tuntumaan että tarvis hieman tehokkaampi olla ja myös tuntuu että tuo 520 vie aika paljon menovettä verrattuna siihen miten laiska se on :S

edit: Kannattaako 325:sta ottaa edes vertailuun, onko millanen ajaa ja onko pieni (takapenkkitilat) ja onko lainkaan niin vakaa esim maantiellä mitä on 500sarja..
    Ihan oikeasti, osta nyt vaan se 540. Ei ala sitten se "entäs jos sittenkin olisin..." Se kun alkaa kuitenkin. Ellet sitten ole taksikuski kaupungissa, niin bensankulutuksessa 525 vs 540 ei ole juuri mitään eroa. Mutta kulkupuolessa on. Se 540 menee maantiellä alle 9l siinä missä 525:kin ja kaupungissa se 525 syö sen 15l minkä 540:kin.

Leave a comment:

• aikamatkaaja
    replied
    Ei kannata todellakaan koskea tollaiseen tekniikanvaihto pommiin
    Kiitos tästä.. Melkein jo tiesin vastauksen ja päätinkin oikeastaan jo mutta halusin varmistaa..
    Kiinnostus loppui oikeastaan sen jälkeen, kun huomasin että autossa ei ole mitään herkkuja ja matkamittari on lopahtanut toimimasta..

Leave a comment:

Working...