Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autotallin rakentamisesta

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Itse mietiskelin tuota lattiapintaa ja vaihtoehtoina oli käytännössä epoksi tai hierre, ja loppujen lopuksi pintaan laitettiin Neodur kovan kulutuskestävyyden vuoksi. Tuli myös käytännössä testattua vahingossa, ja paikallaan pyörähtävät nastarenkaat ei jättäneet pysyviä jälkiä siihen pintaan. Toki tuo ei estä esim öljyjen imeytymistä betoniin, mutta tarkoitus ei olekaan läträtä tisleiden kanssa joka päivä, joten ne on helppo pyyhkiä pois kun sattuvat loiskahtamaan lattialle.

    BTW: tavallinen maanrakentajan suodatinkangas on aivan hemmetin hyvä imeytysaine. Se imaisee kaikki tähän asti testatut öljyt ja nesteet alta aikayksikön itseensä ja helppo hävittää ja toisaalta säilyttää pakassa.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • zeniitti
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 574
      • 127.0.0.1

      En suosittele Martertoppia. Likaisen näköinen aika nopeasti. Solmasterin Ep1 Garagea ajattelin kokeilla. Sekin pitäisi pysyä mastertopin päällä, kunhan happopeittaa lattian ensin. Kovahan se mastertopi kyllä on, mutta perkeleen epäsiistin näköinen.

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3449
        • Janakkala

        Originally posted by zeniitti View Post
        En suosittele Martertoppia. Likaisen näköinen aika nopeasti. mutta perkeleen epäsiistin näköinen.
        Näin minullekkin lattiamiehet sanoivat. Juurikin sen takia kun imee paskaa läpi. Omakohtaista kokemusta ei ole...
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          Minulla on paljohkosti kokemusta kummastakin käyttäjänä sekä pintojen teettäjänä: Epoksi ja Mastertop.

          Epoksin edut: Paljon värivaihtoehtoja, helppo pitää puhtaana, ei liukas vaikka kiiltääkin, kestää paljon kuormaa ja kulutusta mikäli tekee paksumman kerroksen ja/tai käyttää tukiaineena hiekkaa.
          Epoksin haitat: Ei kestä kipinätyötä (hitsaus ja rälläköinti jättää rumat jäljet), halkeilee betonin mukana ja irtoaa sitten alustastaan mikäli betoni alla ei ole ensiluokkaista. Laajoilla pinnoilla vaikea saada visuaalisesti virheetön mutta tässä auttaa pienenpienet maalilastut siroteltuna pintaan tuoreeltaan (hävittää näkyviin jäävät pintavirheet).

          Mastertopin edut: Kestää kipinätyötä, kovaa kulutusta, esineiden tippumisia 'loputtomiin'
          Mastertopin haitat: Imee kemikaaleja, jättää epäsiistin näköiseksi, värivaihtoehdoilla lopputulos on lähinnä viitteellinen ja laikukas.

          Jokin pinnoite joka yhdistäisi noiden kahden parhaat puolet, olisi ihan parasta omaan tulevaan lattiaan.
          ---

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3449
            • Janakkala

            Kyllähän kunnolla tehdyn epoksilattian päälle saa laskea aikamoista kipinäsuihkua rälläkällä ilman vaurioita. Ja kun laikkaa vielä niin, että kipinä ei lennä suoraan 3cm päästä laikasta lattiaan niin ei se lattia siitä piloille mene eikä itteensä ota.
            Toki hitsatessa jotain mätää pakaria kun tippuu kunnon sula klunssi niin palaahan siitä lattiaan keltainen rinkula, se nyt on sanomattakin selvää. Mutta ainahan lattialle voi vetäistä jonkun levyn palan alle.

            Tuli tuossa duunailtua nosturia pikkuhiljaa paikoilleen päin. Kivaa jumppaa siirrellä noita 400kg rautamöhkäleitä oikeille hollille. Sen verran tuikkasin nosturin kaapeleita kiini, että sai nostettua hieman saksia ylös jotta pääsee irroittaan hydrauliikka putket.
            Pitää teetättää muutama putki hieman pidemmäksi jotta yltää käyttöyksikölle. Ja tulihan tota saksien väliä levennettyä 80--> 90cm kun pää asiassa normaaleja / isoja autoja tulee nosteltua. Ja eipä tuosta välistä vielä 500 fiiattikaan pääse putoamaan

            Ja sitten ulos päätyyn tuli ajastettua ledit palamaan. Kuvasta puuttuu vielä oikeat katkaisijan/liiketunnistimen kautta syttyvät pihavalot. Kyllä noi 3w leditkin hienosti valaisee.



            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • hj325hml
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 729
              • Pirkanmaa

              Kyllä hiljaiseksi vetää, komiaa on




              Originally posted by Spetke View Post
              Kyllähän kunnolla tehdyn epoksilattian päälle saa laskea aikamoista kipinäsuihkua rälläkällä ilman vaurioita. Ja kun laikkaa vielä niin, että kipinä ei lennä suoraan 3cm päästä laikasta lattiaan niin ei se lattia siitä piloille mene eikä itteensä ota.
              Toki hitsatessa jotain mätää pakaria kun tippuu kunnon sula klunssi niin palaahan siitä lattiaan keltainen rinkula, se nyt on sanomattakin selvää. Mutta ainahan lattialle voi vetäistä jonkun levyn palan alle.

              Tuli tuossa duunailtua nosturia pikkuhiljaa paikoilleen päin. Kivaa jumppaa siirrellä noita 400kg rautamöhkäleitä oikeille hollille. Sen verran tuikkasin nosturin kaapeleita kiini, että sai nostettua hieman saksia ylös jotta pääsee irroittaan hydrauliikka putket.
              Pitää teetättää muutama putki hieman pidemmäksi jotta yltää käyttöyksikölle. Ja tulihan tota saksien väliä levennettyä 80--> 90cm kun pää asiassa normaaleja / isoja autoja tulee nosteltua. Ja eipä tuosta välistä vielä 500 fiiattikaan pääse putoamaan

              Ja sitten ulos päätyyn tuli ajastettua ledit palamaan. Kuvasta puuttuu vielä oikeat katkaisijan/liiketunnistimen kautta syttyvät pihavalot. Kyllä noi 3w leditkin hienosti valaisee.



              F16 M-Sport

              Comment

              • Taky
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 562
                • Ola

                Originally posted by Spetke View Post
                Kivaa jumppaa siirrellä noita 400kg rautamöhkäleitä oikeille hollille.
                "Norsu", moottorinosturi hommaan ihan kätevä, tokihan sellainenkin tallista löytyy....:think
                Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3449
                  • Janakkala

                  Originally posted by Taky View Post
                  "Norsu", moottorinosturi hommaan ihan kätevä, tokihan sellainenkin tallista löytyy....:think
                  Ei ole vielä tullut hommattua kyseistä kampetta mutta jahka nyt kiireiltään kerkiää.
                  Käsipelillä noi liikkuu kun käyttää fysiikan lakeja hyödykseen
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    Harvoin sitä norsua tarvitsee.

                    Onko sulla Spetke jotain jatkopaloja noihin ramppeihin? Esim. Smartti nousee komeasti jos sen saa käsijarrulla pidettyä just oikeassa kohdassa Jotkut maasturit on myös hankala nostaa saksinosturilla, on jotain suojaputkea ja tankkia aina tiellä. Tosin BMW maasturit nousee hyvin saksinosturillakin.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3449
                      • Janakkala

                      Ei ole tullut hommattua vielä mitään lisäkilkkeitä tuohon nosturiin. Täytyisi hommata pari sarjaa kumilätkiä helmojen alle, jotkut ohkasemmat ja paksummat versiot.
                      Onhan tuolla saksinostimella työläämpää nostaa esim rungollisia pickuppeja tai pakuja mutta pistää vaikka pari 4"x4" patikkaa saksesta toiseen niin johan nousee komeesti.

                      Nyt olisi Omeri pultattuna kiini ja toimintavalmiudessa. Hydrauliputkia joutui käydä teetättämässä hiukan pidempiä kun ei noi vakoimittaiset riittäneet.
                      Työpyötien rungotkin olisi valmiina hitsuutettuna ja pulverimaalattuna.
                      Tuohon matalaan (keskimmäiseen) pöytään tulee pyörät alle eli siitä tulee liikuteltava.
                      Ja pari pallia konttuurikoppiinkin tuli hommattua tuosta paikallisesta "antiikkimyymälästä"







                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • *Kaide
                        Moderator
                        • Nov 2002
                        • 3228
                        • HELLsinki

                        Tämä on kyllä ihan pro-meininkiä
                        E9, E21, E46/5, G01

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17509
                          • Turku

                          Originally posted by *Kaide View Post
                          Tämä on kyllä ihan pro-meininkiä
                          Näin on, ihan sanattomaksi vetää !!! Eihän tuolla raaski mitään töitä tehdä...:think
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • *Kaide
                            Moderator
                            • Nov 2002
                            • 3228
                            • HELLsinki

                            Nostaa vain jonkun vastapuunatun klassikon nosturille ja istuskelee tuolle jakkaralle, maltainen kourassa, ihastelemaan näkymää...
                            E9, E21, E46/5, G01

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              Vielä tärkein näyttää puuttuvan, eli likaisia autoja varten pesukatu tallin eteen.

                              Comment

                              • Ässä
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2003
                                • 374
                                • Nokia

                                Katsoin ensimmäiseksi, että nuohan ovat lasivitriinien runkoja ja sisälle tulee kiiltäviä moottorin osia kautta BMW:n historian.

                                ...eli näyttää enemmän näyttelytilalta kuin autotallilta

                                Kerrassaan upean näköistä!

                                Porsche Cayman S
                                MB 200cdi W203

                                ex: BMW F36 420xd M-sport
                                ex: BMW e46 M3
                                ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
                                ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
                                ex: e36 M3 sedan
                                ex: e90 320d
                                ex: e30 320i (2.6) -87
                                ex: e39 520i -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎