JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Eniten kiinnostaa tossa Janin rojektissa että mistä olet löytänyt noin helkkarin komeita bmw "tauluja".
Minä tahon kans!
Noi "julisteet" tuli teetettyä ihan oma ottamista valokuvista joita tuli aikanaan räpsittyä BMW museossa. Hämeenlinnassa teetin, oiskohan ollu joku mainosässä tai vastaava paikka :think
Poikkea Mika sumpille niin ihmetellään ja jutskaillaan lisää
Mihin sulle tulee rasvat, nesteet ja jäteöljyt? En kuvista hahmota putkia niille ainakaan.
Saapasrasvat on eteisen laatikossa, Doc Johnsson anal lube on makuukammarissa, HHS2000 on spraymuodossa tallin hyllyllä, ja perus nivelrasvat toimii ihan perinteisessä rasvarässissä. Vai millaisia rasvoja meinasit?
Muut öljyt ja nesteet tulee sitten otettua pienemmissä erissä 1-200L on ihan sopivia pakkauskokoja tarpeen mukaan.
Ei ole oikein järkeä lähteä rakentaan mitään öljy / jäähd. neste linjastoja tälläiseen yhden miehen talliin. Ilma ja Vesi kelat riittää jo hyvinkin pitkälle.
Jäteöljyt ja muut jätenesteet voi säilöä esim ladon yhteydessä sijaitsevaan varastoon / jätekatokseen tms... ja siitä lopulliseen sijaintipaikkaan karanojalle ekokemille tms.
Hyvältä näyttää
Mahtaako ruveta ajan kanssa korpeamaan, kun ei saa roskiksen kantta kokonaan auki, kun se tökkää paperirullaan
Tsot tsot tarkkaan mietitty sijainti roskikselle ja paprurullalle. Kansi aukeaa ihan riittävästi. Ja kun roskiksen vetää etureunastaan pöydän etureunan tasolle niin kansi aukeaa jo kokonaan
Ja tuunataan vaikka löysistyneistä BMW konepellin pumpuista roskiksen kanteen pumput ja mangneetti solenoidilla avaus - sulku niin johan riittää
Tallin väritys on täsmälleen samanlainen kuin omassa tallissa.
Itsellä menee toi raja kans ikkunan alareunassa, eli hyvällä maulla tässä tehdään
Kenen valmistajan paineilmaverkosto?
Meinasin omaan kierteitettävästä teräsputkestä tehdä, mutta toi näyttää toimivalta kans.
Katosta roikkuvat johtokelat
Tallin väritys on täsmälleen samanlainen kuin omassa tallissa.
Itsellä menee toi raja kans ikkunan alareunassa, eli hyvällä maulla tässä tehdään
Kenen valmistajan paineilmaverkosto?
Meinasin omaan kierteitettävästä teräsputkestä tehdä, mutta toi näyttää toimivalta kans.
Katosta roikkuvat johtokelat
Paineilma linjat on John Guest putkia ja tarvikkeita. Liittimet on irroitetavissa ja kiinitettävissä uudelleen ja linjastoa on helppo muokata ja laajentaa tarpeen mukaan.
Runko verkoston tein tuosta 28mm nailoni/muovi putkesta ja se kiertää koko tallin ympäri, eli on ns "rengas lenkki". Pienemmät vedot sitten lähtee siitä tuolla 15mm putkella.
Tosi näppärää käsitellä ja saa laakista siistin asennuksen. Ei kannata eikä maksa vaivaa lähteä mistään rautajöötistä tekemään vastaavia.
Oikeastaan ainoa miinuspuoli tuossa on korkea hinta. Mutta maksaa se rautajöötikin ja sen työstäminen... Toki jos rautaputkea saa ilmaiseksi ja omalle ajalle ei laske mitään niin sittenhän se on ok.
Tuossa vielä lisää:
Tuossa vielä yö kuvaa liiketunnistin valoista. Katossa on siis kolme 10w led "halogeenia" jotka syttyy liiketunnistimella. Antaa yllättävän hyvän valon. Tosin puhelimella vaikea kuvattava...
Last edited by Spetke; 27-03-2013, 20:22.
Reason: juttua lisätty.
Paineilma linjat on John Guest putkia ja tarvikkeita. Liittimet on irroitetavissa ja kiinitettävissä uudelleen ja linjastoa on helppo muokata ja laajentaa tarpeen mukaan.
Runko verkoston tein tuosta 28mm nailoni/muovi putkesta ja se kiertää koko tallin ympäri, eli on ns "rengas lenkki". Pienemmät vedot sitten lähtee siitä tuolla 15mm putkella.
Tosi näppärää käsitellä ja saa laakista siistin asennuksen. Ei kannata eikä maksa vaivaa lähteä mistään rautajöötistä tekemään vastaavia.
Ok, kiitos tiedoista.
Täytyy alkaa jostain sitä edullisinta ostopaikka etsimään (jos on tietoa niin saa laittaa).
Samalla lailla ajattelin että runkolinja olisi isompaa ja alasotot pienemmällä.
Ok, kiitos tiedoista.
Täytyy alkaa jostain sitä edullisinta ostopaikka etsimään (jos on tietoa niin saa laittaa).
Samalla lailla ajattelin että runkolinja olisi isompaa ja alasotot pienemmällä.
Juu empä tuohon edullisimpaan ostopaikkaan osaa niin sanoa mutta tota 28mm runkoputkea löytyy suoraan tukkureilta samoin tuota 15mm eli ne on ns hyllytavaraa mutta muut koot pitää kuulema tilata jos sellaisia haluaa.
Mutta kaippa ne on viisaat päätelleet, että noilla pärjää.
Tuossa jonkin sortin NOIN hintoja jos haluat hiukan laskeskella:
Eihän nuo nyt pahanhintaisia ole ollenkaan, eri asia jos johonki teollisuushalliin alkaa värkkäämään satoja metrejä linjaa niin silloin ehkä merkkaa vähän enemmän
Jaahas pojjaat. Rauhotutaas nyt niiden kehumisien kanssa, tässä ihan muuten liikuttuu .
En minä näitä talli projektikuvia sen takia postaile, että niillä "leveilisin" vaan jakaakseni ideoita muiden harrastelija kavereiden kesken jotka tätä palstaa seuraavat
Ja kyllähän sitä mielellään katselisi kuvia muidenkin tekeleistä ja kuuntelisi ajatuksia.
Noi tallin ovihommat on tietenkin tapauskohtaisia, jollekkin toimii kaksi pienempää ovea paremmin kuin yksi iso ja jollekkin toiste päin.
Itse näin asian niin, että jokaiselle autopaikalle on oma ovi.
Ja kylllähän toi harmaa väri sopii tuohon talli/korjaamo/paja väriksi valkoisen kanssa oikein mukavasti eikä ole ihan niin arka. Kuitenkin kun yläosa ja katto on valkoinen niin on myös riittävästi valoisuutta vaikka toi seinäharmaa onkin aika tumma väri.
Ja sillä silmällähän olen tuota nyt "sisustamaan" ruvennut, että noi harmaan sävyt ovat teemana niin pöydissä, työkalu reikälevyissä, kaapeissa, letkukeloissa, nosturissa jne...
Tuota sinistä väriä vaan tyrkytetään ylivoimaisesti eniten noissa asioissa mutta on niitä harmaitakin vaihtoehtoja onneksi löytynyt
Ja on tässä asioita mietitty myös puhtaanapidon kannalta, eli pintamateriaaleja tullut tarkoin harkittua ja lattialle mahd vähän tavaraa, pöydän jalkojen + nosturiyksikön alle pultit / tallat jotta ovan ns ilmassa. Ja kaikki ylimääräiset pöydän jalkojen tuet pois jotta eivät hankaloita siivoamista. Ne on korvattu ns riittävän vahvalla materiaali valinnalla 50x50x5mm neliöputki.
Yksi työpöytä pyörillä jotta saa liikuteltua, eikä kerää paskaa alleen. Wc:hen tuli/tulee (on kesken) automaatti oraksen hana, ja liiketunnistin valot + pax puhallin. ym vastaavaa jota en nyt muista.
Tuossa rupeaa jo työpistettä hahmottumaan. Pöytä rupeaa olemaan nipussaan ja leveyttä sillä on 230cm. Pyödän kanneksi ruuvasin 24mm koivuvanerin ja sen päälle on vielä tulossa 1,5mm rosteritaso kantattuna.
Ala tasoksi tuli 18mm filmikoivuvaneri. Letkukelojakin on saatu jo seinille ja muutama roskis myös hommattu ja 12kg sammuttimia jne...
Kattoon tuli kanssa laitettua pari 15m sähköjohto kelaa jotka yltää sen verran pitkälle ettei minkään sortin jatkojohtoja tarvita.
Ota Katrin paperirullasta teräsuoja irti niin napsahtaa näppärämmin palaset irti Siisti talli. Tossa on kaikki mitä mies voi ikinä tarvita tallilta. Onnittelut.
Vittumaista tehdä hommia jos autoa ei saa riittävään työskentelykorkeuteen. Jos on joku homma joka tapahtuu pohjaosastolla niin ei tarvi kummoinen duuni olla että nostan tappiin sen hyppyrin. Polvet koukussa/selkä kyyryssä ei oo kiva turata. Jos se nyt koskaan kivaa on.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Ei millään kerinnyt saada tallia pidemmälle viime vuonna ja nyt kun on muutettu, niin ei tuo ole edennyt yhtään sen jälkeen . Ulkoa valmis pielilautoja lukuun ottamatta, mutta sisältä putkitusten, eristämisen, sähköjen yms. osalta käytännössä täysin tekemättä.
Jotenkin vaan tuntuu, että normiarki vie kaiken ajan ja viikonloput on nyt kevään tullen täynnä ohjelmaa. Pitäisi kai vain ottaa itseä niskasta kiinni ja unohtaa taas kaikki muu kuin rakentaminen, nii alkaisi tulostakin tulla. Tavoite olisi kumminkin saada tänä vuonna talli ja piha tehtyä ja sitä myöten läpäistä lopputarkastus.
Comment