Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kurvailija
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 181
    • nurmijärvi/kiljava

    harkinnassa taas paku tuon vito 115 w639:n jälkeen.
    millainen on portteri 4motion 128kw vai pärjääkö 96kw?
    ruoste ongelmia, vetareita yms?
    vitot on ainakin kovia ruostumaan,
    omasta tuli sivuovesta pokkauksen kohdalta sisältä ulospäin vm-05 SUOMI-AUTO!!

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11719
      • Kouvola

      Originally posted by kurvailija View Post
      harkinnassa taas paku tuon vito 115 w639:n jälkeen.
      millainen on portteri 4motion 128kw vai pärjääkö 96kw?
      ruoste ongelmia, vetareita yms?
      vitot on ainakin kovia ruostumaan,
      omasta tuli sivuovesta pokkauksen kohdalta sisältä ulospäin vm-05 SUOMI-AUTO!!
      Firmalla edellinen auto oli toi 96kw Transporter etuvetoisena ja siinä riitti kyllä kohtuullisen hyvin puhtia vetää vaikkapa 2000kg vaunua perässä. Tosin mitä tuli sijaisautona muutama päivä ajeltua tuolla 128kw versiota, niin siinä oli pakettiauto mun mieleen. Neliveto syö jonkun verran puhtia pois eikä veto ole ihan niin repivää, kun vetää "joka kulmasta". Sinänsä toi neliveto on vähän harhaanjohtava, kun tuossa ei ole vakiona lukkoja eli vetää min. 2 pyörällä. Ei ollut ainakaan meillä ruosteongelmia ollenkaan 5 vuoden ja 150tkm aikana. Vetarit taisi kertaalleen mennä ja muistaakseni kytkin kerran. Tosin meillä auto on kovassa käytössä, kun 2/3 osa ajosta on joku vaunu perässä.

      Nykyinen 103kw versio on nelikko ja puhtia tuntuu olevan jopa vähemmän mitä tuossa vanhassa 96kw versiossa (vaikka paperilla lukemat on about samat) ja joutuu ajamaan enemmän kierroksilla. Tosin kulutus laski aika paljon, kun tiputettiin 2.5 -> 2 litraiseen koneeseen. Toi nelikko on vaan ihan loistava eikä talviliukkaista ole ollut vielä tietoakaan, kun vaunu perässäkin saa polkea kaasu pohjassa eikä luistonesto vilahda edes liukkaallakaan alustalla. Otettiin lisävarusteena vielä toi taka-akselin sähköinen lukko, niin ei jää pahassa paikassakaan pidosta kiinni.

      Comment

      • bimmerE34
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 6209
        • Gotham

        Tuo 128kW 4wd portteri on kyllä hieno keksintö. Kulkee aika tautisesti pakettiautoksi ja kiihtyykin todella rivakasti. Auto + traileri kulkee todella nätisti perässä ja ajettavuus on kyllä todella hyvä.

        Tuo 2l 103kW moottori on taloudellinen ja yllättävän pirteä tuollaiseen. Peruskäyttöön riittää hyvin.

        1.9TDI 77kW T5 korinen potteri on pirteä hiacen rinnalla, jos ei kärriä vedä.

        ///Pumppu Pojat Racing Team
        Metaline sport #40

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          2,5 transporteri + suuttimet + ahdin + ohjelma = 376hv

          Saako noista nelivedoista esp:tä yms jarruja napista kokonaan pois?
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            nyt tuli sitten pienen pakon edessä ja kiireellä hommattua tuollainen
            pätkä mallin hiace -02

            toiminta varmuus ja ilmastointi oli kriteereinä niin
            toivottavasti ei tarvitse pettyä

            onko jotain suosituksia tuollaiseen d4d 102HV moottoriin saatavista ohjelmista
            ei niinkään voiman takia mutta kulutusta olisi mukava saada rukattua pienemmäksi
            Last edited by Tonton; 15-01-2012, 14:41.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              Originally posted by Tonton View Post
              nyt tuli sitten pienen pakon edessä ja kiireellä hommattua tuollainen
              pätkä mallin hiace -02

              toiminta varmuus ja ilmastointi oli kriteereinä niin
              toivottavasti ei tarvitse pettyä

              onko nyt sitten tietoa saako tuollaiseen d4d moottoriin saatavissa jotain ohjelmaa
              ei niinkään voiman takia mutta kulutusta olisi mukava saada rukattua pienemmäksi
              Toimintavarmuus on Hiacen kohdalla 100%. Luotettavampaa ei juuri voi löytää. Miinuksena sitten on juurikin se, että soppa kelpaa keskivertoa enemmän vrt. muihin pakuihin ja talvella takavetomalli onneton etenemään paikaltaan, jos vähänkään liukkaampaa.
              Muuta moitittavaa ei ole ja nuokin tottumiskysymyksiä.

              Siinä kun aletaan puolta miljoonaa ajelemaan ilman korjauksia, niin aika harva Hiacen ja 200D:n lisäksi tuohon pystyy.
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • rakentamo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 258
                • espoo

                Originally posted by Matson^ View Post
                2,5 transporteri + suuttimet + ahdin + ohjelma = 376hv

                Saako noista nelivedoista esp:tä yms jarruja napista kokonaan pois?
                Vanhemmista saa kokonaan pois, uusimmasta mallista ei saa.
                Itsellä tuollainen 128kw 4motion ja todella tyytyväinen ollut, menee lumella yhtä hyvin sladissa kuin tuo s4.
                Jokin aika sitten sain huollon sijaisautoksi uuden Hiacen ja täytyy vain ihmetellä kuinka joku voi tuollaisella sheissella ajaa..
                991 S + talviauto hakusessa

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  Originally posted by Rockford View Post
                  Toimintavarmuus on Hiacen kohdalla 100%. Luotettavampaa ei juuri voi löytää. Miinuksena sitten on juurikin se, että soppa kelpaa keskivertoa enemmän vrt. muihin pakuihin ja talvella takavetomalli onneton etenemään paikaltaan, jos vähänkään liukkaampaa.
                  Muuta moitittavaa ei ole ja nuokin tottumiskysymyksiä.

                  Siinä kun aletaan puolta miljoonaa ajelemaan ilman korjauksia, niin aika harva Hiacen ja 200D:n lisäksi tuohon pystyy.
                  tuli perän keveys tuli heti huomattua
                  onneksi siellä on lukko ja mulla on työn takia aina n.200-300kg tavaraa mukana
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Rockford
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 8028
                    • Pinsiö

                    Originally posted by Tonton View Post
                    tuli perän keveys tuli heti huomattua
                    onneksi siellä on lukko ja mulla on työn takia aina n.200-300kg tavaraa mukana
                    Jep, ajanut kymmenen vuoden sisään säännöllisesti Hiacella ja nyt talviautona ihan omakin - lukolla ja takavetona. Silti tuolla jää aina silloin tällöin vieläkin hivenen hankalasti jumiin ja uusien nastojen lisäksi kyydissä trukkilavoja + renkaita

                    Se mikä tuota taas hyvittää, niin Hiacea on mahtava viedä sladissa Tai no, ei tuolla suoraan pääse, vaikka haluaakin

                    Mitä tästä voidaan päätellä: Hiace on tehokas 2 + 1 - paikkainen urheiluauto
                    Last edited by Rockford; 15-01-2012, 15:08.
                    -Dodge Charger -73
                    -Mercedes-Benz GLK
                    -VW Transporter

                    Comment

                    • Tukisuksi
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 73
                      • FIN

                      Joo-o,systerillä ollu vito lainassa,noh tänään soittaa 200km päästä että auto käynnissä,koira sisällä,kaikki ovet lukossa mitä tehdään... :think Äkkiä tuli mieleen 3 vaihtoehtoa,lasi paskaksi, yrittää soitella esim.veholle että onko ideoita,tai lähteä paikanpäälle ja koittaa vara-avaimilla. Päädyin jälkimmäiseen,hyvän matkaa posoteltuani soittaa jotta tilanne ohi,ei tartte tulla. Oli saanu härnättyä koiran hyppäämään lasia vasten ->käpälä lasinaukasu nappulan päälle -> lasi auki -> käsi sisälle ja ovi auki ,joskus tuuriakin .
                      Sellanen vaan tuli mieleen että oliskohan sähkönen keskulukko pelannu vara-avaimella kun kuitenkin toinen avain virtalukossa ja auto käynnissä? :think

                      Ja muutenkaan auto ei ihan täysiä kehuja saa
                      - surkea etenemis kyky (auttoi kun laittoi noin 200kg hiekkasäkkejä kyytiin)
                      - meluisa (vertaan Nissan Primasteriin)
                      - kovat penkit (riippunee varustelu tasosta)
                      - kankea käyttönen vaihteisto (ehkä voitelulla paremmaksi?)
                      MB 300D -88
                      KTM 690SMC -08

                      ex e36 325 cabrio -94
                      e36 320 -91
                      e30 325E


                      "Mies,joka voi hymyillä asioiden mennessä pieleen,on tullut keksineeksi jonkun,jota voi syyttää"

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Tonton View Post
                        onko jotain suosituksia tuollaiseen d4d 102HV moottoriin saatavista ohjelmista
                        ei niinkään voiman takia mutta kulutusta olisi mukava saada rukattua pienemmäksi
                        D4D moottorinohjaukset niin ihmeellisesti tehty/hyvin salattu ettei ole virisoftien vääntäjistä ketkään päässet käyriä parantelemaan..
                        Originally posted by rakentamo View Post
                        Vanhemmista saa kokonaan pois, uusimmasta mallista ei saa.
                        Itsellä tuollainen 128kw 4motion ja todella tyytyväinen ollut, menee lumella yhtä hyvin sladissa kuin tuo s4.
                        Jokin aika sitten sain huollon sijaisautoksi uuden Hiacen ja täytyy vain ihmetellä kuinka joku voi tuollaisella sheissella ajaa..
                        Sehän se hauskaa olisi Meneekö raja faceliftissä, eli samalla kun vaihtuu 2.0tdi koneet?
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          Originally posted by Matson^ View Post
                          D4D moottorinohjaukset niin ihmeellisesti tehty/hyvin salattu ettei ole virisoftien vääntäjistä ketkään päässet käyriä parantelemaan..
                          juurikin tämän takia nuo boksit ilmeisesti vain lisäävät polttoaineen painetta (vääristävät ecun arvoja) ja sillä lisäävät tehoa???
                          ootko kuullut tuosta tte boksista?
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • rakentamo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 258
                            • espoo

                            Originally posted by Matson^ View Post
                            D4D moottorinohjaukset niin ihmeellisesti tehty/hyvin salattu ettei ole virisoftien vääntäjistä ketkään päässet käyriä parantelemaan..
                            Sehän se hauskaa olisi Meneekö raja faceliftissä, eli samalla kun vaihtuu 2.0tdi koneet?
                            Tietääkseni kyllä, kävin koeajamassa uutta vastaavaa kun omani (2.0TT) ja sillä ei tosiaan voinut paskarinkiä pyörittää.
                            991 S + talviauto hakusessa

                            Comment

                            • Matson^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2113
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Tonton View Post
                              juurikin tämän takia nuo boksit ilmeisesti vain lisäävät polttoaineen painetta (vääristävät ecun arvoja) ja sillä lisäävät tehoa???
                              ootko kuullut tuosta tte boksista?
                              Riippuu boxista, en oo perehtyny minkälaisia näihin on, mutta eiköhän näihinkin löydy kahta sorttia; toiset tosiaan nostaa vain ruiskutuspainetta (tulee jakotukissa olevan paineanturin väliin) ja toiset jatkaa ruiskutusaikaa. Jälkimmäinen keston kannalta parempi, vastaa huonosti tehtyä ohjelmaa.
                              Originally posted by rakentamo View Post
                              Tietääkseni kyllä, kävin koeajamassa uutta vastaavaa kun omani (2.0TT) ja sillä ei tosiaan voinut paskarinkiä pyörittää.
                              Jees, hyvä tietää. Ilmeisesti tuo tuplaturbo 2.0 on alhaalta vähän hengettömämpi kuin vanha 2.5? Uusi myös taloudellisempi, mutta viritysmahdollisuudet ainakin vanhassa paremmat.
                              Last edited by Matson^; 15-01-2012, 21:12.
                              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                              | Nissan Navara TREK-1 |
                              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                              Comment

                              • E.K.
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 494
                                • Helsinki

                                Originally posted by Tonton View Post
                                juurikin tämän takia nuo boksit ilmeisesti vain lisäävät polttoaineen painetta (vääristävät ecun arvoja) ja sillä lisäävät tehoa???
                                ootko kuullut tuosta tte boksista?
                                Kaverille tuli joskus aikoinaan uusi hiace tte-boksilla ku takuu säilyi voimassa.
                                Kai siitä jotain hyötyäkin oli.(laiskalta se silti tuntu kun oli muutama sata kiloa työkaluja kyydissä ja oliskohan ollu vielä nelivetoauto).
                                Ja kulutukseen vaikutuksesta en tiedä mittään...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎