Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • datzka
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 778
    • Jyväskylä

    #16
    Itellä ollut -05 111cdi vito nyt 2.5v/65tkm ja tie on ollut kovin aaltoileva! Vikoja ollut enemmän kun tarpeeksi. Alempana jotain

    - Kytkin hajosi, kun ostin auton (oli ajettu 160tkm)
    - Etuovet, liukuovi sekä takaluukku vaihdettu uusiin takuun piikkiin, ruostetta ja paljon
    - Kyljet ruostuu nyt kun muu "pelti" on jo vaihdettu
    - Takaiskareista mehut pihalle
    - Kardaanin tukilaakeri petti keskellä neljän ruuhkaa (Hinuri paikalle!)
    - Molemmat takajouset, sekä toinen etujousi mennyt poikki itekseen (KAKSI kertaa hinurille näiden takia!)
    - Webaston kiertovesipumppu hajosi
    - Molemmat kuskin ja apukuskin sähkölasinnostimet hajosivat, uusittava koko setti
    -Jarrut tehty eteen ja taakse levyineen paloineen uusiksi
    - 2-vaihde ei tahdo mennä päälle, rusahtelee jos koittaa väkisin. Pitää vaihtaa kun 60-luvun synkrolaatikolla (Hitaasti ja varmasti..)
    - Kolinaa edestä alustasta
    - Raidetanko vaihdettu
    - Pakoputki tippui kesken ajon tielle puolesta välistä autoa
    - Talvella liukuoven avausmekanismi jäätyy, vaijerin vaihdolla toimii
    - Ilmastoinnin keskusyksiköstä meni piirikortti OVH 800E!
    - Onneton vetopito talvella

    Jotain saattaa puuttua, mutta remontteihin on uponnut rahaa ihan riittävästi..

    Jotain plussia taas

    + Hyvä moottori, tossa on 185hv ohjelma ollut kokoajan mitä ollut mulla ja hyvin sykkii
    + Ajettavuudeltaan hyvä, lähinnä alusta + jarrut
    + Hyvät perusvarusteet

    Summasummarum, en voisi suositella kenellekkään viton ostoa. Jäi ekaksi ja vikaksi vitoksi mun kohdalla. Ens keväänä uuskoppanen sprintteri vois toimia.

    Lyhyesti vois sanoa että ruosteinen paska, mutta kun toimii niin hyvä laitos
    ///M3 97-

    Comment

    • MasaTDS
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1606
      • Tampere

      #17
      Vieläkö mahtaa olla nuo uudemmat takaveto vitot olla jossain muualla kuin saksassa tehtyjä kuten etuvetomallit ? Hiace on turhan liukas talviauto,vaikka tykkäänkin että perä irtoaa suht kevyesti,mutta kun ei pääse liikkeelle ja turhankin holtiton liukkaalla,hyvänä puolena toki se että kestävät kilometrejä uskomattoman paljon.
      Srinteristä kokemuksia 2000mallisesta joka itsellä pitkänä ja korkeana,mukava ajolleen,etenee käsittämättömän hyvin liukkaalla,suhteessa perän keveyteen,ei mielestäni ajolleen juurikaan eroa uudemmistakaan sprintereistä
      E24 635csi
      M-B W140
      Citroen c4 coupe
      H-D sportster chopper

      Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
      Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
      Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
      www.mpanet.fi

      Comment

      • Jyle
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 1846
        • Espoo

        #18
        Originally posted by Janzki View Post
        .
        Hiacelle miinusta tolkuttomasta metelistä, mielestäni huonosta kääntyvyydestä.
        Varmaan kyse nelivetosesta??Takavetonen on erittäin näppärä ja -10 mallin hissut jo pikkasen paremmin äänieristettyjä, mutta eipä nekään mitään hirveän hiljasia ole..
        Bmw f11 530d -14 m-sport
        Bmw e39 M5 -00
        VW T-1 "Adolf" -71
        Ex. Bmw e39 540i
        Bmw e60 525i -04
        Ex.Bmw e34 525i -92
        Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #19
          Originally posted by Jyle View Post
          Varmaan kyse nelivetosesta??Takavetonen on erittäin näppärä ja -10 mallin hissut jo pikkasen paremmin äänieristettyjä, mutta eipä nekään mitään hirveän hiljasia ole..
          Nelikko sekä normi..Nelikko oli pitkä, ja tuo normaali lyhyt..Molempia pidin / pidän erittäin jukureina kääntyjinä. Ainakin porttereihin verraten..
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #20
            Originally posted by datzka View Post
            Lyhyesti vois sanoa että ruosteinen paska, mutta kun toimii niin hyvä laitos
            Perus Merssu
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • M325i
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 1529
              • Etelä-pohjanmaa

              #21
              Transportterilla tullut ajettua yli 75tkm ja kaikenlaisia muitakin tullut kokeiltua,ei ole tehnyt mieli vaihtaa,sen verran laadukas auto on mersuun ja hiaceen verattuna,vaikkakin hiacen kone kestäisikin maailman ääriin niin transportterin T4 2.5tdi moottoreillakin on ajettu taxikäytössä hyvin huollettuna yli miljoona kilsaa ilman avausta ja taatusti hiasesta loppuu koppa ja penkit ennemmin. Ja se hiasen ajo-ominaisuudet ja kulkupuoli on peräisin sota-ajalta. (Kyllä sitä toki kärsiä saa jos haluaa,mutta ei siitä kannata maksaa ) Etuvetoinen portteri on ihan helppo ajaa talvella kunhan on hyvät renkaat,nelikkona tosin hauskempi ,mutta luonnollisesti kalliimpi.
              E30 ja E46 ///M

              Comment

              • kurvailija
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 181
                • nurmijärvi/kiljava

                #22
                kiitoksia kaikille kommenteista
                Lisäillään vielä eli.
                -tulisi mahtua lähestulkoon joka sisäpihalle keskustassa,ja tähän ei sprinteri pysty.
                -autolla ajetaan myös pitkiä matkoja (muijan koiranäyttelyt) ja itse kalareissuja.
                -auto tulee enemmän siviili- kuin työkäyttöön.
                tästä on hyvä jatkaa koeajoja ja kohti uusia pettymyksiä..

                Comment

                • Jyle
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 1846
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by kurvailija View Post
                  kiitoksia kaikille kommenteista
                  Lisäillään vielä eli.
                  -tulisi mahtua lähestulkoon joka sisäpihalle keskustassa,ja tähän ei sprinteri pysty.
                  -autolla ajetaan myös pitkiä matkoja (muijan koiranäyttelyt) ja itse kalareissuja.
                  -auto tulee enemmän siviili- kuin työkäyttöön.
                  tästä on hyvä jatkaa koeajoja ja kohti uusia pettymyksiä..
                  Eiköhän se sitten oo vito tai portteri..
                  Bmw f11 530d -14 m-sport
                  Bmw e39 M5 -00
                  VW T-1 "Adolf" -71
                  Ex. Bmw e39 540i
                  Bmw e60 525i -04
                  Ex.Bmw e34 525i -92
                  Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11698
                    • Kouvola

                    #24
                    Originally posted by kurvailija View Post
                    kiitoksia kaikille kommenteista
                    Lisäillään vielä eli.
                    -tulisi mahtua lähestulkoon joka sisäpihalle keskustassa,ja tähän ei sprinteri pysty.
                    -autolla ajetaan myös pitkiä matkoja (muijan koiranäyttelyt) ja itse kalareissuja.
                    -auto tulee enemmän siviili- kuin työkäyttöön.
                    tästä on hyvä jatkaa koeajoja ja kohti uusia pettymyksiä..
                    Jos 2,5m pitkä tavaratila riittää, niin ota ehdottomasti pätkämalli. Meillä oli firmalla edellinen T5 Transporter pitkä (3m tavaratila), niin oli kyllä melko kankea ison kääntösäteen takia. Nykyinen on lyhyt versio ja ero kääntösäteessä on todella huomattava! Eikä nelivedolla ole vaikutusta kääntyvyyteen toisin kuin jossain Hiaceissa. Ne laskettavat käsinojat kuskinpenkin sivuissa on todella hyödylliset pidemmässä ajossa, kun käsiä saa lepuutettua. Tuli aiemmin huomattua, että hartiat ja niska oli ihan jumissa, kun oikeaa kättä joutui roikuttamaan, jos sattui ajamaan joku 800km päivässä.

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3027
                      • Sjundeå

                      #25
                      Originally posted by kurvailija View Post
                      kiitoksia kaikille kommenteista
                      Lisäillään vielä eli.
                      -tulisi mahtua lähestulkoon joka sisäpihalle keskustassa,ja tähän ei sprinteri pysty.
                      -autolla ajetaan myös pitkiä matkoja (muijan koiranäyttelyt) ja itse kalareissuja.
                      -auto tulee enemmän siviili- kuin työkäyttöön.
                      tästä on hyvä jatkaa koeajoja ja kohti uusia pettymyksiä..
                      Kyllä mä melkein portteriin kääntyisin.

                      Takaveto-Vitossa on kyllä se hyvä puoli, että auto on käsittämättömän ketterä kääntymään. Miellyttävä ajaa, joskin rengasmelu kuuluu jonkun verran. Ja se vetopidon totaalinen puute rupeaa oikeesti korpeamaan jossain kohtaa. Toki jos ottaa lavallisen muurauslaastia taka-akselin päälle, niin rupeaa helpottamaan

                      Nelivetonen Vito onkin sitten taas suurin piirtein yhtä ketterä, ku mammutti. En oo noita välimalleja ajanut, vaan ainoastaan 109CDI:tä (man) ja 115CDI:tä automaattina taka-, ja nelivetosena
                      -22 Lexus ES300h
                      -23 Nissan Leaf

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11698
                        • Kouvola

                        #26
                        Originally posted by GameOver View Post
                        Kyllä mä melkein portteriin kääntyisin.

                        Takaveto-Vitossa on kyllä se hyvä puoli, että auto on käsittämättömän ketterä kääntymään. Miellyttävä ajaa, joskin rengasmelu kuuluu jonkun verran. Ja se vetopidon totaalinen puute rupeaa oikeesti korpeamaan jossain kohtaa. Toki jos ottaa lavallisen muurauslaastia taka-akselin päälle, niin rupeaa helpottamaan

                        Nelivetonen Vito onkin sitten taas suurin piirtein yhtä ketterä, ku mammutti. En oo noita välimalleja ajanut, vaan ainoastaan 109CDI:tä (man) ja 115CDI:tä automaattina taka-, ja nelivetosena
                        Uutta nelivetoista Vitoa ei vaan saa manuaalina vaan pelkästään automaattina. Liekö näin ollut jo useamman vuoden. Tuosta syystä firmalle tuli sitten t-portteri taas kerran, kun automaatti ei oikein tule kysymykseen edes noita laatikoita vedellessä.

                        Comment

                        • Dew
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 272
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Eipä jaksanu aihettu kokonaan lukea kun ei niin kiinnosta, mutta laitetaan vähä hiacesta kokemuksia kun töissä tuli kätettyä.

                          -Oli automaattilaatikolla joka tuntu tosi tönköltä ainakin omastamielestä. Jenkkityylinen vaihteenvalitsin ratin takana oli ihan mielenkiintoinen.

                          -Helvetillinen sisämelu

                          -Oli päässyt jo ruostumaan takaboksin sisätiloista. Vuosmallista en ihan varma ole.
                          BMW 325i Cabriolet -90

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #28
                            uudehkoista pakuista ei ole kokemusta kuin 2009 hiacesta ja olihan se aika hirveä laite. jos ei pakko ole tojota olla, niin joku muu sitten. 2004 Ducatokin on mukavampi.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Will_E39
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 920
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              uudehkoista pakuista ei ole kokemusta kuin 2009 hiacesta ja olihan se aika hirveä laite. jos ei pakko ole tojota olla, niin joku muu sitten. 2004 Ducatokin on mukavampi.

                              mutta oikeasti noita ducato,jumper ja boxer pakuja ei voi suositella kenellekkään uusimmista versioista ei kokemuksia mutta tuo edellinen korimalli...
                              e39 520ia-96

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                #30
                                Originally posted by Will_E39 View Post
                                mutta oikeasti noita ducato,jumper ja boxer pakuja ei voi suositella kenellekkään uusimmista versioista ei kokemuksia mutta tuo edellinen korimalli...

                                joo, paljon ongelmia, mutta toimiessaan mukava ajella. en kyllä minäkään suosittelis, enkä osta kyllä enää. silti ennemmin sillä ajaisin kuin uudella hiacella.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎