Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kurvailija
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 181
    • nurmijärvi/kiljava

    #76
    tänään "pieni" takaisku jarrupaloja vaihtaessa takajousi "taas" (2kertaa vuoden sisään) poikki!v"tu!

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #77
      Originally posted by smpovers View Post
      En lukenu koko keskustelua, mutta itse olen sitä mieltä että kyllä se Hiace on sitten oikea pakettiauto. Kaikki ranskan ja italian paskat on ainakin perseestä. Siitä vanhasta etuveto Vitostakaan ei ole juuri mitään hyvää sanottavaa paitsi että on hyvä ajaa. Paljon ollu ainakin papan vitossa vikoja. Uudempaa en ole ajanu.
      olisko jotain esimerkkejä noista vitojen vioista

      oon tässä katsellut tuollaista (loppupään,ja mielellään se 200-300tkm ajettu, joten oletettavasti lapsenviat korjattu) etuveto vitoa
      ajettavuus ja ulkonäkö olisi mieleen
      mallina mielellään tuollainen 112cdi
      ongelmana on löytää kohtuu ruosteetonta yksilöä
      mutta jos sellainen löytyisi niin olisiko se silti ehdoton ei

      ilmastointi on ehdoton varuste
      mielellään manuaali ja vetokoukku
      muita kriteereitä en ole edes miettinyt tuollaonen caracelle tai viano voisi olla parempi eristysten kannalta

      tarkoitus olisi kuskata rakennus tarvikkeita
      joista esim maalit on herkempiä pakkaselle
      sitten ajatus oli että koiralle voisi tehdä kiinteän kuljetus kopin siihen hytin taakse

      bmw:llä ei ole pakua
      alkupään takaveto vito ei kiinnosta jos edes mahtuu budjettiin eikä sinne kyllä kyproc levykään mahdu kunnolla
      hiace ei vaan säväytä millään tavalla vaikka luotettavuus olisikin omaa luokkaansa niillä vanhoillakin tuuppaa olemaan hintaa

      portterissa ei tuo 1,9td oikeen riitä uudemmat on kalliita
      fiudet citikat opelit nissan todella kolkkoja ja pakettiautomaisia ajaa
      niissä kuitenkin plussaa iso takakoppi

      transit:think
      niin ja c korttia en omista

      mikä olisi oma valinta ja sitten nuo kriteerit/käyttötarkoitus huomioon ottaen se paras ratkaisu, varusteista riippuen 5-7k€ budjetilla
      Last edited by Tonton; 12-09-2011, 10:29.
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      Raktechfin@gmail.com

      Comment

      • GameOver
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3029
        • Sjundeå

        #78
        Originally posted by okko View Post
        Myytti jonka pääsyyllinen löytynee transiitista:think Hiace lukkoperällä ei aiheuta mitään ongelmia talviliikenteessä. Toki etuveto menee pidemmälle, mutta ei normiliikenteessä kyllä tarvitse takavetoa jännittää, paitsi tietty vanhalla transiitilla ja jos ei muutenkaan osaa
        Takaveto-Vitot itseasiassa jatkaa tätä "myyttiä" mun mielestä melko lailla tehokkaasti... Etenemiskyky tyhjänä on olematonta. Ei tasamaalla välttämättä niinkään, mutta jos on hiemankaan ylämäkeä, tai muhjua, niin siihen jää. Viimistään siinä kohtaa kun luistonesto pudottaa tehot pois. Vaikka ASR olisikin pois kytketty, niin pienikin sivuheilahdus saa aikaan moottorin välikuoleman. Alkupään huonommin varustelluista malleista en edes löytänyt huoltovalikkoa, jolla koko höskän saa pois.

        Ihan omaan kokemukseen perustuen... Nimimerkillä "viime talvena Viton kanssa ALAMÄKEEN jumiin jäänyt"
        Last edited by GameOver; 12-09-2011, 13:33.
        -25 Toyota Proace City Verso
        -23 Nissan Leaf

        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

        Comment

        • bimmerE34
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 6209
          • Gotham

          #79
          Jos olisin itselle nyt autoa ostamassa, niin en ostaisi henkilöautoa kyllä laisinkaan. VW Transporter on luotettava, näyttääkin hyvältä ja ajettavuus on äärettömän hyvä.

          nyt ollut 1.5viikkoa alla 1.9tdi koneella oleva -08 portteri, eikä voi kun kehua. Toki, tuo kone on liian hengetön autoon, mutta ei anneta sen häiritä.

          Toisiksi uusin vitokin on hyvä ja mukava, mutta liiat viat eivät saisi minua päätymään mersuun. Tuollaisella automaattisella vitolla joka oli hieman pirteämmällä koneella on tullut rullailtua reilusti. Jos taas korjaukset eivät menisi omasta pussista, olisi vaakakupissa portteri ja vito.

          Hiace on vieläkin 80-luvulla enkä siihen kyllä päätyisi. Transit. No. Jaa. Ihan ok, mutta joku tökkii.

          ///Pumppu Pojat Racing Team
          Metaline sport #40

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7536
            • Jyväshyvä

            #80
            Originally posted by Delphin View Post
            Tranporter T5 vähintään 103kW automaatilla saa äänen. Sen hinnalla tosin saa muutaman kiinan pommin.
            103 Kw? Tarkoittanet 96 kW?
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2979
              • Uusimaa

              #81
              Originally posted by Tonton View Post
              olisko jotain esimerkkejä noista vitojen vioista

              oon tässä katsellut tuollaista (loppupään,ja mielellään se 200-300tkm ajettu, joten oletettavasti lapsenviat korjattu) etuveto vitoa
              ajettavuus ja ulkonäkö olisi mieleen
              mallina mielellään tuollainen 112cdi
              Ihan sama minkä mallin hankit. Kaikissa on 100% sama tekniikka (pl perävälitys, joka 108CDI:ssa on hiukan tiuhempi ja ahtocooleri, sen asentaminen jälkeenpäin on vartin homma). Ohjelmoimalla kaikista saa tuon 122 hp tai enemmänkin, jos sitten viitsii kytkintä, laatikkoa ja vetareita uusia...
              ongelmana on löytää kohtuu ruosteetonta yksilöä
              mutta jos sellainen löytyisi niin olisiko se silti ehdoton ei
              Aika vaikea on ruosteetonta löytää. Itse ostin vuosi sitten lähes ruosteettoman vm 1999, joka oli ilmeisesti Veholla takuuseen malattu. Nyt sekin on alkanut "iloisesti" kukkimaan. Varaudu ruostehommia tekemään.

              ilmastointi on ehdoton varuste
              Olet varmaan huomannut, että ilmastoituja on aika harvassa( kyllä veetutti viime kesänä kiskoa kärryä Seinäjoelle, kun lämpöä oli tasan +30C ), poislukien entiset taksit (joisssa varmaan kaikissa), joissa
              mielellään manuaali ja vetokoukku
              on taasen aina automaatti. Vetokoukun asentaminen ei ole paha rasti. Olin itse iloinen, että ostamassani ei sitä ollut (tutkin tarkkaan kiinnityspisteet) eikä ollut koskaan ollutkaan. Silloinhan voimalinja on todennäköisesti paremmassa kunnossa.

              muita kriteereitä en ole edes miettinyt
              Keskuslukitus on kiva varuste, mutta se ei suinkaan ole kaikissa. ja jos on, reistailee.

              Vaikka väärästä päästä vetääkin, Vito on hämmästyttävän kiva ajettava pakuksi. Ostin itselle ainoastaan kilpurin veturiksi, mutta olen käytännnössä ajellut sillä useimmat ajoni (n 15 tkm) viimeisen vuoden aikana.
              Nämän on tuon 250 - 400 tkm ajettuja, joten hyvä korjauspaikka pitää olla. Itsellä ei, vielä, ole tullut mitään isoa korjattavaa. Sitä peruskauraa: takajarrulevyt, satulat käsijarruvaijerit, termari, eberin ja koneen hehkut jne. Ainoa paskamainen jumppa oli suuttimien pohjatiivisteiden vaihto. Ei sekään muuten olisi paskamainen, mutta konehan on kokonaan konetilassa peitossa, niin peilin avulla piti suuttimen pesät putsata kannesta. Illassa sen teki, osat maksaa alle 10 eur yhteensä, ja pitäisi ainakin seuraavat 100 tkm kestää.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #82
                en ole edes katsonut noita liikkeen autoja kun rahalla olisi tarkoitus ostaa enkä halua mitään meikattua autoa, mielummin rehellisesti ruosteessa oleva yksityiseltä

                tuon ruosteen takia olen myös seurannut blocketia ja mobilea, jälkimmäisen voi kuitenkin unohtaa, ruotsista voisi vielä tuohon budjettiin löytyäkkin sopiva

                ilmastoinnista maksan vaikka tonnin ylimääräistä se vaan on oltava

                tuosta tehojen päivityksestä olenkin kuullut ,mutta mallien eroavaisuuksista ei ollut mitään tietoa
                luotettavuus tietenkin etusijalla joten sen 120:n pitää riittää mutta tietenkin tuo 110 lisää vaihtoehtoja huomattavasti

                no joo tuo vetokoukku on niin ja näin sama onko sitä mutta jos ei ole niin tulen kuitenkin sen asentamaan

                olet kuitenkin tyytyväinen hankintaasi, näistä käytetyn auton vioista huolimatta?
                näistäkin kuulee puhuttavan kauhutarinoita mutta onko se vain puhetta?

                mitää katettua tilaa ei tuon kokoiselle laitteelle ole mutta mahdollisuuksien mukaan korjaisin itse




                siinä kohtaa kun porttereista tuli hyvän näköisiä niin samalla hinnat pomppaa raakasti yli budjetin
                tässä hintaluokassa on niitä kansi vikoja
                ja sitten tutulla oli 3 about vuosien 96-99 portteria peräkäin ja 1. 2.4 td olisiko ollut 2kk:tta kun hajosi laatikko 2. 1.9td oli vuoden ja siihen meni yli 5k€ korjauksiin ennen kuin koko kone kilahti ja 3. oli 2.4 liki vuoden siinä ei ihmeemmin vikoja ollut mutta eräänä päivänä ja siitäkin yllättäen kilahti kone
                tuon episoidin vierestä seuranneena, niin ei jaksa vw:stä oikein innostua
                Last edited by Tonton; 12-09-2011, 14:48.
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                Raktechfin@gmail.com

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2979
                  • Uusimaa

                  #83
                  Originally posted by Tonton View Post
                  tuon ruosteen takia olen myös seurannut blocketia ja mobilea, jälkimmäisen voi kuitenkin unohtaa, ruotsista voisi vielä tuohon budjettiin löytyäkkin sopiva
                  Olen tuonut Saksasta useita autoja, niin tämäkin oli tarkoitus tuoda, mutta en saanut sitä taloudellisesti kannattamaan mitenkään.
                  ilmastoinnista maksan vaikka tonnin ylimääräistä se vaan on oltava
                  Jos nyt olisin ostamassa, haluaisin itsekin ko varusteen. Ilmeisesti se näissä myös vanhemmiten toimii. Toisin, kun BMW:seissä.

                  olet kuitenkin tyytyväinen hankintaasi, näistä käytetyn auton vioista huolimatta?
                  näistäkin kuulee puhuttavan kauhutarinoita mutta onko se vain puhetta?
                  Olen tottunut ajemaan "hieman" erilaisilla autoilla (E60, E91 50 - 150 tkm ajettuja...), joten omalla hilpeällä tavallaan Vito on ollut erilainen kokemus. Vaikka siinä pientä puuhaa onkin riittänyt (erinäiset sähköviat jäi mainitsematta), se on ollut aivan käsittämättömän luotettava yksilö. Tolppaa ei kadunreunassa ole, joten viime talvenakin -30C tulille vaan ja baanalle, vaikka viikon oli seissyt kerrankin. Ei kertaakaan ole jättänyt starttaamtta tai jättänyt tielle. Paljon on ollut pätkäajoa. Kilpuria on tullut myös kuskattua (pohjanmaalle lähinnä), tähän saakka ilman ohjelmointia. Hyvin on sitäkin vetänyt.
                  Mutta mikä vaanhan näistä voi mennä. (kerran tutkailin pakosarjaa, ja siellä kiilteli uudenkarheita kuparimuttereita). Ilmeisesti pakosarja on tästä hiljattain vaihdettu. Luultavasti turbokin. Peruskone OM611 on kyllä hyvässä maineessa. Jakoketju ilmeisesti pitää vaihtaa jossakin 360 tkm:n hujakoilla.

                  siinä kohtaa kun porttereista tuli hyvän näköisiä niin samalla hinnat pomppaa raakasti yli budjetin
                  Ja silti voi olla kallita vikoja kuten turbo. Katselin ebay:stä, onhan joku 500 eur kova hinta, kun rotiskon arvo on jotain 4000:n euron korvilla.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    #84
                    Ruåttin huutokaupassa män viimeviikolla -06 111cdi vito kuuella tonnilla, mitä lie verot Suomeen?

                    Nyt menossa -04 108 puolellatoista tuhannella.
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • promille
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2009
                      • 276
                      • Valkeakoski

                      #85
                      Meillä on firmalla tällä hetkellä 3 hiacea ja täytyy sanoa ettei niitä saa ajamalla loppuun. Pisimpään käytössä olleella on jo rullattu 600tkm (-98)
                      eikä siinä mitään isompaa ongelmaa ole ollut (perä ja jarruputket sekä takaoven ruostekorjaaminen tulee vaan mieleen).
                      Kestäviä kuin mitkä, mutta meluisia ja aika kolhoja ajettavia.

                      Lähinnä syy miksi vaihdoimme transportterit pois firmalta oli volkkarin lyhyt hihnanvaihtoväli sekä ah-niin ihanat jatkuvat "pikkuviat".
                      Ajettavuudeltaan transportter on toki aivan eri luokkaa kuin hiace, mutta kestävyydessä mennään jo ihan eri luokassa.
                      Yllättävän ketterä tuo pitkä hiace on myös kääntymään, sekä kamaa sinne menee oikein mukavasti.
                      Laiskoja lahnojahan ne ovat, ainakin nuo meillä olleet 2.4 D4D-koneella olevat, puhumattakaan tuosta vanhuksesta jossa ei minkäänlaista ahdinta ole

                      Hiace on kyllä takavetona ja tyhjällä perällä oikein jännittävä talviauto, ikinä ei voi tietää milloin jää jumiin. Nelikosta ei ole kokemusta, mutta toivomuksena olisi saada sellainen seuraavaksi.
                      e61

                      Comment

                      • Powr
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2008
                        • 1589
                        • Kankaanpää

                        #86
                        Tommonen Vito olis kiikarissa työautoks. Tollasta 110 cdi -00 olis tarjottu vaihdos pyörästä. Ruostevioista oon kuullu mutta mites näissä pelaa tekniikka?

                        Kumminki cdi koneella ni ainaki kansiviat suljettu pois mut mites muuten?

                        Edit. ku viittis lukee ees paria riviä ylempää ni auttais....
                        "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                        Comment

                        • full
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 1214
                          • Tampere

                          #87
                          Niin yksityiseen kuin firman käyttöön tulevaan ajoon unohtaisin täysin vitot... paskaapaskaapaskaa.

                          Ajokokekumusta -06 transoporterista 10tkm. Erittäin vähän vikoja jos laisinkaan. lievää ruostetta mutta tästäkin selviää kun pitää hyvänä.

                          -08 hiacesta 5000km. Täysin samat kommentit kuin transporteristakin.

                          Omana autona löytyy 230tkm ajettu -93 carawelle. itse ajanut 35tkm. olen myös ollut erittäin tyytyväinen. Käytännössä mitään vikaa ei ole ollut. kerran meni laturinhihna poikki joka ei tietenkään ajoa keskeyttänyt eli kotia päästiin kivasti. kerran meni hehkun sulake. Eli T4 transporteriakin voin huoletta suositella 2.4l diesel koneella.
                          BMW M535iA -86
                          Volvo V90 -18

                          Comment

                          • kiqero325
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2007
                            • 1303
                            • Mansesteri

                            #88
                            Joo firmalla löytyy Fiat ducato multijet -10, 60tkm ajettu, 2 kytkintä rikki, yks vaihdelaatikko. Maanantaina malli?

                            Sit löytyy Mersun Sprinter 318 08vm, löytyy yli 240HP Ja 550-600nm vääntöö. Veholla päivitetyt ohjelmat+Voimaa.com ohjelma, voin kertoo että mennä pakettiautoksi aivan pirusti,automaatti vielä! 100-160kmh Menee todella komeasti!
                            E39 528 M-Sport -97
                            ex:
                            E34 525 m50b25 -90
                            E30 316i Bavaria -91
                            E36 325 sedan -91
                            E30 325 2,7 eagleracing -86
                            E36 325 coupe -92
                            E34 535 -89
                            E34 525Tds -89
                            volvo 240 race -86




                            Comment

                            • promille
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2009
                              • 276
                              • Valkeakoski

                              #89
                              Originally posted by full View Post
                              Eli T4 transporteriakin voin huoletta suositella 2.4l diesel koneella.
                              Remminvaihtoväli vaan taisi olla se 60 tkm, mikä onkin ehkä isoin miinus monelle, mutta jos vaihto onnistuu itse niin mikäettei
                              e61

                              Comment

                              • pyyn0
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 1055
                                • Fin

                                #90
                                Nyt on menossa jo 7. MB:n Vito. Vaihdetaan 150tkm välein eli 2-2½ vuotta menee. Ei voi moittia autoa. Varsinkin tämä 2011 vuos malli on huomattava parannus 2010 malliin.
                                Tällä hetkellä itellä 116CDI ja pojilla 115:set kaikki oon ostanu automaatilla.
                                Last edited by pyyn0; 19-09-2011, 21:14.
                                -BMW F11 530xd -12
                                -BMW E60 530dA -04
                                -BMW E23 735iA -85
                                Ex
                                -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                                -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                                -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                                -BMW E39 528i 96

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎