En lukenu koko keskustelua, mutta itse olen sitä mieltä että kyllä se Hiace on sitten oikea pakettiauto. Kaikki ranskan ja italian paskat on ainakin perseestä. Siitä vanhasta etuveto Vitostakaan ei ole juuri mitään hyvää sanottavaa paitsi että on hyvä ajaa. Paljon ollu ainakin papan vitossa vikoja. Uudempaa en ole ajanu.
olisko jotain esimerkkejä noista vitojen vioista
oon tässä katsellut tuollaista (loppupään,ja mielellään se 200-300tkm ajettu, joten oletettavasti lapsenviat korjattu) etuveto vitoa
ajettavuus ja ulkonäkö olisi mieleen
mallina mielellään tuollainen 112cdi
ongelmana on löytää kohtuu ruosteetonta yksilöä
mutta jos sellainen löytyisi niin olisiko se silti ehdoton ei
ilmastointi on ehdoton varuste
mielellään manuaali ja vetokoukku
muita kriteereitä en ole edes miettinyt tuollaonen caracelle tai viano voisi olla parempi eristysten kannalta
tarkoitus olisi kuskata rakennus tarvikkeita
joista esim maalit on herkempiä pakkaselle
sitten ajatus oli että koiralle voisi tehdä kiinteän kuljetus kopin siihen hytin taakse
bmw:llä ei ole pakua
alkupään takaveto vito ei kiinnosta jos edes mahtuu budjettiin eikä sinne kyllä kyproc levykään mahdu kunnolla
hiace ei vaan säväytä millään tavalla vaikka luotettavuus olisikin omaa luokkaansa niillä vanhoillakin tuuppaa olemaan hintaa
portterissa ei tuo 1,9td oikeen riitä uudemmat on kalliita
fiudet citikat opelit nissan todella kolkkoja ja pakettiautomaisia ajaa
niissä kuitenkin plussaa iso takakoppi
transit:think
niin ja c korttia en omista
mikä olisi oma valinta ja sitten nuo kriteerit/käyttötarkoitus huomioon ottaen se paras ratkaisu, varusteista riippuen 5-7k€ budjetilla
Myytti jonka pääsyyllinen löytynee transiitista:think Hiace lukkoperällä ei aiheuta mitään ongelmia talviliikenteessä. Toki etuveto menee pidemmälle, mutta ei normiliikenteessä kyllä tarvitse takavetoa jännittää, paitsi tietty vanhalla transiitilla ja jos ei muutenkaan osaa
Takaveto-Vitot itseasiassa jatkaa tätä "myyttiä" mun mielestä melko lailla tehokkaasti... Etenemiskyky tyhjänä on olematonta. Ei tasamaalla välttämättä niinkään, mutta jos on hiemankaan ylämäkeä, tai muhjua, niin siihen jää. Viimistään siinä kohtaa kun luistonesto pudottaa tehot pois. Vaikka ASR olisikin pois kytketty, niin pienikin sivuheilahdus saa aikaan moottorin välikuoleman. Alkupään huonommin varustelluista malleista en edes löytänyt huoltovalikkoa, jolla koko höskän saa pois.
Ihan omaan kokemukseen perustuen... Nimimerkillä "viime talvena Viton kanssa ALAMÄKEEN jumiin jäänyt"
Jos olisin itselle nyt autoa ostamassa, niin en ostaisi henkilöautoa kyllä laisinkaan. VW Transporter on luotettava, näyttääkin hyvältä ja ajettavuus on äärettömän hyvä.
nyt ollut 1.5viikkoa alla 1.9tdi koneella oleva -08 portteri, eikä voi kun kehua. Toki, tuo kone on liian hengetön autoon, mutta ei anneta sen häiritä.
Toisiksi uusin vitokin on hyvä ja mukava, mutta liiat viat eivät saisi minua päätymään mersuun. Tuollaisella automaattisella vitolla joka oli hieman pirteämmällä koneella on tullut rullailtua reilusti. Jos taas korjaukset eivät menisi omasta pussista, olisi vaakakupissa portteri ja vito.
Hiace on vieläkin 80-luvulla enkä siihen kyllä päätyisi. Transit. No. Jaa. Ihan ok, mutta joku tökkii.
oon tässä katsellut tuollaista (loppupään,ja mielellään se 200-300tkm ajettu, joten oletettavasti lapsenviat korjattu) etuveto vitoa
ajettavuus ja ulkonäkö olisi mieleen
mallina mielellään tuollainen 112cdi
Ihan sama minkä mallin hankit. Kaikissa on 100% sama tekniikka (pl perävälitys, joka 108CDI:ssa on hiukan tiuhempi ja ahtocooleri, sen asentaminen jälkeenpäin on vartin homma). Ohjelmoimalla kaikista saa tuon 122 hp tai enemmänkin, jos sitten viitsii kytkintä, laatikkoa ja vetareita uusia...
ongelmana on löytää kohtuu ruosteetonta yksilöä
mutta jos sellainen löytyisi niin olisiko se silti ehdoton ei
Aika vaikea on ruosteetonta löytää. Itse ostin vuosi sitten lähes ruosteettoman vm 1999, joka oli ilmeisesti Veholla takuuseen malattu. Nyt sekin on alkanut "iloisesti" kukkimaan. Varaudu ruostehommia tekemään.
ilmastointi on ehdoton varuste
Olet varmaan huomannut, että ilmastoituja on aika harvassa( kyllä veetutti viime kesänä kiskoa kärryä Seinäjoelle, kun lämpöä oli tasan +30C ), poislukien entiset taksit (joisssa varmaan kaikissa), joissa
mielellään manuaali ja vetokoukku
on taasen aina automaatti. Vetokoukun asentaminen ei ole paha rasti. Olin itse iloinen, että ostamassani ei sitä ollut (tutkin tarkkaan kiinnityspisteet) eikä ollut koskaan ollutkaan. Silloinhan voimalinja on todennäköisesti paremmassa kunnossa.
muita kriteereitä en ole edes miettinyt
Keskuslukitus on kiva varuste, mutta se ei suinkaan ole kaikissa. ja jos on, reistailee.
Vaikka väärästä päästä vetääkin, Vito on hämmästyttävän kiva ajettava pakuksi. Ostin itselle ainoastaan kilpurin veturiksi, mutta olen käytännnössä ajellut sillä useimmat ajoni (n 15 tkm) viimeisen vuoden aikana.
Nämän on tuon 250 - 400 tkm ajettuja, joten hyvä korjauspaikka pitää olla. Itsellä ei, vielä, ole tullut mitään isoa korjattavaa. Sitä peruskauraa: takajarrulevyt, satulat käsijarruvaijerit, termari, eberin ja koneen hehkut jne. Ainoa paskamainen jumppa oli suuttimien pohjatiivisteiden vaihto. Ei sekään muuten olisi paskamainen, mutta konehan on kokonaan konetilassa peitossa, niin peilin avulla piti suuttimen pesät putsata kannesta. Illassa sen teki, osat maksaa alle 10 eur yhteensä, ja pitäisi ainakin seuraavat 100 tkm kestää.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
en ole edes katsonut noita liikkeen autoja kun rahalla olisi tarkoitus ostaa enkä halua mitään meikattua autoa, mielummin rehellisesti ruosteessa oleva yksityiseltä
tuon ruosteen takia olen myös seurannut blocketia ja mobilea, jälkimmäisen voi kuitenkin unohtaa, ruotsista voisi vielä tuohon budjettiin löytyäkkin sopiva
ilmastoinnista maksan vaikka tonnin ylimääräistä se vaan on oltava
tuosta tehojen päivityksestä olenkin kuullut ,mutta mallien eroavaisuuksista ei ollut mitään tietoa
luotettavuus tietenkin etusijalla joten sen 120:n pitää riittää mutta tietenkin tuo 110 lisää vaihtoehtoja huomattavasti
no joo tuo vetokoukku on niin ja näin sama onko sitä mutta jos ei ole niin tulen kuitenkin sen asentamaan
olet kuitenkin tyytyväinen hankintaasi, näistä käytetyn auton vioista huolimatta?
näistäkin kuulee puhuttavan kauhutarinoita mutta onko se vain puhetta?
mitää katettua tilaa ei tuon kokoiselle laitteelle ole mutta mahdollisuuksien mukaan korjaisin itse
siinä kohtaa kun porttereista tuli hyvän näköisiä niin samalla hinnat pomppaa raakasti yli budjetin
tässä hintaluokassa on niitä kansi vikoja
ja sitten tutulla oli 3 about vuosien 96-99 portteria peräkäin ja 1. 2.4 td olisiko ollut 2kk:tta kun hajosi laatikko 2. 1.9td oli vuoden ja siihen meni yli 5k€ korjauksiin ennen kuin koko kone kilahti ja 3. oli 2.4 liki vuoden siinä ei ihmeemmin vikoja ollut mutta eräänä päivänä ja siitäkin yllättäen kilahti kone
tuon episoidin vierestä seuranneena, niin ei jaksa vw:stä oikein innostua
tuon ruosteen takia olen myös seurannut blocketia ja mobilea, jälkimmäisen voi kuitenkin unohtaa, ruotsista voisi vielä tuohon budjettiin löytyäkkin sopiva
Olen tuonut Saksasta useita autoja, niin tämäkin oli tarkoitus tuoda, mutta en saanut sitä taloudellisesti kannattamaan mitenkään.
ilmastoinnista maksan vaikka tonnin ylimääräistä se vaan on oltava
Jos nyt olisin ostamassa, haluaisin itsekin ko varusteen. Ilmeisesti se näissä myös vanhemmiten toimii. Toisin, kun BMW:seissä.
olet kuitenkin tyytyväinen hankintaasi, näistä käytetyn auton vioista huolimatta?
näistäkin kuulee puhuttavan kauhutarinoita mutta onko se vain puhetta?
Olen tottunut ajemaan "hieman" erilaisilla autoilla (E60, E91 50 - 150 tkm ajettuja...), joten omalla hilpeällä tavallaan Vito on ollut erilainen kokemus. Vaikka siinä pientä puuhaa onkin riittänyt (erinäiset sähköviat jäi mainitsematta), se on ollut aivan käsittämättömän luotettava yksilö. Tolppaa ei kadunreunassa ole, joten viime talvenakin -30C tulille vaan ja baanalle, vaikka viikon oli seissyt kerrankin. Ei kertaakaan ole jättänyt starttaamtta tai jättänyt tielle. Paljon on ollut pätkäajoa. Kilpuria on tullut myös kuskattua (pohjanmaalle lähinnä), tähän saakka ilman ohjelmointia. Hyvin on sitäkin vetänyt.
Mutta mikä vaanhan näistä voi mennä. (kerran tutkailin pakosarjaa, ja siellä kiilteli uudenkarheita kuparimuttereita). Ilmeisesti pakosarja on tästä hiljattain vaihdettu. Luultavasti turbokin. Peruskone OM611 on kyllä hyvässä maineessa. Jakoketju ilmeisesti pitää vaihtaa jossakin 360 tkm:n hujakoilla.
siinä kohtaa kun porttereista tuli hyvän näköisiä niin samalla hinnat pomppaa raakasti yli budjetin
Ja silti voi olla kallita vikoja kuten turbo. Katselin ebay:stä, onhan joku 500 eur kova hinta, kun rotiskon arvo on jotain 4000:n euron korvilla.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Meillä on firmalla tällä hetkellä 3 hiacea ja täytyy sanoa ettei niitä saa ajamalla loppuun. Pisimpään käytössä olleella on jo rullattu 600tkm (-98)
eikä siinä mitään isompaa ongelmaa ole ollut (perä ja jarruputket sekä takaoven ruostekorjaaminen tulee vaan mieleen).
Kestäviä kuin mitkä, mutta meluisia ja aika kolhoja ajettavia.
Lähinnä syy miksi vaihdoimme transportterit pois firmalta oli volkkarin lyhyt hihnanvaihtoväli sekä ah-niin ihanat jatkuvat "pikkuviat".
Ajettavuudeltaan transportter on toki aivan eri luokkaa kuin hiace, mutta kestävyydessä mennään jo ihan eri luokassa.
Yllättävän ketterä tuo pitkä hiace on myös kääntymään, sekä kamaa sinne menee oikein mukavasti.
Laiskoja lahnojahan ne ovat, ainakin nuo meillä olleet 2.4 D4D-koneella olevat, puhumattakaan tuosta vanhuksesta jossa ei minkäänlaista ahdinta ole
Hiace on kyllä takavetona ja tyhjällä perällä oikein jännittävä talviauto, ikinä ei voi tietää milloin jää jumiin. Nelikosta ei ole kokemusta, mutta toivomuksena olisi saada sellainen seuraavaksi.
Niin yksityiseen kuin firman käyttöön tulevaan ajoon unohtaisin täysin vitot... paskaapaskaapaskaa.
Ajokokekumusta -06 transoporterista 10tkm. Erittäin vähän vikoja jos laisinkaan. lievää ruostetta mutta tästäkin selviää kun pitää hyvänä.
-08 hiacesta 5000km. Täysin samat kommentit kuin transporteristakin.
Omana autona löytyy 230tkm ajettu -93 carawelle. itse ajanut 35tkm. olen myös ollut erittäin tyytyväinen. Käytännössä mitään vikaa ei ole ollut. kerran meni laturinhihna poikki joka ei tietenkään ajoa keskeyttänyt eli kotia päästiin kivasti. kerran meni hehkun sulake. Eli T4 transporteriakin voin huoletta suositella 2.4l diesel koneella.
Joo firmalla löytyy Fiat ducato multijet -10, 60tkm ajettu, 2 kytkintä rikki, yks vaihdelaatikko. Maanantaina malli?
Sit löytyy Mersun Sprinter 318 08vm, löytyy yli 240HP Ja 550-600nm vääntöö. Veholla päivitetyt ohjelmat+Voimaa.com ohjelma, voin kertoo että mennä pakettiautoksi aivan pirusti,automaatti vielä! 100-160kmh Menee todella komeasti!
Nyt on menossa jo 7. MB:n Vito. Vaihdetaan 150tkm välein eli 2-2½ vuotta menee. Ei voi moittia autoa. Varsinkin tämä 2011 vuos malli on huomattava parannus 2010 malliin.
Tällä hetkellä itellä 116CDI ja pojilla 115:set kaikki oon ostanu automaatilla.
Comment