Originally posted by Tonton
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
pakettiautot
Collapse
X
-
Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
Tig hitsausta, myös alumiini
-
-
Vito(w639) muuttuu kerralla mukavammaks ajaa talviliukkailla, ku ottaa salavalikosta asr.n ja esp.n pois päältä..Last edited by Jyle; 16-01-2012, 16:04.Bmw f11 530d -14 m-sport
Bmw e39 M5 -00
VW T-1 "Adolf" -71
Ex. Bmw e39 540i
Bmw e60 525i -04
Ex.Bmw e34 525i -92
Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96
Comment
-
-
Originally posted by mapa View PostSteinbauerilta saa bokseja näihinkin. Ainakin tutut kehuneet niitä. Ei ainakaan ole tiedossa, että joku olisi päässyt noihin toyotan omiin bokseihin kiinni. Hankalia tuntuvat olevan. Kysyn huomenna tuosta tte:n boksista kokemuksia.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by rakentamo View PostJokin aika sitten sain huollon sijaisautoksi uuden Hiacen ja täytyy vain ihmetellä kuinka joku voi tuollaisella sheissella ajaa..
Toki työkaluksihan ne on tehty. Mutta miksi ostaa moinen hevoskärry kumipyörillä kun lähes samaan rahaan saa laadukkaan henkilöauton, pakettiauton tavaratilalla (T5).
Vielä joskus muutama vuosi sitten, kun tuli kurapyörillä ajoa enemmän harrastettua. Niin kilpailujen parkkipaikat/varikot oli pääosin pelloilla, ja rankkasateen yllättäessä hiacet/transitit monesti sieltä sitten hypittiin ylös tavalla taikka toisella. Kun volkkarit ja vastaavat etu/nelivedot tuli ajamalla pois.
Takaveto+pakettiauto.
Comment
-
-
Originally posted by E.K. View PostKaverille tuli joskus aikoinaan uusi hiace tte-boksilla ku takuu säilyi voimassa.
Kai siitä jotain hyötyäkin oli.(laiskalta se silti tuntu kun oli muutama sata kiloa työkaluja kyydissä ja oliskohan ollu vielä nelivetoauto).
Ja kulutukseen vaikutuksesta en tiedä mittään...
täytyy rullata tankillinen ja katsoa sitten asennuksen jälkeen uudelleensigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Jyle View PostVito(w639) muuttuu kerralla mukavammaks ajaa talviliukkailla, ku ottaa salavalikosta asr.n ja esp.n pois päältä..
Miten tuo homma onnistuu?F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by Convertible View PostJuu, ihan super pjaskaa noi mersun järjestelmät, ei pysty käsittämään miten huonoja ne on.
Miten tuo homma onnistuu?
ilman lukkoa tuokin on ihan paska auto etenemään.itsellä ainakin ruostui sivuovi sisältä ulospäin
Comment
-
-
Niin... tuli tuossa joskus valoteltua että ehdottomasti jos pakun ostan niin ostan vivaron/trafficin/primastarin.. no nyt kun se aika olisi niin jostain on ilmaantunut pakkomielle saada neliveto!
.. Eli käytännössä vaihtoehdot on sitten transportteri tai vito, mutta ettei homma olisi yksinkertaista niin automaattiloota on myös ehdoton, kuten myös pariovet yms webastot ja muu hilpe, joka nyt ei kyllä merkkiin vaikuta.
- Portterissa karkaa hinnat aika reippaasti, sillä DSG:tä ei myydä nelivedon yhteyteen kuin tuplaturbollisen 180hv motoorin kanssa, mutta muuten auto on kyllä ihan unelma ajaa pakuksi.
- Vito (163hv) on myös todella hyvä ajaa, ja samalla vähän huokeampi hinnaltaan, mutta myös: äänekkäämpi, neliveto ja vaihdelaatikko vanhanaikaisempia ja ehkä jo vähän vanhan näköinen MUTTA huolenpitosopimus todella hyvä.. Maksat aina tietyn summan kuussa, ja veho hoitaa kaikki remontit ja huollot + jos ei maksettu summa kulu niin maksavat takaisin, mutta lisää ei tarvi missään kohdin antaa.
Mitäs nyt tehdään? Järki käskisi ostaa viton, mutta tunnepuoli portterin.. Automaattilaatikosta jos tinkisi niin säästäisi melkein 10ke kun ei ole "pakko" ostaa tuota tehokkainta myllyä portterin yhteyteen, ohjelmalla kun noista saa melkein saman..| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostNiin... tuli tuossa joskus valoteltua että ehdottomasti jos pakun ostan niin ostan vivaron/trafficin/primastarin.. no nyt kun se aika olisi niin jostain on ilmaantunut pakkomielle saada neliveto!
.. Eli käytännössä vaihtoehdot on sitten transportteri tai vito, mutta ettei homma olisi yksinkertaista niin automaattiloota on myös ehdoton, kuten myös pariovet yms webastot ja muu hilpe, joka nyt ei kyllä merkkiin vaikuta.
- Portterissa karkaa hinnat aika reippaasti, sillä DSG:tä ei myydä nelivedon yhteyteen kuin tuplaturbollisen 180hv motoorin kanssa, mutta muuten auto on kyllä ihan unelma ajaa pakuksi.
- Vito (163hv) on myös todella hyvä ajaa, ja samalla vähän huokeampi hinnaltaan, mutta myös: äänekkäämpi, neliveto ja vaihdelaatikko vanhanaikaisempia ja ehkä jo vähän vanhan näköinen MUTTA huolenpitosopimus todella hyvä.. Maksat aina tietyn summan kuussa, ja veho hoitaa kaikki remontit ja huollot + jos ei maksettu summa kulu niin maksavat takaisin, mutta lisää ei tarvi missään kohdin antaa.
Mitäs nyt tehdään? Järki käskisi ostaa viton, mutta tunnepuoli portterin.. Automaattilaatikosta jos tinkisi niin säästäisi melkein 10ke kun ei ole "pakko" ostaa tuota tehokkainta myllyä portterin yhteyteen, ohjelmalla kun noista saa melkein saman..
kehuvat hyväksi ajaa ja saa tarvittaessa kuorma-autoksi niin käyttö kulut putoaa
hiace imaisi viime tankilla 10.2litraa ja sama näyttäisi menevän tälläkin tankillisellasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostNiin... tuli tuossa joskus valoteltua että ehdottomasti jos pakun ostan niin ostan vivaron/trafficin/primastarin.. no nyt kun se aika olisi niin jostain on ilmaantunut pakkomielle saada neliveto!
.. Eli käytännössä vaihtoehdot on sitten transportteri tai vito, mutta ettei homma olisi yksinkertaista niin automaattiloota on myös ehdoton, kuten myös pariovet yms webastot ja muu hilpe, joka nyt ei kyllä merkkiin vaikuta.
- Portterissa karkaa hinnat aika reippaasti, sillä DSG:tä ei myydä nelivedon yhteyteen kuin tuplaturbollisen 180hv motoorin kanssa, mutta muuten auto on kyllä ihan unelma ajaa pakuksi.
- Vito (163hv) on myös todella hyvä ajaa, ja samalla vähän huokeampi hinnaltaan, mutta myös: äänekkäämpi, neliveto ja vaihdelaatikko vanhanaikaisempia ja ehkä jo vähän vanhan näköinen MUTTA huolenpitosopimus todella hyvä.. Maksat aina tietyn summan kuussa, ja veho hoitaa kaikki remontit ja huollot + jos ei maksettu summa kulu niin maksavat takaisin, mutta lisää ei tarvi missään kohdin antaa.
Mitäs nyt tehdään? Järki käskisi ostaa viton, mutta tunnepuoli portterin.. Automaattilaatikosta jos tinkisi niin säästäisi melkein 10ke kun ei ole "pakko" ostaa tuota tehokkainta myllyä portterin yhteyteen, ohjelmalla kun noista saa melkein saman..
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postkäy koittamassa joku 3-satku sprintteri
kehuvat hyväksi ajaa ja saa tarvittaessa kuorma-autoksi niin käyttö kulut putoaa
hiace imaisi viime tankilla 10.2litraa ja sama näyttäisi menevän tälläkin tankillisella
Originally posted by Esko View PostVolkkarilla on toi ihan sama huolenpitosopimus eli maksat kuukausittain ja ylimenevät kulut hoitaa merkki ja ylimääräiset pennoset palautetaan sopimuksen päätyttyä. .... Että semmosia kokemuksia huolenpitosopimuksesta ja hienosta palvelusta volkkarilla.
Mutta niin, kertokaas nyt mitä eroa noilla autoilla (porter vs. vito) ja kumman itse ottaisitte, hintaero (~4ke) huomioiden?| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostÄäh, sprintterin kun ostaa niin se pitää olla kaikkein korkein ja pisin, ryyppytilalla varustettuna, että se näyttää edes joltain.. oikeasti melko ruma, turhan "käytännölliseksi" muotoiltu..
mut jos se on ratkaisevin tekiä niin sitten portteri, siinä kun on sopiva jako, niin on mukavasti vanne tarjontaasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostNiin... tuli tuossa joskus valoteltua että ehdottomasti jos pakun ostan niin ostan vivaron/trafficin/primastarin.. no nyt kun se aika olisi niin jostain on ilmaantunut pakkomielle saada neliveto!
.. Eli käytännössä vaihtoehdot on sitten transportteri tai vito, mutta ettei homma olisi yksinkertaista niin automaattiloota on myös ehdoton, kuten myös pariovet yms webastot ja muu hilpe, joka nyt ei kyllä merkkiin vaikuta.
- Portterissa karkaa hinnat aika reippaasti, sillä DSG:tä ei myydä nelivedon yhteyteen kuin tuplaturbollisen 180hv motoorin kanssa, mutta muuten auto on kyllä ihan unelma ajaa pakuksi.
- Vito (163hv) on myös todella hyvä ajaa, ja samalla vähän huokeampi hinnaltaan, mutta myös: äänekkäämpi, neliveto ja vaihdelaatikko vanhanaikaisempia ja ehkä jo vähän vanhan näköinen MUTTA huolenpitosopimus todella hyvä.. Maksat aina tietyn summan kuussa, ja veho hoitaa kaikki remontit ja huollot + jos ei maksettu summa kulu niin maksavat takaisin, mutta lisää ei tarvi missään kohdin antaa.
Mitäs nyt tehdään? Järki käskisi ostaa viton, mutta tunnepuoli portterin.. Automaattilaatikosta jos tinkisi niin säästäisi melkein 10ke kun ei ole "pakko" ostaa tuota tehokkainta myllyä portterin yhteyteen, ohjelmalla kun noista saa melkein saman..
Ensimmäiseen vaihdettiin takuuseen raidetangon päät sekä kytkimen työsylinteri, jonka ansiosta jäätiin tien päälle. Muuten riitti perushuollot, uusi akku, uudet eturenkaat sekä jarrupalat viimeisessä huollossa ennen vaihtoa. Nykyiseen vaihdettu joku johtosarja kun oli pientä käynnistysongelmaa tuossa reilu vuosi sitten, se olikin aikamoinen farssi.Lisäksi normihuollot, uudet eturenkaat sekä akku, eli sama homma kuin edellisessä, johtuu reilusta Webaston käytöstä ja nurkka-ajosta.
Itsellä oli toissaviikonloppuna 140hv 4Motion koeajossa, ja kyllä se toki herätti omistushaluja. Onko sitten järkeä maksaa 5ke nelivetolisää kun auto vaihtuu 2-3v välein uuteen, varsinkin kun pelkkä etuvetoportterikin on jo monta tonnia rellun pippanaa kalliimpi? Veromuutoksen myötä kyseisen auton hinta nousee vaivaiset ~1700€.Kyllähän siitä nelikosta iloa on, ei välttämättä todellista hyötyä, mutta kyllä silti järki menee edelle ja tarjouspyynnöt uudesta Traficista vetämässä. Toki pienenpienenä vaihtoehtona on etuvetoinen portteri, tulevana lauantaina täytyisi käydä näyttämässä nykyistä kampetta Volkkarikauppiaalle jotta saadaan laskettua tarjous...
Itselleni tähtikeula ei edes ole vaihtoehto, olen niillä jonkin verran ajanut enkä todellakaan tykkää. Meluisia, kolisevia paskoja joilla jää helposti jumiin, tässä omat mielikuvat.Nelivetona voi ehkä olla fiksu peli, mutta takavetoisena en todellakaan suosittele, ellei kontissa ole jatkuvasti montaa sataa kiloa rojua kyydissä. Se on myös joku henkinen juttu, mutta niin paljon paskaa niistä kuullut, lisäksi kun näkee uudehkoja Mersuja jotka ovat aivan ruosteessa niin ei herätä luottamusta...
Comment
-
-
itse postilla töissä ja työkseen tulee ajettua tuollaisella transportterila noissahan on juurikin tuo matsonin mainitsema 180hv kone DSG:llä etuvetoisia tosin. tuolla töissä kyllä huomaa kuinka kestäviä nuo laitokset on huolletaan miten sattuu ei suoraa tien pätkää ettei kaasu ois pohjassa yms yms. Nii ykskään noista porttereista ei oo pihasta lähteny ainakaan tietääkseni levinneen vaihteiston tai koneen puolestaEli jos joskus itselle tulee pakun tarve nii portteri se tulee olemaan
NYT: e39 520i
ex kulkineet:
E36 318, ->E36 328, -> e34 525td, -> e34 525i, ->e34 520, -> e39 523i -> E38 NAVARROVIOLET :smoke -> e39 523i->
Comment
-
-
Originally posted by Petri View PostItselläni toinen Trafic menossa, 75tkm ajettu joten kun satku lähenee tuossa puolen vuoden päästä niin vaihto on ajankohtainen. Edellisellä 2.5-litraisella ajoin myös sen 100tkm n. 2,5v aikana, hintaansa nähden pirun hyviä autoja.
Ensimmäiseen vaihdettiin takuuseen raidetangon päät sekä kytkimen työsylinteri, jonka ansiosta jäätiin tien päälle. Muuten riitti perushuollot, uusi akku, uudet eturenkaat sekä jarrupalat viimeisessä huollossa ennen vaihtoa. Nykyiseen vaihdettu joku johtosarja kun oli pientä käynnistysongelmaa tuossa reilu vuosi sitten, se olikin aikamoinen farssi.Lisäksi normihuollot, uudet eturenkaat sekä akku, eli sama homma kuin edellisessä, johtuu reilusta Webaston käytöstä ja nurkka-ajosta.
Itsellä oli toissaviikonloppuna 140hv 4Motion koeajossa, ja kyllä se toki herätti omistushaluja. Onko sitten järkeä maksaa 5ke nelivetolisää kun auto vaihtuu 2-3v välein uuteen, varsinkin kun pelkkä etuvetoportterikin on jo monta tonnia rellun pippanaa kalliimpi? Veromuutoksen myötä kyseisen auton hinta nousee vaivaiset ~1700€.Kyllähän siitä nelikosta iloa on, ei välttämättä todellista hyötyä, mutta kyllä silti järki menee edelle ja tarjouspyynnöt uudesta Traficista vetämässä. Toki pienenpienenä vaihtoehtona on etuvetoinen portteri, tulevana lauantaina täytyisi käydä näyttämässä nykyistä kampetta Volkkarikauppiaalle jotta saadaan laskettua tarjous...
Itselleni tähtikeula ei edes ole vaihtoehto, olen niillä jonkin verran ajanut enkä todellakaan tykkää. Meluisia, kolisevia paskoja joilla jää helposti jumiin, tässä omat mielikuvat.Nelivetona voi ehkä olla fiksu peli, mutta takavetoisena en todellakaan suosittele, ellei kontissa ole jatkuvasti montaa sataa kiloa rojua kyydissä. Se on myös joku henkinen juttu, mutta niin paljon paskaa niistä kuullut, lisäksi kun näkee uudehkoja Mersuja jotka ovat aivan ruosteessa niin ei herätä luottamusta...
Tuon käynnistysongelma hässäkän olenkin foorumilta lukenut, aikamoinen tarina
Itse on tullut keksittyä jo niin monta perustetta nelivedon "pakollisuudesta", että haluan siitä enää luopua .. Enää vain mietityttää "automaatti-lisä", joka omassa tapauksessa tulisi olemaan reipas 6t€.
Kyllä tähtikeula ihan autolta tuntui, ainoana jäi mieleen että taisi olla portteria meluisampi. Ruosteongelmat on kyllä tuttuja, mutta myyjä vakuutteli että nyt on siirrytty täyssinkittyyn koriin ja maalit olisivat kovempia. Kolinat nyt johtuu huolimattomasta huollosta ja ajostaUusissa porttereissa taas tahtoo olla ongelmaa maalien pysymisessä kahvojen juuressa + suuri pelko DSG:n kestävyydestä, vaikka se toimiessaan on kyllä automaateista parhain.
Älä muuten tyydy yhden jälleenmyyjän tarjoukseen kun uutta katselet. Täällä paikallinen liike pyysi 100% samanlaisesta, uudesta portterista, ilman vaihdokkia 5500€ enemmän kuin keski-suomessa oleva jälleenmyyjä!! Molemmat tarjoukset kävin huudattamassa paikanpäällä, myyntipäälliköiltä.. mistähän autokauppiaat maineensa saaneet? :think
Originally posted by bmwonly View Postitse postilla töissä ja työkseen tulee ajettua tuollaisella transportterila noissahan on juurikin tuo matsonin mainitsema 180hv kone DSG:llä etuvetoisia tosin. tuolla töissä kyllä huomaa kuinka kestäviä nuo laitokset on huolletaan miten sattuu ei suoraa tien pätkää ettei kaasu ois pohjassa yms yms. Nii ykskään noista porttereista ei oo pihasta lähteny ainakaan tietääkseni levinneen vaihteiston tai koneen puolestaEli jos joskus itselle tulee pakun tarve nii portteri se tulee olemaan
edit. niin vieläkin kiinnostaa kokemukset/näkemykset uudesta vitosta ja portterista?Last edited by Matson^; 06-02-2012, 22:46.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Comment