Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mapa
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 518
    • Turku

    Originally posted by Tonton View Post
    juurikin tämän takia nuo boksit ilmeisesti vain lisäävät polttoaineen painetta (vääristävät ecun arvoja) ja sillä lisäävät tehoa???
    ootko kuullut tuosta tte boksista?
    Steinbauerilta saa bokseja näihinkin. Ainakin tutut kehuneet niitä. Ei ainakaan ole tiedossa, että joku olisi päässyt noihin toyotan omiin bokseihin kiinni. Hankalia tuntuvat olevan. Kysyn huomenna tuosta tte:n boksista kokemuksia.
    Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
    Tig hitsausta, myös alumiini

    Comment

    • Jyle
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 1846
      • Espoo

      Vito(w639) muuttuu kerralla mukavammaks ajaa talviliukkailla, ku ottaa salavalikosta asr.n ja esp.n pois päältä..
      Last edited by Jyle; 16-01-2012, 16:04.
      Bmw f11 530d -14 m-sport
      Bmw e39 M5 -00
      VW T-1 "Adolf" -71
      Ex. Bmw e39 540i
      Bmw e60 525i -04
      Ex.Bmw e34 525i -92
      Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Originally posted by mapa View Post
        Steinbauerilta saa bokseja näihinkin. Ainakin tutut kehuneet niitä. Ei ainakaan ole tiedossa, että joku olisi päässyt noihin toyotan omiin bokseihin kiinni. Hankalia tuntuvat olevan. Kysyn huomenna tuosta tte:n boksista kokemuksia.
        samoja lukuja näyttää heilläkin olevan mutta 3x hinnalla
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          Originally posted by rakentamo View Post
          Jokin aika sitten sain huollon sijaisautoksi uuden Hiacen ja täytyy vain ihmetellä kuinka joku voi tuollaisella sheissella ajaa..
          Samaa ihmetelly itsekkin. En ymmärrä miten jaappanin suunnittelu voi mennä noin metsään ajettavuudeltaan, kun verrataan eurooppalaisiin.

          Toki työkaluksihan ne on tehty. Mutta miksi ostaa moinen hevoskärry kumipyörillä kun lähes samaan rahaan saa laadukkaan henkilöauton, pakettiauton tavaratilalla (T5).

          Vielä joskus muutama vuosi sitten, kun tuli kurapyörillä ajoa enemmän harrastettua. Niin kilpailujen parkkipaikat/varikot oli pääosin pelloilla, ja rankkasateen yllättäessä hiacet/transitit monesti sieltä sitten hypittiin ylös tavalla taikka toisella. Kun volkkarit ja vastaavat etu/nelivedot tuli ajamalla pois.

          Takaveto+pakettiauto.

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Originally posted by E.K. View Post
            Kaverille tuli joskus aikoinaan uusi hiace tte-boksilla ku takuu säilyi voimassa.
            Kai siitä jotain hyötyäkin oli.(laiskalta se silti tuntu kun oli muutama sata kiloa työkaluja kyydissä ja oliskohan ollu vielä nelivetoauto).
            Ja kulutukseen vaikutuksesta en tiedä mittään...
            tuli nyt sitten hommattua tuo tte(toyota motorsport) boksi
            täytyy rullata tankillinen ja katsoa sitten asennuksen jälkeen uudelleen
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              Originally posted by Jyle View Post
              Vito(w639) muuttuu kerralla mukavammaks ajaa talviliukkailla, ku ottaa salavalikosta asr.n ja esp.n pois päältä..
              Juu, ihan super pjaskaa noi mersun järjestelmät, ei pysty käsittämään miten huonoja ne on.

              Miten tuo homma onnistuu?
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • kurvailija
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 181
                • nurmijärvi/kiljava

                Originally posted by Convertible View Post
                Juu, ihan super pjaskaa noi mersun järjestelmät, ei pysty käsittämään miten huonoja ne on.

                Miten tuo homma onnistuu?
                virrat päälle trippi tai toinen pohjaan +30sek kuuluu plim valitset napeilla roll test on tai off.
                ilman lukkoa tuokin on ihan paska auto etenemään.itsellä ainakin ruostui sivuovi sisältä ulospäin

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  Niin... tuli tuossa joskus valoteltua että ehdottomasti jos pakun ostan niin ostan vivaron/trafficin/primastarin.. no nyt kun se aika olisi niin jostain on ilmaantunut pakkomielle saada neliveto!
                  .. Eli käytännössä vaihtoehdot on sitten transportteri tai vito, mutta ettei homma olisi yksinkertaista niin automaattiloota on myös ehdoton, kuten myös pariovet yms webastot ja muu hilpe, joka nyt ei kyllä merkkiin vaikuta.

                  - Portterissa karkaa hinnat aika reippaasti, sillä DSG:tä ei myydä nelivedon yhteyteen kuin tuplaturbollisen 180hv motoorin kanssa, mutta muuten auto on kyllä ihan unelma ajaa pakuksi.

                  - Vito (163hv) on myös todella hyvä ajaa, ja samalla vähän huokeampi hinnaltaan, mutta myös: äänekkäämpi, neliveto ja vaihdelaatikko vanhanaikaisempia ja ehkä jo vähän vanhan näköinen MUTTA huolenpitosopimus todella hyvä.. Maksat aina tietyn summan kuussa, ja veho hoitaa kaikki remontit ja huollot + jos ei maksettu summa kulu niin maksavat takaisin, mutta lisää ei tarvi missään kohdin antaa.

                  Mitäs nyt tehdään? Järki käskisi ostaa viton, mutta tunnepuoli portterin.. Automaattilaatikosta jos tinkisi niin säästäisi melkein 10ke kun ei ole "pakko" ostaa tuota tehokkainta myllyä portterin yhteyteen, ohjelmalla kun noista saa melkein saman..
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    Originally posted by Matson^ View Post
                    Niin... tuli tuossa joskus valoteltua että ehdottomasti jos pakun ostan niin ostan vivaron/trafficin/primastarin.. no nyt kun se aika olisi niin jostain on ilmaantunut pakkomielle saada neliveto!
                    .. Eli käytännössä vaihtoehdot on sitten transportteri tai vito, mutta ettei homma olisi yksinkertaista niin automaattiloota on myös ehdoton, kuten myös pariovet yms webastot ja muu hilpe, joka nyt ei kyllä merkkiin vaikuta.

                    - Portterissa karkaa hinnat aika reippaasti, sillä DSG:tä ei myydä nelivedon yhteyteen kuin tuplaturbollisen 180hv motoorin kanssa, mutta muuten auto on kyllä ihan unelma ajaa pakuksi.

                    - Vito (163hv) on myös todella hyvä ajaa, ja samalla vähän huokeampi hinnaltaan, mutta myös: äänekkäämpi, neliveto ja vaihdelaatikko vanhanaikaisempia ja ehkä jo vähän vanhan näköinen MUTTA huolenpitosopimus todella hyvä.. Maksat aina tietyn summan kuussa, ja veho hoitaa kaikki remontit ja huollot + jos ei maksettu summa kulu niin maksavat takaisin, mutta lisää ei tarvi missään kohdin antaa.

                    Mitäs nyt tehdään? Järki käskisi ostaa viton, mutta tunnepuoli portterin.. Automaattilaatikosta jos tinkisi niin säästäisi melkein 10ke kun ei ole "pakko" ostaa tuota tehokkainta myllyä portterin yhteyteen, ohjelmalla kun noista saa melkein saman..
                    käy koittamassa joku 3-satku sprintteri
                    kehuvat hyväksi ajaa ja saa tarvittaessa kuorma-autoksi niin käyttö kulut putoaa

                    hiace imaisi viime tankilla 10.2litraa ja sama näyttäisi menevän tälläkin tankillisella
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11720
                      • Kouvola

                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Niin... tuli tuossa joskus valoteltua että ehdottomasti jos pakun ostan niin ostan vivaron/trafficin/primastarin.. no nyt kun se aika olisi niin jostain on ilmaantunut pakkomielle saada neliveto!
                      .. Eli käytännössä vaihtoehdot on sitten transportteri tai vito, mutta ettei homma olisi yksinkertaista niin automaattiloota on myös ehdoton, kuten myös pariovet yms webastot ja muu hilpe, joka nyt ei kyllä merkkiin vaikuta.

                      - Portterissa karkaa hinnat aika reippaasti, sillä DSG:tä ei myydä nelivedon yhteyteen kuin tuplaturbollisen 180hv motoorin kanssa, mutta muuten auto on kyllä ihan unelma ajaa pakuksi.

                      - Vito (163hv) on myös todella hyvä ajaa, ja samalla vähän huokeampi hinnaltaan, mutta myös: äänekkäämpi, neliveto ja vaihdelaatikko vanhanaikaisempia ja ehkä jo vähän vanhan näköinen MUTTA huolenpitosopimus todella hyvä.. Maksat aina tietyn summan kuussa, ja veho hoitaa kaikki remontit ja huollot + jos ei maksettu summa kulu niin maksavat takaisin, mutta lisää ei tarvi missään kohdin antaa.

                      Mitäs nyt tehdään? Järki käskisi ostaa viton, mutta tunnepuoli portterin.. Automaattilaatikosta jos tinkisi niin säästäisi melkein 10ke kun ei ole "pakko" ostaa tuota tehokkainta myllyä portterin yhteyteen, ohjelmalla kun noista saa melkein saman..
                      Volkkarilla on toi ihan sama huolenpitosopimus eli maksat kuukausittain ja ylimenevät kulut hoitaa merkki ja ylimääräiset pennoset palautetaan sopimuksen päätyttyä. Otettiin firman portteriin tuo tuossa reilu vuosi sitten ja lopetettiin juuri se hitusen kypsyneinä. Edellisen portterin kanssa alkoi ajastaan kertyä noita kuluja, että ajateltiin tuon olevan fiksu ratkaisu karsimaan vähän kuluja. Kyseisellä autolla vedetään paljon vaunuja ja kytkin alkoikin käryämään aika nopsaan noissa hitaissa peruutuksissa. Käytettiin auto huollossa ja ilmoittivat, että kytkin on kunnossa. No käryäminen jatkui aina peruutellessa ja viimenään alkoi myös luistaa tuon käryämisen jälkeen. Auto pajalle ja tuomio oli, että kytkin poltettu loppuun ja itse aiheutettu vaurio, takuu ei korvaa eikä tuolloin voi laittaa huolenpitosopimuksenkaan piikkiin. Kuluja pelkästä kytkimenvaihdosta 1800€ merkkihuollossa. Kyseinen portteri on jo kolmas samasta liikkeestä ostettu ja aina ollaan saatu vastaava paku huollon ajaksi käyttöön veloituksetta. Nytkin kytkinremontin+normaalin huollon ajaksi löivät yhden portterin avaimet kouraan ja homma ok. Kahden päivän päästä auto oli valmis ja saatiin taas oma auto alle. Nyt pari kuukautta sitten tuli lasku sijaisauton vuokrasta. Laskussa luki, että huolenpitosopimus käsittää sijaisautoksi Polon kokoisen auton ja meille oli annettu portteri, joten 2 vuorokauden Avis-vuokra portterista oli 175€ ja tuosta oli jo miinustettu Polon vuokrahinta. Soitettiin sitten huoltoon kysyäkseen, että mitä pelleilyä tämä nyt on. Pahoittelivat vaan, että pojat oli huollossa antaneet jotkut avaimet ilmoittamatta, että kyseisen auton laina tulee maksamaan meille, kiitti vitusti! Tarkistin Aviksen sivuilta vuokrahinnan tuolle autolle, niin heidän oman sivun kautta olisi saanut vuokrata tuon pakettiauton ihan samalla hinnalla eli ilmeisesti Poloa pystyy Aviksella vuokraamaan kaksi vuorokautta ilmaiseksi. Kaiken kakkuna toi uusikin kytkin alkaa samalla tavalla käryämään, kun joutuu peruuttelemaan noita vaunuja hiljaisella vauhdilla! Aiemmissa kahdessa portterissa ei ole ollut mitään ongelmaa kytkimien kanssa, että tiedä sitten mikä savikiekko tähän uusimpaan on asennettu kun ei kestä mitään. En tiedä sitten vaikuttaako toi neliveto jotenkin tuohon, että kytkin rasittuu enemmän, kun aiemmat on ollu etuvetoja. Että semmosia kokemuksia huolenpitosopimuksesta ja hienosta palvelusta volkkarilla.

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Tonton View Post
                        käy koittamassa joku 3-satku sprintteri
                        kehuvat hyväksi ajaa ja saa tarvittaessa kuorma-autoksi niin käyttö kulut putoaa

                        hiace imaisi viime tankilla 10.2litraa ja sama näyttäisi menevän tälläkin tankillisella
                        Ääh, sprintterin kun ostaa niin se pitää olla kaikkein korkein ja pisin, ryyppytilalla varustettuna, että se näyttää edes joltain.. oikeasti melko ruma, turhan "käytännölliseksi" muotoiltu..
                        Originally posted by Esko View Post
                        Volkkarilla on toi ihan sama huolenpitosopimus eli maksat kuukausittain ja ylimenevät kulut hoitaa merkki ja ylimääräiset pennoset palautetaan sopimuksen päätyttyä. .... Että semmosia kokemuksia huolenpitosopimuksesta ja hienosta palvelusta volkkarilla.
                        No kytkin on tosiaan vähän siinä rajoilla, varsinkin jos sen vajaassa vuodessa polttaa loppuun.. mutta joo, liian hyviltähän nuo huolenpitosopimukset kuulostaa paperilla ollakseen totta. Toisaalta, ainakaan mersun tapauksessa ei ole mitään syytä olla kokeilematta.. kaikki kun maksetaan takaisin ja huoltaa autoa pitää joka tapauksessa.

                        Mutta niin, kertokaas nyt mitä eroa noilla autoilla (porter vs. vito) ja kumman itse ottaisitte, hintaero (~4ke) huomioiden?
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          Originally posted by Matson^ View Post
                          Ääh, sprintterin kun ostaa niin se pitää olla kaikkein korkein ja pisin, ryyppytilalla varustettuna, että se näyttää edes joltain.. oikeasti melko ruma, turhan "käytännölliseksi" muotoiltu..
                          en aatellu että se ulkonäkö on tärkein asia kun on pakua hommaamassa
                          mut jos se on ratkaisevin tekiä niin sitten portteri, siinä kun on sopiva jako, niin on mukavasti vanne tarjontaa
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • Petri
                            BTCF Member
                            • Jun 2004
                            • 3156
                            • Nummela

                            Originally posted by Matson^ View Post
                            Niin... tuli tuossa joskus valoteltua että ehdottomasti jos pakun ostan niin ostan vivaron/trafficin/primastarin.. no nyt kun se aika olisi niin jostain on ilmaantunut pakkomielle saada neliveto!
                            .. Eli käytännössä vaihtoehdot on sitten transportteri tai vito, mutta ettei homma olisi yksinkertaista niin automaattiloota on myös ehdoton, kuten myös pariovet yms webastot ja muu hilpe, joka nyt ei kyllä merkkiin vaikuta.

                            - Portterissa karkaa hinnat aika reippaasti, sillä DSG:tä ei myydä nelivedon yhteyteen kuin tuplaturbollisen 180hv motoorin kanssa, mutta muuten auto on kyllä ihan unelma ajaa pakuksi.

                            - Vito (163hv) on myös todella hyvä ajaa, ja samalla vähän huokeampi hinnaltaan, mutta myös: äänekkäämpi, neliveto ja vaihdelaatikko vanhanaikaisempia ja ehkä jo vähän vanhan näköinen MUTTA huolenpitosopimus todella hyvä.. Maksat aina tietyn summan kuussa, ja veho hoitaa kaikki remontit ja huollot + jos ei maksettu summa kulu niin maksavat takaisin, mutta lisää ei tarvi missään kohdin antaa.

                            Mitäs nyt tehdään? Järki käskisi ostaa viton, mutta tunnepuoli portterin.. Automaattilaatikosta jos tinkisi niin säästäisi melkein 10ke kun ei ole "pakko" ostaa tuota tehokkainta myllyä portterin yhteyteen, ohjelmalla kun noista saa melkein saman..
                            Itselläni toinen Trafic menossa, 75tkm ajettu joten kun satku lähenee tuossa puolen vuoden päästä niin vaihto on ajankohtainen. Edellisellä 2.5-litraisella ajoin myös sen 100tkm n. 2,5v aikana, hintaansa nähden pirun hyviä autoja.

                            Ensimmäiseen vaihdettiin takuuseen raidetangon päät sekä kytkimen työsylinteri, jonka ansiosta jäätiin tien päälle. Muuten riitti perushuollot, uusi akku, uudet eturenkaat sekä jarrupalat viimeisessä huollossa ennen vaihtoa. Nykyiseen vaihdettu joku johtosarja kun oli pientä käynnistysongelmaa tuossa reilu vuosi sitten, se olikin aikamoinen farssi. Lisäksi normihuollot, uudet eturenkaat sekä akku, eli sama homma kuin edellisessä, johtuu reilusta Webaston käytöstä ja nurkka-ajosta.

                            Itsellä oli toissaviikonloppuna 140hv 4Motion koeajossa, ja kyllä se toki herätti omistushaluja. Onko sitten järkeä maksaa 5ke nelivetolisää kun auto vaihtuu 2-3v välein uuteen, varsinkin kun pelkkä etuvetoportterikin on jo monta tonnia rellun pippanaa kalliimpi? Veromuutoksen myötä kyseisen auton hinta nousee vaivaiset ~1700€. Kyllähän siitä nelikosta iloa on, ei välttämättä todellista hyötyä, mutta kyllä silti järki menee edelle ja tarjouspyynnöt uudesta Traficista vetämässä. Toki pienenpienenä vaihtoehtona on etuvetoinen portteri, tulevana lauantaina täytyisi käydä näyttämässä nykyistä kampetta Volkkarikauppiaalle jotta saadaan laskettua tarjous...

                            Itselleni tähtikeula ei edes ole vaihtoehto, olen niillä jonkin verran ajanut enkä todellakaan tykkää. Meluisia, kolisevia paskoja joilla jää helposti jumiin, tässä omat mielikuvat. Nelivetona voi ehkä olla fiksu peli, mutta takavetoisena en todellakaan suosittele, ellei kontissa ole jatkuvasti montaa sataa kiloa rojua kyydissä. Se on myös joku henkinen juttu, mutta niin paljon paskaa niistä kuullut, lisäksi kun näkee uudehkoja Mersuja jotka ovat aivan ruosteessa niin ei herätä luottamusta...
                            E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                            E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                            Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                            Comment

                            • bmwonly
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2009
                              • 225
                              • kokkola

                              itse postilla töissä ja työkseen tulee ajettua tuollaisella transportterila noissahan on juurikin tuo matsonin mainitsema 180hv kone DSG:llä etuvetoisia tosin. tuolla töissä kyllä huomaa kuinka kestäviä nuo laitokset on huolletaan miten sattuu ei suoraa tien pätkää ettei kaasu ois pohjassa yms yms. Nii ykskään noista porttereista ei oo pihasta lähteny ainakaan tietääkseni levinneen vaihteiston tai koneen puolesta Eli jos joskus itselle tulee pakun tarve nii portteri se tulee olemaan
                              NYT: e39 520i

                              ex kulkineet:
                              E36 318, ->E36 328, -> e34 525td, -> e34 525i, ->e34 520, -> e39 523i -> E38 NAVARROVIOLET :smoke -> e39 523i->

                              Comment

                              • Matson^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2113
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by Petri View Post
                                Itselläni toinen Trafic menossa, 75tkm ajettu joten kun satku lähenee tuossa puolen vuoden päästä niin vaihto on ajankohtainen. Edellisellä 2.5-litraisella ajoin myös sen 100tkm n. 2,5v aikana, hintaansa nähden pirun hyviä autoja.

                                Ensimmäiseen vaihdettiin takuuseen raidetangon päät sekä kytkimen työsylinteri, jonka ansiosta jäätiin tien päälle. Muuten riitti perushuollot, uusi akku, uudet eturenkaat sekä jarrupalat viimeisessä huollossa ennen vaihtoa. Nykyiseen vaihdettu joku johtosarja kun oli pientä käynnistysongelmaa tuossa reilu vuosi sitten, se olikin aikamoinen farssi. Lisäksi normihuollot, uudet eturenkaat sekä akku, eli sama homma kuin edellisessä, johtuu reilusta Webaston käytöstä ja nurkka-ajosta.

                                Itsellä oli toissaviikonloppuna 140hv 4Motion koeajossa, ja kyllä se toki herätti omistushaluja. Onko sitten järkeä maksaa 5ke nelivetolisää kun auto vaihtuu 2-3v välein uuteen, varsinkin kun pelkkä etuvetoportterikin on jo monta tonnia rellun pippanaa kalliimpi? Veromuutoksen myötä kyseisen auton hinta nousee vaivaiset ~1700€. Kyllähän siitä nelikosta iloa on, ei välttämättä todellista hyötyä, mutta kyllä silti järki menee edelle ja tarjouspyynnöt uudesta Traficista vetämässä. Toki pienenpienenä vaihtoehtona on etuvetoinen portteri, tulevana lauantaina täytyisi käydä näyttämässä nykyistä kampetta Volkkarikauppiaalle jotta saadaan laskettua tarjous...

                                Itselleni tähtikeula ei edes ole vaihtoehto, olen niillä jonkin verran ajanut enkä todellakaan tykkää. Meluisia, kolisevia paskoja joilla jää helposti jumiin, tässä omat mielikuvat. Nelivetona voi ehkä olla fiksu peli, mutta takavetoisena en todellakaan suosittele, ellei kontissa ole jatkuvasti montaa sataa kiloa rojua kyydissä. Se on myös joku henkinen juttu, mutta niin paljon paskaa niistä kuullut, lisäksi kun näkee uudehkoja Mersuja jotka ovat aivan ruosteessa niin ei herätä luottamusta...
                                Kiitos kattavasta vastauksesta!
                                Tuon käynnistysongelma hässäkän olenkin foorumilta lukenut, aikamoinen tarina

                                Itse on tullut keksittyä jo niin monta perustetta nelivedon "pakollisuudesta", että haluan siitä enää luopua .. Enää vain mietityttää "automaatti-lisä", joka omassa tapauksessa tulisi olemaan reipas 6t€.

                                Kyllä tähtikeula ihan autolta tuntui, ainoana jäi mieleen että taisi olla portteria meluisampi. Ruosteongelmat on kyllä tuttuja, mutta myyjä vakuutteli että nyt on siirrytty täyssinkittyyn koriin ja maalit olisivat kovempia. Kolinat nyt johtuu huolimattomasta huollosta ja ajosta Uusissa porttereissa taas tahtoo olla ongelmaa maalien pysymisessä kahvojen juuressa + suuri pelko DSG:n kestävyydestä, vaikka se toimiessaan on kyllä automaateista parhain.

                                Älä muuten tyydy yhden jälleenmyyjän tarjoukseen kun uutta katselet. Täällä paikallinen liike pyysi 100% samanlaisesta, uudesta portterista, ilman vaihdokkia 5500€ enemmän kuin keski-suomessa oleva jälleenmyyjä!! Molemmat tarjoukset kävin huudattamassa paikanpäällä, myyntipäälliköiltä.. mistähän autokauppiaat maineensa saaneet? :think
                                Originally posted by bmwonly View Post
                                itse postilla töissä ja työkseen tulee ajettua tuollaisella transportterila noissahan on juurikin tuo matsonin mainitsema 180hv kone DSG:llä etuvetoisia tosin. tuolla töissä kyllä huomaa kuinka kestäviä nuo laitokset on huolletaan miten sattuu ei suoraa tien pätkää ettei kaasu ois pohjassa yms yms. Nii ykskään noista porttereista ei oo pihasta lähteny ainakaan tietääkseni levinneen vaihteiston tai koneen puolesta Eli jos joskus itselle tulee pakun tarve nii portteri se tulee olemaan
                                Vaikka VAG-konsernia vihaan yli kaiken, kiitos omistamani A3:sen, niin portteria harkitsen samoista syistä: paljon käytössä taksina, postiautona, poliiseilla, armeijalla yms .. joten jos ihan maasta huonoimpia olisivat niin kuvittelisi merkin noissa piireissä vaihtuvan..

                                edit. niin vieläkin kiinnostaa kokemukset/näkemykset uudesta vitosta ja portterista?
                                Last edited by Matson^; 06-02-2012, 22:46.
                                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                                | Nissan Navara TREK-1 |
                                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎