Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smo83
    Banned
    • Dec 2009
    • 1988
    • oulucity

    Originally posted by Petri View Post
    En mä nyt kysynyt että saatko sä sen vitun ruosteisen ja haisevan hiacen kääntymään vai et, vaan että onko sulla oikeasti AJOKOKEMUSTA(+20tkm/vuosi) siitä paskalaatikosta..?

    Mulla ja monella muulla näyttäis olevan...
    voi hiekkalaatikko. etuveto isontaa aina kääntö sädettä. joten ahtaassa paikassa, se on huononpi. toki voihan sitä venkslatakkin. RAUHA ANNETAAN OLLA.

    Comment

    • Petri
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 3156
      • Nummela

      Originally posted by smo83 View Post
      voi hiekkalaatikko. etuveto isontaa aina kääntö sädettä. joten ahtaassa paikassa, se on huononpi. toki voihan sitä venkslatakkin. RAUHA ANNETAAN OLLA.

      Joo kyllä mä tiedän mitä se kääntyvyys on, ja se tässä nyt hauska juttu olikin että kysyin sun ajokokemusta erilaisista pakettiautoista vuosien varrella... Itsellä n. 40tkm/vuosi alkaen vuodesta 2002 eikä Hiace todellakaan ole se nautinnollisin kokemus...
      E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
      E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


      Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Originally posted by Petri View Post
        En mä nyt kysynyt että saatko sä sen vitun ruosteisen ja haisevan hiacen kääntymään vai et, vaan että onko sulla oikeasti AJOKOKEMUSTA(+20tkm/vuosi) siitä paskalaatikosta..?

        Mulla ja monella muulla näyttäis olevan...
        mä oon ajanu helmikuusta rapiat 25tkm ja näillä tehoilla hiace kääntyy jo eturenkaat paikallaan
        onnistuuko masterilla?
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10512
          • Saaressa

          SMO83 vois taas kerran rauhoittua sen paskanjauhamisen suhteen joka jumalan topicissa

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • MMF
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 461
            • Sipoo

            Onko kokemuksia noista vanhoista Mersun pakuista, 609 ym. siis tämä torimyyjämalli?

            Tarttis jossain vaiheessa hommata varikkovehje ja niissä olis kokoa ja tilaa. Pari tonnia ajattelin investoida, ei tule kuitenkaan jokapäiväiseen käyttöön. Ikiliikkujan maineessa ne on, ruoste taitaa olla vaan se suurin ongelma. Ja mä varmaan hommaisin kevyt kuorma-autona.
            E70 X5 3.0D -07
            W124 200d
            Hiace 4wd

            EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


            Comment

            • Jyle
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 1846
              • Espoo

              Äläs nyt Pete hiacea mollaa.
              Itsellä ollut alla useita hissuja takapotkuna ja nelarina. Nelarista en tykänny vaikka aika huolettomasti sai talvella mennä.
              Tottahan se on että hissun penkki on aika perseestä ja kabiini ahdas, mutta kyllä siihen tottu.

              Pari vuotta tuli ajettua automaatti vitoa (150hv) ja se oli kyllä yks parhaista pakuista ajaa, varsinki talvella ku otti salavalikon kautta estot pois.

              Mulla kuitenki tulee lähemmäs 60tkm vuodessa pelkästään työn takia ja kohta 8v näitä veivannu.
              Bmw f11 530d -14 m-sport
              Bmw e39 M5 -00
              VW T-1 "Adolf" -71
              Ex. Bmw e39 540i
              Bmw e60 525i -04
              Ex.Bmw e34 525i -92
              Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

              Comment

              • ThemeJ
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 997
                • Turku/Raahe

                Originally posted by MMF View Post
                Onko kokemuksia noista vanhoista Mersun pakuista, 609 ym. siis tämä torimyyjämalli?

                Tarttis jossain vaiheessa hommata varikkovehje ja niissä olis kokoa ja tilaa. Pari tonnia ajattelin investoida, ei tule kuitenkaan jokapäiväiseen käyttöön. Ikiliikkujan maineessa ne on, ruoste taitaa olla vaan se suurin ongelma. Ja mä varmaan hommaisin kevyt kuorma-autona.
                Takapään lehdet yleensä kääntyny jo ympäri mutta mitä väliä sillä on. Tosiaan kamalin ajaa ikinä, mutta mikä vanha lintta ei olis. Varmasti kestää isältä pojalle ja isää ennen kestäny jo mooseksella. Perä todennäkösesti ääntää, mutta hyvänä puolena voi sanoa että se ääni hukkuu kaikkeen muuhun huminaan hetkessä. Sivuovet yms luukut on ihan varmasti ruosteessa. Pohjaa tuskin tarvii huolehtia kauheesti jos on tähän päivään asti selvinny. Tavaraa mahtuu kyytiin helvetisti ja ohan se varmasti parempi ku samanikäset volkkarit. Eiköhän se tuohon rahaan ihan hyvä hankita ole, nii yksinkertanen laitos että kyllähän tommosta korjailee jos joku rikki menee. Ruma ku saatana...
                Last edited by ThemeJ; 06-12-2012, 13:05.
                Bmw E30
                Bmw 2000Touring Scrap
                Ex. Bmw E30 316
                Ex. Bmw E36

                Comment

                • CarlosM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 4292
                  • Kouvola

                  Mikä helvetin idea siinä on että työkalun ei pitäisi olla mukava, tai että työkalussa voitaisi tinkiä mukavuudesta ja varusteista? Siinä työkalussahan sä vietät melkein puolet elämästä, mutta ei sen tarvi olla mukava koska työkalu..oikeesti mitä....

                  Comment

                  • Mac
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 199
                    • Kotka

                    Originally posted by Jyle View Post
                    Kyllä täältä pitää kanssa antaa ääni hiacelle.. Varsinki 2001 eteenpäin d4d motilla varustettu hissu on ihan mainio juhta.. Öljyt ja suodattimen ku vaihtaa, ni pärjää pitkälle.. Onhan se hiukan kevyt peräinen, mutta mitäs väliä sillä on..
                    Tällä hetkellä alla -11 spritteri ja kyllä vähän ikävä on hiacea.. Palaa niin hermo noihin luistonestoihin yms... varsinkaan kun tässä uudemmassa ei saa estoja pois edes "salavalikon" kautta..
                    Tuo mersun luistonesto on niin rasittava, minneen mäkiin on turha pysähtyä koska siitä ei enää liiku, muutenkin kevyt perä ja silti puskee kuin etuveto näillä keleillä.. vuosi ja noin 100tkm ajettu tuollaisella työajoa
                    ---e92 ///M3---
                    ---e39 530i---

                    Comment

                    • ka00z
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1805
                      • Varsinais-Suomi

                      Originally posted by CarlosM View Post
                      Mikä helvetin idea siinä on että työkalun ei pitäisi olla mukava, tai että työkalussa voitaisi tinkiä mukavuudesta ja varusteista? Siinä työkalussahan sä vietät melkein puolet elämästä, mutta ei sen tarvi olla mukava koska työkalu..oikeesti mitä....
                      Pointti on varmaan se, että työkalussa huolettomuus ja varmuus voittaa mukavuuden. Huomattavasti mukavampi päästä omin voimin kotio, kuin hinurilla korjaamolle

                      Jos Hiace on kamala koppi, niin kokeilkaapa joskus Vanettea
                      W124 voll, markalla pidemmälle

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by CarlosM View Post
                        Mikä helvetin idea siinä on että työkalun ei pitäisi olla mukava, tai että työkalussa voitaisi tinkiä mukavuudesta ja varusteista? Siinä työkalussahan sä vietät melkein puolet elämästä, mutta ei sen tarvi olla mukava koska työkalu..oikeesti mitä....
                        +1! En voisi olla enempää samaa mieltä!
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • Quatzal
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 373

                          Originally posted by CarlosM View Post
                          Mikä helvetin idea siinä on että työkalun ei pitäisi olla mukava, tai että työkalussa voitaisi tinkiä mukavuudesta ja varusteista? Siinä työkalussahan sä vietät melkein puolet elämästä, mutta ei sen tarvi olla mukava koska työkalu..oikeesti mitä....
                          Meikäläinenkin saa välillä pitkiä katseita työkavereilta, kun "työrukkanen" kiiltää aina puhtaana ja vahattuna. Sisältä auto on viimeisen päälle siisti, eikä ovikoteloista löydy maatuneita työrukkasia ja parkkilappuja vuodelta 2004 kuten eräältä kollegalta.

                          Korjaamollakaan ei tarvitse juosta yhtenään, kun autosta pidetään huolta ajallaan, eikä vasta sitten kun se hajoaa tienposkeen.

                          Varusteita ja tilpehööriä niinpaljon, kuin budjetti kestää. Karvalakki hiacet saa rahdata afrikkaan mun puolestani.

                          Comment

                          • turbobliz
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1012
                            • e-suomi

                            Hiacessa on hyvää mielestäni yleinen kestävyys. Menee satoja tonneja pelkillä öljynvaihdoilla. Eikä ole mitään rikkoontuvaa sähköpaskaa, minkä korjaaminen harmittaa vietävästi mikäli joutuu omasta pussista kaivamaan tai mitään rikkoontuvia kaksimassavauhtipyöriä tai koko päivän kestäviä jakopään hihnanvaihtoja jne.

                            Mutta ikävän meluisia ne on maantiellä ja talvella auttamattoman kevytperäisiä ilman lastia. Polttoaineen kulutuskin on ainakin ennen D4D moottoreita melko korkea.

                            Työkalumaiseen ergonomiaan ja mukavuustasoon tyytyvälle käypä valinta.

                            Comment

                            • Muumi
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 1702
                              • Rovaniemi

                              Originally posted by CarlosM View Post
                              Mikä helvetin idea siinä on että työkalun ei pitäisi olla mukava, tai että työkalussa voitaisi tinkiä mukavuudesta ja varusteista? Siinä työkalussahan sä vietät melkein puolet elämästä, mutta ei sen tarvi olla mukava koska työkalu..oikeesti mitä....
                              No nii i!! Täysin samaa mieltä!

                              Onneksi virmalla ei ole enää hiasea.
                              E24 635csi

                              Comment

                              • alonap-1
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2006
                                • 824
                                • Hollola

                                Originally posted by MMF View Post
                                Onko kokemuksia noista vanhoista Mersun pakuista, 609 ym. siis tämä torimyyjämalli?
                                Originally posted by ThemeJ View Post
                                Varmasti kestää isältä pojalle ja isää ennen kestäny jo mooseksella.
                                Faijalla oli tollanen 609 lavetti, ajettavuus vaatii rannikkolaivurin paperit. Eikä alle parin tonnin hintaluokassa missä tämä oli kestävyydestä voinut puhua kun jouduin pakkasessa auttamaan koneen vaihdon kanssa. Onneksi ei ole luvassa perintönä tätä rakkinetta

                                Seuraavaksi tuli 407lava-malli, joka ajettavuuden puolesta oli entiseen verrattuna jopa mukava
                                42 1:1,6 70/30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎