Originally posted by teropa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
---
-
-
Originally posted by TJJ View PostJa kyseessä on kuitenkin yli 3 vuotta vanha auto jonka arvo laskee tulevina vuosina reippaasti. Toki tuo on mahtava auto, mutta paljon siitä riemusta on valmis maksamaan. Tuolla rahalla kun saa paljon muutakin. Järkevämpi ostos olisi joku vanhempi 545i, mutta sitä taas ei oikein muuten viitsisi ostaa kun LCI kuitenkin muutti sisustaa paremmaksi yms. Pahuksen autovero...
Sitten kun aikaa kuluu, niin ne vähän ajetut autot alkaa olla harvassa. Sitten voi olla homma löytää esim sata tai alle sata tuhatta ajettua. Nyt niitä vielä löytyy. Kaikki maksaa, kysymys todellakin on, paljonko siitä on valmis itse maksamaan.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEikö kaduta edes ruokakaupan pihalla kun joutuu etsimään parkkiruutunsa sieltä kauempaa tai keskustassa kun ei voi edes harkita niitä kadunvarsiruutuja joissa E39:t ovat?
Minunkin valintani E39:n seuraajaksi BMW-merkin tarjonnasta olisi varmasti E65 juuri sinunkin luettelemiesi hyvien puolien takia (mutta ei ehkä dsl..) mutta hei oikeasti se koko! Ei se haittaa kun liikkuu mutta kun pysähtyy niin joutuu aina hieman suunnittelemaan kun nuo ruudut ovat liian pieniä tai muiden autot vinksinvonksin. Mahtuuhan se Prisman pihalla ruutuun mutta jos kummallakin puolella on auto, niin ovien avaaminen kolistelematta on aikamoista taiteilua.
E9x (3-sarja) taitaa olla ulkomitoiltaan E39 kokoluokkaa ja E60 melko lähellä E65:tta (Fxx on ainakin E65 kokoinen ellei jopa isompi). Tarvitsisin E39 laatuisen, E65-varusteisen mutta E9x-kokoisen auton. Miksi sellaista ei ole vielä hoksattu tehdä..Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostKyllä e9x on ainakin sisämitoissa pienempi kun e39. Olen 190cm ( tai joskus olin) ja hyvin mahdun istumaan "mun" takana takapenkissä. Noin ei voi sanoa e9x mallissa.
Ulko- ja sisämitan väliin on tullut vuosien varrella merkkiin kuin merkkiin lisää tavaraa.---
Comment
-
-
Näin E39:n jälkeen nyt väliaikaisesti ajossa -95 c-mersu, siinä vasta hirveä peli, mutta paskaankin kuulemma tottuu.
Kyllä E39:n kanssa vaikka olikin vanha ja paljon ajettu, tottui ihan liian hyvään ja hiljaiseen autoon.ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostJos haluat vielä enemmän päänvaivaa, niin saat tuota mun autoa käydä testaamassa jos haluat Suurin ero E34:ssä ja E39:ssa mun mielestä on juurikin laatuvaikutelma sisällä.
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostSuurin ero E34:ssä ja E39:ssa mun mielestä on juurikin laatuvaikutelma sisällä.
Jos pitää ajaa pitempi siivu leppoisasti niin valinta on E39. Fiilistelyyn taas E34.
Oman tallin kaluston realisointiarvolla sais nippanappa pre-LCI E60:n, mieluummin kolme nolonvanhaa autoa eri käyttötarkoituksiin kuin yksi uudempi. Jos kiikuttais kaikki kolme tojo-liikkeeseen + about E60 LCI:n verran välirahaa = sais diesel+automaatti anjovis-farmarin about kaikilla lisävarusteilla. Yhtälöitä on monenlaisia
Kolmeysin vahvin puoli on pitkään jo ollut se miten paljoa autoa se tarjoaa suhteessa sitoutettuun pääomaan.
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostWhaaat? Minusta ero E39:n ja F10:n välillä ero on marginaalinen verrattuna E34 vs. E39 asetelmaan :think
Originally posted by HC91 View PostKolmeysin vahvin puoli on pitkään jo ollut se miten paljoa autoa se tarjoaa suhteessa sitoutettuun pääomaan.
Originally posted by Valtsude View PostOis tosiaan ihan kiva joskus koittaa kolmeysiä jos vaan viittit. Lisää päänvaivaa on aina hyvä tai jotain...Last edited by rizzo; 04-01-2011, 09:27.
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostWhaaat? Minusta ero E39:n ja F10:n välillä ero on marginaalinen verrattuna E34 vs. E39 asetelmaan :think
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostNo nyt pitää kyllä sanoa whaaat? Siis F10 tuntuu ja näyttää sisältä kalliilta luksusautolta E39:ään verrattuna. Se antoi kyllä aivan erilaisen laatuvaikutelman kuin ensitapaaminen E60:n harmaan muovisisustan kanssa... En ole ajanut F10:llä joten en tiedä millainen riisikuppi se on, mutta oletettavasti se on ajossakin ylivertainen. Toki se on aivan liian iso laiva minun käyttöön.
E34 ja E39 aivan erituntuisia ajaa. E39 ja E60 myös aivan erituntuisia keskenään.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostHankala mutka on ajankohtainen vasta kesällä tai tietty rattimiehet toki vetää siitä talvellakin kylki edellä mutta minä vaan köröttelen 30km/h nopeudella...
"Hankala mutka" pitäisi näkyä tuossa: http://kartat.eniro.fi/m/Ita3DEi mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostTällä hetkellä, jos auton vaihtaisin, mua kiinnostaisi bensavapari aivan samoista syistä kuin nyttenkin: luotettava mutta riittävän kookkaana myös tehokas ja näpäkkä, ilman turbojen hyviä taikka huonoja puolia.
Originally posted by teropa View PostE60 Pre-LCI ovipaneelit on mielestäni myös aivan kamalat.
Jos yhtään realistisesti omaa budjettia E39:n korvaajaksi miettii niin joku alkupään 545i vois olla mahdollinen, mutta kuten jo olikin puhetta niin Oulun seudulla pitoa puuttuu pahasti sen puoli vuotta ja siksi tulee useinkin mieleen joku tämmöinen E60 530xi manuaalina: http://www.blocket.se/boden/BMW_530x...htm?ca=1_9&w=2 Tästä nyt puuttuu varusteita varmaan paljon, silti hinta on minusta melko järkevä kun näitä on aika huonosti Saksassakaan tarjolla. Eikös tuohon pitäis verot olla noin 10ke, eli hiukka päälle 30ke Suomessa? Tuohan tietysti pre-LCI, mutta kuitenkin tuossa on tuo starttinappi eli siinä kai oli jo jotain teknistä faceliftiä tullut.Last edited by Petri.Kekkonen; 04-01-2011, 10:48.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEn ole ajanut F10:llä joten en tiedä millainen riisikuppi se on, mutta oletettavasti se on ajossakin ylivertainen.
Liekkö sitten osittaisen pettymyksen vaiko minkä syytä ettei samanlaista "mihin vanhaan vessaan sitä istui"-efektiä ei tullut F10 -> facelit E39 istumisen jälkeen kuin mitä E60 -> pre-facelift E39 aiheutti 2003. Toki lättäpenkit+jalopuut heikensivät E39:n osakkeita 7.5v sitten.
Jotta kolmeysistä on tolkkua ykkösautona luopua, niin seuraajan pitäisi tarjota jotain olennaisesti parempaa varuste- ja/tai tekniikkapuolella - E39:iin ei ole saanut:
-HUD:ia
-panoraamalasiluukkua
-active steeringiä
-dynamic drivea
-pientä kulutusta kohtuu suorituskyvyllä
-nelivetoa
Ilman paria ensimmäistäkin pärjää ja neljää viimeistä ei ole saanut samaan autoon E60:ssä, tiedä sitten tuleeko F10:iin?
Comment
-
-
Kattelin kans itekki Saksasta noita E60 LCI 530i "volleja" (siis 272hp versio, joka tehoiltaan olis sama kuin nykynen 540, mutta väännöltään taas ei aivan, eli 320nm vs. 420nm). Aika kovissa hinnoissa on siellä nuokin kärryt, silloin kun varusteita on _paljon_. Puhutaan 30ke+ autoista. Veroista: 12/2007, 100t ajettuun 550:een verot on noin 15ke. Ja 530 samanikäsenä, samoilla kilsoilla on noin 9ke. Myyntihinnat Saksassa lähes samat.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Comment