Tuoko noi tuplalasit kovinkin huomattavan lisän hiljaisuuden tuntuun? Onko jollain kokemusta molemmista?
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
L7:t on oikeasti mahtavat.Originally posted by jaki View PostMelu tosiaan on hyvin subjektiivinen juttu. Melun mittaus ei todellakaan kerro koko totuutta. Erityisesti pitkillä matkoilla matalat Herzit aiheuttavat väsymystä ja ärtyisyyttä.
Ylipäätään koko spektrin rakenne on se juttu.
Tästä hyvänä esimerkkinä, vähän aihetta sivuten, on L7, joka täällä "hifistelevien" mielestä on paska, koska äänessä ei ole "fiilistä". Mutta sen juju onkin se, että äänenpaine on hyvin tasainen. Käytännössä sen huomasi, kun ajoi Saksan läpi, luukuttaen koko matkan lähes täysillä stereoita. Silti puutumista korviin ei tullut, toisin, kun niillä naurettavilla bum bum stereoilla, joissa on älyttömiä kuoppia ja kukkuloita. Niitä ei voi pitää lujalla kuin korkeintaan puoli biisiä, parhaimmillaan biisin verran.
Mulla oli 535d:ssä se setti, ja nyt tässä 330i:ssä. Molemmat autot tuli ajettua "saksan läpi", kokoajan mankka soiden. Tykkään kovasti.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
E61 520dat:issa oli alla 17" koossa Hakka7:t - kabiiniin tuleva ääni oli "elämys". En tiedä mitkä ovat beruspemaristin kesänakit keskimäärin, mutta tuskin ne on esim. SW///:n alla pyörivät PZerot- hiljaisin rengas mitä on omiin autoihin osunut omalle kohdalle viimeisten 10v. aikana (varapyöriä ei lasketa harhar).Originally posted by teropa View PostMiten vertaat niitä sitten esim hyvään ja hiljaseen nastarenkaaseen, joka on hiljaisempi sisälle kuin perusbemaristin leveä kesänakki.
Täällä on keskusteltu melun tasosta ja sävystä, itse sanoisin että yhtä olennaista on sen altistuksen kesto - maitokaupassa tai töissä käyminen onnistui hyvin skodillacillakin, mutta vaikkapa 500km moottorimarssia "rajoituksia mukaellen" ja korvat oli hellinä vielä useamman tunnin ajon jälkeen.
Paha sanoa mikä on lasien osuus, kun minusta ylipäätään facelift on hiljaisempi kuin pre-facelift :think Ja tämä siis farmareiden kohdalla, sedaneista en tiedä.Originally posted by 174000 View PostTuoko noi tuplalasit kovinkin huomattavan lisän hiljaisuuden tuntuun? Onko jollain kokemusta molemmista?Last edited by HC91; 28-11-2011, 21:28.
Comment
-
Ei ole kokemusta, mutta ovien vaimentaminen (ja molempien ovitiivisteiden uusiminen) tuo huomattavan lisän hiljaisuuden tuntuun jo vakiolaseilla. Eikä ovissa ole vielä korvattu/peitetty alkuperäisiä kosteussulkuja joka varmaankin parantaisi vaimennusta vielä jossain määrin.Originally posted by 174000 View PostTuoko noi tuplalasit kovinkin huomattavan lisän hiljaisuuden tuntuun? Onko jollain kokemusta molemmista?
Meni siis tähän tyyliin: vaihdoin oven tiivisteet ensin vain toiseen etuoveen ja ajaessa tuntui aluksi kuin olisi sen puolen korva tukossa. Sama ilmiö toistui sitten taas kun ovia vaimensi. Takaovien tiivisteet on vaihtamatta, selvästi nekin pitäisi vielä vaihtaa.
Comment
-
-
Tarkoituksena oli kysyä eroa juuri facelift touringien välillä. Että huomaako eron jos ainoana erona on nuo tuplalasit.Originally posted by HC91 View PostPaha sanoa mikä on lasien osuus, kun minusta ylipäätään facelift on hiljaisempi kuin pre-facelift :think Ja tämä siis farmareiden kohdalla, sedaneista en tiedä.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
Komppaan. Lasit pysyy puhtaana/sulana, mutta äänieristyksen kannalta iha yhdentekevä.Originally posted by r.w. View PostEi tuo. Ihan lyömätön varuste muuten, mutta ei ne autosta kyllä yhtään hiljaisempaa tee.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
En kyllä lähtisi sokkotestiin kovin luottavaisenaOriginally posted by 174000 View PostEttä huomaako eron jos ainoana erona on nuo tuplalasit.
varsinkaan kun en nyt ulkoa muista onko ha2:n toukka myös tuplalaseilla
Comment
-
-
Ennen kuin tuon "vanha on parempi" -johtopäätöksen tekee, pitäisi tietää noiden autojen varusteet (alusta, sisustan materiaali, korisarja, kattoluukku, kaatuvat takapenkit ja peilit) ja käytössä olleet rengaskoot. Ja myös auton ikä silloin kun havainto tehtiin. Ja myöskin se, onko tuulilasi alkuperäinen vai jälkikäteen vaihdettu.Originally posted by Lakeson View PostJostain syystä olen tehnyt saman havainnon, alkupään e39 on jostain syystä hiljaisempi kuin facelift. Väitän että sama ilmiö oli myös e34:n kohdalla, -89 vs. -94.
Jos ensin oli esim. karvalakki 523 16" renkailla ja kuluneilla puslilla ja sitten tuli m-sport 18" renkailla, nahkasisustalla, kaatuvilla takapenkeillä, himmenevillä ulkopeileillä ja kattoluukulla, niin lienee selvää, että tuo m-sport on äänekkäämpi. Jokainen noista varusteista lisää melua.
Comment
-
Totta. Silti hyvin tietoisena mainitsemasi seikoista, olen edelleen tuota mieltä. Saattaa kuulostaa hemeilyltä, mutta silläkin uhalla väitän, että jollain kummallisella tavalla eron vanhan ja ’uuden’ välillä havaitsee jo ovea suljettaessa/avattaessa. Ja tuostakin on poissuljettu esim. väljät saranat, ovien säätö, kattoikkuna.Originally posted by TJJ View PostJokainen noista varusteista lisää melua.
Joskus miettinytkin että ladataanko noihin ensimmäisiin malleihin enemmän esim. fyllinkiä, joita sitten mallisarjan vanhetessa aletaan säästämään. Media kun tuppaa hehkuttamaan (tai lynkkaamaan) uutta korimallia sen ensitestien perusteella, on aivan sama jos esim. vuoden pari päästä aletaan valmistajan toimesta hieman oikomaan. Normi herrasmiesbemaristi kuitenkin autoa päivittäessään vaihtaa uudempaan korimalliin, joten ei havaitse mahdollista eroa.
Saattaa olla että kyseiset vanha vs. uusi -kokemukset ovat vain sattumaa. Oma korva on kuitenkin hyvin 'harjaantunut' aiheelle ja siihen luotan. Tai sitten kaikki tulee korvien välistä.
Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
Tähän sopinee kevennyksenä Tuulilasissa ollut lukijakysymys n. 10 vuotta sitten.
Eräs lukija kirjoitti innoissaan uudesta Ford Mondeostaan, siihen asennettavista hifeistä ja tulevasta äänieristyksestä. Lopussa oli varsinainen kysymys: "Miten kannattaisi aloittaa?" Johon Huulilasi vastasi: Vaihtamalla autoa
Comment
-
Mun 523 oli itellä vuosina 2006 ja 2007, eli noin 10-11 vuotiaana.Originally posted by TJJ View PostEnnen kuin tuon "vanha on parempi" -johtopäätöksen tekee, pitäisi tietää noiden autojen varusteet (alusta, sisustan materiaali, korisarja, kattoluukku, kaatuvat takapenkit ja peilit) ja käytössä olleet rengaskoot. Ja myös auton ikä silloin kun havainto tehtiin. Ja myöskin se, onko tuulilasi alkuperäinen vai jälkikäteen vaihdettu.
Jos ensin oli esim. karvalakki 523 16" renkailla ja kuluneilla puslilla ja sitten tuli m-sport 18" renkailla, nahkasisustalla, kaatuvilla takapenkeillä, himmenevillä ulkopeileillä ja kattoluukulla, niin lienee selvää, että tuo m-sport on äänekkäämpi. Jokainen noista varusteista lisää melua.
Ei ollut kaatuvia penkkejä, ei kattoluukkua, ei nahkoja. Oli sport-alusta. (ei m-sport) En muista mitkä peilit tummu, tummuko mitkään. Taisi olla, ettei tummunut
.
Renkaat oli 16-17" riippuen ajanhetkestä ja vuodenajasta.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
http://www.nettiauto.com/bmw/530/4435431Originally posted by Lakeson View PostE60 manuaalina, värinä joku muu kuin harmaa, >2.5l bensa, kunnollisilla penkeillä + muutamalla pakollisella lisätäpällä varustettuna karsii käytännössä 90% pois tarjokkaista.
Check, check, check, check + :think?
Comment
-
Voisko ne muutama lisätäppä olla vaikka aktiiviohjaus ja dd :thinkOriginally posted by huupi View Post
Muuten kyllä ihan asiallinen peli
E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
Comment