Pistän hieman myöhemmin kun kotiudun joskus huomenna reissusta ja saan kuutioitua tilannetta. Sen verran että auto on 36,000km ajettu vm 03 m-sport. Ja siis 540iA sedani. Kallishan se oli mutta en minä sentään pyyntihintaa siitä maksanut. Ehkä vois sanoa, että harvinainen peli. 15,000km ajettuna ostettu jahreswagenina Suomeen Bemarilta, täällä ajettu se 20,000km. Seissyt vuosikaudet tallissa poissa käytöstä ja pois liikennekäytöstä. Autohan on karhea vaikkei ajallisesti uusi olekaan. Oletan, että elämää on tässä kotterossa vielä aika paljon keskimääräistä E39:ä enempi jäljellä.
Pistän hieman myöhemmin kun kotiudun joskus huomenna reissusta ja saan kuutioitua tilannetta. Sen verran että auto on 36,000km ajettu vm 03 m-sport. Ja siis 540iA sedani. Kallishan se oli mutta en minä sentään pyyntihintaa siitä maksanut. Ehkä vois sanoa, että harvinainen peli. 15,000km ajettuna ostettu jahreswagenina Suomeen Bemarilta, täällä ajettu se 20,000km. Seissyt vuosikaudet tallissa poissa käytöstä ja pois liikennekäytöstä. Autohan on karhea vaikkei ajallisesti uusi olekaan. Oletan, että elämää on tässä kotterossa vielä aika paljon keskimääräistä E39:ä enempi jäljellä.
E60 pitäisi olla lisävarusteena "HERÄTYYYS!" puhetoiminta...tai oikeistaan vakiovarusteenakin.
Liian helppo meinaa nukahtaa ratin taakse, kun en kuule, haista, maistu...miltäkään. Mutta se on mikä kanssa nykyään haluaa...ja saa.
Tää on muuten on totta ,matkaajossa tuntuu että nukkuu tuonne 535d ohjaimiin.
Rukalle mentiin viikko sitten niin vaimo ja lapset nukkui kuin tukki ,tuntui että itsekin nukahtaa..
En kyllä muuten moiti tuota disua..mukava ja nopea matkavaunu
Katotaan mikä tilanne on parin-kolmen viikon päästä kun pääsee vihdoin E39:n käskijäksi:think
Pistän hieman myöhemmin kun kotiudun joskus huomenna reissusta ja saan kuutioitua tilannetta. Sen verran että auto on 36,000km ajettu vm 03 m-sport. Ja siis 540iA sedani. Kallishan se oli mutta en minä sentään pyyntihintaa siitä maksanut. Ehkä vois sanoa, että harvinainen peli. 15,000km ajettuna ostettu jahreswagenina Suomeen Bemarilta, täällä ajettu se 20,000km. Seissyt vuosikaudet tallissa poissa käytöstä ja pois liikennekäytöstä. Autohan on karhea vaikkei ajallisesti uusi olekaan. Oletan, että elämää on tässä kotterossa vielä aika paljon keskimääräistä E39:ä enempi jäljellä.
Tero
Jassoo. Kävin tuota katsomassa ja ajamassa tuossa pari-kolme kk takaperin. Löysitkö järjellisen/itseä tyydyttävän selityksen huoltokirjan (ja muun dokumentaation lähes totaaliselle) puuttumiselle? Ei siinä, sisältä fiksun oloinen peli tuoreen nahkan tuoksuineen ym. ja ulkoa pienellä fiksauksella saanee vastaavaan kuosiin.
Tää on muuten on totta ,matkaajossa tuntuu että nukkuu tuonne 535d ohjaimiin.
Rukalle mentiin viikko sitten niin vaimo ja lapset nukkui kuin tukki ,tuntui että itsekin nukahtaa..
Saa olla kyllä hyvät unenlahjat että pystyy e6x sarjan sport penkissä nukkumaan
En kyllä tosin tiedä mitkä penkit sulla on, mutta kävin koeajamassa tuollaisen 525d LCI:n, ja ensimmäisenä tuli mieleen että onko tää piilokamera?
Ei ristiseläntuen säätöä? Miten tuollaisesssa munakupissa voi istua 1000 km viikossa,?
Onko muuten comfort penkissä tuo ristiseläntuen säätö?
Itse ostin siis e39:n jälkeen toisen kolmeysin. -02 530i M-Sport farkku vaihtui siis 107tkm ajettuun -01 540i 6-gang M-Sport sedaniin. Ei sillä, että muita olisin edes katsellut, mutta täytyy todeta, että tuo on kyllä auto mun makuun.
Itse ostin siis e39:n jälkeen toisen kolmeysin. -02 530i M-Sport farkku vaihtui siis 107tkm ajettuun -01 540i 6-gang M-Sport sedaniin. Ei sillä, että muita olisin edes katsellut, mutta täytyy todeta, että tuo on kyllä auto mun makuun.
Onko ohjaustuntumassa eroa, kun vaihtu hammastangosta simpukkaohjaukseen?
Ainaki itselläni tuli E34 525i -> E39 528i päivityksessä ekana, että perkele autohan voi ohjautuakki tarkasti.
Jos joku päivä on vara, niin kyllähän tommonen E39 530i M-Sport ois kiva päivitys.
Onko ohjaustuntumassa eroa, kun vaihtu hammastangosta simpukkaohjaukseen?
Ainaki itselläni tuli E34 525i -> E39 528i päivityksessä ekana, että perkele autohan voi ohjautuakki tarkasti.
Jos joku päivä on vara, niin kyllähän tommonen E39 530i M-Sport ois kiva päivitys.
No tuo nykyinen on servotronicilla ja edellinen oli ilman, että voineeko sikäli aivan 100% vertailua suorittaa, mutta vauhdissa koettuna ohjauskäyttäytymisessä en kyllä huomaa tämän viimeisen 2tkm perusteella sellaisia eroja, mitä noista kolmeysin simpukka vs. hammastanko -keskusteluista voisi äkkiseltään päätellä.
Ja mitä tuohon 528i vs. 530i tehoeroihin tulee, niin minusta se ei ole ollenkaan sitä suuruusluokkaa, mitä on annettu ymmärtää. Tässä vertailupohjana kaverin 528i manuaali ja oma exä. Taasen 530i ja 540i välillä on todella suuri hyppäys, ainakin manuaalina koettuna.
Jassoo. Kävin tuota katsomassa ja ajamassa tuossa pari-kolme kk takaperin. Löysitkö järjellisen/itseä tyydyttävän selityksen huoltokirjan (ja muun dokumentaation lähes totaaliselle) puuttumiselle? Ei siinä, sisältä fiksun oloinen peli tuoreen nahkan tuoksuineen ym. ja ulkoa pienellä fiksauksella saanee vastaavaan kuosiin.
Onnea hankinnasta!
Ulkofiksausta? Mihin? Sehän on lähes virheetön auto ulkoa.
Auto on ostettu Saksasta Bmw jahreswagenina 10kk ikäisenä, 15,000km ajettuna ja sen jälkeen on kaikista katsastuksista ja laakkoskäynneistä merkinnät. Mihin tarvit huoltokirjaa vai meinaatko että sen auton ekan 10kk aikana sillä ei oliskaan ollut ajettu sitä 15,000:a vaan esim 60,000 tai enempi?
Dokumenttien totaali puute ei myöskään soita kelloja. Mulla on alkuperäinen auton tilaus, kauppakirja ja tullauspaperit tossa pöydällä. Sekä kaikki muut auton paperit pl huoltokirja. Tiedän mistä Bmw liikkeestä se on ostettu ja milloin ja millä kilsoilla sekä mihin hintaan. Tiedän myös maksetut verot. Ja sen jälkeinen elämä on hyvin dokumentoitu Trafin katastuslappujen, tietojärjestelmän raporttien ja Bemarin merkintöjen tiimoilta. Oma käsitys auton elämästä on kyllä melkoisen ookoo. Huoltokirjan puutteesta voin kertoa privassa. Mulla on käsitys siitä miksi sitä ei autossa ole, eikä se liity autoon mitenkään.
Saa olla kyllä hyvät unenlahjat että pystyy e6x sarjan sport penkissä nukkumaan
En kyllä tosin tiedä mitkä penkit sulla on, mutta kävin koeajamassa tuollaisen 525d LCI:n, ja ensimmäisenä tuli mieleen että onko tää piilokamera?
Ei ristiseläntuen säätöä? Miten tuollaisesssa munakupissa voi istua 1000 km viikossa,?
Onko muuten comfort penkissä tuo ristiseläntuen säätö?
Mulla comfortit (oliko 21 eri säätöä tai jotain) ja ne hakkaa ne perus puolisähkö sporttipenkit 50-0.
Ja niissähän on toi risteselän säätö kohtuu jees.
Ainoastaan ulkoisesti sport penkki näyttää cool mutta nyt kun on molemmilla penkeillä istununut kohtuu pitkään niin nuo comfortit on kyllä jeba
Sama juttu E39:ssä ne comfortit on jees mutta noin jyrkkää eroa ei ole mikä on E6X sarjan comfortin ja sportti penkin erolla.
Ulkofiksausta? Mihin? Sehän on lähes virheetön auto ulkoa.
Auto on ostettu Saksasta Bmw jahreswagenina 10kk ikäisenä, 15,000km ajettuna ja sen jälkeen on kaikista katsastuksista ja laakkoskäynneistä merkinnät. Mihin tarvit huoltokirjaa vai meinaatko että sen auton ekan 10kk aikana sillä ei oliskaan ollut ajettu sitä 15,000:a vaan esim 60,000 tai enempi?
Dokumenttien totaali puute ei myöskään soita kelloja. Mulla on alkuperäinen auton tilaus, kauppakirja ja tullauspaperit tossa pöydällä. Sekä kaikki muut auton paperit pl huoltokirja. Tiedän mistä Bmw liikkeestä se on ostettu ja milloin ja millä kilsoilla sekä mihin hintaan. Tiedän myös maksetut verot. Ja sen jälkeinen elämä on hyvin dokumentoitu Trafin katastuslappujen, tietojärjestelmän raporttien ja Bemarin merkintöjen tiimoilta. Oma käsitys auton elämästä on kyllä melkoisen ookoo. Huoltokirjan puutteesta voin kertoa privassa. Mulla on käsitys siitä miksi sitä ei autossa ole, eikä se liity autoon mitenkään.
Mutta kiitos, nyt on uudenkarhea E39 alla .
Tero
Noh, sanotaanko, että auto ei minusta ollut ulkoisesti "lähes virheetön" ainakaan silloin kun itse sen näin. Lähes virheettömästä voi olla tietysti monta eri käsitystä, mutta 35tkm ajetusta odotan oikeasti aika lähelle sitä. Eikä tälle ei-lähes-virheettömyydelle myöskään löytynyt, sanotaanko, minusta myyjästä luotettavaa kuvaa antavaa selitystä.
Sisältähän tuo vaikutti olevan aikalailla priimassa kunnossa, niinkuin tuossa aikaisemmin koitin antaa ymmärtää. Itselläni jäi vaan tuon visiitin ja koeajon perusteella hieman ristiriitaiset tunnelmat, joten jätin välistä.
Saksan historiasta ei lienee epäselvyyttä, ja myös minä tiedän mitä se on maksanut liikkeessä lähtömaassaan, paljonko verot ovat olleet Suomessa ja myös paljonko viimeinen öljynvaihto on maksanut Teboililla.
Mulla comfortit (oliko 21 eri säätöä tai jotain) ja ne hakkaa ne perus puolisähkö sporttipenkit 50-0.
Ja niissähän on toi risteselän säätö kohtuu jees.
Ainoastaan ulkoisesti sport penkki näyttää cool mutta nyt kun on molemmilla penkeillä istununut kohtuu pitkään niin nuo comfortit on kyllä jeba
Sama juttu E39:ssä ne comfortit on jees mutta noin jyrkkää eroa ei ole mikä on E6X sarjan comfortin ja sportti penkin erolla.
Joo ei ole perus sportti penkki mikään huippu, mutta comfortti on aivan mahtava. Saksasta ajoin yhden comfort penkkisen ruotsin kautta suomeen, niin kyllä oli ilo istua pitkääkin matkaa
Noh, sanotaanko, että auto ei minusta ollut ulkoisesti "lähes virheetön" ainakaan silloin kun itse sen näin. Lähes virheettömästä voi olla tietysti monta eri käsitystä, mutta 35tkm ajetusta odotan oikeasti aika lähelle sitä. Eikä tälle ei-lähes-virheettömyydelle myöskään löytynyt, sanotaanko, minusta myyjästä luotettavaa kuvaa antavaa selitystä.
Sisältähän tuo vaikutti olevan aikalailla priimassa kunnossa, niinkuin tuossa aikaisemmin koitin antaa ymmärtää. Itselläni jäi vaan tuon visiitin ja koeajon perusteella hieman ristiriitaiset tunnelmat, joten jätin välistä.
Saksan historiasta ei lienee epäselvyyttä, ja myös minä tiedän mitä se on maksanut liikkeessä lähtömaassaan, paljonko verot ovat olleet Suomessa ja myös paljonko viimeinen öljynvaihto on maksanut Teboililla.
Tarkennatko mitä ne virheet oli, jotka itse löysit ja joihin olisit kaivannut myyjään luotettavuutta selittämään niitä eri tavalla?
Puskuri edestä, oikea alakulma tölvästy kanttariin ja korjattu. Oikea keski parkkianturi pinnasta lakka kulunut. Konepellisä ohuen ohut hiusnaarmu.
Ei lommoja, ei ruostetta, maalipinta kirkas ja selvästi vain vähän happovesisadetta nähnyt. Kiveniskemiä vain pari keulassa. Yleisvaikutelma km lukeman mukainen. Pakoputki kirkas ja kiiltävä.
Myyjä oli erikoinen tyyppi, se on joo mutta en minä usko että hän/he ovat ihmisiä jotka pitävät fort knoxin holvissa pergamenteissa selityksiä jokaiselle naarmulle tai epätäydellisyydelle jota autossa mahd on.
Ainaki itselläni tuli E34 525i -> E39 528i päivityksessä ekana, että perkele autohan voi ohjautuakki tarkasti.
Mahtaa tuo E34 sitten olla aika hirveä sillä eihän E39 (hammastangolla) mitenkään erityisen tarkasti ohjaudu. Tai onhan se tarkka jos ajaa jatkuvasti Saksan nopeuksilla, mutta muuten ohjauksen keskialue on epämääräinen ja ohjaus hidas.
Comment