Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7380
    • Oulu

    Originally posted by sonikk View Post
    Mistä tuo RS4:n paino on peräisin? Ainakin EVOn koeajossa puhuttiin 1795 kg:stä.
    Löytyy täältä: http://www.audi.fi/fi/brand/fi/model...container=page

    Mutta voihan tuolla olla virhe, TM 13/2012 jutussa oli omapainoksi sanottu 1870 kg.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Löytyy täältä: http://www.audi.fi/fi/brand/fi/model...container=page

      Mutta voihan tuolla olla virhe, TM 13/2012 jutussa oli omapainoksi sanottu 1870 kg.
      Kivasti kirjoitettu koeajo! Painoihin vaikuttaa paljonko on bensaa ja onko matkatarvat+kuljettaja mukana luvuissa. Yleensä autovalmistajan ilmoittamissa lukemissa on.

      Comment

      • sonikk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 1664
        • Kerava

        Juu ja voihan tossa Evossakin virhe olla, siinä vaan nimenomaan mainittiin että nelivedosta ja farkkukorista huolimatta kevyempi kuin C63 AMG.

        Comment

        • KJ
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 695
          • Järvenpää

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Kattelin taas kerran nettiautoa ajatuksena katsoa ihan avoimin silmin ja BMW/suora-6/takaveto-filosofiasta tinkien, että mikä ois edullinen 4-vetoinen ja sopivan tehokkaalla bensaturbokoneella varustettu E39:iä tuoreempi automalli.

          Silmiin sattui oikeastaan vain yksi malli: Mazda 6 MPS (2006 tms.). En ole tainnut tuolla koskaan ajaa, joten ei mitään käsitystä millainen se on. Mutta alle 20k€ sais ihan mukavasti perffiä (talvi)ajoon.
          Mulle ainakin äkkiseltään näillä kriteereillä tulis mieleen Subarun Legacy spec B, joka ainakin omalla kohdalla olisi huomattavasti Mazdaa kiehtovampi vaihtoehto. Pikaselailulla nettiautosta kaikkien näiden hintapyynnöt ovat juuri ja juuri 20k€:n yläpuolella, mutta ei paljoa.

          F30 330e -17 Alpinweiss 3
          E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by KJ View Post
            Mulle ainakin äkkiseltään näillä kriteereillä tulis mieleen Subarun Legacy spec B, joka ainakin omalla kohdalla olisi huomattavasti Mazdaa kiehtovampi vaihtoehto. Pikaselailulla nettiautosta kaikkien näiden hintapyynnöt ovat juuri ja juuri 20k€:n yläpuolella, mutta ei paljoa.

            http://www.nettiauto.com/subaru/legacy/4994588
            Mutta olisiko E39:stä tuohon vaihdossa mitään järkeä? Minäkin etsin yhä E39:lle korvaajaa, mutta kovin se on vaikeaa. Ei vaan löydy mitään oikeasti innostavaa (järkevässä hintaluokassa).
            E39 528iA

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7380
              • Oulu

              Originally posted by sonikk View Post
              Juu ja voihan tossa Evossakin virhe olla, siinä vaan nimenomaan mainittiin että nelivedosta ja farkkukorista huolimatta kevyempi kuin C63 AMG.
              Audi.de sanoo 1870 kg eikä 1970 kg kuten Audi.fi. Eli selvä virhe tuolla on.

              Originally posted by KJ View Post
              Mulle ainakin äkkiseltään näillä kriteereillä tulis mieleen Subarun Legacy spec B, joka ainakin omalla kohdalla olisi huomattavasti Mazdaa kiehtovampi vaihtoehto. Pikaselailulla nettiautosta kaikkien näiden hintapyynnöt ovat juuri ja juuri 20k€:n yläpuolella, mutta ei paljoa.

              http://www.nettiauto.com/subaru/legacy/4994588
              Jep, olen mä noita aina joskus nettiautossa katellut, mutta ei ole koskaan tullut ajettua tuota Spec B:tä. Muutenhan noissa 3.0R-koneisissa on kai aina automaatti. TM:n joskus kirjoittamat kommentit reilusti aliohjautuvuudesta vauhdikkaammassa ajossa jäi joskus mieleen, mutta ei tosiaan ole omaa kokemusta yhtään miten toimii.



              Viikko sitten kävin ajamassa työkaverin tuoretta jenkkituonti-Legacyä, siis uusikorinen GT jossa 2.5 turbokone. Se oli hiukan madallettu ja softalla piristetty noin 300 hv tasoon ja mukavasti kyllä lähti kunhan kierrokset sai sinne 3500 rpm yläpuolelle. Sen alapuolella meni sitten enemmän kuin 2.8 tai 3 litran vapari. Todella hiljainen ja värinätön kone nelipyttyiseksi. Eikä rengasmelukaan ollut paha, mutta onhan siinä uudenkin Legacyn sisustassa jotain ikävää yleisjapanilaista fiilistä eikä varsinkaan penkkejä voi kehua vaikka ihan fiksun näköistä nahkaa/reikänahkaa olikin. Ohjaustuntuma oli ihmeen välittömän oloinen noin peruspappa-auton näköiseksi ja oloiseksi laitteeksi. Hiukan typerää että tätä parasta konetta eli 2.5 turboa ei saa tällä mantereella kai ollenkaan uuteen Legacyyn.

              Mutta joo, varmasti voisin Legacylläkin ajaa. Talvella tuollainen tehokas neliveto ois melko mukava.
              Last edited by Petri.Kekkonen; 17-09-2012, 17:52.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                Itse aikoinaan käytin paljonkin autoja puntarilla ja eivät koskaan pitäneet paikkaansa valmistajan ilmoittamien tai rekisteriotteessa olevien painojen kanssa. Auton todellinen omamassa oli aina huomattavasti tehtaan ilmoittamaa suurempi punnittuna.
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Juhis View Post
                  Itse aikoinaan käytin paljonkin autoja puntarilla ja eivät koskaan pitäneet paikkaansa valmistajan ilmoittamien tai rekisteriotteessa olevien painojen kanssa. Auton todellinen omamassa oli aina huomattavasti tehtaan ilmoittamaa suurempi punnittuna.
                  Saman huomannut. Olisi kiva tietää mistä johtuu.

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Saman huomannut. Olisi kiva tietää mistä johtuu.
                    Varusteet ainakin tekee osansa, kattoluukku jne...
                    Ei kai niitä ole rek.otteessa mukana, vai onko?

                    Ohjekirjan painot nyt on ainakin "alkaen", suomivarusteltu voi olla lähellä niitä.

                    Comment

                    • Laxa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1363
                      • Tampere

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Minäkin etsin yhä E39:lle korvaajaa, mutta kovin se on vaikeaa. Ei vaan löydy mitään oikeasti innostavaa (järkevässä hintaluokassa).
                      Samat sanat. Kirves on lentänyt kaivoon jo ajat sitten. Aloitin jopa keskustelemaan firmassa autoedusta työnkuvan hieman muuttuessa, kun ei järkevällä rahalla meinaa löytyä mitään miellyttävää. :think
                      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                      EX: E61 530xdAT -07
                      EX: E60 520dA Sedan -08
                      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                      EX: E39 530dAT -02
                      EX: E36 320iA -91
                      EX: R1150RT -03

                      Comment

                      • [BMW]
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 700
                        • Joensuu

                        Tuota spec.B legacya saa myös manuaalina mutta ovat harvemmassa. Moottori on ketjukone. Jos auto aliohjaa liikaa niin siitä pääsee aina eroon laittamalla paksumman takavakaajan. Tuo toiseks uusin legacyn korimalli on todella hyvä ajaa ihan millä tahansa moottorilla, kaikki top gearin toimittajatkin kehuivat auton eivätkä löytäneet siitä juuri mitään huonoa. Luotettavuus on myös kohdallaan. Kannattaa lukea käyttökokemuksia esim. ulkomaisilta sivuilta. Auto on myös kevyt nelivetoiseksi.
                        Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                        -----------------------------
                        VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                        BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                        Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                        Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1422

                          Originally posted by [BMW] View Post
                          Tuota spec.B legacya saa myös manuaalina mutta ovat harvemmassa. Moottori on ketjukone. Jos auto aliohjaa liikaa niin siitä pääsee aina eroon laittamalla paksumman takavakaajan. Tuo toiseks uusin legacyn korimalli on todella hyvä ajaa ihan millä tahansa moottorilla, kaikki top gearin toimittajatkin kehuivat auton eivätkä löytäneet siitä juuri mitään huonoa. Luotettavuus on myös kohdallaan. Kannattaa lukea käyttökokemuksia esim. ulkomaisilta sivuilta. Auto on myös kevyt nelivetoiseksi.
                          Oliko niin että vahemmissa vuosimalleissa ei ole ratin etäisyys-säätöä mutta ihan viimeisimmissä on. Iso ero ajoasennon suhteen pitkäkoipiselle...

                          Subarun ylläpitokulut on moninkertaiset vrt. euroautot, eli merkkiorganisaation huoltoja ei kannata käyttää. Huoltoja tehdään tiheään ja öljyjä vaihdellaan ahkerasti kaikkialle. Selittää osaltaa hyvää luotettavuutta.

                          Uusikoppaisen uuden diesel-Legacyn pelkät huollot on n. 2000€/60tkm. Partikkelifiltteri maksaa +3000 euroa ja niitä on vaihdettu 50tkm rullattuihinkin. Spec B:ssä filtteri ei liene tukkeutuvaa mallia.
                          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                          Ioniq5 AWD -22
                          Leaf 40kwh -18

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            Ei ole ollut vuosiin autokuumetta. E39 oli edelleen viime viikonloppuun asti ajoltaan ja laadultaan uudehkoja perus-sakemanneja ja japseja paremman tuntuinen auto ja se edesauttoi autonvaihtotarpeen hautaamisessa. Uudemmat bemarit kiinnostivat ihan periaatteen tasolla mutta niiden lukuisat pikkuviat saivat unohtamaan käyttiksen päivityksen.

                            Vietän usein viikonlopun keski-euroopassa vuokra-auton ratissa. Vuokra-autot ovat olleet pääasiassa Korea-Italia-Saksa-Japani -alueelta tulleita uusia pikkuautoja (kokoluokkaa Golf V). Laatu on ollut tasaista, volkkarit ja Kiat ovat olleet samalla viivalla ja yhtä rimpuloita.

                            Viime viikonloppuna alle osui Citroen C4. Ihan periaatteestakaan en meinannut huolia kyseistä autoa, tarkoitus kun oli ajaa reilu 500 km vaihtelevia teitä eikä tuollainen patonkilulla voi sellaisesta selvitä omana kumppaninani.. Mutta toisin kävi. Auto tuntui jo ensimetreiltä laadukkaammalta kuin mitä olin vuokrakinnereissä tottunut. Moottoritievauhdeissa se oli ihan oikeasti hiljainen, tuli sama tunne kuin bensa-e39:lla joskus 2000-luvun vaihteen 'laatuhuumassa'. Varusteissa oli hierovaa penkkiä, kuolleen kulman varoitinta, hyvin toimiva navi, lasikatto joka ei melunnut enempää ilman suojaverhoakaan yms yms. Ensimmäinen auto jossa en tiennyt kummalla polttoaineella se kulkee ennen kuin kiihdytin liikkeelle. Ajoin vielä iltamyöhään Bordeauxin epätasaisia ja kapeita maalaisteitä kostealla asfaltilla niin kovaa kuin uskalsin, ilman että kertaakaan olisin voinut haukkua alustaakaan toimimattomaksi. Ei se mitään ihmeellistä ollut mutta kertaheitolla vastaavan luokan sakemanneja paremman tuntuinen.

                            Hämmentävä kokemus. Ei tämä saa minusta Citroen-omistajaa mutta maailma avartui sen verran ettei E39:n tilalle ehkä kannata harkita seuraajaa edes 'samasta' hintaluokasta vaan reilusti halvemmasta.

                            HKI-Vantaalta lähdin jatkamaan kotiin X6-bemarilla joka alkoi ärsyttämään heti parkkihallissa ährätessä kun kaasu on alakierroksilla ja liikkeellelähdössä niin kulmikas ja kehäkolmosella pintakova jousitus hakkasi comfort-penkin niskatukea takaraivoon niin että maisema hyppi.

                            On tainnut bemarilta unohtua mihin ne autot oikeasti menevät käyttöön. Eivät ehkä viimeisen päälle sileälle moottoriradalle jossa valmistaja olettaa maasturinsa olevan kuin kotonaan.

                            EDIT: Kuin palautteena uudistuneelle asenteelleni, pysähtyi matka Äksällä keskelle pilkkopimeää jossain Toivakan ja Vaajakosken välillä. Auto vaan sammui lennosta ilman mitään varoitusvaloja tai ylimääräisiä merkkejä. Hetken paikallaan oltuaan se starttasi kuin palmun alta ja pääsin jatkamaan matkaa. Olisi ollut 4:s kerta jäädä maantien varteen baijerilaisella tänä vuonna. Huono vuosi
                            Last edited by -Tapi; 09-10-2012, 21:38.
                            ---

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9125
                              • Oulu

                              Ai ai... Tapin kertomus kuulostaa pelottavalta.

                              t. Samaa perussairautta poteva
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by -Tapi View Post
                                Hämmentävä kokemus. Ei tämä saa minusta Citroen-omistajaa mutta maailma avartui sen verran ettei E39:n tilalle ehkä kannata harkita seuraajaa edes 'samasta' hintaluokasta vaan reilusti halvemmasta.
                                Mutta kun on kuitenkin tietyt varuste-/ominaisuusvaatimukset, niin ne ovat harvinaisia halvemmassa hintaluokassa. Ja sitten jos jossain yksilössä on ne, onkin hinta samaa tasoa esim. täysvarustellun E60:n kanssa ja sitten taas miettiikin onko tässä nyt mitään järkeä. Ja E39:llä ajo jatkuu...
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎