Originally posted by huupi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by _nixu_ View PostVoisko ne muutama lisätäppä olla vaikka aktiiviohjaus ja dd :think
Muuten kyllä ihan asiallinen peli
Originally posted by Zeta View PostTuon 11/03 kehtaa kyllä myydä jo 2004 mallimerkinnällä
Muutetaan sitten, jos ei ala kiinnostusta ilmaantua.
Comment
-
-
Originally posted by huupi View PostOisko ne nyt välttämättömiä...
Muutetaan sitten, jos ei ala kiinnostusta ilmaantua.
Ja kyllähän sen nettiautoon voi hyvin pistää 04. Varmaan monet e60 etsivät laittaa sen hakuun ettei tule e39 jne.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostOT,
Ihan mielenkiinnosta.
Miten aiemmin mainitut lämpävät peilit lisää ajomelua?
Kattoluukut sun muut vielä menee maalaisjärjellä...E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostNoniin.
Nyt on sitte 2008 E90 330iA sedan, 200kW, M-Sport hyvillä varusteilla.
N. 2300km koeajon jälkeen on sanottava, että upea auto. Sisämelu... mikä sisämelu?
Tero
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNe oli tummuvat peilit. Ja nehän on sellaiset leipälapiot vakioihin verrattuna niin sitä varmaan haettiin . Lisää pinta-alaa, lisää ilmanvastusta, lisää melua jne.
Comment
-
-
Eilen tehtiin sitten melumittaukset kolmella autolla. Eli mölyapina E90 330iA:lla, E39 523i:llä ja E39 530dA:lla. Tarkemmat tiedot Kekkosen Petriltä joskus myöhemmin kun kerkeää laittaa. Tulokset saattaa yllättää.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by S.P.R View PostNyt kun on jo kilometrejä takana niin laitahan jotain kulutuslukemia / keskinopeuksia niin saadaan ihmetellä. Kovasti kiinnostaa, että kuinka vähällä tuollainen kulkee. Alkaa olla tuo E90 330iA kärjessä meikäläisenkin E39 jälkeen listalla.. Niin ja kulkupuolestakin saa kertoa Esim. verrattuna E39 530iA jos vielä muistat
Kulkupuoli. Noh.. ainakin muutama iso ero. Vääntää selvästi paremmin ja alempaa. Selvästi. Paperilla ei taida olla eroa kuin 20nm tms mutta ajossa ero on ainakin minusta ihan selvä vanhaan verrattuna. 0-100 ajassa on eroa 1.3s noiden välillä, tuo E90 330iA menee 6.3s automaattina. Moottori on parhaimmillaan, niinkuin nyt arvaa, siellä 2000rpm alkaen, ja kasvaneen tehon 231 vs 272 hp huomaa kyllä kanssa aivan selvästi. Se on jopa sanottasko repivän pirteä ja autolla ei jää kyllä jalkoihin. E39 530iA:n kanssa oli joskus tunne, että moottorissa ei riitä potku ellei pykällä pienemmälle. Kaasupolkimen vaste voi olla aika olematon alakierroksilla. Ei tässä uudessakaan mitään maailmoita mullistavia tapahdu ennenkuin tullaan sinne 2000rpm tienoille, mutta on se selvästi dieselmäisempi väännöltään kuin yksikään vapari 6-koneinen, jota olen ajanut. Tehot tuntuu, alavääntö on selvästi parempi, kulutus on selvästi pienempi ja koneen soundit on kohdallaan. Siinäpä se lyhyesti.
TeroLast edited by teropa; 01-12-2011, 07:57.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostKulkupuoli. Noh.. ainakin muutama iso ero. Vääntää selvästi paremmin ja alempaa. Selvästi. Paperilla ei taida olla eroa kuin 20nm tms mutta ajossa ero on ainakin minusta ihan selvä vanhaan verrattuna. 0-100 ajassa on eroa 1.3s noiden välillä, tuo E90 330iA menee 6.3s automaattina. Moottori on parhaimmillaan, niinkuin nyt arvaa, siellä 2000rpm alkaen, ja kasvaneen tehon 231 vs 272 hp huomaa kyllä kanssa aivan selvästi. Se on jopa sanottasko repivän pirteä ja autolla ei jää kyllä jalkoihin. E39 530iA:n kanssa oli joskus tunne, että moottorissa ei riitä potku ellei pykällä pienemmälle. Kaasupolkimen vaste voi olla aika olematon alakierroksilla. Ei tässä uudessakaan mitään maailmoita mullistavia tapahdu ennenkuin tullaan sinne 2000rpm tienoille, mutta on se selvästi dieselmäisempi väännöltään kuin yksikään vapari 6-koneinen, jota olen ajanut. Tehot tuntuu, alavääntö on selvästi parempi, kulutus on selvästi pienempi ja koneen soundit on kohdallaan. Siinäpä se lyhyesti.
Tero
Comment
-
-
Tässäpä eilisten Clavun ja teropan kanssa tehtyjen melumittausten tulokset taulukkona:
Tuloksissa näkyvät tyhjät kohdat (-) tarkoittaa, että mittarissa ei riittänyt skaala mitata noin pientä melutasoa. C-painotetut lukemat on reilusti A-painotettuja korkeampia, koska auton ajomelu on lähinnä hyvin matalaa ääntä ja A-painotus ei sitä huomioi. Kännykkäsoftan käyttämästä painotuksesta ei ole mitään tietoa, mutta ilmeisesti se on lähempänä A-painotusta.
Jotain grafiikkaa vois tuosta tietysti vääntää, mutta ei kerkeä tähän hätään. Perstuntumalta E90 tuntui hiljaiselta ja samaa mieltä oli myös mittarit. Tämän perusteella ei kyllä tarvitse itse epäillä sitä ettenkö vois E90 melun puolesta ostaa. Sitä en tiedä mikä sitten on runflat-kitkojen vaikutus verrattuna nastarenkaisiin, mutta testaillaan lisää joskus kun Tero saa nastat alle.
Asfaltin saumoissa mun auto päästi pahemmin paukahdukset läpi kuin Teron E90. Ei tietenkään mikään ihme kun alusta on 180 tkm enemmän ajettu kuin Teron autossa.
E39:ien vertailussa korostui renkaiden erot. Mulle olleet Contit (edessä ContiWinterViking 2 ja taka ContiIceContact) tuntuu jotenkin jyrisevän ja jurskuttavan enemmän pienissä nopeuksissa, varsinkin karkealla pinnalla. Misukoissa taas meno oli yleensä sileämpää, mutta 120 km/h alkoi erottua hyvin hyvin lievää jollotusta jota ei Conteissa ollut. Misukat kuitenkin on hiljaisemmat myös maantiellä tai ainakin sellainen kuva jäi ja mittauksetkin ovat samaa mieltä. Maantienopeuksissa dieselin ääni häviää täysin taustalle, minkä myös mittauksista hyvin huomaa.Last edited by Petri.Kekkonen; 01-12-2011, 09:33.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Teidän olisi pitänyt saada vielä joku muu auto tuohon testiin, vaikka VW Golf tai Ford Focus ja myös 7-sarjan BMW.
Tuossa on tietty se juttu, että ovien tiivisteet ovat noissa E39:eissä kuluneet (vai onko niitä uusittu?) kun taas E90:ssä ne ovat vasta muutaman vuoden vanhat. Joten koko totuus E39 vs. E90 melusta ei ole tuossa.
Onko taulukossa virhe vai miten selittyy se, että E90 on hiljaisempi 80km/h nopeudessa kuin 60km/h?
Comment
-
Comment