Miksi mun mielestä tuo uudempi painos meidän taloudessa on vaan parempi...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by veku View PostMiksi mun mielestä tuo uudempi painos meidän taloudessa on vaan parempi...
Comment
-
-
Noi X-bemarit on jotain kamalaa, mä en ole henk. koht. ikinä tajunnut niitä. Kalliita ja epämukavimpia autoja missä olen istunut, niin mekkerin kuin bemarinkin maasturit. Korkeammasta näköalapaikasta turhan kova "hinta" :think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostE60 parempi kuin E39? Sitä se enimmäkseen onkin. Mutta se on edelleenkin minun silmään ruma ja sitäkin suurempi ongelma on E60:n koko. Menee välillä hermot jo tuon E39:nkin kanssa, joten eipä kiinnosta vielä tuotakin suurempi auto.
Ei mun mielestä noissa niin valtavaa eroa koossa..tai no täällä maallahan on parkkipaikatkin 1.5 kertaa isommat kuin isoissa kaupungeissa.
Mun mielestä nuo kun on vierekkäin niin tuo E39 vaan näyttää vanhalta kun vertaa tuohon uudempaan nakuun tokihan se on edelleen tautisen hyvän näköinen auto ja ominaisuuksiltaan hakkaa monet uudemmat.
Tämähän on vähän sama juttu kun on rakentanut vaikka talon 1996 niin kymmenen vuoden kuluttua on jo uusia tuulia haisteltavissa..
Tuota X5 minäkin olen mietinyt seuraajaksi mutta jotenkin en ole tuohon maasturi maailmaan päässyt vielä sisälle..ei mun mielestä tuo mitenkään epämukava ole ollut mitä kyydissä olen ollut.
Lotossa jos voittas niin ois mukava olla joka tarkoitukseen oma auto..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Ei siitä ole epäilystäkään etteikö E39 ole vanha ja sen näköinen. Se on sekä vanha että kulunut. E60 on aina ollut ulkonäöllisesti mieleeni kun se ei näytä samalta kuin muut. X6 on edelleen mielestäni onnistunein iso auto muotoilultaan jne jne. Mutta kun en hanki käyttöautoa sen ulkonäön takia. Katselen sitä enimmäkseen ratin takaa. Harrasteautot erikseen. E39:n tilalle pitää jossain vaiheessa väkisinkin hankkia jotain koska sitä ei vaan pysty pitämään täydessä iskussa ilman järjetöntä panostusta. Koko kori tavallaan veltostuu eikä siinä auta vaihtaa kuluvia osia kun ne eivät palauta sitä entiseen loistoonsa.
E6x ja muut olisivat olleet itselleni loogisia vaihtoehtoja mutta hermo ei kestäisi tyyppivikojen kanssa. Olen toki huomannut kaveripiiristäkin että ne muuttuvat nopeasti ominaisuuksiksi ja osan niistä näköjään unohtaa itsekin aika nopeasti kunnes käy välissä ajamassa muita merkkejä. Yleensä kun listaan vikoja, nyökyttelee omistaja joka rivillä mutta itse ei osaisi listata niistä kuin murto-osan.. Tosin sama kävi firman Skodan kanssa kun haukuin siitä noin 10 suunnitteluvirhettä ja suurin osa käyttäjistä oli ainakin siihen asti vain kehuneet sitä romua. Näitä ongelmia sitten vähäteltiin vaikka esim ratista piti pitää juuri tietyllä tapaa kiinni ettei mutkassa vahingossa laita radiota täysille jne jne. Minun mittani noiden kömpelyyksien kanssa täyttyi jo kauan sitten. Ei niitä ole pakko sietää tai varsinkaan ylistää.---
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostNoi X-bemarit on jotain kamalaa, mä en ole henk. koht. ikinä tajunnut niitä. Kalliita ja epämukavimpia autoja missä olen istunut, niin mekkerin kuin bemarinkin maasturit. Korkeammasta näköalapaikasta turhan kova "hinta" :think
Katsos kun, jos haluat sen ison ja korkea auton syystä tai toisesta, niin bemun maasturit nyt on niitä harvoja vaihtoehtoja jotka on edes lähellä henkilöautomaista ajettavuutta. Niin monet (city)maasturit on sellaisia keinuja että laatta lentää, sellaista en haluaisi vaikka olisi kuinka mukava jousitus. Sen mitä olen maastureilla ajanut, niin kyllä sitä korkeutta oppii arvostamaan. On kaiken liikenteen yläpuolella ja helppo ajaa kun näkee joka suuntaan autojen yli.
Ja mitä tulee tuohon mukavuuteen, niin en ikinä ottaisi autoa (enää) sporttialustalla ja/tai liian matalilla renkailla. Bemu on ihan riittävän hyvä ajaa vakioalustallakin, m-sportit ja muut saa jäädä saksan sileille asfalteille, ei sovi suomeen. Tietenkin jos katselee jotain hyvin mukavuuspainotteista autoa (esim Saab 9-5), niin on perusteltua harkita pykälää jäykempää jousitusta (Aero), mutta eikös nää saksalaiset ole pääosin aika jämäköitä jo hinnat alkaen malleista. Just kaverin kanssa juteltiin ja hän manasi omaa X5 hankintaansa, kuinka on loistava auto pilattu liian kovalla alustalla, tämä siis m-sport. Mutta nämähän on maku asioita.
Tuo Citikka olisi varmaa kiva joskus koeajaa, paljon kuulee puhuttavan että uskomattoman hiljainen ja mukava. Harmi että muotoilu on tehty niin järkyttävän vastenmieliseksi. Ja veto väärässä päässä.
Jos palaisin otsikon mukaiseen aiheeseen E39:n voittajasta. Nämä ovat tietenkin vain minun mielipiteitä, mutta E39:n mukavuuteen tottuneena vaadin autolta sitä hiljaisuutta ja mukavuutta, mitä tämä vanha 523i tarjoaa. Minun ajolla dieseli olisi kannattava, mutta en lähde muutaman satasen takia kuuntelemaan sitä järkyttävää naputusta. Toisekseen en voi kuvitella ajavani enää etuveto autoa, joka rajoittaa auton valitaa huomattavasti.
Quattro on hyvä, mutta olympiavolkkaria inhoan jostain täysin perusteettomasta syystä, johtuu varmaankin juuri tuosta VW omistajuudesta ja jotenkin tasapaksusta tylsästä olemuksesta. Audit taitaa olla aina mitattu vertailuissa meluisammiksi kuin BMW/Mese.
Mersut ruostuu käsiin (??), ja jotenkin niidenkin ulkonäkö ei ole niin tasapainoinen kuin monella muulla. Myös kabiini on monessa mersussa harvinaisen halvan tuntuinen halpoine muoviosineen.
Japanin ja jenkkilän suunnalta ei tule mitään kriteereitä täyttävää autoa tässä ikä- ja hintaluokassa. Uusimmissa Lexuksissa alkaa olla jo ilmettä, mutta se ei vielä minua liikuta.
Looginen seuraaja E39:lle olisi tietenkin pykälää uudenpi Bemu. Tykkään hyvin paljon tästä Bemarin perinteisestä muotoilukielestä, joka hylättiin mm. E60 ja E90 malleissa. En sano että po. autot olisivat rumia, mutta jokin tuossa E39:n muodoissa on niin klassisen kaunista.
Olen käynyt useamman kerran koeajamassa E90 autoja, bensana ja jopa dieselinä. Aina se on pettymys E39:n jälkeen. Potkua on ihan kivasti uusien tehokkaampien koneiden ja kevyemmän korin ansiosta, mutta mukavuus ei ole samaa tasoa. Äänieristys pitäisi olla omassa kokoluokassaan parasta tasoa, mutta ei pärjää isoveljilleen. Erityisesti dieselin ääni kuuluu hyvin häiritsevästi sisään. E90 on tietenkin nautinnollinen ajaa, jos ajaa aktiivisesti, mutta pitkän matkan kruisailuun herkkä nopea ohjaus voi olla rasittava. Joka tapauksessa harkinnan arvoinen auto. Jos tässä jokupäivä vanha E39 hajoaa käsiin ja olisi aika vaihtaa uudempaan, niin ihan varmasti E90 jollain bensa-kutos-koneella olisi finaalissa mukana. Kun pistää järkevän rengastuksen, niin riittävän mukava kyyti sillä tulee useimmille.
E60:n keulan ilme metrin pitkine viistoine ajovaloineen oli aluksi melkoinen pommi, mutta näin jälkeenpäin sitä on oppinut katsomaan ihan uusin silmin. Se on hyvin kaunis auto. Takapää on erityisen paljon nuorekkaampi kuin E39:ssä. Sisällä tunnelma on ristiriitainen. Prefacelift kojelauta ja sisustan ilme ei ole jotenkaan yhtenäinen. Mutta muuten auto tuntuu selvästi 5-sarjalaiselta ja E39:n seuraajalta. Mukavuus ja hiljaisuus on tallella, jos muistaa jättää ne ultra matalat läskit pois. Pienillä bensakoneilla ei tietenkään saa mieletöntä potkua painavan auton kiihdytyksiin, mutta eikös nämä autot ole arkiajoon, eli mukavuus ratkaisee. Jos on massia sukanvarressa, niin sitten vaan isompaa konetta pellinalle. Se nyt kuitenkin on fakta, että 5-sarjalaisen, oli se sitten vaikka E39, jälkeen 3-sarja tuntuu rääpäleeltä. Niin tuntui myös uusi F30. Ei taida oma talous riittää 7-sarjaan siirtymiseen
Olen hyvin tyytyväinen omaan E39 523i:hin, arkiajoon riittävän tehokas, mukavuus on nykymittapuunkin mukaan huippua, vikoja ei ole pahemmin ollut eikä mikään paikka oireile, joten autokuume on siinä normaalilukemassa. Eikös se ole ihan normaalia, että mies on kokoajan "vähän" vaihtamassa autoa. Mutta kun ennemmin tai myöhemmin tulee aika vaihtaa, niin melkein menisin veikkaamaan että tumman sininen E60 vähillä kilometreillä ja pienellä bensakoneella tulee pihaan.BMW 523i E39 MY1999
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Postongelma on E60:n koko. Menee välillä hermot jo tuon E39:nkin kanssa, joten eipä kiinnosta vielä tuotakin suurempi auto.
Työkaverilla on aika tuore Land Cruiser, ihan ok peli. Hinta vaan aika karmea.
Kävin myös katsomassa uutta Hyundai i40 wagon, 40k€ todella kattavilla varusteilla ja 177hv bensakoneella. 5v takuu ilman kilometri rajaa. Jos uuden ostan, niin tuo on todella vahva ehdokas. En tosin ajanut sillä, joten koeajo voi muuttaa kaiken.
Toisaalta, kun e39:siin laittaa 10k€:llä uutta osaa ja ostaa peräkärryn, menee taas monta vuotta...
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostKoko kori tavallaan veltostuu eikä siinä auta vaihtaa kuluvia osia kun ne eivät palauta sitä entiseen loistoonsa.
Originally posted by öpel View PostJos tässä jokupäivä vanha E39 hajoaa käsiin ja olisi aika vaihtaa uudempaan, niin ihan varmasti E90 jollain bensa-kutos-koneella olisi finaalissa mukana.
Originally posted by Bmw Master View PostNyt kun on lapsi, tuntuu e39 touring surkean pieneltä.
Originally posted by Bmw Master View Post... Hyundai i40 wagon ... En tosin ajanut sillä, joten koeajo voi muuttaa kaiken.Last edited by Petri.Kekkonen; 10-10-2012, 11:03.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostJep, ja koska mulla ainakin ulkonäkö vaikuttaa niin E92 on lähes ainoa mikä noista kiinnostaa. Ja moottoreista 335i:n turboa haluttais päästä testaan vaikka järki sanookin että vähempikin teho riittäis.
Olen taas katsellut C-sarjan Mersuja, C350 AMG 4matic...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOsat ei kuitenkaan korjaa tuota korin veltostumista.
Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
Tarpeet varmaan vaihtelee, hyvin ollaan lapsen kanssa mahduttu sedaniinkin kohta 7 vuotta. Varmasti pärjäiltäis vaikka E92:lla tästä eteenpäin.
En ole itsekään ajanut, mutta muistelen vain että tuo on saanut lehdissä erityismainintoja tunnottomasta ohjauksesta joten ei kuulosta kovin kiinnostavalta siinä suhteessa.
i40:ssä sähköinen ohjaustehostin, joka tekee tunnottoman ohjauksen.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOnkohan tuo ihan oikea ongelma vai vain korvien välissä?
Comment
-
-
Korin jäykkyyden muuttuminen voi olla mahdoton todistaa todeksi tai valheeksi mutta esim E39:n akselistoissa on paljon muutakin joustavaa kuin ne useimmiten vaihdettavat tukivarret tai apurungon puslat. Minulla esim etenee 235 tkm E39 edelleen alkuperäisillä takatukivarsilla ja jos kaikki joustava sieltä vaihdetaan, menee siihen tolkuton määrä vaivaa ja rahaa. Olen jos kertaalleen noin 100 tkm sitten uusinut iskarit, etutukivarret, kallistuksenvakaajien kumit, apurungon puslat, ilmapalkeet yms enkä rehellisesti sanoen silloinkaan ollut ihan sitä mieltä että vaihdon jälkeen alusta olisi ollut 'kuin uusi'.
..puhumattakaan niistä muista tekohengitettävistä paikoista. Polttoaineputkikin ruostui puhki tänä kesänä kuskin kohdalta alustasta. Ovien saumat kuplivat, valot ovat tehottomat yms yms. Ikä näkyy ja tuntuu. Eikä auton vaihtokaan houkuta ottaen huomioon että auto maksoi Saksassa aikoinaan jotain 25 k€, verottaja otti yli kympin ja varustepäivittelyyn meni ehkä kymppi sinnekin. Auton vaihdon sijaan voisin hankkia rinnalle toisen mutta sitäkään en taida tarvita, varsinkaan kun en tunnu saavan sitä autokuumetta millään nousemaan nykyhimmeleitä kohtaan.---
Comment
-
-
Vähän hirvittää jo nyt, kun keväällä todennäköisesti pakko luopua E39:stä. Huonompaan joutuu vaihtamaan se on selvä, mutta kuinka suuri on pudotus? Se riippuu tietysti seuraavan auton budjetista.
Jos kriteerit olisi samat kuin viimeksi, eli takaveto + manuaali + sedan, mikään muu auto ei tarjoa vastaavaa kuin nykyinen E39 M5. Ylivertaisesta tehosta ja yksinkertaisesti laadukkaasta ajosta (400hv, nahkaa myös kojelauta ja ovet, hyvä alusta, hiljainen auto kiitos tuplalasien) on ollut valmis maksamaan käyttökuluissa extraa, mutta nyt pitäisi saada "järkevämpi" auto alle.
Voi olla, että merkki vaihtuu johonkin tuulipukuisempaan, mutta vielä on aikaa pohtia. E60, E9x ym. on kyllä tyylikkäitä, mutta palaan bemariin varmaan vasta kun on rahaa taas aitoon Motorsporttiin.
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostMinulla esim etenee 235 tkm E39 edelleen alkuperäisillä takatukivarsilla ja jos kaikki joustava sieltä vaihdetaan, menee siihen tolkuton määrä vaivaa ja rahaa.
Polttoaineputkikin ruostui puhki tänä kesänä kuskin kohdalta alustasta. Ovien saumat kuplivat, valot ovat tehottomat yms yms.
Olen sanonut, että mun e39 pysähtyy vasta kolariin tai ruosteeseen. Saas nähdä, pari-kolme vuotta yritän ainakin mennä vielä.
Comment
-
Comment