Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1422

    Uusi 1-sarja jätti ensivaikutelmaltaan sen verran hyvän mielikuvan että mietin olisiko se muutaman vuoden kuluttua sopivasti käytettynä mahdollinen seuraaja e39:lle:

    -sopivalla varustetasolla
    -riittävällä moottorilla suomen teille
    -järkevällä rengastuksella
    -nelivedolla
    -manuaalilla (ehkä automaatilla jos diiseli)

    Jos auton sisustan purkaisi kokonaan pois ja vaimentaisi auton, niin alkaisiko sisämelu ja fiilis akustisessa mielessä olla e39 tasolla tai jopa parempi?

    Onko kukaan päässyt ajamaan 1-sarjalaista nelivetoisena?

    Toki uusi 3-sarja olisi enemmän auton oloinen, mutta sitä saa odottaa vielä pitkään käytettynä ja kaivaa kuvetta syvemmältä.

    Tällä hetkellä jos olisin ostamassa käytettä niin eniten kiinostaisi tsekata Passat CC 1.8T 4motion manuaali, tosin ei noitakaan ihan ilmatteeksi vielä taida saada edes saksasta, yksi kpl löytyi mobilesta
    Last edited by 205/65-15H; 23-01-2013, 08:04. Reason: linkit
    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
    Ioniq5 AWD -22
    Leaf 40kwh -18

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by 205/65-15H View Post
      Jos auton sisustan purkaisi kokonaan pois ja vaimentaisi auton esim:

      niin alkaisiko sisämelu ja fiilis akustisessa mielessä olla e39 tasolla tai jopa parempi?
      Ei välttämättä, tuo vaimennus kun ei poista tuulen suhinaa (ovien tiiivisteet, ohuet lasit, peilit) eikä auton koriin johtuvaa tärinää (puslia alustassa vähemmän). Toki sillä saa suuren parannuksen. Tuo homma on hankalaa, vaimennuksen jälkeen joku melu voikin korostua kun muut melut katoavat sitä peittämästä.
      E39 528iA

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7366
        • Oulu

        Originally posted by 205/65-15H View Post
        Tällä hetkellä jos olisin ostamassa käytettä niin eniten kiinostaisi tsekata Passat CC 1.8T 4motion manuaali, tosin ei noitakaan ihan ilmatteeksi vielä taida saada edes saksasta, yksi kpl löytyi mobilesta
        Oishan tuo äkkiä ajateltuna mielenkiintoinen vaihtoehto. En ole tuolla koneella koskaan ajanut ja tuota vanhempaa versiota muutenkin vain 1 tai 2 lyhyttä koeajoa. Uudella CC:llä ajelin kesällä viikon ja se oli kyllä hyvin hiljainen, mutta siinähän on kuulemma äänieristystä parannettu paljon vanhasta. Joten pitäis tutkia onko tuo vanha sitten millainen melutasoltaan. Korin korkeus ja muotoilu on CC:ssä aika lähellä sitä mitä haluankin. Melko pitkähän se on, ja pitkät etu- ja takaylitykset ehkä ottaa vähän silmään.

        Neliveto kyllä kiinnostais. Ja toisaalta E60/E92 silti kummittelee mielessä eniten, eikä niistä ole nelivetoisia kuin pieni osa. Tässä ois E60, jossa on kilometrit ja hinta minusta aika hyvässä suhteessa ollakseen Suomessa. Aika harvoin kai noin vähän ajettuja E60:iä enää tarjolla tuolla koneella.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Tässä ois E60, jossa on kilometrit ja hinta minusta aika hyvässä suhteessa ollakseen Suomessa. Aika harvoin kai noin vähän ajettuja E60:iä enää tarjolla tuolla koneella.
          Eräs foorumilainen kävi ajamassa, haiskahti olevan lämppärinkenno tukossa -> ~1200e remontti.

          Comment

          • sonikk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 1664
            • Kerava

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Tässä ois E60, jossa on kilometrit ja hinta minusta aika hyvässä suhteessa ollakseen Suomessa. Aika harvoin kai noin vähän ajettuja E60:iä enää tarjolla tuolla koneella.
            Juu kävin faijan kanssa koeajolla, kenno ilmeisesti tukossa kun ei jaloille tullut kunnolla lämmintä, tyhjäkäynti kuullosti hieman dieseliltä (ominaisuus vai suuttimet?), eikä minkäänlaista läpilastausta mistä miinus. Muutenhan tuo oli oikein siisti ja kilsojen mukaisessa kunnossa.

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7366
              • Oulu

              Originally posted by sonikk View Post
              ..., tyhjäkäynti kuullosti hieman dieseliltä (ominaisuus vai suuttimet?), ...
              Onhan näissä N53-suoraruiskuissa erilainen tyhjäkäyntiääni aina jos M52/M54-koneisiin vertaa.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                Saksasta saa halvemmalla paljon paremmin varusteltuja autoja kuin tuo ettanin kaara...

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Kai tuon pitäisi onnistua korjauttamaan ennen ostoa myyjän piikkiin jos lämmpäri on tukossa.

                  Mitä tulee E39 vaihtamiseen toiseen niin hieman kyllä vaihtohaluja hillitsee se, että on nykyiseen korjannut tyyppivikoja yms muita kuluvia osia mieleisekseen. Sitten kun ostat uuden niin taas samat hommat edessä. Edellinen E46 taisi lähteä paremmassa kunnossa eteenpäin kuin se oli minulle tullessa Eniten vaan vaihtoon painostaa nuo 40tkm vuoteen tulevat kilsat. Ei tämmöistä bensakrematoriota kannattaisi pitää
                  Last edited by Antsah; 23-01-2013, 16:23.

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    Originally posted by teropa View Post
                    Saksasta saa halvemmalla paljon paremmin varusteltuja autoja kuin tuo ettanin kaara...
                    Tero
                    Saakos Teropalta udella, kun sinulla oli vielä hetki sitten "lähes täydellinen" e39 alla niin miksi menit siitä luopumaan?
                    Autosi olisi ollut kiinostava, onneksi järki ja vaimo ohjasi pidättäytymään yhteydenotosta
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by 205/65-15H View Post
                      Saakos Teropalta udella, kun sinulla oli vielä hetki sitten "lähes täydellinen" e39 alla niin miksi menit siitä luopumaan?
                      Autosi olisi ollut kiinostava, onneksi järki ja vaimo ohjasi pidättäytymään yhteydenotosta
                      Vaihtelunhalua ja horisontissa lymynnyt äkillinen arvonalenema, koska yli 20 tonnin E39 muuttuu äkkiä 10 tonnin E39:ksi kun alhaisen ajosuoritteen tuoma "taikaviitta" kuoriutuu pois parissa vuodessa.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • öpel
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 253
                        • ??????

                        Kävin ajamassa yhtä E39 540iA:ta ja olihan se vakuuttava peli. Vähillä kilometreillä ja kunnossa ollessaan edelleen aivan uskomattoman mukavat kyydit. Kiihtyykin hieman mukavammin kuin 523i. Laatuvaikutelma on täysi kymppi, sisusta on kuin keisarin palatsi (vaaleaa nahkaa).

                        Melkein se menee niin, että E39:n jälkeen tulee seuraava E39. Valitettavasti kaikki hyvä loppuu aikanaan ja tulee se päivä ettei ole enää vähänajettuja E39:jä jäljellä. Omani vielä toimii ilman mitään valittamista, mutta aina tulee leikittyä mielessä, että minkä auton ostaisin jos nyt heti pitäisi valita.

                        Jotenkaan en lämpene E90:lle enkä E60:lle. Molempien ulkonäössä on parantamista ja sisusta ristiriitainen. 3-sarja tuntuu kaiken lisäksi E39:n jälkeen vaatimattomalle ja pienelle. F30 ja F10 ovat toista maata. Jos talous antaisi myötä noin uuden ja kalliin auton ostoon, niin ostaisin heti. Toistaiseksi pitää pysyä vanhemmissa.

                        En osaa kuvitella muuta kuin saksalaisen auton. Audi on poissa laskuista. Miten olisi Mersu? Edellinen Eemeli W211? Ainakin ruostesuojaus on parantunut huomattavasti ja muutenkin olen saanut käsityksen että huomattavaa kehitystä joka suhteessa verrattuna edelliseen "väyryseen". Ei yhtä nätti kuin E39, mutta katseen kestävä. Sisusta arvokkaamman oloinen kuin E60. On saatavilla pitkä lista eri moottoreita bensana ja dieselinä. Takavetona ja nelikkona. Ajettavuus ei ihan niin sporttinen kuin E60, enemmänkin mukavuuspainotteinen.

                        Mersun laatu minulle täysi mysteeri. Jotkut sanoo että laatu on pudonnut, mutta taas noussut. W210 on ainakin haukuttu, mutta paljon niitä on liikenteessä ja mittarissa melkein miljoona.
                        BMW 523i E39 MY1999

                        Comment

                        • sonikk
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 1664
                          • Kerava

                          Mun mielestä E60 LCI:n sisusta on kyllä viihtyisämpi ja laadukkaamman tuntuinen kuin W211, makuasioita toki.

                          Comment

                          • MMF
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 461
                            • Sipoo

                            Originally posted by öpel View Post
                            En osaa kuvitella muuta kuin saksalaisen auton. Audi on poissa laskuista. Miten olisi Mersu? Edellinen Eemeli W211? Ainakin ruostesuojaus on parantunut huomattavasti ja muutenkin olen saanut käsityksen että huomattavaa kehitystä joka suhteessa verrattuna edelliseen "väyryseen". Ei yhtä nätti kuin E39, mutta katseen kestävä. Sisusta arvokkaamman oloinen kuin E60. On saatavilla pitkä lista eri moottoreita bensana ja dieselinä. Takavetona ja nelikkona. Ajettavuus ei ihan niin sporttinen kuin E60, enemmänkin mukavuuspainotteinen.

                            Mersun laatu minulle täysi mysteeri. Jotkut sanoo että laatu on pudonnut, mutta taas noussut. W210 on ainakin haukuttu, mutta paljon niitä on liikenteessä ja mittarissa melkein miljoona.
                            Aikoinaan taksihommissa tuli paljon ajettua W211 avantgarde 270cdi:llä. Olihan se uutena autona todella hyvä ja mielellään sillä ajeli. Harmitti kyllä silloin että alla ei ollut e39. Tolpalla paljon tuli keskusteltua e39 ja W211 paremmuudesta mutta ei siihen mitään selvyyttä tullut. Jokainen oli uskollinen omalle merkilleen.

                            Mutta oon mä pitänyt sitä ihan varteenotettavana vaihtoehtona nykyiselle E39:lle. Niitä saa vähän tuoreempana kuin e39:ä ja ulkonäkö on mun mielestä reilusti tuoreempi.
                            E70 X5 3.0D -07
                            W124 200d
                            Hiace 4wd

                            EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                            Comment

                            • Risto113
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1204
                              • GrassLake

                              Mietin kanssa tuota W/S211 koliysin tilalle, mutta koska olen köyhä ja pelkään ilmajousia, ostin s203:n. Eli C-sarjalaisen vastaavan ikäisen.

                              On muuten tämä pikku-mesekin E39:ä painavampi, ja yllättävän samankaltainen ajettava. Meluisampi & pienempi toki, eikä ihan samaa laatuvaikutelmaa...

                              Comment

                              • Laxa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1363
                                • Tampere

                                Työnantajan kanssa pitkään käytyjen palkkaneuvottelujen saattelemana oma E39 jälkeinen elämä jatkuu F30 320dA xDriven kanssa keväämmällä. Kyseinen kottero lähti perjantaina tilaukseen. Tuleva näyttää oliko valinta mieleinen. Koeajokokemukset viimeisen puolen vuoden ajalta ovat vahvistaneet päätöksen tekoa.
                                Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                                E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                                EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                                EX: E61 530xdAT -07
                                EX: E60 520dA Sedan -08
                                EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                                EX: E39 530dAT -02
                                EX: E36 320iA -91
                                EX: R1150RT -03

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎