Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tämä kuulostaa kovin tutulta ajatukselta.
    Kyllä minua vaan edelleenkin kiehtoo tuo E92 335iA, ostaa vaan laatikollisen bensapumppuja varalle. Youtube-videoiden ja vääntökäyrien katselu ei varsinaisesti ole vähentänyt innostusta...

    Onneksi sopivia yksilöitä ei (tietenkään) ole Suomessa myynnissä, joten heräostoksen voi unohtaa. Kun asiaa taas hetken miettii, niin eiköhän se lievä lämmönnousu autokuumetta kohti viilene siihen tavalliseen alilämpöön ja keväällä laitankin taas muutaman tonnin E39:n ylihuoltamiseen ja ajattelen ettei tätä nyt enää kannata vaihtaa...
    E39 528iA

    Comment

    • HC91
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 998
      • 29100/310053

      jotenkin näyttäisi siltä että -05 tai uudempien E60:sten hinnat ovat puolessa vuodessa - nousseet?

      E60 530 bensaa äksällä tai ilman oli taannoin tarjolla saksanmaan BMW-liikkeillä n. 17t paikkeilla ja nyt ei tahdo alle parin kympin löytyä...

      ...milloinkas Tero ja Petri ehtis Wetterille potkiin sen LCI 530xdA:n renkaita?
      92' ///M5 3.8 individual
      09' 320d xDrive
      16' NIU N1 Sport
      19' NIU U+ Sport

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7412
        • Oulu

        Originally posted by teropa View Post
        Veroista: 12/2007, 100t ajettuun 550:een verot on noin 15ke. Ja 530 samanikäsenä, samoilla kilsoilla on noin 9ke.
        Tässä tulee esiin nyt juuri se että pre-LCI 530i:tä ja varsinkin 530xi:tä rangaistaan korkeammista päästöistä ja veroprosentti hyppää helposti 27% -> 34%. 07/07 rekisteröidyn 184tkm ajetun LCI 530i:n on joku tuonut 7400e:n veroin.

        Originally posted by HC91 View Post
        ...milloinkas Tero ja Petri ehtis Wetterille potkiin sen LCI 530xdA:n renkaita?
        No mä oon vielä jonku viikon täällä komennuksella, mutta sen jälkeen kyllä...
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • HC91
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 998
          • 29100/310053

          Originally posted by teropa View Post
          Kattelin kans itekki Saksasta noita E60 LCI
          olikos siinä 6-kupeessa jokin fataali vika vai miksei sitä tule katseltua :think

          Jos ite asuisin taajamassa, niin sellainenhan pitäisi saada katokseen - naapureiden kiusaksi
          92' ///M5 3.8 individual
          09' 320d xDrive
          16' NIU N1 Sport
          19' NIU U+ Sport

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Originally posted by HC91 View Post
            olikos siinä 6-kupeessa jokin fataali vika vai miksei sitä tule katseltua :think

            Jos ite asuisin taajamassa, niin sellainenhan pitäisi saada katokseen - naapureiden kiusaksi
            Joo on: sitä ei löydy MAHTI-tietokannasta -> verotusarvo riippuu tullimiehen vittumaisuudesta ja siitä, sattuuko sinä aamuna kun papereita tutkii niin närästämään miten pahasti. Kun puhutaan autoista, joille asetetut autoverot liikuskelee 15ke paremmalla puolella pahimmillaan, niin minä haluan tietää täsmälleen etukäteen, minkä verran mun pitää autoveroa lopulta maksaa. Kutossarjan kanssa tämä asia olisi täyttä arpapeliä.

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • van cleef
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1893
              • 01830

              Tuotatin tuossa ennen joulua Saksasta (kiitti Juhis) e61 523i lci m sportin. Prefaceliftiakin ajattelin, mutta ne ovenkahvat sisällä on aivan kauheat. Ei toi nyt se painavin syy ollut, oikeastaan halusin mahdollisimman tuoreen m sportin joka tapauksessa. Olin kerran ajanut -04 530 dieseliä sekä 09 520d:tä ja noista tuo vanhempi tuntui huomattavasti e39-mäiseltä, raskas keula etc. Tää nykyinen on huomattavasti ketterämmän oloinen, liekö bensakoneella vaikutusta asiaan.

              Noitten kokemuksien ja btcf:ltä lueskeltujen diesel-autojen ongelmien takia mä panin auton kriteereiksi ennen hankintaa seuraavat seikat:
              -bensa, suora-6
              -m-sport
              -lci
              -xenonit
              -vakkari
              -kilsat maks. reilut 100tkm

              ja maksimihinnaksi veroineen Suomessa 30 te.

              Noi on aika tiukat kriteerit etsiä, varsinkin facelift karsii paljon. Tää kyllä tuntuu aika nappivalinnalta. Oletin vielä, että olisi paljon moponpi tällä "hinnat alkaen" -kutosella.

              Että, jos ei nyt ihan harrasteautoksi etsi, niin kannattaa kattoa myös näitä 523i-malleja.
              ...

              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8003
                • Vantaa

                Tätä keskustelua on tosiaan mukava seurailla, itsekin samaa aihetta pohtinut
                Ei tosin ole ajankohtaista tuota ämmäläistä nyt vaihtaa uudempaan.
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • HC91
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 998
                  • 29100/310053

                  Originally posted by teropa View Post
                  Joo on: sitä ei löydy MAHTI-tietokannasta -> verotusarvo riippuu tullimiehen vittumaisuudesta ja siitä, sattuuko sinä aamuna kun papereita tutkii niin närästämään miten pahasti.
                  Kun noita 10-11/2010 tehtyä kolmea 645Ci:n veropäätöstä katselee, niin kyllä niillä on jokin menetelmä on hinnan määritykseen oltava kun verotusarvot menevät ajokilometrin mukaisessa järjestyksessä :think Tilastollisesti vähäinen otanta estänee julkistamisen?

                  Anyway, törkeän hieno auto vaan ite laittaisin 40-45 tonnia ennemmin E60:een kuin E63/E64:een. Tai 20k vimosen päälle E39 ALPINAan ja 25k johonkin E60 525xi talviautoon
                  92' ///M5 3.8 individual
                  09' 320d xDrive
                  16' NIU N1 Sport
                  19' NIU U+ Sport

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by HC91 View Post
                    -panoraamalasiluukkua
                    Eikös tuo ole aikamoinen murheen aiheuttaja?

                    Comment

                    • HC91
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 998
                      • 29100/310053

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Eikös tuo ole aikamoinen murheen aiheuttaja?
                      Ei se tossanilla ajava kollega sitä tiedä jossei tätä foorumia vastavakoilusyistä lue? Mulla on SW///:ssä luukku, iiäksässä tuplaluukku vaan en silti ekana kolmeysiin istuessa mieti että **ttu kun on gyntterin käsi lipsahtanut autoa tilattaessa

                      Käytetyn BMW:n ostaminen on sitä siedettävämpää, mitä enempi on valmiuksia kompromisseihin. Pitkä lista tiettyjä kriteereitä edellyttää aktiivista seurantaa, pitkäjännitteisyyttä ja nopeaa reagointia - siltikin voi joku viedä auton nokan edestä
                      Last edited by HC91; 04-01-2011, 14:07.
                      92' ///M5 3.8 individual
                      09' 320d xDrive
                      16' NIU N1 Sport
                      19' NIU U+ Sport

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        Mutta kuinkas suuri ero arkipäivästä käyttöä ajatellen on 540iA ja M5. Jonkin aikaa jo miettinyt vaihtavani tuon 540 M5 mutta kun oma on priima kunnossa, sisältää tarvittavat varustukset, tai no penkinlämmittimet olisivat kivat ja kunnossa ollesaan kulkee motarillakin ihan kivasti. Toki M5 on nopeampi, kertoohan sen jo luvutkin, mutta onko siinä niin paljon sitä haa efektiä, että kannattaa täysin toimivaa vaihtaa sellaiseen jota kuitenkin kunnosta riippumatta, laittamaan ensimmäisen vuoden päivät? Lisäksi, kaupunkiajossa automaatti on kyllä aika ehdoton.

                        Ajattelin kysyä kun täällä kuitenkin sellaisia jotka omistaneet kumpiakin.
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by HC91 View Post

                          Käytetyn BMW:n ostaminen on sitä siedettävämpää, mitä enempi on valmiuksia kompromisseihin. Pitkä lista tiettyjä kriteereitä edellyttää aktiivista seurantaa, pitkäjännitteisyyttä ja nopeaa reagointia - siltikin voi joku viedä auton nokan edestä
                          Mulla on kriteerinä ristiseläntuki, rajaa aika monet muuten sopivat pois. Tai sitten pitää ostaa joku kunnon auto jossa tuollainen perusvaruste on ollut vakiona. Samoin on ihan käsittämätöntä, että kaatuvat takapenkit puuttuu niin monesta.

                          Onneksi tein uudenvuoden lupauksen, ettei auto vaihdu tänä vuonna niin saa melkein 12kk vielä etsiä sopivaa
                          Last edited by Bmw Master; 04-01-2011, 14:26.

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Originally posted by reekoon View Post
                            Mutta kuinkas suuri ero arkipäivästä käyttöä ajatellen on 540iA ja M5. Jonkin aikaa jo miettinyt vaihtavani tuon 540 M5 mutta kun oma on priima kunnossa, sisältää tarvittavat varustukset, tai no penkinlämmittimet olisivat kivat ja kunnossa ollesaan kulkee motarillakin ihan kivasti. Toki M5 on nopeampi, kertoohan sen jo luvutkin, mutta onko siinä niin paljon sitä haa efektiä, että kannattaa täysin toimivaa vaihtaa sellaiseen jota kuitenkin kunnosta riippumatta, laittamaan ensimmäisen vuoden päivät? Lisäksi, kaupunkiajossa automaatti on kyllä aika ehdoton.

                            Ajattelin kysyä kun täällä kuitenkin sellaisia jotka omistaneet kumpiakin.
                            E39 M5 on merkittävästi kovakulkusempi auto kuin 540i. Onhan tuo 540 auto, joka käskettäessä antaa huutia useimmille, ja omaan tarpeeseen siinä on juuri sopivasti löylyä. Mutta ei se ole M5, ei hetikään.

                            Arkiajossa automaatti merkkaa itselle niin paljon, ettei tuo manuaalilootanen ämmä itelle kauaa kelvannut.

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7412
                              • Oulu

                              Originally posted by van cleef View Post
                              ... kriteereiksi ennen hankintaa seuraavat seikat:
                              -bensa, suora-6
                              -m-sport
                              -lci
                              -xenonit
                              -vakkari
                              -kilsat maks. reilut 100tkm

                              ja maksimihinnaksi veroineen Suomessa 30 te.

                              Noi on aika tiukat kriteerit etsiä, varsinkin facelift karsii paljon.
                              On kyllä tosi tiukan kuuloiset kriteerit, mä jos katon E60 (ei E61) niin LCI M-Sport maksaa Saksassakin helposti melkein tuo 30ke. Mutta hienoa jos olet tosiaan noilla kriteereillä jo auton löytänyt. Se on kyllä totta että autokuumeisena haaveillessa realiteetit karkaa mulla ainakin helposti ja nuo järkevät moottorivaihtoehdot äkkiä unohtaa.

                              Pre-LCI 523i taisi olla 130kW/177hv joten onhan tuo 140kW/190hv LCI jo selvä parannus tuohon ja muutenkin ihan OK teholtaan.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • van cleef
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1893
                                • 01830

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                On kyllä tosi tiukan kuuloiset kriteerit, mä jos katon E60 (ei E61) niin LCI M-Sport maksaa Saksassakin helposti melkein tuo 30ke. Mutta hienoa jos olet tosiaan noilla kriteereillä jo auton löytänyt. Se on kyllä totta että autokuumeisena haaveillessa realiteetit karkaa mulla ainakin helposti ja nuo järkevät moottorivaihtoehdot äkkiä unohtaa.

                                Pre-LCI 523i taisi olla 130kW/177hv joten onhan tuo 140kW/190hv LCI jo selvä parannus tuohon ja muutenkin ihan OK teholtaan.
                                Jep, jonkun tonnin olin valmis tinkimään hintaa ylöspäin, ehkä 33-34te olisi ollut se ehdoton yläraja, mutta nyt ei tarvinnut venyä, kun tää tuli niin sopivasti.
                                ...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎