Originally posted by Vanquish
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by HC91 View PostTai sitten ALPINA B10 V8, ässällä tai ilman.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostLoppujen lopuksi E39 tarjoaa pitkälti sitä mitä haluan (ohjauksen tunnokkuus, laadun tuntu kaikessa suunnittelussa ja toteutuksessa, ulkonäkö, sisusta, ajettavuus, käyttökulut) ja lisää race henkeä saa 18-19" renkailla.
E39:n osalta tosin tuo ohjauksen tunnokkuus ihmetyttää, mitä se mielestäsi tarkoittaa? Keskialueellahan ohjaus on hidas ja epätarkka. Ja alusta päästää läpi terävät töyssyt ja on muutenkin epämääräisen/hitaan tuntuinen joissain joustoliikkeissä (esim. hidastetöyssyt). Asiat toki muuttuu suuremmissa nopeuksissa, siellä kaikki alkaa toimimaan. Harmi vaan, että en aja jatkuvasti +100km/h nopeuksia.
Opel muuten näytti mainostavan Astran yhteydessä "koe ajamisen ilo". Täytyy kai käydä kokeilemassa...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostHyvä yhteenveto noista muista malleista
E39:n osalta tosin tuo ohjauksen tunnokkuus ihmetyttää, mitä se mielestäsi tarkoittaa? Keskialueellahan ohjaus on hidas ja epätarkka. Ja alusta päästää läpi terävät töyssyt ja on muutenkin epämääräisen/hitaan tuntuinen joissain joustoliikkeissä (esim. hidastetöyssyt). Asiat toki muuttuu suuremmissa nopeuksissa, siellä kaikki alkaa toimimaan. Harmi vaan, että en aja jatkuvasti +100km/h nopeuksia.
Opel muuten näytti mainostavan Astran yhteydessä "koe ajamisen ilo". Täytyy kai käydä kokeilemassa...
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostJos meinaa LCI E60:stä hankkia, niin sama se nyt on ostaa semmonen, jossa on koko automaailman ehkä yybereimmät penkit ja kattoa samalla yksilö, josta löytyy ne mukavuudet, jotka tuon koko automallin erottaa E39:stä.
Ymmärrän monenlaisia autonostajia, Tojotamiehiä yms.. Mutta en ole koskaan oppinut ymmärtämään ihmistä joka maksaa esim käytetystä E60:sta markkinahinnan ja ottaa sen sillä Skodavarustuksella (sporttipenkit, autom ilmastointi, autom vaihteet) ja kertoo että siinä on kaikki herkut. Rehellisesti sanoen ostaisin sen Skodan mieluummin.. Perusvarusteinen E60 ei ole kovin häävi auto. Pitää todella nauttia sen "ajodynamiikasta" tms jos se antaa omistamisen iloa pidemmäksi aikaa. E60 muuttuu (kuten E39:kin aikoinaan teki) autonhintaisella lisävarustelulla toiseksi, paljon paremmaksi autoksi joka antaa ajamisen ilon lisäksi omistamisen iloa. Minusta on mukavaa että 120 k€ uutena maksaneet autot maksavat muutaman vuoden vanhoina enää noin 30 k€. Hintaeroa siihen uutena 40 k€ maksaneeseen jää enää muutama tonni joka on pikkuraha omistamisen ilosta---
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEli kiteytettynä E60 on paska ajaa ja muutenkin kamala kottero jossei siinä ole todella reilusti lisä varusteita? Eli kannattaa ostaa vaikka Mondeo ennemmin ja saa paremman auton.
Olisko E-class Mersu mitään?
Onko ripaskan ruskea vm 98 523i manuaali, vihreillä kangaspenkeillä, ASC:llä, manuaali-ilmastoinnilla ja kasettimankalla sekä prefacelift halogen optiikalla sama asia kuin vm 2002 540i sporttimuistinahkoilla, steptronicilla, m-paketilla, kaatuvilla penkeillä, klimakomfort-lasilla, takalasiverhoilla, automaatti-ilmastoinnilla, pro hifeillä, facelift optiikalla, mk4 navilla, kattoluukulla, cd-vaihtajalla, langattomalla puhelimella, sadetunnistimella, autotallin oven avaajalla, persgrilleillä, puheohjauksella, rengaspainevalvonnalla, tuplalaseilla, servotronicilla, hälyttimellä, xenoneilla ja DSC:llä ?
Tiedän. Esimerkki on kärjistetty, mutta silti omalla tavallaan sopiva tähän. "on se ihan yhtä hyvä" on tietysti suhteellista ja etenkin E60:ssä jossa pre LCI:ssä on jo niin moni E39 preface puute korjattuna. Silti, siinäkin aivan samalla tavalla hapokkaammat moottorivaihtoehdot ja raskaampi varustetaso tekevät autojen välille mahdollisesti valtaviakin eroja.
TeroLast edited by teropa; 06-01-2011, 17:02.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostLähinnä nuo ajettavuuteen vaikuttavat varusteet, active steering, dynamic drive, yms. Onko E60 huono ajaa ilman varusteita?
Toki joidenkin mielestä E60 on hienon näköinen, ja siksi kannattaa vaihtaa, mutta kaikki eivät ole sitä mieltä...
Comment
-
-
Kirjoitin edellisessä postissani ilman ironiaa "ajamisen dynamiikasta". E60 on siis hyvä auto ajaa mutta jos se on ainoa josta maksaa, on mielestäni hakoteillä. Ei se NIIN hyvä auto ole ajaa ettäkö siitä kannattaisi maksaa paljon enemmän kuin kilpailijoistaan.
Originally posted by Bmw Master View PostLähinnä nuo ajettavuuteen vaikuttavat varusteet, active steering, dynamic drive, yms. Onko E60 huono ajaa ilman varusteita?---
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEi kai se sen huonompi ole ajaa kuin E39. Mutta onko hyvin varustellusta E39:stä siihen vaihtamisessa mitään järkeä ilman noita varusteita? Mielestäni ei.
Hyvää varusteltua e39 kun ei meinaa enää löytyä, olisiko siis vaihtoehtona hankkia jotenkin varustelu e60. Kun täys varusteltuja ei löydy niistäkään. Vai pitääkö vaihtaa merkkiä, mihin?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEihän siinä ole mitään järkeä.
Hyvää varusteltua e39 kun ei meinaa enää löytyä, olisiko siis vaihtoehtona hankkia jotenkin varustelu e60. Kun täys varusteltuja ei löydy niistäkään. Vai pitääkö vaihtaa merkkiä, mihin?
Merkinvaihto ei taatusti kannata. Sitä on BMW:n ratissa tottunut jo jos jonkinlaisiin vitkuttimiin, että pettymyksiä olisi luvassa.
Tietysti se on, että tullut haksahdettua vähän liian kalliiseen merkkiin. Olisi ollut oman elämän kannalta helpompaa ja halvempaa, jos vaikka Toyota Corolla ja sen maailma olisi itselle se juttu.
Tero
ps> raskaasti varustellusta E39:stä hyppy lähes karvalakki E60:een ei todellakaan kannata. Kokeiltu on.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostHyvää varusteltua e39 kun ei meinaa enää löytyä, olisiko siis vaihtoehtona hankkia jotenkin varustelu e60. Kun täys varusteltuja ei löydy niistäkään. Vai pitääkö vaihtaa merkkiä, mihin?
Mutta mikä se muu merkki edes olisi? Minulle olisi tärkeää (tiettyjen varusteiden lisäksi) hyvä ajoasento. Jostain syystä Volvo osaa sen asian. Saas nähdä miten surkea E92 sport-penkeillä on istua, jotkut sitä kehuu ja jotkut moittii. E39:hän ei Volvon veroinen tuolta osin ole...
Comment
-
-
Olisin kans saanut nykyisen e60 myytyä käteisellä (tai saisin ilmeisesti edelleen), mutta kun katsoo suomen tarjontaa ruksittaessaan ne perusvarusteet ja rajaa vuosimallin -07 eteenpäin niin suomessa ei kertakaikkeaan löytynyt oikeastaan yhtään järkevää vaihtoehtoa. Kriteerit kuitenkin oli vaan m-sport, weba, xenonit, nahat, kattoluukku. Noista kun karsii pois vielä ne joissa ei ollut aktiiviohjausta niin moottorista riippumatta varsin olematon oli tarjonta. Saksassa olis valinnanvaraa mutta maksaa ne sielläkin. Taidan jättää tuon facelift e60 kokeilun väliin ja siirtyä suosiolla 2-3v päästä täyteen ladattuun f10 malliin.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Mainiota ja mielenkiintoista keskustelua.
Itse painottaisin nelivetoa enemmän kuin yhtäkään muuta yksittäistä varustetta seuraavassa autossa, toki auton perusrakenteen täytyy olla mukava ja hiljainen (lue: e60530Xi manuaali).
Kun mietitään ihan perus karvalakki e39:siä, niin kannattaa pitää mielessä että se on jo perusrakenteeltaan huomattavan kehittynyt auto, niin hiljaisuudeltaan, ohjaukseltaan, kuin ajettavuudeltaankin. Lisäksi prefacelift e39 523 on huomattavan suorituskykyinen bensa-auto tänäkin päivänä suomessa. Toki siinä on ollut loistava perusta rakentaa paremmin varusteltuja yksilöitä, mutta se on osittain nollasummapeliä useimmille auton ostajille. Hinta ja vakuutukset kallistuu, kulutus kasvaa, vikaherkkys nousee, massa kasvaa, ajettavuus ja ohjaus heikkenee (kasikoneet), mukavuus, joustovarat ja hiljaisuus heikkenee (M-sport).
Perus e39 on kiitollinen lähtökohta myös rakentaa autosta mieleinen lähes plug&play systeemillä, osaa riittää maailmalla ja hintataso on kohtuulinen. E60 taitaa olla selvästi vaikempi rasti tässä mielessä ja siihen kannattaa ottaa jo valmiina kaikki tarpeellinen.
Kieltämättä e39 on ollut BMW:ltä erinomainen suoritus. Ja päinvastoin kuin monien muiden automerkien yläpään mallit, esim. Peogeot M16 tai Mondeo ST220, perusauton puutteet eivät e39:ssä paista läpi yläpään malleissa.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
Comment