Originally posted by pmv
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostRangessa on oikea neliveto x5:seen verrattuna. Kaamea hinta tosin tuollaisessa...Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostNäin minäkin luulin...mutta näin vaan oli..
Koska valistunut arvailu biittaa googlailun satanolla, veikkaan: joku Fleet, tms. mallisto työsuhdeautoilijoille, joiden autoetu on miinoitettu kaikennäköisillä paskaehdoilla koskien vaikka päästöjä, tehoja yms....
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostNäin minäkin luulin...mutta näin vaan oli..
Tehonlisäys 520d:n näyttää tulleen 10/2007, jolloin puoli vuotta on myyty Facelfitilla tuolla tuota 150 hv fleet-mallia. Kaikkia sitä huomaa näemmä.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOn se parempi kuin vanhoissa, mutta edelleen lapsellinen kun puuttuu lukot. DSC pois päältä ilmeisesti yksi vetoinen.
Tämän suuntaista ainakin ymmärrän myös nimimerkki juster:in lainaamasta Tuulilasin tekstistä täällä: http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t3285Last edited by Petri.Kekkonen; 12-01-2011, 14:11.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Sitä tässä on tullut ihmeteltyä, että miksi baijerilaiset eivät tarjoa pienempiin malleihinsa nelivedon kanssa aktiiviohjausta ja Adaptive Drivea. Uuteen X5:n kun nämä kerran saa niin luulisi onnistuvan pienempäänkin katiskaan ne tunkea.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostOlen ihmeissäni, jos harkitsette 3-sarjaa, koska tiedän, että osa on jopa nähnyt extravaivan saadakseen E39:iin lisä-äänieristystä.
E60 on vielä isompi kuin E39, vaikka se muuten olisi looginen valinta E39:n seuraajaksi. Näyttää taas siltä, että ajelen E39:llä vielä muutaman vuoden...
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOlenko nyt ihan hukassa, vai ei kai xDrivessä ole tavallista avointa keskitasauspyörästöä ollenkaan? Jos näin on niin ei se silloin minusta voi olla koskaan varsinaisesti 1-vetoinenkaan. Itse olen siis ymmärtänyt niin että tuossa on vain sähköisesti ohjattu monilevykytkin joka hoitaa keskitasauspyörästön tehtävät sillä että sitä kytkintä avataan sopivasti kun on tarpeen.
Tämän suuntaista ainakin ymmärrän myös nimimerkki juster:in lainaamasta Tuulilasin tekstistä täällä: http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t3285
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKäsitykseni mukaan, DSC pois päältä sähköinen monilevykytkin heittää itsensä lomalle jolloin ei ole missään mitään lukkoa.
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...5&postcount=31
Tuo mitä -Tapi sanoi tuossa liittyy tietysti siihen että käytetäänkö pyörien jarruja simuloimaan akselikohtaisia lukkoja. Ilmeisesti sitten DSC pois päältä näitä ei käytetä ja silloin tietysti voima karkaa sinne sutivaan pyörään kyllä, mutta Tuulilasin jutun mukaan monilevykytkin on liikkeellelähdössä aina täysin kiinni eli auton tulisi kuitenkin aina paikaltaan lähdettäessä sutia kahdella pyörällä (yksi etu ja yksi taka), ei yhdellä. Mun mielestä siis -Tapi:n käsitys keskilukosta on tässä väärä, mutta voin myös olla itse väärässä.
Itse rälläsin X1 xDrive28i:llä viimetalvena paksussa lumihangessa ja kyllä se oli erittäin nelivetoinen DSC pois päältä.
EDIT: Täälläpä on tietoa: http://www.awdwiki.com/xdrive.html
XDrive does not have a center differential. Most of the time, the clutch is partially locked and power is transferred to both axles in proportion 40/60 front to rear.Last edited by Petri.Kekkonen; 12-01-2011, 15:53.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by van cleef View PostJoo, on tullut törmättyä, tossa on het yks: http://nig.gr/1Yw
Koska valistunut arvailu biittaa googlailun satanolla, veikkaan: joku Fleet, tms. mallisto työsuhdeautoilijoille, joiden autoetu on miinoitettu kaikennäköisillä paskaehdoilla koskien vaikka päästöjä, tehoja yms.
Normi 180hp ja 400nm siitä irtosi ohjelmoinin jälkeen.Last edited by EPDM; 12-01-2011, 16:02.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostTuossa jossain vaiheessa tuli moitittua E39 530d:n ajettavuutta. Siis sitä, että auto on selkeästi raskaskeulainen dieselimoottorin takia. E60 on siinä mielessä selkeä parannus, että auto kääntyy helpommin mutkiin. Mutta oma kokemus on vaan näistä dieseleistä. Vaikuttaako se raskas diesel-moottori siellä nokalla niin paljon verrattuna kevyeen alumiinilohkoiseen kutoseen? Nyt siis olis hyvä kuulla niitä, jotka on oikeasti ajaneet niin paljon bensa- ja diesel e39/E60:eilla, että voivat vertailla.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTuo mitä -Tapi sanoi tuossa liittyy tietysti siihen että käytetäänkö pyörien jarruja simuloimaan akselikohtaisia lukkoja. Ilmeisesti sitten DSC pois päältä näitä ei käytetä ja silloin tietysti voima karkaa sinne sutivaan pyörään kyllä, mutta Tuulilasin jutun mukaan monilevykytkin on liikkeellelähdössä aina täysin kiinni eli auton tulisi kuitenkin aina paikaltaan lähdettäessä sutia kahdella pyörällä (yksi etu ja yksi taka), ei yhdellä. Mun mielestä siis -Tapi:n käsitys keskilukosta on tässä väärä, mutta voin myös olla itse väärässä.
Itse rälläsin X1 xDrive28i:llä viimetalvena paksussa lumihangessa ja kyllä se oli erittäin nelivetoinen DSC pois päältä.
Vauhdissa homma ei tule esille eli nelivetoisuus toimii urheilullisessakin iloittelussa mutta paikaltaan liikkeellelähtö on joskus hankalaa jos on ajanut pehmeään paikkaan josta pitää irtaantua "sukkasillaan". On tuo systeemi kuitenkin valovuoden edellä vanhempia X5:sia ja E46:sia joiden etenemiskyky liukkaalla on melkein yhtä hyvä kuin takavedossa Silti pienellä lisällä hommasta saisi toimivan: Keskilukko kiinni liikkeellelähdössä ja auki heti kun nopeutta on 10 tai 20 km/h. No eipä tuolla päämarkkina-alueella taideta sellaista kyllä kaivata. Siellä parkkipaikatkin ovat jonkin verran isompia (ja ihmiset..).---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEi.. Sanokoon Tuulilasi tms mitä haluaa tuon toimintaperiaatteesta mutta totuus on se että keskitasauspyörästön sähkö/hydrauli/magia/puukaasu-lukko on auki liikkeellelähdettäessä, oli DSC päällä taikka ei. Se lukittuu vasta kun jokin pyörä ruopaisee.
Tohon kun laittas eteen ja taakse perään lukon niin varmaan liikkuis hangessakin ihan pätevästi
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMites tuo 3-sarja, sen paremmasta ajotuntumasta talvella yms. oli jo juttua mutta entäpä melu, mukavuus, auton jämäkkyys (korin jäykkyys) ja jousituksen toiminta? Millaisia eroja niissä on? Esim. vaikkapa nyt kun tiet/risteykset ovat täynnä epätasaisuuksia, niin millaisen fiilis niissä on?
Comment
-
Comment