Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by EPDM View Post
    sellainen tuli sitten hankittu. Jos olis hattu päässä niin söisin sen ( english proverb)



    sisusta ja ulkokuori melkein kun pakasta vedetty. Rännärin on huoltanut sen suomessa viime pari kertaa ja kehui auton kunto. Joten kai se oli pakko ottaa..

    HYVIN lähellä olis ollut huomattavasti sportisempi http://www.nettiauto.com/bmw/535/4364296 mutta myyjän asenne tökkii. Eli autoni ( x5 ) oli nettiautossa ilmoitettu aj. 199500km. Tämän päivän km luku oli 200800km. Myyjä voivotteli että se on ostajan kannalta psykologinen rajapyykki on ylitetty ja oli valmis hyvittämään tuhat euroa vähemmin....fuck that!

    Muuten varmasti hyvä, ajossa pieni tärinä mutta muuten ok. Comfort istuimet jopa ilmastoitu....oooohh.
    Edellisen omistajan mukaan ja auton huoltokirjassa merkattu että turbot ovat vaihdettu, dpf putsattu jne...

    Onhan se hieno
    Siitä DPF pois ja Karalan ohjelma niin alkaa olla liki 400hp ja alkaa nokileka liikkua

    Ja näköjään automyyjät sortuu samaan kuin perusnettiautokauppiaat. Kumpikaan kun ei ole taydellä M-Sport paketilla varustettu :think
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by _nixu_ View Post
      Onhan se hieno
      Siitä DPF pois ja Karalan ohjelma niin alkaa olla liki 400hp ja alkaa nokileka liikkua

      Ja näköjään automyyjät sortuu samaan kuin perusnettiautokauppiaat. Kumpikaan kun ei ole taydellä M-Sport paketilla varustettu :think
      Juuri näin
      Omassa 535d:ssä mitattu teho 370\770 ja on kyllä lupsakka peli ,pitää joskus kokeilla kumpi lähtee esim 40-120 paremmin femma vai naku..
      Sen verran hyvin disukin poistuu että ei sillä jalkoihin ole vielä jäänyt
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Antsah View Post
        Onhan sitä vielä tuossakin maksamista
        No on, mutta kun vertaa uuden hintaan niin hyvin on pudonnut. Tai jos vertaa lci malleihin.

        10ke halvemmalla saa tosin hyvän e39:sin ja kymppi on reilun vuoden säästöt jos laittaa 600e kuussa säästöön. Onko e61 sitten niin paljon parempi? 10ke:llä saisi jo uuden pikku Busterin moottorilla, tai kaksi käytettyä
        Yamarinia.

        Ehkäpä se e61 vielä jää odottamaan...

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Originally posted by Bmw Master View Post
          No on, mutta kun vertaa uuden hintaan niin hyvin on pudonnut. Tai jos vertaa lci malleihin.

          10ke halvemmalla saa tosin hyvän e39:sin ja kymppi on reilun vuoden säästöt jos laittaa 600e kuussa säästöön. Onko e61 sitten niin paljon parempi? 10ke:llä saisi jo uuden pikku Busterin moottorilla, tai kaksi käytettyä
          Yamarinia.

          Ehkäpä se e61 vielä jää odottamaan...
          Joo hyvät LCI:t on 35-45, joten on ne vielä himpun verran kalliimpia.

          Samoja ajatuksia sitä pyörii tuon tuostakin mielessä, liittyen arvonalenemiin sunmuihin. Esim jollain '96 E39:llä varmaan ajelisi vielä aivan samalla lailla, jos vaan perusvarusteet on kohdallaan ja auto muuten kunnossa.

          Hyvän E39:n saa 13-15ke.

          Mutta totta on myös se, että autot menee kuitenkin määrätyiltä osin eteenpäin, ja uusissa autoissa on määrättyjä asioita aika paljon paremmin, vaikka monet asiat onkin huonommin tai ei ainakaan paremmin.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            Itse myös miettinyt kun e38 pitäisi farkkuun vaihtaa E39 oli looginen siirtyminen, mutta sitten välähti että mitä jos 535d e61, noissa on aika hyvin varusteita useimmiten ja V8 räjähtävä vääntö on viety vielä toiseen potenssiin
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by Jolli View Post
              Itse myös miettinyt kun e38 pitäisi farkkuun vaihtaa E39 oli looginen siirtyminen, mutta sitten välähti että mitä jos 535d e61, noissa on aika hyvin varusteita useimmiten ja V8 räjähtävä vääntö on viety vielä toiseen potenssiin
              Juu en usko että petyt..taas tänään tuli ajeltua tuolla 535d:llä.
              Kitkat kun on alle 100 vauhdista kun lyö ronttosen pohjaan niin luistoneston valo vaan vilkkuu..

              Ensin ajoin ämmällä ja onhan se sellainen race henkinen jos vertaa 535d,tuo disuli on sellainen susi lampaan vaatteissa..
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17512
                • Turku

                Originally posted by veku View Post
                Juu en usko että petyt..taas tänään tuli ajeltua tuolla 535d:llä.
                Kitkat kun on alle 100 vauhdista kun lyö ronttosen pohjaan niin luistoneston valo vaan vilkkuu..
                Samaa tekee saksankitkoilla mun lukkoperällä varustettu Kasi (ei siis Csi) . Kai se on sitten se vääntö....
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  Originally posted by Laku View Post
                  Samaa tekee saksankitkoilla mun lukkoperällä varustettu Kasi (ei siis Csi) . Kai se on sitten se vääntö....
                  Joo se tuo vääntö on vaan nannaa..ajelen tuossa viikot 1,8 monkulla yleensä kärry perässä ja siinä on varmaan se rapiat 100 nm vääntöö..tuntuu kun bemujen rattiin pääsee että ne vääntää ja vääntää
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    Originally posted by veku View Post
                    Juu en usko että petyt..taas tänään tuli ajeltua tuolla 535d:llä.
                    Kitkat kun on alle 100 vauhdista kun lyö ronttosen pohjaan niin luistoneston valo vaan vilkkuu..

                    Ensin ajoin ämmällä ja onhan se sellainen race henkinen jos vertaa 535d,tuo disuli on sellainen susi lampaan vaatteissa..
                    Ehjä M tekee kyllä saman.

                    Vääntö on ensimmäiset pari kuukautta kiva juttu, sitten tulee tehonnälkä

                    Asiaan, e39:stä siirryin e36 compactiin. Seuraava askel taitaa olla e46/e91 touring, ellei jotain muuta satu sopivasti saamaan. e39 on kyllä kiva auto, mutta ei tarjoa kyllä ihmeempiä fiiliksiä.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Laku View Post
                      Samaa tekee saksankitkoilla mun lukkoperällä varustettu Kasi (ei siis Csi) . Kai se on sitten se vääntö....
                      540 ja 740 talvipyörillä sama ominaisuus.

                      Ei kyllä oikeasti sudi jos ottaa luistoneston pois päältä mutta taitaa luulla niin kun lamelli antaa periksi.

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4621
                        • Lahti.

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Onhan se hieno
                        Siitä DPF pois ja Karalan ohjelma niin alkaa olla liki 400hp ja alkaa nokileka liikkua
                        Jospa laittaisin oman yrityksen edustamani softa sitten kuitenkin, jos salliitte.

                        320-330hv ja n.700nm luulis riittävä. Ei kiinosta ottaa pois dpf'n....tai no, ei ainakaan heti.
                        Last edited by EPDM; 12-11-2011, 20:12.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Ei tuossa minusta ollut hirveä rengasmelu, toisaalta olen nyt tottunut 18" renkaiden meluun E39:n alla...
                          Vaihdoin autooni talvirenkaat, 15" kuluneet nastarenkaat. Ja rengasmelu putosi todella reippaasti. Joten: olin tottunut 18" kuluneiden renkaiden meluun ja Volkkarit olikin äänekkäitä...

                          Eihän nuo 18" renkaat (Hankook K107 S1 Evo) noin äänekkäät 2010 keväällä olleet, nehän tuntui samoilta/hiljaisemmilta kuin 16" kesärenkaat jotka taas olivat hiljaisemmat kuin nämä samat 15" talvirenkaat. Näköjään hiljaisuutta kestää minun ajoilla yhden kesän ja toisena alkaa melun selvä lisääntyminen. Toki takarenkaat olikin tarkoitus vaihtaa mutta taidan vaihtaa eteenkin uudet.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by suppari View Post
                            Ehjä M tekee kyllä saman.

                            Vääntö on ensimmäiset pari kuukautta kiva juttu, sitten tulee tehonnälkä

                            Asiaan, e39:stä siirryin e36 compactiin. Seuraava askel taitaa olla e46/e91 touring, ellei jotain muuta satu sopivasti saamaan. e39 on kyllä kiva auto, mutta ei tarjoa kyllä ihmeempiä fiiliksiä.
                            Joo niin tekee eilen kun oli pari astetta lämmintä niin kakkosella kun runttas pedallin pohjaan niin luistonestoahan se vilkutti.
                            E46 koppa kanssa vaatii moottorin jotta se tarjoaa jotain
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              No on, mutta kun vertaa uuden hintaan niin hyvin on pudonnut. Tai jos vertaa lci malleihin.

                              10ke halvemmalla saa tosin hyvän e39:sin ja kymppi on reilun vuoden säästöt jos laittaa 600e kuussa säästöön. Onko e61 sitten niin paljon parempi? 10ke:llä saisi jo uuden pikku Busterin moottorilla, tai kaksi käytettyä
                              Yamarinia.

                              Ehkäpä se e61 vielä jää odottamaan...
                              Itse ajattelin semmoset 5v ainakin ajella tällä e39. Saapa nähdä miten pysytään tuossa aikataulussa

                              Comment

                              • makebm5
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2009
                                • 1242
                                • Kainuu

                                Ei siihen juuri voimaa tarvi että vilkuttaa tuota luiston estoa. Pehmeämpi talvirengas antaa sen verran periksi että BMW:n "yliherkkä" luiston esto luulee alkavaksi sutimeksi ja alkaa vilkutella valoja.
                                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎