Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Uusissa Focus ja Golf farmareissa on isompi tavaratila kuin e39 touringissa. Miten e39 on kuitenkin ulkomitoiltaan iso, mutta sisältä pieni?

    Comment

    • harossi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 619
      • Haukipudas

      Originally posted by teropa View Post
      Voi olla, että olen vielä hieman pihalla noista 3er Reihe ongelmista, mutta käsitin, että nimenomaan 35i on se malli, josta noita on leiponut ns. "urakalla".

      Tossa 200kW vaparissa on sitten ne hemmetin suuttimet ollut iso riesa.

      Totta on, että aina se tehokkain sieltä lopulta tulee hankittua, mutta tuo jotenkin kiehtoo mua tuo 200kW koneen kulkupuoli vs. kulutus. Ecotestin mukaan tuo masiina menee kolmosessa ja vitosessa karvan verran yli 8l seka-ajossa, joka on noilla suoritusarvoilla huikea suoritus.

      Tero
      Maahantuojallahan on takaisinkutsukanpanja noista suuttimista ja korkeapainepumpusta ainakin 335i malliin, eikä tuo pumppu maksa kuin jonkun satasen jos sattuu hajoamaan. Omalla ajettu 100tkm ja on vielä alkuperäinen.
      Omaan nuo suuttimet vaihdettiin maahantuojan piikkiin, vaikka ei vanhoillakaan mitään ongelmaa ollut.
      e39 M5

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7387
        • Oulu

        Originally posted by TJJ View Post
        ... 528:lla ajo jatkuu kunnes ostan Mersun...
        Tämäkin tullut aina välillä mieleen, eikä taas nyt vähiten siksi kun luki uusimman Tuulilasin jutun missä hakivat Saksasta "uudenveroisen" W204 C320 CDI:n hyvillä varusteilla (mm. ortopedipenkit joissa oli mukavasti säätöjä) 31k€ Suomessa veroineen. Itelle pitäis olla tietysti bensana, ja jotenkin hämmästyttää että 2007-2008 C350 ei maksa kuin Saksassa kuin alkaen reilu 20ke, ja tämä yksilö esimerkiksi on jo ihan liian halpa ollakseen tottakaan: C350 AMG-paketilla. Merkkiliikkeen Junge Sternet taitaa tosin maksaa paljon enemmän, eikä tuo ole kai yhtään isompi kuin E90, mutta jotenkin paremman näköinen aina välillä. Tuulilasin jutussa takatiloja moitittiin pienemmiksikin kuin E90:ssä.
        Last edited by Petri.Kekkonen; 18-11-2011, 11:08.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          Lainaan raa'asti teidän threadia, mutta miten toi W203 korinen mersu. Mistä asti ne ruostumisviat on kondiksessa. 2003 ->?
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Tämäkin tullut aina välillä mieleen, eikä taas nyt vähiten siksi kun luki uusimman Tuulilasin jutun missä hakivat Saksasta "uudenveroisen" C320 CDI:n hyvillä varusteilla (mm. ortopedipenkit joissa oli mukavasti säätöjä) 31k€ Suomessa veroineen.
            Pitänee ostaa tuo uusin Tuulilasi. Noista Mersun varusteistakin pitäisi ottaa selvää, siis esim. miten tunnistaa parhaimman penkin ja onko muistipenkki aina sellainen vai saako ne vielä erikseen yms. Navejakin on kai kahta mallia ja niissäkin on tapahtunut joku päivitys jo ennen varsinaista facelifiä.

            Tuossa C-Mersussa on vielä sekin etu, että sen saa nelivetona ja silti AMG-paketin nopealla (myös servotronicin sisältävällä) ohjauksella.
            Faceliftin jälkeen noissa muuttui sisusta huomattavasti hienommaksi, mutta ne autot ovat vielä liian uusia. Joten jahkailu jatkuu...
            E39 528iA

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7387
              • Oulu

              Originally posted by TJJ View Post
              Tuossa C-Mersussa on vielä sekin etu, että sen saa nelivetona ja silti AMG-paketin nopealla (myös servotronicin sisältävällä) ohjauksella.
              Jutussa olleessa autossa olikin myös servotronic ja kehuttiin että 2,55 kierrosta ohjaus laidasta laitaan ja muutenkin sanottiin että hyvä ohjaus verrattuna siihen mitä mersulta ovat tottuneet odottamaan.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Risto113
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1204
                • GrassLake

                Originally posted by ka00z View Post
                Lainaan raa'asti teidän threadia, mutta miten toi W203 korinen mersu. Mistä asti ne ruostumisviat on kondiksessa. 2003 ->?
                Faceliftin yhteydessä tulee parannusta tuohon, juurikin sellaisen ostin.
                2003/9 => eteenpäin parempia, siis ns. 2004 mallivuodesta etiäpäin.
                Maalaustekniikkaan myös iso muutos tuossa, "nanolakka" tms.
                Ainakin kiiltävät enemmän, eikä ole appelsiinipintaa.

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  Originally posted by Risto113 View Post
                  Ainakin kiiltävät enemmän, eikä ole appelsiinipintaa.
                  No justiinsa pari pv sitten katselin 06-vuoden Mersua ja mietin että miten tehdas saakaan aikaan niin epätasaista appelsiinipintaa.. Millaisia lie olleetkaan ennen uudistusta Mutta tämä ei ole vain Mersun ongelma vaan aikalailla kaikkien nykyautojen pl. käsin viimeisteltävät erikoisautot.
                  ---

                  Comment

                  • ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

                    Originally posted by Risto113 View Post
                    Faceliftin yhteydessä tulee parannusta tuohon, juurikin sellaisen ostin.
                    2003/9 => eteenpäin parempia, siis ns. 2004 mallivuodesta etiäpäin.
                    Maalaustekniikkaan myös iso muutos tuossa, "nanolakka" tms.
                    Ainakin kiiltävät enemmän, eikä ole appelsiinipintaa.
                    Kiitos tästä, eli perussettiä tiivisteiden alta ei enää löydy? Tuollaista prefaceliftiä ajaneena oli murhe todeta, että alle 10-vuotias auto oli pahemmassa kunnossa kuin Opelit aikoinaan

                    W203 kori kuitenkin juuri mukiinmenevä ja parjattu huono ohjauskin oli mielestäni ihan hyvä + oikea vetotapa + avantgardevarusteet = loistava käyttis taajama-ajoon.
                    W124 voll, markalla pidemmälle

                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1961
                      • Hki

                      Originally posted by teropa View Post
                      E60 bensana vois kevytkeulaisempana olla aika lähellä. Kenties 550i on just se auto, mutta kahdesta E60:stä viisastuneena (tosin molemmat naftoja) se ei vaan ole tuntumaltaan kokonsa puolesta sitä, mitä haen. Se tuntuu liian isolta.
                      Tero
                      Epäilen, että 550i tuntuu jo selkeästi raskaammalta, kuten e39:n kohdalla 540i.
                      Manuaalina kaikista.
                      e60 530i: 1605kg (2007) ja 1565kg (2006)
                      e60 530d: 1665kg
                      e60 550i: 1735
                      e60 530ix: 1710kg (!)

                      e90 330i manuaali: 1555kg 200kw 2008
                      e39 530i: 1605kg
                      e34 530i: 1565kg

                      ja kun lähti vertaamaan niin e39 523i 1495kg ja f10 523i 1700kg
                      Luvut elää sen mukaan mikä on mittausspeksi (mm. bmw:llä tavaroita 15kg ja äijä 7xkg) ja onko us vai euro jne. Mutta eiköhän painot noin suunnilleen näin mene. (carfolio).

                      Mulla paukut on tässä 3l bensassa. Pian tulee. Saas nähdä miltä tuntuu. Toivon ainakin, että kevytkeulaisuus poistaa kroonisen aliohjaamisen ja bensa tuo kaivattua luonnetta. Manuaalin kautta taas tuntuma moottoriin on aivan eri tasolla kuin automaatilla. Sokkona joutuu tuomaan, kun ei näitä 530i malleja ole suomessa koeajoon..

                      Mites Z4 coupe? si moottorilla kiva suorituskyky. Sisusta uniikimpi kuin e90, ulkonäkö nyt ainakin Melusta en osaa sanoa mitään.
                      Last edited by Vanquish; 18-11-2011, 16:26.

                      Comment

                      • Zeta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7508
                        • Kotona

                        offtopic// tätä ketjua lähes alusta saakka lukeneena voisi todeta nimimerkkien "TJJ" ja "Petri.Kekkonen" olevan tavallista autonvaihtajaa "hieman" tarkempia seuraavien kulkupeliensä suhteen. Mielenkiinnolla seurataan ketjua josko heille koskaan löytyy e39:lle tarpeeksi hyvää seuraajaa... ja jos löytyy niin siitä on 100% varmasti etukäteen selvitetty kaikki mahdollinen informaatio!! //offtopic

                        Jatkakaa, olkaatte hyvät +=
                        -
                        Käyttöautona: F20
                        Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                        Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                        -

                        Comment

                        • Squamish
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2009
                          • 260
                          • HEL

                          Originally posted by harossi View Post
                          Maahantuojallahan on takaisinkutsukanpanja noista suuttimista ja korkeapainepumpusta ainakin 335i malliin, eikä tuo pumppu maksa kuin jonkun satasen jos sattuu hajoamaan. Omalla ajettu 100tkm ja on vielä alkuperäinen.
                          Omaan nuo suuttimet vaihdettiin maahantuojan piikkiin, vaikka ei vanhoillakaan mitään ongelmaa ollut.
                          Onko tuo osan hinta vai sisältääkö myös vaihtotyön? Paljonko on muutama satanen? Ihmettelen vaan noin alhaiselta kuulostavaa hintaa, kun tämä tuntuu kuitenkin olevan joillekin este 35i:n hankinnalle...
                          Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7387
                            • Oulu

                            Originally posted by Vanquish View Post
                            e60 530i: 1605kg (2007) ja 1565kg (2006)
                            e60 530d: 1665kg
                            e60 550i: 1735
                            e60 530ix: 1710kg (!)

                            e90 330i manuaali: 1555kg 200kw 2008
                            e39 530i: 1605kg
                            e34 530i: 1565kg

                            ja kun lähti vertaamaan niin e39 523i 1495kg ja f10 523i 1700kg
                            Luvut elää sen mukaan mikä on mittausspeksi (mm. bmw:llä tavaroita 15kg ja äijä 7xkg) ja onko us vai euro jne. Mutta eiköhän painot noin suunnilleen näin mene. (carfolio).
                            Noita painoja varmaan löytyy monenlaisia samoillekin malleille kuten sanotkin. Mun E39 523i (manuaali) painaa rekisteriotteen mukaan 1550kg ja nimim. Zanta:lla taannoin myynnissä ollut LCI E60 530i manuaali oli taas 1530 kg. Eli tuossa ois mahdollisuus hommata nykyistä kevyempi ja isompi/isokoneisempi auto ilman että tarvitsee tinkiä mistään. Tähän verrattuna on vaikea tajuta miksi E90 330i on niin painava. Onko siinä vähemmän alumiinia käytössä?

                            Originally posted by Vanquish View Post
                            Sokkona joutuu tuomaan, kun ei näitä 530i malleja ole suomessa koeajoon..
                            Tässähän se ongelma on. Kun ei ole ajanut 530i 190/200kW manuaalina, eikä 545i/550i millään vaihteistolla niin näistä haaveilu on aika huteralla pohjalla muutenkin kuin taloudellisesti.

                            Originally posted by Vanquish View Post
                            Mites Z4 coupe? si moottorilla kiva suorituskyky. Sisusta uniikimpi kuin e90, ulkonäkö nyt ainakin Melusta en osaa sanoa mitään.
                            Toi ois kyllä mun suosikki jos rahat riittäis ja ois kaksi autoa taloudessa.

                            Originally posted by Zeta View Post
                            Mielenkiinnolla seurataan ketjua josko heille koskaan löytyy e39:lle tarpeeksi hyvää seuraajaa... ja jos löytyy niin siitä on 100% varmasti etukäteen selvitetty kaikki mahdollinen informaatio!! //offtopic
                            Varmaan ois mulle löytyny jo ajat sitten jos oisin vaan löytäny rahat lompakosta. Vastaavaan hintaluokkaan kuin tästä nykyisestä maksoi 6 vuotta sitten ei vain oikein löydy kiinnostavia vaihtoehtoja. Jonku karvalakki pre-LCI E90 325i:n ehkä sais. Oishan sekin uudempi, tehokkaampi ja ketterämpi, ei siinä mitään.
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 19-11-2011, 09:16.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Jarhead
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2007
                              • 1323
                              • Kalajoki

                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Pitääkö meidän tosissaan ruveta istuttamaan tuota tekniikkaa E39:iin?

                              Viimeinen kohta voi olla hankalampi, kun pitäis jostain saada suurlujuusteräksiä ja taitava hitsari.
                              Huolet pois! Suurlujuus teräs ei jäykistä autoa sen enempää kuin perus s235 raparauta. Harhaanjohtavasti usein jäykkyydestä puhuessa luullaan, että suurlujuusteräs jäykistää rakenteen. Suurlujuusteräksillä saavutetaan keveyttä paikoissa joissa on suuret jännitysrasitukset. Jäykkyys tulee muista asioista.

                              Rakennetta voi jäykistää esimerkiksi materiaalia lisäämällä, rakennetta muuttamalla tai käyttämällä jotakin materiaalia minkä kimmokerroin on korkeampi kuin teräksellä. Ensimmäinen yleisin tapa.
                              Kiertojäykkyyttä jos halutaan lisää (ihan verraten uusien autojen rakenteisiin ja persetuntumaan) niin lähtisin kardaanitunnelin jäykistämisestä pilareihin siitä eteenpäin kaikista notkeimpien pilareiden jäykistäminen ja tietysti poikkitukien lisääminen iskareiden välille.

                              Kyllähän niitä autoja panssaroidaan, ja rakennetaan turvakehikoita, joten pitäisin tuota korin jäykistämistä pienenä esteenä onnen tiellä.

                              Milloin aloitetaan?

                              PS. EK teräksiäkin toki voi hitsailla.
                              Last edited by Jarhead; 20-11-2011, 12:43.
                              sigpic
                              -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
                              Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

                              Comment

                              • zanta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 2908
                                • Oulu

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Noita painoja varmaan löytyy monenlaisia samoillekin malleille kuten sanotkin. Mun E39 523i (manuaali) painaa rekisteriotteen mukaan 1550kg ja nimim. Zanta:lla taannoin myynnissä ollut LCI E60 530i manuaali oli taas 1530 kg. Eli tuossa ois mahdollisuus hommata nykyistä kevyempi ja isompi/isokoneisempi auto ilman että tarvitsee tinkiä mistään. Tähän verrattuna on vaikea tajuta miksi E90 330i on niin painava. Onko siinä vähemmän alumiinia käytössä?


                                Tässähän se ongelma on. Kun ei ole ajanut 530i 190/200kW manuaalina, eikä 545i/550i millään vaihteistolla niin näistä haaveilu on aika huteralla pohjalla muutenkin kuin taloudellisesti.
                                On se vieläki myynnissä ja ilmottele ku oot seuraavan kerran näillä kulmilla, ilmeisesti ainaki joskus kuljet täälläpäin Ei tarvi sit sokkona ostaa
                                LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                                eksälista:
                                E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎