Uusissa Focus ja Golf farmareissa on isompi tavaratila kuin e39 touringissa. Miten e39 on kuitenkin ulkomitoiltaan iso, mutta sisältä pieni?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by teropa View PostVoi olla, että olen vielä hieman pihalla noista 3er Reihe ongelmista, mutta käsitin, että nimenomaan 35i on se malli, josta noita on leiponut ns. "urakalla".
Tossa 200kW vaparissa on sitten ne hemmetin suuttimet ollut iso riesa.
Totta on, että aina se tehokkain sieltä lopulta tulee hankittua, mutta tuo jotenkin kiehtoo mua tuo 200kW koneen kulkupuoli vs. kulutus. Ecotestin mukaan tuo masiina menee kolmosessa ja vitosessa karvan verran yli 8l seka-ajossa, joka on noilla suoritusarvoilla huikea suoritus.
Tero
Omaan nuo suuttimet vaihdettiin maahantuojan piikkiin, vaikka ei vanhoillakaan mitään ongelmaa ollut.e39 M5
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Post... 528:lla ajo jatkuu kunnes ostan Mersun...Last edited by Petri.Kekkonen; 18-11-2011, 11:08.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTämäkin tullut aina välillä mieleen, eikä taas nyt vähiten siksi kun luki uusimman Tuulilasin jutun missä hakivat Saksasta "uudenveroisen" C320 CDI:n hyvillä varusteilla (mm. ortopedipenkit joissa oli mukavasti säätöjä) 31k€ Suomessa veroineen.
Tuossa C-Mersussa on vielä sekin etu, että sen saa nelivetona ja silti AMG-paketin nopealla (myös servotronicin sisältävällä) ohjauksella.
Faceliftin jälkeen noissa muuttui sisusta huomattavasti hienommaksi, mutta ne autot ovat vielä liian uusia. Joten jahkailu jatkuu...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuossa C-Mersussa on vielä sekin etu, että sen saa nelivetona ja silti AMG-paketin nopealla (myös servotronicin sisältävällä) ohjauksella.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostLainaan raa'asti teidän threadia, mutta miten toi W203 korinen mersu. Mistä asti ne ruostumisviat on kondiksessa. 2003 ->?
2003/9 => eteenpäin parempia, siis ns. 2004 mallivuodesta etiäpäin.
Maalaustekniikkaan myös iso muutos tuossa, "nanolakka" tms.
Ainakin kiiltävät enemmän, eikä ole appelsiinipintaa.
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostAinakin kiiltävät enemmän, eikä ole appelsiinipintaa.---
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostFaceliftin yhteydessä tulee parannusta tuohon, juurikin sellaisen ostin.
2003/9 => eteenpäin parempia, siis ns. 2004 mallivuodesta etiäpäin.
Maalaustekniikkaan myös iso muutos tuossa, "nanolakka" tms.
Ainakin kiiltävät enemmän, eikä ole appelsiinipintaa.
W203 kori kuitenkin juuri mukiinmenevä ja parjattu huono ohjauskin oli mielestäni ihan hyvä + oikea vetotapa + avantgardevarusteet = loistava käyttis taajama-ajoon.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostE60 bensana vois kevytkeulaisempana olla aika lähellä. Kenties 550i on just se auto, mutta kahdesta E60:stä viisastuneena (tosin molemmat naftoja) se ei vaan ole tuntumaltaan kokonsa puolesta sitä, mitä haen. Se tuntuu liian isolta.
Tero
Manuaalina kaikista.
e60 530i: 1605kg (2007) ja 1565kg (2006)
e60 530d: 1665kg
e60 550i: 1735
e60 530ix: 1710kg (!)
e90 330i manuaali: 1555kg 200kw 2008
e39 530i: 1605kg
e34 530i: 1565kg
ja kun lähti vertaamaan niin e39 523i 1495kg ja f10 523i 1700kg
Luvut elää sen mukaan mikä on mittausspeksi (mm. bmw:llä tavaroita 15kg ja äijä 7xkg) ja onko us vai euro jne. Mutta eiköhän painot noin suunnilleen näin mene. (carfolio).
Mulla paukut on tässä 3l bensassa. Pian tulee. Saas nähdä miltä tuntuu. Toivon ainakin, että kevytkeulaisuus poistaa kroonisen aliohjaamisen ja bensa tuo kaivattua luonnetta. Manuaalin kautta taas tuntuma moottoriin on aivan eri tasolla kuin automaatilla. Sokkona joutuu tuomaan, kun ei näitä 530i malleja ole suomessa koeajoon..
Mites Z4 coupe? si moottorilla kiva suorituskyky. Sisusta uniikimpi kuin e90, ulkonäkö nyt ainakin Melusta en osaa sanoa mitään.Last edited by Vanquish; 18-11-2011, 16:26.
Comment
-
-
offtopic// tätä ketjua lähes alusta saakka lukeneena voisi todeta nimimerkkien "TJJ" ja "Petri.Kekkonen" olevan tavallista autonvaihtajaa "hieman" tarkempia seuraavien kulkupeliensä suhteen. Mielenkiinnolla seurataan ketjua josko heille koskaan löytyy e39:lle tarpeeksi hyvää seuraajaa... ja jos löytyy niin siitä on 100% varmasti etukäteen selvitetty kaikki mahdollinen informaatio!! //offtopic
Jatkakaa, olkaatte hyvät +=
Comment
-
-
Originally posted by harossi View PostMaahantuojallahan on takaisinkutsukanpanja noista suuttimista ja korkeapainepumpusta ainakin 335i malliin, eikä tuo pumppu maksa kuin jonkun satasen jos sattuu hajoamaan. Omalla ajettu 100tkm ja on vielä alkuperäinen.
Omaan nuo suuttimet vaihdettiin maahantuojan piikkiin, vaikka ei vanhoillakaan mitään ongelmaa ollut.Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View Poste60 530i: 1605kg (2007) ja 1565kg (2006)
e60 530d: 1665kg
e60 550i: 1735
e60 530ix: 1710kg (!)
e90 330i manuaali: 1555kg 200kw 2008
e39 530i: 1605kg
e34 530i: 1565kg
ja kun lähti vertaamaan niin e39 523i 1495kg ja f10 523i 1700kg
Luvut elää sen mukaan mikä on mittausspeksi (mm. bmw:llä tavaroita 15kg ja äijä 7xkg) ja onko us vai euro jne. Mutta eiköhän painot noin suunnilleen näin mene. (carfolio).
Originally posted by Vanquish View PostSokkona joutuu tuomaan, kun ei näitä 530i malleja ole suomessa koeajoon..
Originally posted by Vanquish View PostMites Z4 coupe? si moottorilla kiva suorituskyky. Sisusta uniikimpi kuin e90, ulkonäkö nyt ainakin Melusta en osaa sanoa mitään.
Originally posted by Zeta View PostMielenkiinnolla seurataan ketjua josko heille koskaan löytyy e39:lle tarpeeksi hyvää seuraajaa... ja jos löytyy niin siitä on 100% varmasti etukäteen selvitetty kaikki mahdollinen informaatio!! //offtopicLast edited by Petri.Kekkonen; 19-11-2011, 09:16.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostPitääkö meidän tosissaan ruveta istuttamaan tuota tekniikkaa E39:iin?
Viimeinen kohta voi olla hankalampi, kun pitäis jostain saada suurlujuusteräksiä ja taitava hitsari.
Rakennetta voi jäykistää esimerkiksi materiaalia lisäämällä, rakennetta muuttamalla tai käyttämällä jotakin materiaalia minkä kimmokerroin on korkeampi kuin teräksellä. Ensimmäinen yleisin tapa.
Kiertojäykkyyttä jos halutaan lisää (ihan verraten uusien autojen rakenteisiin ja persetuntumaan) niin lähtisin kardaanitunnelin jäykistämisestä pilareihin siitä eteenpäin kaikista notkeimpien pilareiden jäykistäminen ja tietysti poikkitukien lisääminen iskareiden välille.
Kyllähän niitä autoja panssaroidaan, ja rakennetaan turvakehikoita, joten pitäisin tuota korin jäykistämistä pienenä esteenä onnen tiellä.
Milloin aloitetaan?
PS. EK teräksiäkin toki voi hitsailla.Last edited by Jarhead; 20-11-2011, 12:43.sigpic
-14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostNoita painoja varmaan löytyy monenlaisia samoillekin malleille kuten sanotkin. Mun E39 523i (manuaali) painaa rekisteriotteen mukaan 1550kg ja nimim. Zanta:lla taannoin myynnissä ollut LCI E60 530i manuaali oli taas 1530 kg. Eli tuossa ois mahdollisuus hommata nykyistä kevyempi ja isompi/isokoneisempi auto ilman että tarvitsee tinkiä mistään. Tähän verrattuna on vaikea tajuta miksi E90 330i on niin painava. Onko siinä vähemmän alumiinia käytössä?
Tässähän se ongelma on. Kun ei ole ajanut 530i 190/200kW manuaalina, eikä 545i/550i millään vaihteistolla niin näistä haaveilu on aika huteralla pohjalla muutenkin kuin taloudellisesti.LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
Comment