Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by HC91 View Post
    Eiiiivoiiiollaarrghh... farkkuun on saanut vain yhen sortin sporttialustaa, sedaniin sitten kahenlaista. 4-/6-sylinterinen E39 hakkaa ajettavuudessa V-lohkoisen lähinnä hammastangon ansiosta :think
    Miten niin touringiin vain yhtä? Kyllä noita kahdella eri on ollut jopa itsellä. M-sport ja 226a vai mikä nyt olikaan.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • heijani
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 220
      • Turku

      Originally posted by HC91 View Post
      Eiiiivoiiiollaarrghh... farkkuun on saanut vain yhen sortin sporttialustaa, sedaniin sitten kahenlaista. 4-/6-sylinterinen E39 hakkaa ajettavuudessa V-lohkoisen lähinnä hammastangon ansiosta :think
      Anyway hyvin pelittää. Ainakin kun kalikat ovat suhtkoht uusia. Juu ei se simpukka taida hammastangolle pärjätä, mutta kyllä tuo servotronic muuttaa ohjausta vielä selkeästi ihan vastaavaan ilman tuota varustetta olevaan 530d:hen verrattuna.
      Last edited by heijani; 22-11-2011, 22:40.
      BMW e61 525dA 2006
      ex BMW e39 530dT 2000
      ex Volvo V70 2.4T AWD :think
      ex BMW e39 540iA sedan 1999
      ex BMW e28 520i Bavaria 1987
      ex BMW e46 316i sedan 2000

      Comment

      • HC91
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 998
        • 29100/310053

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Miten niin touringiin vain yhtä? Kyllä noita kahdella eri on ollut jopa itsellä. M-sport ja 226a vai mikä nyt olikaan.
        No jos katsot vaikka facelift 530i/d farkkua, niin etuiskareita on tarjolla vain normi ja sport tasonsäädöllä (S227A) :think
        92' ///M5 3.8 individual
        09' 320d xDrive
        16' NIU N1 Sport
        19' NIU U+ Sport

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Originally posted by HC91 View Post
          No jos katsot vaikka facelift 530i/d farkkua, niin etuiskareita on tarjolla vain normi ja sport tasonsäädöllä (S227A) :think
          Niin se oli tosiaan tuo 227A, ei jaksanut illalla kännykällä selatessa tarkastaa.
          Mutta on tuo ja sitten M-Sport. Omasta mielestä M-Sport oli hitusen matalampi kuin tuo 227A mutta tiedä sitten :think
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            E39:n jälkeen on E39.
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1961
              • Hki

              e60 530i manuaali saapui ja vähän ensifiiliksiä.

              Noin puoli vuotta katselin autoja ja viimeiset pari kk tosissaan. Kävin ajamassa muutamaa 530d:tä ja 330i:tä. Diesel kyllä vakuutti erinomaisuudeltaan ja vaivattomuudellaan, mutta racing henki puuttui kokonaan. 330i:stä moinen löytyy, mutta se tuntui askeettiselta ainakin sillä varustetasolla mikä ko. yksilössä oli.

              E60:n sisusta on nätti, kunhan on oikealla varustetasolla. Laatuvaikutelma (ja ei pelkkä vaikutelma..) ei kaikilta osin yllä e39 tasolle, mutta taas sisustan ulkonäkö on parempi kokonaisuudessaan verratuna ex e39:iin.

              Moottoripuolella iloinen yllätys oli 200kw koneen alakierrosvääntö. Tehoa on paperilla saman verran kuin kelpo 2 litran dieselissä alakierroksilla ja siltä se ajossa myös tuntuu. Ero on suhteellisen iso verrrattuna 258hp 330i:hin. Kelpo alakierrosväännön päälle tulee yläkierrosten reippaus. Kierroksia kone ottaa herkästi ja mittari nousee youtube videoiden perusteella 535d:n tahdissa. Kaikki tuntuu äärimmäisen vaivattomalta -dieselmäiseltä +2000rpm lisää Moottori ei käy aivan yhtä hienosta kuin m52, johtuen suorasuihkutuksesta. Pientä värinää esiintyy joskus ja ääni ei ylllä m52 silkinpehmeyteen -mutta toivottoman kaukana ei olla.

              Vaikea pitää naama peruslukemilla kun ajaa tällä. Hymy leviää väkisin suulle, niin loistava tämä on! Mutta pakko silti, myöntää ettei tämä ole hintansa arvoinen kun vertaa e39:iin. Käsitys e39 ei ole juurikaan muttunut e60:n myötä. e39 on edelleen äärimmäisen hyvä auto, jos vaan sattuu vielä hyväkuntoisen löytämään.
              Last edited by Vanquish; 26-11-2011, 17:39.

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                Täytyy vähän peruuttaa aikaisemmista "e90 on naisten kauppakassi" -ajattelustani.

                Nyt kun on tullut ajeltua tolla 325:lla, niin täytyy kyllä sanoa, että pikkuhiljaa rupeaa ymmärtämään pensamiesten ajatusmaailmaa. Noinkin pieni kuutonen käy jumalaisen hienosti, ja tuntuu aivan uskomattomalta kierrättää sitä 7 tonniin. <= touhua, josta diisselillä ei oikein pääse kokemaan

                Lisäksi tietysti värinätön käynti ja äänettömyys. Sporttipenkitkin on ihan jees, toki ei ihan seiskan comforttien veroiset.

                Mikään matka-autohan se ei edelleenkään ole, mutta kaupunkireissuihin tulee valittua tuo "pikku" joka kerta. Ja tietysti talvella tilanne vielä paranee noiden vetävien pyörien lukumäärän takia
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by touring39 View Post
                  Mikään matka-autohan se ei edelleenkään ole, mutta kaupunkireissuihin tulee valittua tuo "pikku" joka kerta.
                  Mitenkäs siinä nyt noin kävi, vasta äskenhän ihmettelit "miksi auton pitäisi olla pieni?". Eikä tuo x-drive edes ole niin ketterä kuin mitä sama auto olisi takavedolla ja aktiiviohjauksella.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Mitenkäs siinä nyt noin kävi, vasta äskenhän ihmettelit "miksi auton pitäisi olla pieni?". Eikä tuo x-drive edes ole niin ketterä kuin mitä sama auto olisi takavedolla ja aktiiviohjauksella.
                    Kummasti se mieli muuttuu kun käy oikeasti kokeilemassa

                    Ei sitä E9X turhaan kehuta ajolleen hyväksi. Vielä kun olisi hiljaisempi niin jne jne.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Mitenkäs siinä nyt noin kävi, vasta äskenhän ihmettelit "miksi auton pitäisi olla pieni?". Eikä tuo x-drive edes ole niin ketterä kuin mitä sama auto olisi takavedolla ja aktiiviohjauksella.
                      No en mä sitä parkkeeraamista meinannut, vaan sitä omanlaista ajamisen iloa, jota tuo terhakka bensakutonen tuo pienessä paketissa nurkka-ajossa.

                      Ote mun ensi viikon ohjelmasta: Tiistaiaamulla 2 tunnin palaveri Kotkassa, sieltä illlaksi Kaarinaan parin tunnin palaveria varten. samana iltana Jyväskylään ja seuraavana päivänä takaisin. Torstaina aamulla pariksi tunniksi Helsinkiin.

                      Arvaa tekiskö mieli tota settiä tehdä e90:llä, kun tallista voi napata seiskan...
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • JutiM5
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 328
                        • K-system

                        Originally posted by Night-Wind View Post
                        E39:n jälkeen on E39.
                        Khyl näin on tosin hairahdin kerran e60 mikä oli suuri pettymys(ja oli onni että sai 60 eteenpäin), ny taas e39sit alla onneksi.
                        E39 M-sport 530da vm03
                        Vw ransuportteri vm03

                        ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                        E34 525i vm90
                        E34 525i vm89

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6325
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by JutiM5 View Post
                          Khyl näin on tosin hairahdin kerran e60 mikä oli suuri pettymys(ja oli onni että sai 60 eteenpäin), ny taas e39sit alla onneksi.
                          No ei se E39 nyt sentään niin ylivoimainen ole vaikka on kyllä todella hieno kapistus..vaikka kieltämättä tuossa E39:ssä on jotain sellaista tunnetta mitä tuossa E61:ssä ei ole..

                          Molemmat on mielestäni kyllä hyviä jopa erittäin hyviä autoja
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • JutiM5
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 328
                            • K-system

                            Originally posted by veku View Post
                            No ei se E39 nyt sentään niin ylivoimainen ole vaikka on kyllä todella hieno kapistus..vaikka kieltämättä tuossa E39:ssä on jotain sellaista tunnetta mitä tuossa E61:ssä ei ole..

                            Molemmat on mielestäni kyllä hyviä jopa erittäin hyviä autoja

                            No en nyt sano että olisi e39 ylivoimainen vs e60 kohden, tai sitten itelle vaan sattu maanantain pommi e60 530d ja vielä automaatti mikä sitten porsi (ja monia muitakin propleemia oli auton kans hiukset harveni aika lailla mutta nyt näyttää että 39sit alkais kasvattaan niitä takas:think)
                            E39 M-sport 530da vm03
                            Vw ransuportteri vm03

                            ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                            E34 525i vm90
                            E34 525i vm89

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by JutiM5 View Post
                              No en nyt sano että olisi e39 ylivoimainen vs e60 kohden, tai sitten itelle vaan sattu maanantain pommi e60 530d ja vielä automaatti mikä sitten porsi (ja monia muitakin propleemia oli auton kans hiukset harveni aika lailla mutta nyt näyttää että 39sit alkais kasvattaan niitä takas:think)
                              No ei tuo mikään huolettoman miehen tekniikka ole tuossa nykyisessäkään

                              Kannattaa varmaan toisinaan koputella puuta...
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • JutiM5
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2008
                                • 328
                                • K-system

                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                No ei tuo mikään huolettoman miehen tekniikka ole tuossa nykyisessäkään

                                Kannattaa varmaan toisinaan koputella puuta...
                                No jos e60 oli omistus ajasta puolet telakalla(huollossa) ja sitä edeltävä e39 oli telakalla omistus ajasta varmaan noin pari päivää ni eikö se kerro jo jotain autoista?
                                E39 M-sport 530da vm03
                                Vw ransuportteri vm03

                                ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                                E34 525i vm90
                                E34 525i vm89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎