Originally posted by HC91
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by HC91 View PostEiiiivoiiiollaarrghh... farkkuun on saanut vain yhen sortin sporttialustaa, sedaniin sitten kahenlaista. 4-/6-sylinterinen E39 hakkaa ajettavuudessa V-lohkoisen lähinnä hammastangon ansiosta :thinkLast edited by heijani; 22-11-2011, 22:40.BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostMiten niin touringiin vain yhtä? Kyllä noita kahdella eri on ollut jopa itsellä. M-sport ja 226a vai mikä nyt olikaan.
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostNo jos katsot vaikka facelift 530i/d farkkua, niin etuiskareita on tarjolla vain normi ja sport tasonsäädöllä (S227A) :think
Mutta on tuo ja sitten M-Sport. Omasta mielestä M-Sport oli hitusen matalampi kuin tuo 227A mutta tiedä sitten :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
e60 530i manuaali saapui ja vähän ensifiiliksiä.
Noin puoli vuotta katselin autoja ja viimeiset pari kk tosissaan. Kävin ajamassa muutamaa 530d:tä ja 330i:tä. Diesel kyllä vakuutti erinomaisuudeltaan ja vaivattomuudellaan, mutta racing henki puuttui kokonaan. 330i:stä moinen löytyy, mutta se tuntui askeettiselta ainakin sillä varustetasolla mikä ko. yksilössä oli.
E60:n sisusta on nätti, kunhan on oikealla varustetasolla. Laatuvaikutelma (ja ei pelkkä vaikutelma..) ei kaikilta osin yllä e39 tasolle, mutta taas sisustan ulkonäkö on parempi kokonaisuudessaan verratuna ex e39:iin.
Moottoripuolella iloinen yllätys oli 200kw koneen alakierrosvääntö. Tehoa on paperilla saman verran kuin kelpo 2 litran dieselissä alakierroksilla ja siltä se ajossa myös tuntuu. Ero on suhteellisen iso verrrattuna 258hp 330i:hin. Kelpo alakierrosväännön päälle tulee yläkierrosten reippaus. Kierroksia kone ottaa herkästi ja mittari nousee youtube videoiden perusteella 535d:n tahdissa. Kaikki tuntuu äärimmäisen vaivattomalta -dieselmäiseltä +2000rpm lisää Moottori ei käy aivan yhtä hienosta kuin m52, johtuen suorasuihkutuksesta. Pientä värinää esiintyy joskus ja ääni ei ylllä m52 silkinpehmeyteen -mutta toivottoman kaukana ei olla.
Vaikea pitää naama peruslukemilla kun ajaa tällä. Hymy leviää väkisin suulle, niin loistava tämä on! Mutta pakko silti, myöntää ettei tämä ole hintansa arvoinen kun vertaa e39:iin. Käsitys e39 ei ole juurikaan muttunut e60:n myötä. e39 on edelleen äärimmäisen hyvä auto, jos vaan sattuu vielä hyväkuntoisen löytämään.Last edited by Vanquish; 26-11-2011, 17:39.
Comment
-
-
Täytyy vähän peruuttaa aikaisemmista "e90 on naisten kauppakassi" -ajattelustani.
Nyt kun on tullut ajeltua tolla 325:lla, niin täytyy kyllä sanoa, että pikkuhiljaa rupeaa ymmärtämään pensamiesten ajatusmaailmaa. Noinkin pieni kuutonen käy jumalaisen hienosti, ja tuntuu aivan uskomattomalta kierrättää sitä 7 tonniin. <= touhua, josta diisselillä ei oikein pääse kokemaan
Lisäksi tietysti värinätön käynti ja äänettömyys. Sporttipenkitkin on ihan jees, toki ei ihan seiskan comforttien veroiset.
Mikään matka-autohan se ei edelleenkään ole, mutta kaupunkireissuihin tulee valittua tuo "pikku" joka kerta. Ja tietysti talvella tilanne vielä paranee noiden vetävien pyörien lukumäärän takiaPorsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostMikään matka-autohan se ei edelleenkään ole, mutta kaupunkireissuihin tulee valittua tuo "pikku" joka kerta.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMitenkäs siinä nyt noin kävi, vasta äskenhän ihmettelit "miksi auton pitäisi olla pieni?". Eikä tuo x-drive edes ole niin ketterä kuin mitä sama auto olisi takavedolla ja aktiiviohjauksella.
Ei sitä E9X turhaan kehuta ajolleen hyväksi. Vielä kun olisi hiljaisempi niin jne jne.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMitenkäs siinä nyt noin kävi, vasta äskenhän ihmettelit "miksi auton pitäisi olla pieni?". Eikä tuo x-drive edes ole niin ketterä kuin mitä sama auto olisi takavedolla ja aktiiviohjauksella.
Ote mun ensi viikon ohjelmasta: Tiistaiaamulla 2 tunnin palaveri Kotkassa, sieltä illlaksi Kaarinaan parin tunnin palaveria varten. samana iltana Jyväskylään ja seuraavana päivänä takaisin. Torstaina aamulla pariksi tunniksi Helsinkiin.
Arvaa tekiskö mieli tota settiä tehdä e90:llä, kun tallista voi napata seiskan...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostE39:n jälkeen on E39.E39 M-sport 530da vm03
Vw ransuportteri vm03
ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
E34 525i vm90
E34 525i vm89
Comment
-
-
Originally posted by JutiM5 View PostKhyl näin on tosin hairahdin kerran e60 mikä oli suuri pettymys(ja oli onni että sai 60 eteenpäin), ny taas e39sit alla onneksi.
Molemmat on mielestäni kyllä hyviä jopa erittäin hyviä autojaF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostNo ei se E39 nyt sentään niin ylivoimainen ole vaikka on kyllä todella hieno kapistus..vaikka kieltämättä tuossa E39:ssä on jotain sellaista tunnetta mitä tuossa E61:ssä ei ole..
Molemmat on mielestäni kyllä hyviä jopa erittäin hyviä autoja
No en nyt sano että olisi e39 ylivoimainen vs e60 kohden, tai sitten itelle vaan sattu maanantain pommi e60 530d ja vielä automaatti mikä sitten porsi (ja monia muitakin propleemia oli auton kans hiukset harveni aika lailla mutta nyt näyttää että 39sit alkais kasvattaan niitä takas:think)E39 M-sport 530da vm03
Vw ransuportteri vm03
ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
E34 525i vm90
E34 525i vm89
Comment
-
-
Originally posted by JutiM5 View PostNo en nyt sano että olisi e39 ylivoimainen vs e60 kohden, tai sitten itelle vaan sattu maanantain pommi e60 530d ja vielä automaatti mikä sitten porsi (ja monia muitakin propleemia oli auton kans hiukset harveni aika lailla mutta nyt näyttää että 39sit alkais kasvattaan niitä takas:think)
Kannattaa varmaan toisinaan koputella puuta...E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNo ei tuo mikään huolettoman miehen tekniikka ole tuossa nykyisessäkään
Kannattaa varmaan toisinaan koputella puuta...E39 M-sport 530da vm03
Vw ransuportteri vm03
ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
E34 525i vm90
E34 525i vm89
Comment
-
Comment