Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi--fi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 1066
    • Riihimäki

    Originally posted by jukkae View Post
    Vaihdoin emännän nelikutoscoupeen alatukivarren, ratti meni iha vinoon. Kulmat ollu ennen asennusta oikeat, voinko säätää sen puolen raidetangosta ratin suoraan? Tai siis tottakai voin mutta onko tuossa muut kulmat kärsiny kuin ainoastaan tuon puolen auraus/haritus?
    vanha tukivarsi ollut kiero tai väljä edellisessä kulmien säädössä? Eli säätöön vaan.
    Auto tai moottoripyörä Virosta?

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Lähteekö 00 Audin katosta listat ihan repimällä vai onko jollain ruuveilla kiinni?

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Khyllä se oli ihan oikea tukivarsi mikä paikalleen meni, noh kuitenkin tänään 12.00 menee auto suuntaukseen kun suuntauksen hinta ei päätä huimannut, 50€.

        Tiedäppä tuosta edellisestä suuntauksesta sit että oliko väljänä jo silloin...

        Varttikierroksen meni ratti melkein vinoon tuolla uudella tukivarrella, edellisellä oli täysin suorassa jo ennenkuin alapallon kolina alko.. Ne ei oo toleranssit ihan samat kaikilla tukivarsien valmistajilla... Tosin vaikuttaahan tuossa järjettömästi jo se vaikka että tukivarsi olisi auton leveyssuunnassa 2mm "leveä"

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          Voi elämän käpy, muut kulmat näyttää asettuneen kohdilleen suuntauksessa mutta toinen takacamber -2.00 ja toinen -1.48. Ennen suuntausta kumpikin -1.48, oisivat perkele jättäny nuin mutta pitäny säätää toi toinen tolleen ja toinen ei oo liikkunu niin jätetty tohon alkuarvoon. Kone antanu toleranssiksi -1.49 -- -2.12 niin siksi väännetty toinen kenoon

          Pitänee ite napauttaa kohdalleen tuo, jospa ei auraus/haritus kärsi liikaa...

          Comment

          • Heksula
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 2285
            • Porvoo

            Kuinka painavaa kärryä e46 330xi/d touringilla saa vetää?
            2020 G20 320i xdrive

            Comment

            • Koo_
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 320
              • Suomi

              Meitsi osti tossa pari viikkoa sitten ysikasi vuoden e46 323. Entinen omistaja kertoi että autossa on tehtaan Sport alustasarja jo tehtaalta tullessaan, muuten auto siis ei ole sporttipaketilla vaan ihan normi. Rekisteriotetta tarkemmin tutkiessani luki kuitenkin että "alustasarja vaihdettu ennen ensirekisteröintiä, 2%". Tämä ilmeisesti tarkoittaa että ennen ensimmäistä rekisteröintiä Suomessa (2006-2007)?

              Onko tohon nyt siis vaihdettu jokin alustasarja jossain välissä eikä autossa olekkaan tehtaan sporttialusta, vai onko tämä täysin normaalitapa ilmoittaa että autossa on jo tehtaalta eri alusta kuin ihan karvalakkimallissa vai jokin katsastusmiehen moka tjsp? Mun mielestä jos alusta ollut uudesta asti niin ei siitä pitäisi tollaista mainintaa olla? :think

              Sinällään sillä ei mitään väliä mulle ole, hyvä alusta ajaa, ei todellakaan yhtään jäykkä ja sopivasti perusalustaa matalampi. Ulkoopäin aika hyvin kyllä täsmää bemarin omaan sporttialustaan, madaltaa aika saman verran. Samoin mitä lukenut että toi bemarin alkuperänen sporttialusta ei ihan hirveen jäykkä olis, ei tämäklään..:think

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                Valmistenumeron loppuosalla näet www.bmw.fi sivulta varustelistan, ja siitä onko sporttialusta alunperin vai ei.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7509
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by Koo_ View Post
                  "alustasarja vaihdettu ennen ensirekisteröintiä, 2%". Tämä ilmeisesti tarkoittaa että ennen ensimmäistä rekisteröintiä Suomessa (2006-2007)?
                  Miten voi mennä rosentit jos enenen ensirekisteröintiä jotain autoon vaihdetaan?
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Koo_
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 320
                    • Suomi

                    Originally posted by Koo_ View Post
                    Meitsi osti tossa pari viikkoa sitten ysikasi vuoden e46 323. Entinen omistaja kertoi että autossa on tehtaan Sport alustasarja jo tehtaalta tullessaan, muuten auto siis ei ole sporttipaketilla vaan ihan normi. Rekisteriotetta tarkemmin tutkiessani luki kuitenkin että "alustasarja vaihdettu ennen ensirekisteröintiä, 2%". Tämä ilmeisesti tarkoittaa että ennen ensimmäistä rekisteröintiä Suomessa (2006-2007)?

                    Onko tohon nyt siis vaihdettu jokin alustasarja jossain välissä eikä autossa olekkaan tehtaan sporttialusta, vai onko tämä täysin normaalitapa ilmoittaa että autossa on jo tehtaalta eri alusta kuin ihan karvalakkimallissa vai jokin katsastusmiehen moka tjsp? Mun mielestä jos alusta ollut uudesta asti niin ei siitä pitäisi tollaista mainintaa olla? :think

                    Sinällään sillä ei mitään väliä mulle ole, hyvä alusta ajaa, ei todellakaan yhtään jäykkä ja sopivasti perusalustaa matalampi. Ulkoopäin aika hyvin kyllä täsmää bemarin omaan sporttialustaan, madaltaa aika saman verran. Samoin mitä lukenut että toi bemarin alkuperänen sporttialusta ei ihan hirveen jäykkä olis, ei tämäklään..:think
                    Originally posted by sonikk View Post
                    Valmistenumeron loppuosalla näet www.bmw.fi sivulta varustelistan, ja siitä onko sporttialusta alunperin vai ei.
                    Tuolta katoin nyt ja tälläistä listaa tarjosi:
                    S240A LEDERLENKRAD Steering wheel, leather
                    S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Remote control for central locking
                    S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical
                    S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
                    S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip
                    S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim
                    S441A RAUCHERPAKET Smoker package
                    S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front
                    S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
                    S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
                    S521A REGENSENSOR Rain sensor
                    S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
                    S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)
                    S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs
                    L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria
                    S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
                    S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German
                    Mitään tossa ei sporttialustasta mainita eli ilmeisesti toi sitten on joku jälkiasenteinen... Tosin tossa listassa mainitaan kuuden CDn vaihtaja, eikö sen pitäis tuolla takakontissa olla "luukun" takana, ei multa sellaista kyllä löydy?

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Miten voi mennä rosentit jos enenen ensirekisteröintiä jotain autoon vaihdetaan?
                    Tätä minäkin ihmettelin mutta niin tossa rekisteriotteessa vaan lukee Sanasta sanaan kirjoitettuna rekisteriotteessa sanotaan näin:

                    "Ajoneuvoon on asennettu alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 340mm takana 335mm. Ajoneuvoon vaihdettu ennen ensirekisteröintiä Alustasarja, yhteensä 2 %."

                    Nyt alkaa mennä oudoks...:think
                    Last edited by Koo_; 31-07-2013, 20:09.

                    Comment

                    • |parsakaali|
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 997

                      Originally posted by Koo_ View Post
                      Tuolta katoin nyt ja tälläistä listaa tarjosi:
                      Mitään tossa ei sporttialustasta mainita eli ilmeisesti toi sitten on joku jälkiasenteinen... Tosin tossa listassa mainitaan kuuden CDn vaihtaja, eikö sen pitäis tuolla takakontissa olla "luukun" takana, ei multa sellaista kyllä löydy?


                      Tätä minäkin ihmettelin mutta niin tossa rekisteriotteessa vaan lukee Sanasta sanaan kirjoitettuna rekisteriotteessa sanotaan näin:

                      "Ajoneuvoon on asennettu alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 340mm takana 335mm. Ajoneuvoon vaihdettu ennen ensirekisteröintiä Alustasarja, yhteensä 2 %."

                      Nyt alkaa mennä oudoks...:think
                      Eikös prosentit käytännössä tarkoita sitä, että paljonko alkuperäisestä autosta on jäljellä ja kun ylittää 49% luetaan uudeksi autoksi ja on maksettava uuden autovero? Eli ennen kuin autovero on maksettu niin vaihdetuilla osilla ei ole merkitystä prosenttien kannalta, eikä niitä tarvitse muutoskatsastaa mikäli ovat jo toisen EU-maan hyväksymät eli merkitty tuontimaan rekisteriotteeseen, eikä välttämättä tarvitse olla siinäkään.

                      Lyhyesti sanottuna, ei pitäisi olla mitään merkintää mistään prosenteista.

                      Comment

                      • Kylli-Täti
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 499
                        • Tampere

                        Ettei tehtaalta oo lähteny karvalakkimallia liikkeelle, johon random jannu on kävelly sisään ja sanonu et "haluan ton... mut täs ei ookkaa m sport-alustaa, haluun sellasen"?

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by jukkae View Post
                          Voi elämän käpy, muut kulmat näyttää asettuneen kohdilleen suuntauksessa mutta toinen takacamber -2.00 ja toinen -1.48. Ennen suuntausta kumpikin -1.48, oisivat perkele jättäny nuin mutta pitäny säätää toi toinen tolleen ja toinen ei oo liikkunu niin jätetty tohon alkuarvoon. Kone antanu toleranssiksi -1.49 -- -2.12 niin siksi väännetty toinen kenoon

                          Pitänee ite napauttaa kohdalleen tuo, jospa ei auraus/haritus kärsi liikaa...
                          Et sä sitä paremmaksi saa millään napauttamisella. Ohjauskulmiin koskeminen ilman oikeita laitteita on yhtä tyhjän kanssa.
                          12 minuuttia camber-eroa on muuten aika vähän.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Et sä sitä paremmaksi saa millään napauttamisella. Ohjauskulmiin koskeminen ilman oikeita laitteita on yhtä tyhjän kanssa.
                            12 minuuttia camber-eroa on muuten aika vähän.
                            Siis nuoko ei ole asteita? Mulla on itellä camber-kulmien säätöön mittari ja yleensä oon sen avulla saanu kyllä mutta jos.......

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by jukkae View Post
                              Siis nuoko ei ole asteita? Mulla on itellä camber-kulmien säätöön mittari ja yleensä oon sen avulla saanu kyllä mutta jos.......
                              Vastasin mutta yv:llä.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                Miksi minun e30:ssä on sinistä jarrunestettä?
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎