Originally posted by jukkae
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Khyllä se oli ihan oikea tukivarsi mikä paikalleen meni, noh kuitenkin tänään 12.00 menee auto suuntaukseen kun suuntauksen hinta ei päätä huimannut, 50€.
Tiedäppä tuosta edellisestä suuntauksesta sit että oliko väljänä jo silloin...
Varttikierroksen meni ratti melkein vinoon tuolla uudella tukivarrella, edellisellä oli täysin suorassa jo ennenkuin alapallon kolina alko.. Ne ei oo toleranssit ihan samat kaikilla tukivarsien valmistajilla... Tosin vaikuttaahan tuossa järjettömästi jo se vaikka että tukivarsi olisi auton leveyssuunnassa 2mm "leveä"
Comment
-
-
Voi elämän käpy, muut kulmat näyttää asettuneen kohdilleen suuntauksessa mutta toinen takacamber -2.00 ja toinen -1.48. Ennen suuntausta kumpikin -1.48, oisivat perkele jättäny nuin mutta pitäny säätää toi toinen tolleen ja toinen ei oo liikkunu niin jätetty tohon alkuarvoon. Kone antanu toleranssiksi -1.49 -- -2.12 niin siksi väännetty toinen kenoon
Pitänee ite napauttaa kohdalleen tuo, jospa ei auraus/haritus kärsi liikaa...
Comment
-
-
Meitsi osti tossa pari viikkoa sitten ysikasi vuoden e46 323. Entinen omistaja kertoi että autossa on tehtaan Sport alustasarja jo tehtaalta tullessaan, muuten auto siis ei ole sporttipaketilla vaan ihan normi. Rekisteriotetta tarkemmin tutkiessani luki kuitenkin että "alustasarja vaihdettu ennen ensirekisteröintiä, 2%". Tämä ilmeisesti tarkoittaa että ennen ensimmäistä rekisteröintiä Suomessa (2006-2007)?
Onko tohon nyt siis vaihdettu jokin alustasarja jossain välissä eikä autossa olekkaan tehtaan sporttialusta, vai onko tämä täysin normaalitapa ilmoittaa että autossa on jo tehtaalta eri alusta kuin ihan karvalakkimallissa vai jokin katsastusmiehen moka tjsp? Mun mielestä jos alusta ollut uudesta asti niin ei siitä pitäisi tollaista mainintaa olla? :think
Sinällään sillä ei mitään väliä mulle ole, hyvä alusta ajaa, ei todellakaan yhtään jäykkä ja sopivasti perusalustaa matalampi. Ulkoopäin aika hyvin kyllä täsmää bemarin omaan sporttialustaan, madaltaa aika saman verran. Samoin mitä lukenut että toi bemarin alkuperänen sporttialusta ei ihan hirveen jäykkä olis, ei tämäklään..:think
Comment
-
-
Valmistenumeron loppuosalla näet www.bmw.fi sivulta varustelistan, ja siitä onko sporttialusta alunperin vai ei.
Comment
-
-
Originally posted by Koo_ View Post"alustasarja vaihdettu ennen ensirekisteröintiä, 2%". Tämä ilmeisesti tarkoittaa että ennen ensimmäistä rekisteröintiä Suomessa (2006-2007)?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Koo_ View PostMeitsi osti tossa pari viikkoa sitten ysikasi vuoden e46 323. Entinen omistaja kertoi että autossa on tehtaan Sport alustasarja jo tehtaalta tullessaan, muuten auto siis ei ole sporttipaketilla vaan ihan normi. Rekisteriotetta tarkemmin tutkiessani luki kuitenkin että "alustasarja vaihdettu ennen ensirekisteröintiä, 2%". Tämä ilmeisesti tarkoittaa että ennen ensimmäistä rekisteröintiä Suomessa (2006-2007)?
Onko tohon nyt siis vaihdettu jokin alustasarja jossain välissä eikä autossa olekkaan tehtaan sporttialusta, vai onko tämä täysin normaalitapa ilmoittaa että autossa on jo tehtaalta eri alusta kuin ihan karvalakkimallissa vai jokin katsastusmiehen moka tjsp? Mun mielestä jos alusta ollut uudesta asti niin ei siitä pitäisi tollaista mainintaa olla? :think
Sinällään sillä ei mitään väliä mulle ole, hyvä alusta ajaa, ei todellakaan yhtään jäykkä ja sopivasti perusalustaa matalampi. Ulkoopäin aika hyvin kyllä täsmää bemarin omaan sporttialustaan, madaltaa aika saman verran. Samoin mitä lukenut että toi bemarin alkuperänen sporttialusta ei ihan hirveen jäykkä olis, ei tämäklään..:thinkOriginally posted by sonikk View PostValmistenumeron loppuosalla näet www.bmw.fi sivulta varustelistan, ja siitä onko sporttialusta alunperin vai ei.
S240A LEDERLENKRAD Steering wheel, leather
S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Remote control for central locking
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim
S441A RAUCHERPAKET Smoker package
S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S521A REGENSENSOR Rain sensor
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)
S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German
Originally posted by MajorDrake View PostMiten voi mennä rosentit jos enenen ensirekisteröintiä jotain autoon vaihdetaan?
"Ajoneuvoon on asennettu alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 340mm takana 335mm. Ajoneuvoon vaihdettu ennen ensirekisteröintiä Alustasarja, yhteensä 2 %."
Nyt alkaa mennä oudoks...:thinkLast edited by Koo_; 31-07-2013, 21:09.
Comment
-
-
Originally posted by Koo_ View PostTuolta katoin nyt ja tälläistä listaa tarjosi:
Mitään tossa ei sporttialustasta mainita eli ilmeisesti toi sitten on joku jälkiasenteinen... Tosin tossa listassa mainitaan kuuden CDn vaihtaja, eikö sen pitäis tuolla takakontissa olla "luukun" takana, ei multa sellaista kyllä löydy?
Tätä minäkin ihmettelin mutta niin tossa rekisteriotteessa vaan lukee Sanasta sanaan kirjoitettuna rekisteriotteessa sanotaan näin:
"Ajoneuvoon on asennettu alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 340mm takana 335mm. Ajoneuvoon vaihdettu ennen ensirekisteröintiä Alustasarja, yhteensä 2 %."
Nyt alkaa mennä oudoks...:think
Lyhyesti sanottuna, ei pitäisi olla mitään merkintää mistään prosenteista.
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostVoi elämän käpy, muut kulmat näyttää asettuneen kohdilleen suuntauksessa mutta toinen takacamber -2.00 ja toinen -1.48. Ennen suuntausta kumpikin -1.48, oisivat perkele jättäny nuin mutta pitäny säätää toi toinen tolleen ja toinen ei oo liikkunu niin jätetty tohon alkuarvoon. Kone antanu toleranssiksi -1.49 -- -2.12 niin siksi väännetty toinen kenoon
Pitänee ite napauttaa kohdalleen tuo, jospa ei auraus/haritus kärsi liikaa...
12 minuuttia camber-eroa on muuten aika vähän.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEt sä sitä paremmaksi saa millään napauttamisella. Ohjauskulmiin koskeminen ilman oikeita laitteita on yhtä tyhjän kanssa.
12 minuuttia camber-eroa on muuten aika vähän.
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostSiis nuoko ei ole asteita? Mulla on itellä camber-kulmien säätöön mittari ja yleensä oon sen avulla saanu kyllä mutta jos.......2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment