Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä erimerkkisten autojen vioista/ongelmista.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16497
    • Asikkala

    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Mitäköhän öljyä tommosen vm98 hiacen ohjaustehostimeen kuuluu?
    Suora lainaus motonetin sivulta, autona ko. vehje:

    Tuote: Comma PSF ohjaustehostinöljy 1l

    Tuotekuvaus: Ohjaustehostinöljy useimipiin autoihin, tunnusväri punainen. Sekoituskelpoinen ATF-automaattiöljyjen kanssa. Pitää tiivisteet kunnossa ja estää vuotoja.

    Comment

    • Tuukkaw
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2015
      • 745
      • Tre

      Originally posted by jr66 View Post
      Suora lainaus motonetin sivulta, autona ko. vehje:

      Tuote: Comma PSF ohjaustehostinöljy 1l

      Tuotekuvaus: Ohjaustehostinöljy useimipiin autoihin, tunnusväri punainen. Sekoituskelpoinen ATF-automaattiöljyjen kanssa. Pitää tiivisteet kunnossa ja estää vuotoja.
      Tosta vehkeestä löyty ohjekirja joten vastaan itselleni atf dexron II/III.
      61 Ford
      79 HD

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10078
        • KVLA

        Mielenkiintoinen vika paljastui tutun uudehkosta Mersusta. Lasinpesuneste loppui tien päällä ja täyttö tapahtui huoltsikalla laadukkaalla Lasolin nesteellä. Anturi kuitenkin ilmoitti,että säiliö on tyhjä.

        Myöhemmin Meseliikkeessä käynnin jälkeen selvisi,että Lasolin sähkönjohto kyky ei ollut riittävä sammuttamaan nestetunnistimen kautta sitä varoitusvaloa. Mitä v..tua??? Kun nesteestä otettiin puolet ulos ja täytettiin "Mersun omalla" nesteellä,niin vika poistui. Tähänkö ollaan menty nyky autoissa,että autojen nesteet pitää tankata vain merkkiliikkeen "omilla liemillä"?

        Onko kohta bensapumputkin merkkiliikkeen pihalla,kun muualta ostetut polttoaineet estää moottorin käynnistymisen? Ei helvata.

        Comment

        • Janza182
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4988
          • 013

          Originally posted by Janza182 View Post
          VW Passat 3C (05-Jonnekkin) Farmari.

          Takaovesta ilmeisesti vaijeri irronnut eikä aukea ulko- eikä sisäkahvasta.

          Ongelmahan on saada ovipahvi irti mahdollisimman vähällä hajottamisella.

          Senverta jo tutkin että alalaidassa on yksi torxi ja tietenkin syvällä kolossa mikä ei tunnu etes oven kiinni ollessa.

          Keksiikö kukaan fiksumpaa tapaa tuon avaamiseen kun pienen reiän poraus pahviin siihen kohtaan ? On kyllä yks ikävimmistä ongelmista merkkiin katsomatta..

          Sinällään syynä varmaan maalaamossa huonosti asennettu vaijeri kun juurikin kahvat purettu maalaamossa kuukausi sitten. Hankala vaan heille nakittaa näin myöhään ja varsinkin kun ovea käytetty monta kertaa viikkoon
          Vaijeri sisäkahvalta oli irti ja oli "välissä" ettei päässyt palauttaa kahvaa alkuasentoon. Sattui vapautumaan ilmeisesti tärinästä ja sai oven auki.

          Comment

          • lj123
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2015
            • 1215
            • Lohja

            Tämä ei ehkä ole mitenkään merkkikohtainen kysymys, kun sama vika on e39:ssä ja Passatissa, mutta sähköikkuna liikkuu ylös ja alas vaivalloisesti niin onko vika todennäköisemmin lopussa oleva moottori vai vain ikkunan huono asento?
            E39 M5 -99
            F11 530d Xdrive -14

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by lj123 View Post
              Tämä ei ehkä ole mitenkään merkkikohtainen kysymys, kun sama vika on e39:ssä ja Passatissa, mutta sähköikkuna liikkuu ylös ja alas vaivalloisesti niin onko vika todennäköisemmin lopussa oleva moottori vai vain ikkunan huono asento?
              En muista millainen nostin e39:ssä on mutta liukujen voitelu on auttanut monessa autossa.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • lj123
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2015
                • 1215
                • Lohja

                Originally posted by JJT View Post
                En muista millainen nostin e39:ssä on mutta liukujen voitelu on auttanut monessa autossa.
                Tuota voisi vielä kokeilla. Alkaa vain olla vähäksi aikaa mitta täynnä lasinnostimia ja ovipahveja.
                E39 M5 -99
                F11 530d Xdrive -14

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Vanha Seat toimimaan.

                  Nostellaas tätä taas

                  Tietäiskö joku vw/seat 1.6 AEE moottorin sielunelämästä ja tarjoaisi jotain vinkkiä vianetsintään (Muuta mielummin, kun paalausta)?
                  Moottori alkoi käydä yhtä-äkkiä 3-sylinterillä ja ilmeisesti yksi mäntä poksahti liiallisesta rääkkäyksestä. No, sitten asennettiin samanlainen vaihtomoottori kiinni kun sellanen oli sopivasti tarjolla ja muutaman päivän auto toimiikin hienosti, kunnes sama vika tuli nyt tähän vaihtomottiinkin, eli tyhjäkäynti välillä aaltoilee ja käy kolmella?
                  Apulaitteet ja sähköt ovat vanhasta moottorista, mutta ainoastaan jakopään kilkkeet uusittiin ja tulpat. Kokeiltiin nyt sitten vaihtaa tulpanjohdot, mutta eivät nekään poistanut ongelmaa? 3:lla käynti ei ole tosiaan jatkuvaa, vaan tämä ilmenee yleensä silloin, kun vedättää/kiihdyttää? Tasaisella kaasulla kaikki mukit on pelissä:think
                  Autohan on Seat inca -99 1.piste ruutta ja sellainen ruma "kiraffin kuljetusauto" mutta kätevä vielä moneen kuljetukseen!
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎