Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä erimerkkisten autojen vioista/ongelmista.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by miko84 View Post
    Menikö ajotus 180 astetta väärin?
    Tämä voi hyvinkin olla mahdollista kun amatööri on tuon tiivisteen vaihtanu. Itse en ollut mukana tuossa operaatiossa eli vaikea sanoa. Oliskohan missään ohjetta kuinka tuon saa tarkistettua:think
    Olisko noi ohjeet käypät:http://www.mese.fi/mekka/index.php?t...n_ajoittaminen
    Last edited by janke; 22-01-2017, 17:13.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • escort
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 339

      Onko täällä audi TT tietäjiä?
      autossa on joku madallussarja,takapyörien kulmat aivan päin persettä.
      -3°camberia ja aurausta melkein 7mm. Aivan hirve ä ajaa,liukkaalla tuntuu kuin ajaisi trukilla missä ohjauksessa väljää,aurauksen säätöönkään ei ole säätövaroja että saisi pienemmäksi.
      tein säädettävät ylätukivarret taakse ja vaihdoin etummaiset isot puslat uretaanisiksi,säädin taakse suurinpiirtein saman verran camberia kuin edessä on,vatupassilla renkaan sivusta edessä 16 ja 17mm mitta,taakse säädin 15mm molemmin puolin,aurauksesta ei tietoa,mutta pitäsi samalla pienentyä.
      edelleen jäisellä uraisella tiellä ihan hirveä ajaa.
      tänään tutkin vielä aurauksen säätöä ja säätöhahloissa olisi varaa säätää,mutta korvallinen ottaa vissiin koriin kiinni tai jonnekin ,kangella vääntämällä sain varmaan liikkumaan 1mm puoleltaan.
      kaverilla niin kiire töissä ettei ehdi nyt katsoa kulmia,mutta toivotaan parasta.
      tuossa on siis hyvin pitkälti samanlainen takaripustus kuin e36 bemmissä.

      Comment

      • escort
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 339

        Vastaan itse itselle,pelkillä ylätukivarsilla ei saanut kulmia kohdalleen,poikittaisen alatukivarren reikiä piti hioa 3mm soikeiksi,ylätukivarresta camber kulma kohdalleen -1°15' sitten sai aurauksen kohdalleen.

        vaikka ylätukivarsista sai camberin säädettyä kohdalleen ei aurausta saanut säädettyä ennen kuin kavensi alapäästä raideleveyttä.

        onkohan kaikissa tt audeissa alustasarjalla kulmat ihan päin persettä? Tuonkin auton mukana tulleissa papereissa oli monet pyöränsuuntauspaperit missä maininta ettei voi tehdä mitään ja paras maininta oli ettei edestä saatu aurausta säädettyä auton mataluuden takia.
        eikä tuo ole edes matala.
        Last edited by escort; 03-02-2017, 17:07.

        Comment

        • ooopeee
          BTCF Member
          • Dec 2011
          • 2114
          • Kouvola

          Onko kokemusta mesejen "ei kierrä yli 3000" , tai pahimmillaan sammuu ajosta. Auto isäpuolen en itse oo kerinnyt vika päällä näkemään. Luin vähä mese.fi juttuja ni toki sieltä löyty perus putsaa maf anturia vaiha löpösuodin( vaihdoin) , lue vikakoodit, eli perus setit. Vikaa en saanut päälle ku huuattelin ja kävin revittää.. Ensviikolla koodien lukuun.

          E: Kyseessä w202 200d om604.910
          VW passat 1.9tdi 4motion
          E36 "328" cabrio

          Comment

          • jonip86
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2014
            • 582
            • lieksa

            Originally posted by ooopeee View Post
            Onko kokemusta mesejen "ei kierrä yli 3000" , tai pahimmillaan sammuu ajosta. Auto isäpuolen en itse oo kerinnyt vika päällä näkemään. Luin vähä mese.fi juttuja ni toki sieltä löyty perus putsaa maf anturia vaiha löpösuodin( vaihdoin) , lue vikakoodit, eli perus setit. Vikaa en saanut päälle ku huuattelin ja kävin revittää.. Ensviikolla koodien lukuun.

            E: Kyseessä w202 200d om604.910
            kannattaa tsekata mersufoorumi, sieltä löyttyy
            Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


            ex:e39 523iA sedan -97
            ex:e39 523 sedan -98
            ex:e34 535 sedan -88
            ex:e39 523 sedan -97
            ex:e36 325 (taxi) -95
            ex:e36 325 coupe -93
            ex:e34 525 m50 -90
            ex:e34 520 m50 -90
            ex:e34 520 m20 -89

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              No niin, nyt sit teki tuo sigun 2.7l Chrysleri tenän. Eli eilen aamulla vaimo soitti et alko vilkuttaan moottorin vikavaloa ja käynti muuttui katkonaiseksi. No oli sammuttanu auton heti ja kävin sit kaffitunnilla kattomas mikä sen on. Käynnistyi ihan normaalisti ja päätin ajaa auton kotia, ei kaaa menny ku taas alko vilkuttaan vikavaloa ja kone pätkimään, vauhti hyytyi eikä ottanu kierroksia. Jouduin sammuttamaan useamman kerran ennen ku olin kotipihas. Tien päässä jopa sammui itsekseen eikä meinannu lähteä käymään enää ollenkaan. Iltapäivällä kokeilin käynnistää jäähtyneen koneen ja lähti ku palmun alta, annoin käydä hetken kunnes taas alko katkomaan ja käynti muuttui raskaaksi. Vikakoodia antaa ainoastaan yhden P0300 random/multible misfire.

              Veikkauksia mitä vois olla?

              Netistä kattelemalla vaihtoehtoina vois olla esim. ASD-rele, ecu, bensanpaine/pumppu/suodatin, puola(t), tulpat, johtosarja ym.

              Jotenki en jaksais uskoa et puolat tai tulpat alkais noin yhtäkkiä oireilemaan ja luulis et antais sylinterikohtaisia katkoksia(ja vikakoodeja). Kokeilen tänään ohittaa ton ASD-releen, mutta seuraava veikkaus melkeinpä menis pensapumpun ja/tai suodattimen puoleen(molemmat samassa kehdossa tankin sisällä).
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • Janza182
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4988
                • 013

                VW Passat 3C (05-Jonnekkin) Farmari.

                Takaovesta ilmeisesti vaijeri irronnut eikä aukea ulko- eikä sisäkahvasta.

                Ongelmahan on saada ovipahvi irti mahdollisimman vähällä hajottamisella.

                Senverta jo tutkin että alalaidassa on yksi torxi ja tietenkin syvällä kolossa mikä ei tunnu etes oven kiinni ollessa.

                Keksiikö kukaan fiksumpaa tapaa tuon avaamiseen kun pienen reiän poraus pahviin siihen kohtaan ? On kyllä yks ikävimmistä ongelmista merkkiin katsomatta..

                Sinällään syynä varmaan maalaamossa huonosti asennettu vaijeri kun juurikin kahvat purettu maalaamossa kuukausi sitten. Hankala vaan heille nakittaa näin myöhään ja varsinkin kun ovea käytetty monta kertaa viikkoon

                Comment

                • hander
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2013
                  • 152
                  • Mylly

                  Originally posted by Janza182 View Post
                  VW Passat 3C (05-Jonnekkin) Farmari.

                  Takaovesta ilmeisesti vaijeri irronnut eikä aukea ulko- eikä sisäkahvasta.

                  Ongelmahan on saada ovipahvi irti mahdollisimman vähällä hajottamisella.

                  Senverta jo tutkin että alalaidassa on yksi torxi ja tietenkin syvällä kolossa mikä ei tunnu etes oven kiinni ollessa.

                  Keksiikö kukaan fiksumpaa tapaa tuon avaamiseen kun pienen reiän poraus pahviin siihen kohtaan ? On kyllä yks ikävimmistä ongelmista merkkiin katsomatta..

                  Sinällään syynä varmaan maalaamossa huonosti asennettu vaijeri kun juurikin kahvat purettu maalaamossa kuukausi sitten. Hankala vaan heille nakittaa näin myöhään ja varsinkin kun ovea käytetty monta kertaa viikkoon
                  Noista menee myös johtosarjoja ovista. Lukase vikakoodit varmuudeksi.
                  - vw

                  Menneet:
                  e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                  vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                  Comment

                  • sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2195
                    • kaustinen

                    Originally posted by Thuppu View Post
                    No niin, nyt sit teki tuo sigun 2.7l Chrysleri tenän. Eli eilen aamulla vaimo soitti et alko vilkuttaan moottorin vikavaloa ja käynti muuttui katkonaiseksi. No oli sammuttanu auton heti ja kävin sit kaffitunnilla kattomas mikä sen on. Käynnistyi ihan normaalisti ja päätin ajaa auton kotia, ei kaaa menny ku taas alko vilkuttaan vikavaloa ja kone pätkimään, vauhti hyytyi eikä ottanu kierroksia. Jouduin sammuttamaan useamman kerran ennen ku olin kotipihas. Tien päässä jopa sammui itsekseen eikä meinannu lähteä käymään enää ollenkaan. Iltapäivällä kokeilin käynnistää jäähtyneen koneen ja lähti ku palmun alta, annoin käydä hetken kunnes taas alko katkomaan ja käynti muuttui raskaaksi. Vikakoodia antaa ainoastaan yhden P0300 random/multible misfire.

                    Veikkauksia mitä vois olla?

                    Netistä kattelemalla vaihtoehtoina vois olla esim. ASD-rele, ecu, bensanpaine/pumppu/suodatin, puola(t), tulpat, johtosarja ym.

                    Jotenki en jaksais uskoa et puolat tai tulpat alkais noin yhtäkkiä oireilemaan ja luulis et antais sylinterikohtaisia katkoksia(ja vikakoodeja). Kokeilen tänään ohittaa ton ASD-releen, mutta seuraava veikkaus melkeinpä menis pensapumpun ja/tai suodattimen puoleen(molemmat samassa kehdossa tankin sisällä).
                    Bensapumppu vialta kuulostais. Oliko tankki kuin täys? Mulla teki Tahoe tollasta vanhalla pumpulla kun oli alle vartti bensaa. Eikä muutaman kerran lähteny ees käyntiin ennen ku lisäs bensaa.
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

                    Kawasaki zzr1100 fighter


                    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                    Comment

                    • Janza182
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4988
                      • 013

                      Originally posted by hander View Post
                      Noista menee myös johtosarjoja ovista. Lukase vikakoodit varmuudeksi.
                      Pitääpä lukasta.
                      Kahvat tuntuu paljon löysemmiltä kun toisella puolen ja väittäsin että mä puolkuuro kuulen lukitusäänen ovesta kun nappuloita painaa. Mut luetaan koodit eka kun itselläkin jopa välineet siihen hommaan

                      Comment

                      • hander
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 152
                        • Mylly

                        Originally posted by Janza182 View Post
                        Pitääpä lukasta.
                        Kahvat tuntuu paljon löysemmiltä kun toisella puolen ja väittäsin että mä puolkuuro kuulen lukitusäänen ovesta kun nappuloita painaa. Mut luetaan koodit eka kun itselläkin jopa välineet siihen hommaan
                        Juu mekaaninen vika voi todennäköisesti ollakin, vaan jos vcds löytyy..
                        Entisessä 3c:ssä löi kuskin oven ulkokahva monesti juuri näillä keleillä tyhjää, sitten ku oli yötä päivää kelit plussalla, niin taas toimi
                        - vw

                        Menneet:
                        e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                        vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                        Comment

                        • lj123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2015
                          • 1215
                          • Lohja

                          Originally posted by hander View Post
                          Juu mekaaninen vika voi todennäköisesti ollakin, vaan jos vcds löytyy..
                          Entisessä 3c:ssä löi kuskin oven ulkokahva monesti juuri näillä keleillä tyhjää, sitten ku oli yötä päivää kelit plussalla, niin taas toimi
                          Omassa 3BG:ssä toinen takaovi temppuilee pakkasella. Ei aukea tai sitten ei mene kiinni. Tuohon uudempaan näytti Googlella löytyvän useampi ohje vain lyödä ovea kädellä kovempaa ensimmäiseksi ohjeeksi.

                          Ainakin tuossa omassa korimallissa ilmeisesti aika tyypillistä noiden ovien viat.

                          En tiedä onko mekanismi sama uudemmassa, mutta tässä videossa kaksi tapaa yrittää avata https://m.youtube.com/watch?v=Fy3KbKkAZZ0
                          E39 M5 -99
                          F11 530d Xdrive -14

                          Comment

                          • hander
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 152
                            • Mylly

                            Originally posted by lj123 View Post
                            Omassa 3BG:ssä toinen takaovi temppuilee pakkasella. Ei aukea tai sitten ei mene kiinni. Tuohon uudempaan näytti Googlella löytyvän useampi ohje vain lyödä ovea kädellä kovempaa ensimmäiseksi ohjeeksi.

                            Ainakin tuossa omassa korimallissa ilmeisesti aika tyypillistä noiden ovien viat.

                            En tiedä onko mekanismi sama uudemmassa, mutta tässä videossa kaksi tapaa yrittää avata https://m.youtube.com/watch?v=Fy3KbKkAZZ0
                            Samaa tekee tuo minun 3b myös. Ja samaa teki tuo entinen e39 ainakin
                            volkkaripuolella yksi syy on vanhat vaseliinit, jotka olemattomuuttaan tai likaisuuttaan jumittaa lukon kieltä.
                            - vw

                            Menneet:
                            e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                            vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by sirkus View Post
                              Bensapumppu vialta kuulostais. Oliko tankki kuin täys? Mulla teki Tahoe tollasta vanhalla pumpulla kun oli alle vartti bensaa. Eikä muutaman kerran lähteny ees käyntiin ennen ku lisäs bensaa.
                              Melko tyhjä tankki on. Itse asiassa auto on väläyttäny koodia P0430 toisesta takimmaisesta lambdasta aina silloin tällöin ja tämäkin on tullu melko tyhjällä tankilla, emäntä tuohon vaan kiinnitti jo aiemmin huomiota. Ite en tajunnu tuohon polttoainemäärään yhdistää. Tiedä sit onko yhteyttä vai puhdasta sattumaa..? :think Jospa tänään ehtis adapterin värkkäillä bensakiskon ja letkun väliin et sais bensanpaineet mitattua, niin sithän se selviää... ehkä. Typerästi tehty ku ei oo valmiina nippaa kiskossa painemittausta varten.
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                Mittasin tänään bensanpaineet ja oli n. 4,5 baria, joten ei nyt sit ilmeisesti johdu siitä tää vika. Tulpanvaihdosta oli vaan yks merkintä huoltokirjassa, n. 135tkm sitten joten ne ny pitää laittaa seuraavaksi. Pitää vaan imusarja irrottaa et saa toisen puolen tulpat vaihdettua, joten tilaan uudet imusarjan tiivisteet ja samalla kampuran asentotunnistimen... seuraavaksi sitten...
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎