Originally posted by Arppa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kysymyksiä erimerkkisten autojen vioista/ongelmista.
Collapse
X
-
Originally posted by Slazha View PostTaitaa olla fordin kone tuossa? Tarkasta myös suutin. Huohottaako moottori?
Tankissa oli ollut todella kova paine kun aukaissut korkin??
Lisätietoa tuli, 2.pytyltä kun ottanut suuttimelta liittimin irti niin käynti muuttunut ollenkaan. Eli on tukossa tai muuten rikki.? Käskin ottaa irti ja tutkia miltä näyttää...Last edited by Arppa; 24-02-2015, 12:52.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Opel Zafira 2001, 2.0 Diesel. ~434tkm mittarissa.
Ahtaa heikosti(ei käytännössä ollenkaan ennen 3000rpm). Toimii kylmänä paremmin kuin lämpöisenä. Alipaineletkut käyty käsikopelolla läpi ja vaikuttivat ok, alipaine säätää turbon vipua ok.
EGR tulpattu, mutta voisiko tuo silti karstoittua ja aiheuttaa ongelmia? Ei vikakoodeja. Öljyä kuluu vähintään 0,5L/1000kmE91 320dA -06
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostPotilas on Mazda 6 1.8 moottorilla. Käy kolmella ja on syönyt öljyä 1ltr/1000km. Vaihdettu tulpat, johdot ja puola. 2. pytyn tulppa pikimusta ja karstainen, muut tasaisen ruskeita.
Joko Kuusankoski kutsuu vai kannattaako tuollaisesta avata konetta?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Kylläpä sieltä oli 2. sylinteristä puristukset kateissa. Huomenna soittoa auton myyneeseen liikkeeseen.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Ongelmana on 225tkm ajetun Nissan Almeran 1.8 -03 posketon moottoriöljyn kulutus, luokkaa 1l/100km. Ei vuoda ulospäin, savuttaa kitkerää sinistä, käynnistyy helposti ja käy mielestäni sievästi ja kulkeekin niin kuin tuollaisen kotteron olettaa kulkevan. Pari kertaa syttynyt moottorin vikavalo, joka Torque:lla luettuna tulee nokka-akselin asentotunnistimesta, jonka saa myös kuitattua pois. Tulppien rei'istä katsoessa näkee jokaisen männän päällä kiiltelevän öljyn ja jokainen tulppa on paksun karstan peitossa.
Näissä 1.8 koneissa on ilmeisen yleistä jakoketjun venyminen. Epäilys on, että se aiheuttaisi nuo nokanasentoherjat. Mutta ei kai se selitä tuota älytöntä öljyn syöntiä? Puristuspaineiden mittaus on agendassa, mutta jotenkin tuo kaikkia sylintereitä koskeva öljyisyys mietityttää.
Kullan arvoisia vinkkejä ja hyviä arvauksia otetaan vastaan. 😊
Comment
-
-
Alkupään 1.8 koneissa tosiaan oli ongelmia lohkoissa.
Kaverilla oli tuollainen huono yksilö Primerassa, johon etsittiin ratkaisua.
Toisen kaverin korjaamon kautta saatiin Nissanilta ohjeet millä voi olla vaikutusta, etenkin(ainoastaan??) jos ehtii tekemään oireiden alkuvaiheessa.
Lohkot kuulemma niin notkeaa tavaraa, että laatikon tiukkaan vedetyt pultit vetää ainakin laitimmaisen sylinterin soikeaksi.
Kaverin autosta helpattiin pultit ja öljynkulutus tippui huomattavasti!
Jos tämä ei auta, niin sitten taitaa olla ainoat vaihtoehdot kallis moottoriremmppa, vaihtokone tai ajaa niin pitkään kun liikkuu öljyn lisäyksillä.
Comment
-
-
Originally posted by jpeltoma View PostNissanin tuon ikäiset 1.8 koneet on pahamaineisia. Lohkot valuvikaisia ja väljiä, syövät öljyä. Takuuseenkin laitettu aikanaan paljon.Originally posted by turtle View PostAlkupään 1.8 koneissa tosiaan oli ongelmia lohkoissa.
Originally posted by turtle View PostKaverilla oli tuollainen huono yksilö Primerassa, johon etsittiin ratkaisua.
Toisen kaverin korjaamon kautta saatiin Nissanilta ohjeet millä voi olla vaikutusta, etenkin(ainoastaan??) jos ehtii tekemään oireiden alkuvaiheessa.
Lohkot kuulemma niin notkeaa tavaraa, että laatikon tiukkaan vedetyt pultit vetää ainakin laitimmaisen sylinterin soikeaksi.
Kaverin autosta helpattiin pultit ja öljynkulutus tippui huomattavasti!Outo termi minulle.
Originally posted by turtle View PostJos tämä ei auta, niin sitten taitaa olla ainoat vaihtoehdot kallis moottoriremmppa, vaihtokone tai ajaa niin pitkään kun liikkuu öljyn lisäyksillä.Originally posted by jarkko520 View PostTolla öljynkulutuksella ei varmaan tekihengitys enää auta, mutta kannattaa koittaa tietystiVaraosahausta löytyi 2, joista toinen savuttaa.
Ebay:stä löytyy näihin jostain kumman syystä paljon mm. täydellisiä jakopään huoltosettejä sekä tiiviste- ja männänrengassarjoja suhteellisen edukkaasti, alta 500€. Epäselvyyttä itselle on tuonut mikä uudemman ja vanhemman moottorin (QG18) ero on, koska nuo jakopäänkitit sopivat järkiään vain vanhempiin moottoreihin. Tällä haavaa olen uskossa, että tässä uudemmassa on muuttuva imuventtiilien ajoitus (VCT), kun taas vanhassa ei ole. Enemmän tietävät korjatkoon.
Comment
-
-
Mitähän helvettiä. Firmani vm. -09, 97tkm ajetusta "ikiliikkuja" OM642 (3.0l v6 cdi) katkesi kiertokanki rikkoen aivan kaiken starttia ja vauhtipyörää myöten. Homma on jo maalissa tehtaan ja Vehon kanssa takuukorvauksista yms (takkiin tuli jokatapauksessa lähes 10ke), mutta mitään sen enempää infoa en ole kuullut vielä. Huollot tehty ohjelman mukaan.
Käsittääkseni ei kovin yleistä - mikä voi aiheuttaa noin totaalisen tuhon? Valmistevika?BMW - Ex. z3 Coupe 2.8l, e30 Mtech-2 m50b25, CLS 55 AMG, Toyota Supra Eurospec mkIV manuaali (T)T +700hp, e39 530da "työjuhta" e39 530da pre-fl Shadowline M-sport
Nyt; e93 330da, VW T5.1 Caravelle "FakeTaxi"
Comment
-
-
Noniin, josko MeSe tietäjiä vaivais. Kaverilla siis seuraava setti.
C180, 2002 mallin mese, mutkassa kääntäessä jäykistyi ohjaus, pellin alta näkyi että ohjaustehostimen nesteiden vuotojäljet olisivat suoraan korkista.
Korkkia kokeiltu, oli kiinni, ei kuulemma ollut auennut tuosta.
Viikonloppuna tarkastettu kaikki nesteet kun "uusi auto" talossa niin säiliö ollut ihan täynnä. Kylmänä tämä siis.
Mitä tapahtui, mitä pitää / kannattaa nyt tehdä ja tarkastaa tai vaihtaa? Onko syytä huoleen?
e: päivitystä, jostain muualta taisi hajota jotain, nyt kuulemma norona valuu auton alle ohjaustehostimen nesteetLast edited by peltone; 04-03-2015, 15:17.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Tuo sigun volovo ei tykänny viikon kylmänä olosta.Seisoi hiihtoloman ja ekana työpäivänä kyllä käynnistyi,mutta töistä lähtiessä ei tykänny kaukkarilla avata ovia saati sitä helv#tin ajonestoa.
Vrcf.ltä ja muualta koitin tonkia apua,mutta toistaiseksi tuloksetta.Jospa koittais seuraavaksi ladata akku täyteen..siitä kumminkaan johdu sekä yksi mystinen "pitkä"rele testaamatta.
Kaukkarin patterit vaihdettu
Keskarin rele(-eet) testattu
Tämä nyt jo toinen tietämäni tämän ikäluokan auto jossa tuo ajonesto tulee määränpäähänsä ja autollapa ei sitten enää mitään tee...
Comment
-
Comment