Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä erimerkkisten autojen vioista/ongelmista.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    #46
    Originally posted by Arppa View Post
    Potilas on Mazda 6 1.8 moottorilla. Käy kolmella ja on syönyt öljyä 1ltr/1000km. Vaihdettu tulpat, johdot ja puola. 2. pytyn tulppa pikimusta ja karstainen, muut tasaisen ruskeita.

    Joko Kuusankoski kutsuu vai kannattaako tuollaisesta avata konetta?
    Taitaa olla fordin kone tuossa? Tarkasta myös suutin. Huohottaako moottori?
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Arppa
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1054
      • Lumbriver

      #47
      Originally posted by Slazha View Post
      Taitaa olla fordin kone tuossa? Tarkasta myös suutin. Huohottaako moottori?
      Huohotuksesta en tiedä, kaverin auto ja on Kuopiossa. Tuo suutin tuli itelläkin mieleen, noh oli käynyt ostamassa jonkun puhdistuslitkun ja kaadellut tankkiin.
      Tankissa oli ollut todella kova paine kun aukaissut korkin??

      Lisätietoa tuli, 2.pytyltä kun ottanut suuttimelta liittimin irti niin käynti muuttunut ollenkaan. Eli on tukossa tai muuten rikki.? Käskin ottaa irti ja tutkia miltä näyttää...
      Last edited by Arppa; 24-02-2015, 12:52.
      Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
      Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
      Kauppakassina: Hyundai i30 -21
      -Raahe Connection-
      -Team Kärppä- limited edition

      Comment

      • wibzu
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 149
        • Muurame

        #48
        Opel Zafira 2001, 2.0 Diesel. ~434tkm mittarissa.

        Ahtaa heikosti(ei käytännössä ollenkaan ennen 3000rpm). Toimii kylmänä paremmin kuin lämpöisenä. Alipaineletkut käyty käsikopelolla läpi ja vaikuttivat ok, alipaine säätää turbon vipua ok.

        EGR tulpattu, mutta voisiko tuo silti karstoittua ja aiheuttaa ongelmia? Ei vikakoodeja. Öljyä kuluu vähintään 0,5L/1000km
        E91 320dA -06

        Comment

        • Joba
          BTCF Member
          • Sep 2007
          • 556

          #49
          Ahdin finaalissa, väljää laakerissa/akselissa ja syönyt samalla siiven päät.

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #50
            Originally posted by Arppa View Post
            Potilas on Mazda 6 1.8 moottorilla. Käy kolmella ja on syönyt öljyä 1ltr/1000km. Vaihdettu tulpat, johdot ja puola. 2. pytyn tulppa pikimusta ja karstainen, muut tasaisen ruskeita.

            Joko Kuusankoski kutsuu vai kannattaako tuollaisesta avata konetta?
            En osaa vikaan sanoa muuta, kun että noista Mazdoista on noita moottoreita levinny oikein huolella. Työkaverilla joskus meni motti vastaavasta ja ei saanut heti mazda mekaanikolle, kun oli neljä jonossa odottamassa moottoria.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Arppa
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1054
              • Lumbriver

              #51
              Kylläpä sieltä oli 2. sylinteristä puristukset kateissa. Huomenna soittoa auton myyneeseen liikkeeseen.
              Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
              Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
              Kauppakassina: Hyundai i30 -21
              -Raahe Connection-
              -Team Kärppä- limited edition

              Comment

              • huupi
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 1192
                • Tyrnävä

                #52
                Ongelmana on 225tkm ajetun Nissan Almeran 1.8 -03 posketon moottoriöljyn kulutus, luokkaa 1l/100km. Ei vuoda ulospäin, savuttaa kitkerää sinistä, käynnistyy helposti ja käy mielestäni sievästi ja kulkeekin niin kuin tuollaisen kotteron olettaa kulkevan. Pari kertaa syttynyt moottorin vikavalo, joka Torque:lla luettuna tulee nokka-akselin asentotunnistimesta, jonka saa myös kuitattua pois. Tulppien rei'istä katsoessa näkee jokaisen männän päällä kiiltelevän öljyn ja jokainen tulppa on paksun karstan peitossa.

                Näissä 1.8 koneissa on ilmeisen yleistä jakoketjun venyminen. Epäilys on, että se aiheuttaisi nuo nokanasentoherjat. Mutta ei kai se selitä tuota älytöntä öljyn syöntiä? Puristuspaineiden mittaus on agendassa, mutta jotenkin tuo kaikkia sylintereitä koskeva öljyisyys mietityttää.

                Kullan arvoisia vinkkejä ja hyviä arvauksia otetaan vastaan. 😊
                I01 i3s 94

                Comment

                • jpeltoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 600
                  • pirkanmaa

                  #53
                  Nissanin tuon ikäiset 1.8 koneet on pahamaineisia. Lohkot valuvikaisia ja väljiä, syövät öljyä. Takuuseenkin laitettu aikanaan paljon.
                  __________________________________________________ ________________________
                  Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                  Comment

                  • turtle
                    Newbiemmer
                    • Dec 2011
                    • 25
                    • Finland

                    #54
                    Alkupään 1.8 koneissa tosiaan oli ongelmia lohkoissa.

                    Kaverilla oli tuollainen huono yksilö Primerassa, johon etsittiin ratkaisua.
                    Toisen kaverin korjaamon kautta saatiin Nissanilta ohjeet millä voi olla vaikutusta, etenkin(ainoastaan??) jos ehtii tekemään oireiden alkuvaiheessa.

                    Lohkot kuulemma niin notkeaa tavaraa, että laatikon tiukkaan vedetyt pultit vetää ainakin laitimmaisen sylinterin soikeaksi.

                    Kaverin autosta helpattiin pultit ja öljynkulutus tippui huomattavasti!

                    Jos tämä ei auta, niin sitten taitaa olla ainoat vaihtoehdot kallis moottoriremmppa, vaihtokone tai ajaa niin pitkään kun liikkuu öljyn lisäyksillä.

                    Comment

                    • jarkko520
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 253
                      • Turku

                      #55
                      Tolla öljynkulutuksella ei varmaan tekihengitys enää auta, mutta kannattaa koittaa tietysti
                      G30 530e m-sport

                      Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

                      Comment

                      • huupi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 1192
                        • Tyrnävä

                        #56
                        Originally posted by jpeltoma View Post
                        Nissanin tuon ikäiset 1.8 koneet on pahamaineisia. Lohkot valuvikaisia ja väljiä, syövät öljyä. Takuuseenkin laitettu aikanaan paljon.
                        Originally posted by turtle View Post
                        Alkupään 1.8 koneissa tosiaan oli ongelmia lohkoissa.
                        Joo, näin olen itsekin lukenut. Tuossa taitaa tosin olla uudemman mallin kone, jossa puolat ja öljyn täyttökorkki ovat eri linjassa, kun taas vanhemmissa ovat samassa linjassa.

                        Originally posted by turtle View Post
                        Kaverilla oli tuollainen huono yksilö Primerassa, johon etsittiin ratkaisua.
                        Toisen kaverin korjaamon kautta saatiin Nissanilta ohjeet millä voi olla vaikutusta, etenkin(ainoastaan??) jos ehtii tekemään oireiden alkuvaiheessa.

                        Lohkot kuulemma niin notkeaa tavaraa, että laatikon tiukkaan vedetyt pultit vetää ainakin laitimmaisen sylinterin soikeaksi.

                        Kaverin autosta helpattiin pultit ja öljynkulutus tippui huomattavasti!
                        Helpattiin=löysättiin? Outo termi minulle.

                        Originally posted by turtle View Post
                        Jos tämä ei auta, niin sitten taitaa olla ainoat vaihtoehdot kallis moottoriremmppa, vaihtokone tai ajaa niin pitkään kun liikkuu öljyn lisäyksillä.
                        Originally posted by jarkko520 View Post
                        Tolla öljynkulutuksella ei varmaan tekihengitys enää auta, mutta kannattaa koittaa tietysti
                        Kyllä tässä on jo ollut mietinnässä vaihtokone ja perusteellinen remontti. Vaihtokoneissa, ja varsinkin näköjään tässä mallissa, on se ainainen ongelma, että mistä tietää senkään olevan kunnossa. Varaosahausta löytyi 2, joista toinen savuttaa. Ebay:stä löytyy näihin jostain kumman syystä paljon mm. täydellisiä jakopään huoltosettejä sekä tiiviste- ja männänrengassarjoja suhteellisen edukkaasti, alta 500€. Epäselvyyttä itselle on tuonut mikä uudemman ja vanhemman moottorin (QG18) ero on, koska nuo jakopäänkitit sopivat järkiään vain vanhempiin moottoreihin. Tällä haavaa olen uskossa, että tässä uudemmassa on muuttuva imuventtiilien ajoitus (VCT), kun taas vanhassa ei ole. Enemmän tietävät korjatkoon.
                        I01 i3s 94

                        Comment

                        • soda
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 552
                          • Helsinki

                          #57
                          Mitähän helvettiä. Firmani vm. -09, 97tkm ajetusta "ikiliikkuja" OM642 (3.0l v6 cdi) katkesi kiertokanki rikkoen aivan kaiken starttia ja vauhtipyörää myöten. Homma on jo maalissa tehtaan ja Vehon kanssa takuukorvauksista yms (takkiin tuli jokatapauksessa lähes 10ke), mutta mitään sen enempää infoa en ole kuullut vielä. Huollot tehty ohjelman mukaan.

                          Käsittääkseni ei kovin yleistä - mikä voi aiheuttaa noin totaalisen tuhon? Valmistevika?
                          BMW - Ex. z3 Coupe 2.8l, e30 Mtech-2 m50b25, CLS 55 AMG, Toyota Supra Eurospec mkIV manuaali (T)T +700hp, e39 530da "työjuhta" e39 530da pre-fl Shadowline M-sport
                          Nyt; e93 330da, VW T5.1 Caravelle "FakeTaxi"

                          Comment

                          • Zuuzo
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 441
                            • Etelä-Savo, Pieksämäki

                            #58
                            audi 80 2,3l bensa
                            ei lähde helpolla lämpöisenä käyntiin ( saattaa toisinaan nykiä ajon aikana ) ja purkaa akkua parkissa ollessa
                            joka ajokerran jälkeen pitää akun kengät ottaa irti että lähtee seuraavalla kerralla käyntiin ilman latauksia.

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8092
                              • Willähde

                              #59
                              Noniin, josko MeSe tietäjiä vaivais. Kaverilla siis seuraava setti.

                              C180, 2002 mallin mese, mutkassa kääntäessä jäykistyi ohjaus, pellin alta näkyi että ohjaustehostimen nesteiden vuotojäljet olisivat suoraan korkista.
                              Korkkia kokeiltu, oli kiinni, ei kuulemma ollut auennut tuosta.
                              Viikonloppuna tarkastettu kaikki nesteet kun "uusi auto" talossa niin säiliö ollut ihan täynnä. Kylmänä tämä siis.

                              Mitä tapahtui, mitä pitää / kannattaa nyt tehdä ja tarkastaa tai vaihtaa? Onko syytä huoleen?

                              e: päivitystä, jostain muualta taisi hajota jotain, nyt kuulemma norona valuu auton alle ohjaustehostimen nesteet
                              Last edited by peltone; 04-03-2015, 15:17.
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • dädi
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 348
                                • Seinäjoki

                                #60
                                Tuo sigun volovo ei tykänny viikon kylmänä olosta.Seisoi hiihtoloman ja ekana työpäivänä kyllä käynnistyi,mutta töistä lähtiessä ei tykänny kaukkarilla avata ovia saati sitä helv#tin ajonestoa.
                                Vrcf.ltä ja muualta koitin tonkia apua,mutta toistaiseksi tuloksetta.Jospa koittais seuraavaksi ladata akku täyteen..siitä kumminkaan johdu sekä yksi mystinen "pitkä"rele testaamatta.
                                Kaukkarin patterit vaihdettu
                                Keskarin rele(-eet) testattu

                                Tämä nyt jo toinen tietämäni tämän ikäluokan auto jossa tuo ajonesto tulee määränpäähänsä ja autollapa ei sitten enää mitään tee...
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎