Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä erimerkkisten autojen vioista/ongelmista.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    -04 asti ekan sukupolven LB7 duramax kärsii suutin ja paluulinja vioista, jotka on työläitä kun suuttimet on venakoppien alla ja jos polttoainetta päätyy öljyyn eikä sitä huomaa voi siitä aiheutua moottorin täys tuho + ihan alkupään yksilöt on kärsinyt myös kannentiiviste vioista.

    05-06 LLY moottorissa ja sitä uudemmissa suuttimet on koneen ulkopuolella ja 06-> lbz koneen kanssa allisonissa on 6 vaihdetta (joka kestää hiukan enemmän voimaa). Muutenkin uudemmat käy paljon kauniinmmin ja ovat vnt ahtimen ansiosta sivystyneempiä voiman tuotossa. Toki itellä oli -04 LB7 / 5v allison ja pelas hienosti mut siihenkin oli suuttimet uusittu 90tml kohdilla. Jostain syystä nämä vanhemmat koneet tosin on taloudellisimpia ja niihin on eniten tarjontaa viritysosissa eli jos tarkotus on ottaa isosti voimaa niin vanhempi versio sopii siihen parhaiten.

    Silveradossa 2500hd:ssä on sellainen etu f250 superduty / ram 2500 hd malleihin et chevy on ainoo, jossa on erillisjousitettu keula vs toisissa jäykkä akseli eli ajolleen chevy on mielyttävämpi.
    Last edited by sirkus; 19-01-2016, 13:08.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by janke View Post
      Olisko ilmaa järjestelmässä tai jostain vuotaa hieman nestettä? Termostaatti saattaa olla jo uutena rikki, kunten kävi tässä yhden mazdan kanssa, johon vaihdettiin termari ja ongelmat alkoivat parinkuukauden kuluttua.
      Ilma poistuu jäähdytysjärjestelmästä ajossa, kun ekakerran ajetaan niin kuumaksi että termostaatit on auki. Se ei ole mikään jarrujärjestelmä johon jää ilma kummittelemaan.

      Tarvikeosat jäähdytysjärjestelmässä on hyvä tapa hankkia ongelmia.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by petrolhead View Post
        Ilma poistuu jäähdytysjärjestelmästä ajossa, kun ekakerran ajetaan niin kuumaksi että termostaatit on auki. Se ei ole mikään jarrujärjestelmä johon jää ilma kummittelemaan.
        Joo..näinhän se on! En lukenut kysymystä oikein ajatuksella
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by huupi View Post
          Nissan Almera 1.8 bensa 2003. Kovimmilla pakkasilla, eli yli 25 astetta, meinaa moottorin lämmöt mittarin mukaan nousta korkealle. Jäähdytysnesteet on vasta vaihdettu (-36c). Lämmöt nousi ilman keulan tukkimista ja nyt myös keulan tukkimisen jälkeen. Kun pakkasta on vähemmän kuin parikymmentä, ei ole mitään ongelmia keulapahvin kanssa tai ilman. Mikä siellä mättää? Vesipumppu, termostaatti, nesteet jäässä? Kabiinissa on lämpöä riittänyt koko ajan ja puhaltaa kuumaa myös nesteen lämpöjen noustessa. Maantienopeus nostattaa lämpöjä, taajama-ajo ja erityisesti tyhjäkäynti jäähdyttää. Kertaakaan ei ole punarajalle asti noussut, eikä nesteitä häviä mihinkään. Vinkkejä?
          Kovimmalla pakkasella nousee lämmöt? Neste ei oikeesti kestä pakkasta niin paljon kuin tässä luullaan sen kestävän.
          Lisää raakaa litkua sinne ja kato uusiutuuko vaiva seuraavien kovien pakkasten tullen.

          Varmaan tässäkin patissa lämppärinkenno imee kannen/lohkon takapuolelta nesteen. Koneessa ja lämppärissä voi kiertää sula neste OK vaikka syyläri olis hyhmässä.
          Vaikka tämä ei olekkaan BMW, niin tässäkin autossa vois olla viisasta uusia painekorkki muun jäähdytysrempan yhteydessä. Ei tarvike, ei vähänkäytetty-ehjänä purettu orkkis, vaan ihan_uusi_marmoritiskiltä.
          Last edited by petrolhead; 19-01-2016, 13:42.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • huupi
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 1192
            • Tyrnävä

            Originally posted by petrolhead View Post
            Kovimmalla pakkasella nousee lämmöt? Neste ei oikeesti kestä pakkasta niin paljon kuin tässä luullaan sen kestävän.
            Lisää raakaa litkua sinne ja kato uusiutuuko vaiva seuraavien kovien pakkasten tullen.

            Varmaan tässäkin patissa lämppärinkenno imee kannen/lohkon takapuolelta nesteen. Koneessa ja lämppärissä voi kiertää sula neste OK vaikka syyläri olis hyhmässä.
            Vaikka tämä ei olekkaan BMW, niin tässäkin autossa vois olla viisasta uusia painekorkki muun jäähdytysrempan yhteydessä. Ei tarvike, ei vähänkäytetty-ehjänä purettu orkkis, vaan ihan_uusi_marmoritiskiltä.
            Kiitos vinkeistä! Nesteen pakkaskestävyys mitattu eilen ja mittari näytti -33c. Tämän jälkeen lisätty raakaa tavaraa sen mitä paisarin max antaa myöden. Lisäksi tukittu keula läpeensä pahveilla. Aamulla pakkasta oli -28c, joten illalla varmaan saan kuulla miten auto toimi.
            I01 i3s 94

            Comment

            • huupi
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 1192
              • Tyrnävä

              Originally posted by huupi View Post
              Kiitos vinkeistä! Nesteen pakkaskestävyys mitattu eilen ja mittari näytti -33c. Tämän jälkeen lisätty raakaa tavaraa sen mitä paisarin max antaa myöden. Lisäksi tukittu keula läpeensä pahveilla. Aamulla pakkasta oli -28c, joten illalla varmaan saan kuulla miten auto toimi.
              Nämä temput näyttävät ratkaisseen asian, ainakin toistaiseksi, sillä lämmöt ovat pysyneet kurissa. Pakkastakin on ollut koko viikon vähintään -25c, joten testipäiviä ja -kilometrejä alkaa olla jo takana.
              I01 i3s 94

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Onko kukaan vaihtanut etujousia mk-3 mondeoon? Ei millään onnistunut jousia saamaan tavallisilla jousipuristimilla niin läjään, että olisi saanut iskarin alapäästä napaan? Sitten ne puristimien jenkatangot levisi vielä yläpäästä sen verran, että ei tolppa sopinut iskaritorniin. Onko muuta keinoa, kun pudottaa apurunko alas, vai täytyykö ostaa 200-500€ jousipuristin:think
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Palehti
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 149
                  • Klaukkala

                  Jos MK3 Mondeolla tarkoitetaan vuosimalleja 2001-2007, niinkuin yleensä tarkoitetaan...niin meikä on vaihtanut kahteen eri yksilöön.

                  Kummassakaan en muista olleen suurempaa ongelmaa. Ehkäpä rautakangella joutui vääntämään pyörännapaa vähän alemmaksi, ehkä ei.
                  Apurunkoa ei kuitenkaan joutunut pudottamaan.

                  Muistaakseni se meni niin että yläpään "uloin" pultti reikäänsä ja siitä sitten "lumpsautetaan" työntämällä iskarin alapää reikäänsä.

                  Onhan tuo vittumainen homma ja tuskainen, mutta pitäisi olla "tehtävissä".

                  Tsemppiä hei
                  i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
                  ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by Palehti View Post
                    Jos MK3 Mondeolla tarkoitetaan vuosimalleja 2001-2007, niinkuin yleensä tarkoitetaan...niin meikä on vaihtanut kahteen eri yksilöön.

                    Kummassakaan en muista olleen suurempaa ongelmaa. Ehkäpä rautakangella joutui vääntämään pyörännapaa vähän alemmaksi, ehkä ei.
                    Apurunkoa ei kuitenkaan joutunut pudottamaan.

                    Muistaakseni se meni niin että yläpään "uloin" pultti reikäänsä ja siitä sitten "lumpsautetaan" työntämällä iskarin alapää reikäänsä.

                    Onhan tuo vittumainen homma ja tuskainen, mutta pitäisi olla "tehtävissä".

                    Tsemppiä hei
                    Oliko tässä kyseessä vakio jouset/iskarit? Koitettin väännellä ja käännellä, mutta kun napa oli painettu niin alas kun sai, niin iskaria olisi pitäny saada vielä 10cm nouseen että olisi saanut napaan ujutettua? Pitäisi olla kunnon jousipuristimet jotka sovivat sinne iskarin torniin. Kait sitte on nolouttakin
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Bansku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2011
                      • 1493
                      • Savo

                      Mikö estää irrottamasta sitä napaa siitä autosta ja irrallaan ollessa iskari kiinni napaan ja koko pakettina paikalleen?

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by Bansku View Post
                        Mikö estää irrottamasta sitä napaa siitä autosta ja irrallaan ollessa iskari kiinni napaan ja koko pakettina paikalleen?
                        Ei tarvinnut. Se saatiin juuri noin kun Palehti neuvoi
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Tietääkö joku onko Toyota E carinan mittarinvaihto--> kierrosluvulliseen maliin ihan Plug and Play homma?
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2098
                            • *

                            Onko yleensä ottaen kokemuksia Mitsubishi ASX:stä, nimenomaan 1.6l bensakoneella? Onko luotettava?
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • ThemeJ
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 997
                              • Turku/Raahe

                              Originally posted by Driver22 View Post
                              Onko yleensä ottaen kokemuksia Mitsubishi ASX:stä, nimenomaan 1.6l bensakoneella? Onko luotettava?
                              Tuskin koneessa mitään ihmeellistä vikaa on vaikkakin on Citroenin sukua. Jos vähäkään on tarvetta vetää peräkärryä niin ei kannata ostaa.
                              Bmw E30
                              Bmw 2000Touring Scrap
                              Ex. Bmw E30 316
                              Ex. Bmw E36

                              Comment

                              • *PexU*
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 1989
                                • Vantaa

                                Tuli ostettua "kolmosauto" perheeseen, 1.8 Mazda 626 -00 ja ihmetystä aiheuttaa nyt ilmansuodattimen kotelossa (kannessa) oleva anturi, josta lähtee
                                johto, joka ei mene mihinkään.
                                Mikähän tämä mahtaa olla, ei oikein kooklekaan tuntunut tuovan helpostusta:think

                                Auto siis nykii kiihdyttäessä, yksi tekijä, eli tulpanjohdot lyövät läpi, on selvitettynä jo.
                                Last edited by *PexU*; 16-08-2016, 07:51.
                                AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                                E61 530xd M-Sport Touring -07
                                Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                                Duunissa: F11 520d x-drive -17

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎