Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä erimerkkisten autojen vioista/ongelmista.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    #16
    Onko arvon kanssa bemaristeillä mitään hajua minkälainen ajokki on Fordin S-Max? Hinnat kohtuullisia ja ihan ok näköinen perhe vankkuri... Kaverille kyselen kun hän sellaista on tuossa jo jonkin aikaa katsonut uuden mondeon sekä volvo v70 rinnalla (ja miksei itsellekin tuollainen s-max kenties huolto ajokiksi jossain vaiheessa jos ei aivan hullu laite olisi...).

    Eli kyseessä 2008 tai uudempi, 2 litraisella diesel koneella (1.8tdci on vissii susi jo syntyessään) ja laatikkona joko automaati tai manuaali. Varustus ei ole pakko olla voll mutta mielellään titanium.. Onko noissa jotain erityisiä kompastuskiviä kenties? Huonosti googlen kautta löytyy vikatarinoita.. Voisihan ford keskusteluja etsiä mutta niin alas en vielä vajoa että ford foorumille kirjautuisin (kyselen fordista kuitenkin bmw forumilla......)
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

    Comment

    • Rhodry
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 3279
      • Siuntio

      #17
      Ei nyt varsinaisesti vika mutta ongelma. Lainasin kaverin -91 Mazda 323:a, menin tankkaamaan ja kappas, luukun avaava vaijeri on jäässä. Saako tuota millään ehjänä auki vai pitääkö joko rikkoa tai odottaa että sulaa ja aukeaa? Bensavalo sytty kotipihalla ja aamulla se kaveri pitäisi viedä töihin
      BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
      Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
      E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #18
        Millä saan selville, että mikä syö -92 E-carinasta akkua kun auto on sammutettuna parkissa? Laturi on noin vuoden vanha ja akku on vajaan vuoden, mutta ei tahdo virta pysyä akussa:think
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • uniiq
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2012
          • 333
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by janke View Post
          Millä saan selville, että mikä syö -92 E-carinasta akkua kun auto on sammutettuna parkissa? Laturi on noin vuoden vanha ja akku on vajaan vuoden, mutta ei tahdo virta pysyä akussa:think
          Jos et paljon aja, niin talvi syö kyllä akusta virran kun ei kerkii lataamaan... :think
          BMW harrastuksena jo vuodesta 2012

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #20
            Originally posted by BMWekenäs View Post
            Jos et paljon aja, niin talvi syö kyllä akusta virran kun ei kerkii lataamaan... :think
            Tuo on kyllä tottakin, mutta teki tuota jo kesälläkin, että kun oli ajamattomana muutaman pvä:n niin selvästi akussa väheni potku!? Kun eukko oli isänsä luona käymässä, niin olivat yleismittaria pitäneen akulla ja oli muutaman sekuninvälein virta tippunut, mutta kun akunkenkä pois, niin virta oli pysynyt!! Muistaakseni mikään kello,mankan tai muun sähkölaitteen ei pitäisi olla päällä, kun virrat katkaisee!?

            Yksi autokorjaaja kerran sanoi että carinaan jos jättää avaimen virtalukkoon, niin syö virtaa sen vuoksi, mutta mikä tuola vanhassa autossa voisi olla niin sanotusti "actiivisena" tuolloin:think
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • uniiq
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2012
              • 333
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by janke View Post
              Tuo on kyllä tottakin, mutta teki tuota jo kesälläkin, että kun oli ajamattomana muutaman pvä:n niin selvästi akussa väheni potku!? Kun eukko oli isänsä luona käymässä, niin olivat yleismittaria pitäneen akulla ja oli muutaman sekuninvälein virta tippunut, mutta kun akunkenkä pois, niin virta oli pysynyt!! Muistaakseni mikään kello,mankan tai muun sähkölaitteen ei pitäisi olla päällä, kun virrat katkaisee!?

              Yksi autokorjaaja kerran sanoi että carinaan jos jättää avaimen virtalukkoon, niin syö virtaa sen vuoksi, mutta mikä tuola vanhassa autossa voisi olla niin sanotusti "actiivisena" tuolloin:think
              Okei. Eli joku jää selvästi päälle... Voi olla melkeen mitä vaan, vaikka joku takakontin tai hansikaslokeron lamppu voi jäädä päälle vaikka kontin/lokeron sulkee.

              Voit mitata vuodon virtamittarilla et otat + kaapelin irti navasta ja mittaat näiden välisen virran auton seistessä. Tämä ei saa olla yli 20-30 milliampeeria. Ja jos on yli niin paikantamaan voi lähteä esim. poistamalla yksitellen sulakkeita ja tarkastamalla lukemaa.

              On kuitenki niin yleistä noitten lamppujen päällejääminen et kannattaa ihan ekaks tarkistaa ettei ne jää palamaan.
              BMW harrastuksena jo vuodesta 2012

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #22
                Originally posted by BMWekenäs View Post
                Okei. Eli joku jää selvästi päälle... Voi olla melkeen mitä vaan, vaikka joku takakontin tai hansikaslokeron lamppu voi jäädä päälle vaikka kontin/lokeron sulkee.

                Voit mitata vuodon virtamittarilla et otat + kaapelin irti navasta ja mittaat näiden välisen virran auton seistessä. Tämä ei saa olla yli 20-30 milliampeeria. Ja jos on yli niin paikantamaan voi lähteä esim. poistamalla yksitellen sulakkeita ja tarkastamalla lukemaa.

                On kuitenki niin yleistä noitten lamppujen päällejääminen et kannattaa ihan ekaks tarkistaa ettei ne jää palamaan.
                Kiitos vastauksesta! Täytyypä kokeilla tuota mittausta jos saisi jotain selville! Löysin netistä aiheesta keskustelua carinojen suhteen ja on aika yleistäkin tuo virran syönti noissa.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #23
                  Koitin mitata tuosta carinasta tuota virtaa, ja mittari jämähti siihen 28mA kohdalle:think Onko tuo ok, vai täytyiskö olla lähes nolla?
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • smpovers
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2372
                    • Tammela

                    #24
                    Isä ostamassa Volvo S80 D5, aut -03. 550tkm. Kehoitin häntä miettimään vielä kun noin paljon ajettu. Mitä nuo yleensä kestää ja onko jotai vakavia vikoja? Luin jostai jakoremmiongelmista...
                    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                    BMW 330d touring e46 -05
                    Ford Cortina Mk2 1600 -70
                    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1834
                      • N/A

                      #25
                      Originally posted by janke View Post
                      Koitin mitata tuosta carinasta tuota virtaa, ja mittari jämähti siihen 28mA kohdalle:think Onko tuo ok, vai täytyiskö olla lähes nolla?
                      Ihan normaali lepovirta. Tuo ei akkua tyhjennä, jä Jos tyhjentää niin akku on finaalissa.
                      Nyt:
                      BMW X3 xDrive30e (g01)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      BMW 320i (e30)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • uniiq
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2012
                        • 333
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by janke View Post
                        Koitin mitata tuosta carinasta tuota virtaa, ja mittari jämähti siihen 28mA kohdalle:think Onko tuo ok, vai täytyiskö olla lähes nolla?
                        Ihan hyvä on, onko selvinny et oliko siellä jotain päällä vai mikä söi akkua :think
                        BMW harrastuksena jo vuodesta 2012

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by BMWekenäs View Post
                          Ihan hyvä on, onko selvinny et oliko siellä jotain päällä vai mikä söi akkua :think
                          Eipä oikein selvinnyt. Sulake/releboxia kun heilutteli niin pikkuisen lepovirta aina heilahteli alaspäin:think Täytyy tuo boxi ottaa irti ja hiukan puhdistella sitä! Samalla loppui lämppäri toimimasta kun otin releet irti yksi kerrallaan, eli ilmeisesti lämppärin rele otti siipeensä ja meni piirille?
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Ovaali
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2010
                            • 244
                            • Ylivieska

                            #28
                            Originally posted by janke View Post
                            Eipä oikein selvinnyt. Sulake/releboxia kun heilutteli niin pikkuisen lepovirta aina heilahteli alaspäin:think Täytyy tuo boxi ottaa irti ja hiukan puhdistella sitä! Samalla loppui lämppäri toimimasta kun otin releet irti yksi kerrallaan, eli ilmeisesti lämppärin rele otti siipeensä ja meni piirille?
                            Tarkoitatko sitä relekoteloa joka on konehuoneessa? Gen 1 avensiksissa ongelmana tuon relerasian hapettuminen. Koskenee myös jossain määrin e carinaa. Näkee kun purkaa ja kääntää ylösalaisin sen kotelon ja nykkii yksitellen niitä johtoja. Ei ne releet pitäis irroituksessa hajota.

                            Comment

                            • GameOver
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3028
                              • Sjundeå

                              #29
                              Originally posted by smpovers View Post
                              Isä ostamassa Volvo S80 D5, aut -03. 550tkm. Kehoitin häntä miettimään vielä kun noin paljon ajettu. Mitä nuo yleensä kestää ja onko jotai vakavia vikoja? Luin jostai jakoremmiongelmista...

                              Itse ajelin tuossa vuoden päivät -03 S80 2.4D:llä, jolla oli päästetlty noin 450tkm kun siirtyi vaimon siskolle käyttöön. Automaattiaski alkoi olemaan finaalissa ja railipumppua alettiin tuossa veikkailemaan. Laatikko siis siinä määrin, ettei suostunut enää mukauttamaan 2 ja 3 vaihteita kun öljynvaihdon jälkeen testereillä sopeutettiin.
                              Mittaristo vaihdettiin kerran kun pimeni totaalisesti.

                              Ei kai remmissä sen kummempia ole kun muistaa vaihdella. Laatikko lienee vaihdettu jo noille kilsoille. Alapalloniveliä ja koiranluita syö ja käsijarruhilppeet menee uusiksi vähintään joka toiseen katsastukseen.
                              -25 Toyota Proace City Verso
                              -23 Nissan Leaf

                              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by Ovaali View Post
                                Tarkoitatko sitä relekoteloa joka on konehuoneessa? Gen 1 avensiksissa ongelmana tuon relerasian hapettuminen. Koskenee myös jossain määrin e carinaa. Näkee kun purkaa ja kääntää ylösalaisin sen kotelon ja nykkii yksitellen niitä johtoja. Ei ne releet pitäis irroituksessa hajota.
                                Kyllä juu.. Tarkoitin juuri sitä konehuoneessa olevaa rele/sulake boxia. Tarkoitus on se irroittaa ja katsoa sinne takapuolelle.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎