Tuo sigun volovo ei tykänny viikon kylmänä olosta.Seisoi hiihtoloman ja ekana työpäivänä kyllä käynnistyi,mutta töistä lähtiessä ei tykänny kaukkarilla avata ovia saati sitä helv#tin ajonestoa.
Vrcf.ltä ja muualta koitin tonkia apua,mutta toistaiseksi tuloksetta.Jospa koittais seuraavaksi ladata akku täyteen..siitä kumminkaan johdu sekä yksi mystinen "pitkä"rele testaamatta.
Kaukkarin patterit vaihdettu
Keskarin rele(-eet) testattu
Tämä nyt jo toinen tietämäni tämän ikäluokan auto jossa tuo ajonesto tulee määränpäähänsä ja autollapa ei sitten enää mitään tee...
Yksi hyvä syy siirtyä vain ja ainoastaan bmw kantaan. Saa laitokset taas tulille vaikka vähän ajonestoa joutuisikin rukkaamaan
5 vuotta sitten ohitin ajoneston tuommoisesta. Nyt kun vaan muistas että miten.
Ohjeistettiin ett rele ohitettais hyppylangalla..kokeilin,muttei onnistunut ensiyrittämällä.Jälkeen päin huomasin sen kolmannen ns.pitkän releen eli se pitäis vielä testata ohittaa.
Fiat Punto 75 -99
Kylmällä moottorilla kaasussa pieni viive. Kun jalan nostaa kaasulta niin noin sekunnin ajan kierrokset jää vielä päälle.
Toinen ongelma on, että puolikaasulla kiihdyttäessä kiihtyvyys on "aaltoilevaa". Täyskaasulla kiihtyy mielestäni normaalisti.
Missä vika?
Onko muuten kukaan vaihtanut tommoseen nokka-akselin stefaa sytytyspuolien puolelle? Onnistuuko ilman suurempaa jumppaa?
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Ei siellä muistaakseni edes stefaa ole, se teline missä puolat on kiinni, niin se irti, 3 kpl M6 pultteja, se puolan teline menee vähän sinne kannen sisään, siinä päässä on O-rengas joka vuotaa lähes tulkoon kymmenestä tollasesta moottorista joka yhdeksännessä.
Helppo ja nopea homma
Suihki jotain bräkliiniä imusarjan ja kamnen liitoksiin, jos vaikka imuvuotoa
Kyseessä MK3 wagon mondeo. Vaihdoin taakse jarrulevyt ja -palat jo kolmisen viikkoa sitten. Meinaa vaan edelleen useamman kymmenen kilometrin matkalla välillä lämmetä jarrut ja kärytä. Välillä taas voi ajaa useamman sata kilsaa ilman mitään ongelmia. Renkaan kun ottaa irti ja pyörittää levystä, pari kierrosta voi mennä ilman mitään vastusta ja yhtäkkiä nappaa kiinni niin, että joutuu käyttämään enemmän voimaa ja taas kohta samalla kierroksella ei vastusta ollenkaan. Lisäksi lämpenevä puoli vaihtelee ihan päivän tai ilmojen mukaan. Any ideas?
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Mitähän helvettiä. Firmani vm. -09, 97tkm ajetusta "ikiliikkuja" OM642 (3.0l v6 cdi) katkesi kiertokanki rikkoen aivan kaiken starttia ja vauhtipyörää myöten. Homma on jo maalissa tehtaan ja Vehon kanssa takuukorvauksista yms (takkiin tuli jokatapauksessa lähes 10ke), mutta mitään sen enempää infoa en ole kuullut vielä. Huollot tehty ohjelman mukaan.
Käsittääkseni ei kovin yleistä - mikä voi aiheuttaa noin totaalisen tuhon? Valmistevika?
Naapurilla kävi Vitossa sama homma n.60tkm ajettuna. Enempää en tiedä mikä aiheutti,mutta takuuseen laitettiin uusi moottori.
Ohjeistettiin ett rele ohitettais hyppylangalla..kokeilin,muttei onnistunut ensiyrittämällä.Jälkeen päin huomasin sen kolmannen ns.pitkän releen eli se pitäis vielä testata ohittaa.
Polttoaineenohjausrele tms ilmeisesti oli sökönä.Löytyi kumminkin korvaava rele jonka löysi kun osasi oikeilta tahoilta kysyä....EI kuitenkaan volvon omalta merkkihuollolta..ihme sikäli.Alkup.Boschin releen valmistus lopetettu 2008.
Autolähti käyntiin mutta vain kun otti varashälyttimen/kauko-ohjauslukituksen tms. sulakkeen pois...nyt sitten sen vian etsintää...
Mercedes benz vaneo 1.7 cdi miten rikkinäine maf oireilee? Nyt oireena että johdon irrotus ei vaikuta mitenkään ja käy tyhjäkäyntiä normaalisti ja nätisti mutta tehoa ei ole yhtään ja paikallaan ei kierrä kun n. 3500rpm ja savuttaa harmaata palamattoman dieselin savua silloin kun kierroksia antaa? Tyhjäkäynnillä ei savuta.
Suuttimen vaihdoin purkurin suuttimeen joka ei ollut samalla osanumerolla vaan numeron päässä. Oli kuitenkin käsittääkseni 1.7cdi suutin.
Vikakoodeja en ole vielä päässyt vehkeestä lukemaan.
Polttoaineenohjausrele tms ilmeisesti oli sökönä.Löytyi kumminkin korvaava rele jonka löysi kun osasi oikeilta tahoilta kysyä....EI kuitenkaan volvon omalta merkkihuollolta..ihme sikäli.Alkup.Boschin releen valmistus lopetettu 2008.
Autolähti käyntiin mutta vain kun otti varashälyttimen/kauko-ohjauslukituksen tms. sulakkeen pois...nyt sitten sen vian etsintää...
Nuo Hollannissa kasatut renaultin moottorilla varustetut "volvot" vaatii hermoja ja huumorintajua
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Mercedes benz vaneo 1.7 cdi miten rikkinäine maf oireilee? Nyt oireena että johdon irrotus ei vaikuta mitenkään ja käy tyhjäkäyntiä normaalisti ja nätisti mutta tehoa ei ole yhtään ja paikallaan ei kierrä kun n. 3500rpm ja savuttaa harmaata palamattoman dieselin savua silloin kun kierroksia antaa? Tyhjäkäynnillä ei savuta.
Suuttimen vaihdoin purkurin suuttimeen joka ei ollut samalla osanumerolla vaan numeron päässä. Oli kuitenkin käsittääkseni 1.7cdi suutin.
Vikakoodeja en ole vielä päässyt vehkeestä lukemaan.
Muuta tietoa ei ole mutta tuo paikallaan kiertäminen taitaa olla normaalia, ainakin ex-työ Vito ja tutun Spritteri myöskään kiertänyt kun 3500rpm paikallaan.
Nuo Hollannissa kasatut renaultin moottorilla varustetut "volvot" vaatii hermoja ja huumorintajua
Tuo on niin totta.
Tilasin latviasta hajonneen keskuslukituksen ohjausboksin joka..tai jonka hajoaminen oli hajottanut polttoaineenohjausreleen...tai jotain sinnepäin...n.40e kuluineen.
Boxi oli purku tottakai,mutta vaati saman sarjanron mitä olemassa olevassa oli joten rajojen ulkopuolelta löytyi..seuraavaksi kun innostuu niin otettava työnallenkaukokeskari joka lakkasi toimimasta tämän edellisen casen yhteydessä...kummallista sinänsä ett nyt kun kesää kohti mennään niin työmatkat taittanu silti mieluusti polkupyörällä
Comment