Onko kenelläkään onnistuneita kokemuksia sellaisesta järjestelystä, että suomesta käsin ottaa jo yhteyden autoliikkeeseen ja he tekevät paperit yms valmiiksi siellä, niin että ei tarvitse kuin ottaa lentokentältä taksi liikkeeseen ja ajella laivalle? :think Vähän kiireinen aikataulu olisi, eikä kerkeisi sinne jäädä ihmettelemään niin mietein onnistuisikohan se noin. Liike todennäköisesti haluaa rahat etukäteen niin vähän riskillä siinä mennään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei ole varsinaista kokemusta, mutta jos hyvin pitkälle kauppoja meinaa lukkoon lyödä, niin ehkä käsirahan maksu voisi olla sellainen johon kannattaa ryhtyä ilman auton näkemistä. Ja sekin vasta jos on jokin luotettava liike tai esim. liikkeen takuun alainen auto. Toki jos pystyy paikallisia kontakteja tai maksullisia konsultteja tms. käyttämään.
Yksi vaihtoehto on myös pyytää teettämään puolueeton paikallisen "autotohtorin" tsekkaus ja se sähköpostitse itselle (esim. Dekra Siegel on aika kattava raportti auton kunnosta)
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostOnko kenelläkään onnistuneita kokemuksia sellaisesta järjestelystä, että suomesta käsin ottaa jo yhteyden autoliikkeeseen ja he tekevät paperit yms valmiiksi siellä, niin että ei tarvitse kuin ottaa lentokentältä taksi liikkeeseen ja ajella laivalle? :think Vähän kiireinen aikataulu olisi, eikä kerkeisi sinne jäädä ihmettelemään niin mietein onnistuisikohan se noin. Liike todennäköisesti haluaa rahat etukäteen niin vähän riskillä siinä mennään?
Minä en yleensä maksa mitään autoista etukäteen,
puolenkymmentä kertaa niin olen erehtynyt tekemään
ja 3/5 autosta oli jotain muuta kuin piti,
ja siinä vaiheessa neuvotteluvaltti hinnan suhteen on liki nolla
jos on menty jotain maksamaan etukäteen.
Minulla on toki useita paikkoja mistä auton uskaltaisi ostaa näkemättä,
eli olen ko. myyjän kanssa asioinut useita kertoja mutta
ei minun autoja tarvi maksaa etukäteen, he kyllä hommaavat kilvet valmiiksi kun tietävät
että tulen auton hakemaan silloin kun on sovittu.
Ja näin voi yleensä merkkiliikkeen kanssa sopia jos tekee autosta kauppakirjat .
Usean kerran pienemmän liikkeen kanssa on käynyt niin että on sovittu
että hommaavat kilvet valmiiksi mutta ei sitä kuitenkana ole tehty...
Ehdota myyjälle että lähetät rahan kilpiin etukäteen,
eli joku 100-150€. Ei ainakaan yhtään enempää.
Kiireellä aikataululla vaan tuppaa käymään niin että
jos auto olikin jotain muuta kuin piti niin joko ostetaan hätäpäissään ex. tempore joku muu auto joka yleensä on sitten ylihintainen tai
tullaan ilman autoa, joten suosittelen suosiolla varaamaan sen auton ostamiseen vähintään yhden täyden arkipäivän.Last edited by MajorDrake; 16-03-2016, 17:34.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostOnko kenelläkään onnistuneita kokemuksia sellaisesta järjestelystä, että suomesta käsin ottaa jo yhteyden autoliikkeeseen ja he tekevät paperit yms valmiiksi siellä, niin että ei tarvitse kuin ottaa lentokentältä taksi liikkeeseen ja ajella laivalle? :think Vähän kiireinen aikataulu olisi, eikä kerkeisi sinne jäädä ihmettelemään niin mietein onnistuisikohan se noin. Liike todennäköisesti haluaa rahat etukäteen niin vähän riskillä siinä mennään?
seuraavakin tulee ostettua varmaan samalla kaavalla.Last edited by poke; 16-03-2016, 17:37.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View Poston kokemusta. ostin sigun f10:n siten että hieroin kaupan etänä. uskalsin ostaa kuvien ja dokumenttien perusteella kun myyjäliike oli bmw niederlassung ja auto premiumselection. kauppakirjat ja lasku hoidettiin spostilla. rahat siirsin pankkien välityksellä. auto oli valmiina huollettuna ja katsastettuna kun menin hakemaan. helppoa.
seuraavakin tulee ostettua varmaan samalla kaavalla.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by jori View PostNo joo merkkilikkeen kanssa uskaltaakin toimia noin ja etenkin bps auto kyseessä. Vanhemmissa autoissa en lähtisi tätä tekemään jos ei ole tosiaan tuttu liike kyseessä. Viime kesänä kutosta etsiessäni oli autoja jotka olivat hienoja ja kehuttuja kuvissa ja paikan päällä aivan jotain muuta. Kun alkaa autolla olla ikää 10v, kunto skaala on hiukan eri kuin 2-5 vuotiaalla merkkilikkeen autolla. Kun lopulta sopivan löysin, maksoin käsirahan ja loput tilisiirtona. Kun näkyi liikkeen tilillä rahat sain auton matkaan.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View Poston kokemusta. ostin sigun f10:n siten että hieroin kaupan etänä. uskalsin ostaa kuvien ja dokumenttien perusteella kun myyjäliike oli bmw niederlassung ja auto premiumselection. kauppakirjat ja lasku hoidettiin spostilla. rahat siirsin pankkien välityksellä. auto oli valmiina huollettuna ja katsastettuna kun menin hakemaan. helppoa.
seuraavakin tulee ostettua varmaan samalla kaavalla.
Originally posted by jori View PostNo joo merkkilikkeen kanssa uskaltaakin toimia noin ja etenkin bps auto kyseessä. Vanhemmissa autoissa en lähtisi tätä tekemään jos ei ole tosiaan tuttu liike kyseessä. Viime kesänä kutosta etsiessäni oli autoja jotka olivat hienoja ja kehuttuja kuvissa ja paikan päällä aivan jotain muuta. Kun alkaa autolla olla ikää 10v, kunto skaala on hiukan eri kuin 2-5 vuotiaalla merkkilikkeen autolla. Kun lopulta sopivan löysin, maksoin käsirahan ja loput tilisiirtona. Kun näkyi liikkeen tilillä rahat sain auton matkaan.Last edited by Dualfun; 17-03-2016, 10:18.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostSama homma. E90 ostin tasan 3v ikäisenä BMW Niederlassung München / Filiale Fröttmaningista. Muutaman kuvan perusteella minäkin, mutta kun myyjä kertoi että auto on uutta vastaavassa kunnossa, Premium Selection auto, km-määrä oli 34tkm ja päälle vuoden Europlus takuu niin mitäpä siinä arpomaan. Jo pelkästään se, että auto on Premium Selection tuon kokoisessa merkkiliikkeessä tarkoittaa, että autossa ei ole kolhuja, naarmuja, renkaissa on yli xx% pintaa, viimeisin huolto juuri tehty jne - ovat hyvin tarkkoja näistä ja jos joku ei ole kunnossa niin se laitetaan kuntoon jo ennen kuin tulee myyntiin! Jäi erittäin hyvä fiilis ja aivan varmasti seuraava "arvoauto" tulee olemaan vastaavalla tavalla. Maksoin 10% käsirahan, jonka olisin toki saanut ulos siinä vaiheessa kun paikalle saavuin jos tuote ei olisi miellyttänyt. Rekisterikilvet oli autossa valmiina, joten mikäs siinä ottaa kuppi espressoa kauluspaita päällä istuskellen mukavassa tuolissa ja ihailla viereisessä luovutushallissa seisovaa juuri ostamaani autoa.
Kyllä, mitä vanhempi sitä enemmän kannattaa olla varuillaan. Ja toki kannattaa miettiä millaisille liikkeelle / turkkilaisille autokauppiaille kannattaa alkaa varausmaksuja siirtelemään. Huomattavasti halvemmassa hintaluokassa tuli hankittua tuo E46 Compact, josta sovittiin maksettavaksi viitteellinen parin sadan varaus joka oli minulle ihan ok kun oli kuitenkin Saksalainen kaveri jolla keskikokoinen jobbariautoliike. Sillä rahalla kuitenkin varmistin, että auto on siellä kun sinne mennään paikanpäälle ja kaveri hoitaisi autoon kilvet jo valmiiksi puolestani. Pieni raha siitä palvelusta, mutta toki auton tiedot tuli tarkkaan varmistettua VIN koodilla jo Suomesta. Koska loppuunasti löytyi merkinnät merkkiliikkeen tekemistä huolloista, ei taas kannattanut ottaa pulttia, senkun hyppää lentokoneeseen ja lähtee tekemään elämän hienoimpia seikkaluita. Kyllä autonhakumatkat on vaan ihmisen parasta aikaa ja yksi syy miksi olen kaikki autot hakenut itse 13v ulkomailta.
Huvittaa katsella nyt f3x&f1x diesel malleja jotka ovat max.4-5v vanhoja ja järestään ajettu +100tkm. Sitten kun katsoo 2006-07 vastaavia niin jumalattoman paljon löytyy saman verran ajettuja. Pistää vaan mietityttämään...Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Taitaa käteiskauppa olla kuitenkin Saksassa vielä se suosituin? Ainakin jos kohtuu aikataululla meinaa hakea auton, ja suomen tililtä tekisi siirron niin saattaisi reissulle tulla pituutta. Onko muuten porukka tehnyt tulliin ilmoitusta, jos >10k€ käteismäärän kanssa lentää?
"Kaikissa EU:n jäsenmaissa on 15. kesäkuuta 2007 alkaen sovellettu asetusta, jonka mukaan Euroopan yhteisön alueelle saapuvan ja sieltä poistuvan henkilön on ilmoitettava tulliviranomaiselle, jos hän kuljettaa mukanaan vähintään 10 000 euron verran käteisrahaa. Asetuksella luodaan vain ilmoitusvelvollisuus, eikä sillä kielletä tai rajoiteta käteisrahan tuontia tai vientiä sinänsä."
Comment
-
-
Tuo ilmoitusvelvollisuus on voimassa vain eu:n rajaa ylittäessä. Eu:n sisällä matkustavan ei tartte ilmoittaa.
Originally posted by Jamppa View PostTaitaa käteiskauppa olla kuitenkin Saksassa vielä se suosituin? Ainakin jos kohtuu aikataululla meinaa hakea auton, ja suomen tililtä tekisi siirron niin saattaisi reissulle tulla pituutta. Onko muuten porukka tehnyt tulliin ilmoitusta, jos >10k€ käteismäärän kanssa lentää?
"Kaikissa EU:n jäsenmaissa on 15. kesäkuuta 2007 alkaen sovellettu asetusta, jonka mukaan Euroopan yhteisön alueelle saapuvan ja sieltä poistuvan henkilön on ilmoitettava tulliviranomaiselle, jos hän kuljettaa mukanaan vähintään 10 000 euron verran käteisrahaa. Asetuksella luodaan vain ilmoitusvelvollisuus, eikä sillä kielletä tai rajoiteta käteisrahan tuontia tai vientiä sinänsä."Last edited by thaifly; 17-03-2016, 12:14.__________________
e90 M3 -11
Ex:
f11 530xdA M-Sport -12
e39 525iA M-Sport -02 Aus Japan
e39 525iA M-Sport -01 Aus Japan
e61 530xdA LCI M-Sport -08
e39 M5 Dakargelb II
e61 523iA LCI -08
e39 530iA -01
e87 118d M-Sport -06
e39 520i M-Sport -02
e36 316i Compact -95
e36 328i -95
e30 318i -89
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostE90 ostin tasan 3v ikäisenä BMW Niederlassung München / Filiale Fröttmaningista. Muutaman kuvan perusteella minäkin, mutta kun myyjä kertoi että auto on uutta vastaavassa kunnossa, Premium Selection auto, km-määrä oli 34tkm ja päälle vuoden Europlus takuu niin mitäpä siinä arpomaan. Jo pelkästään se, että auto on Premium Selection tuon kokoisessa merkkiliikkeessä tarkoittaa, että autossa ei ole kolhuja, naarmuja, renkaissa on yli xx% pintaa, viimeisin huolto juuri tehty jne - ovat hyvin tarkkoja näistä ja jos joku ei ole kunnossa niin se laitetaan kuntoon jo ennen kuin tulee myyntiin! Jäi erittäin hyvä fiilis ja aivan varmasti seuraava "arvoauto" tulee olemaan vastaavalla tavalla.
Lensin etukäteen ja katsastin auton:
Olin hämmästynyt, koska autossa oli etu- ja takajarrut loppu, sekä jarruneste vaihtamatta. taisi olla öljyhuoltokin tulossa kohtuu pian. Auto sinällään oli ihan tiptop, niin kuin 55 tkm ajetun voi olettaakin.
En tiedä olisiko autoa huollettu ellen olisi etukäteen käynyt katsastamassa.
Hakiessa, kaikki jarrut uusia, öljyt ja nesteet vaihdettuna ja kilvet kiinni.
PS autoa ei voinut maksa käteisellä ( n 30 keuron auto), vaan se piti maksaa tilisiirtona.
PS 2: oli kyllä hyvä yksilö tuo: ajoi sillä n 120 tkm, ja sinä aikana siihen vaihdettiin hehkuyksikkö. Mitään muuta sille ei tehty perushuoltojn lisäksi. Jarrutkin oli vielä ok myydessä.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostEn tiedä olisiko autoa huollettu ellen olisi etukäteen käynyt katsastamassa.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa View PostTaitaa käteiskauppa olla kuitenkin Saksassa vielä se suosituin? Ainakin jos kohtuu aikataululla meinaa hakea auton, ja suomen tililtä tekisi siirron niin saattaisi reissulle tulla pituutta. Onko muuten porukka tehnyt tulliin ilmoitusta, jos >10k€ käteismäärän kanssa lentää?
"Kaikissa EU:n jäsenmaissa on 15. kesäkuuta 2007 alkaen sovellettu asetusta, jonka mukaan Euroopan yhteisön alueelle saapuvan ja sieltä poistuvan henkilön on ilmoitettava tulliviranomaiselle, jos hän kuljettaa mukanaan vähintään 10 000 euron verran käteisrahaa. Asetuksella luodaan vain ilmoitusvelvollisuus, eikä sillä kielletä tai rajoiteta käteisrahan tuontia tai vientiä sinänsä."
Tottakai tässä voi olla isojakin eroja eri pankkien, sekä henk. koht. asiakkuuden välillä. Mutta jos tilillä vaan on katetta niin Saksaan voi marssia autokauppaan, maksaa koko hela hoito normisti kortilla ilman euronkaan kuluja.
Kysyin pankilta vielä erikseen, että mites jos painelen ulkomaille ja yritän tehdä vaikka 30keur maksua maksupäätteellä, niin syttyykö jossain maksujärjestelmässä punainen "fraud prevention" -valo ja maksu ei mene läpi ja kortti suljetaan. Kuulemma ei pitäisi, mutta asian voi myös varmistaa ottamalla etukäteen yhteyttä pankkiin, jolloin sieltä käsin voivat laittaa kommentin "asiakas on tekemässä ulkomailla ison maksun aikavälillä x.x.2016 - x.x.2016", jolloin viimeistään varmistaa maksun sujuvuuden.
Kysyin vielä pankista, että voiko ulkomailla olla eri maksupäätteissä eroja ja sieltä tulla kapuloita rattaisiin? - Kuulemma on mahdollista että maksupäätteessä tai sen palveluntarjoajan järjestelmässä on jotain joka vaikuttaa asiaan, mutta tuon voi yrittää taklata varmistamalla myyjältä etukäteen, että heidän maksupäätteellä voi maksaa isojakin summia.
....Toisaalta mitä jos tuleekin tilanne, että se etukäteen katsottu auto ei olekaan se joka mukaan lähtee ja pitäisikin ostaa naapurikaupungista yksityiseltä toinen auto? Yksityisillä lienee nuo maksupäätteet vähän harvemmassa. Sitten ollaankin ilman käteistä ja ilman sopivaa maksutapaa ja autot jää ostamatta? Vai voisiko Saksan päässä myyjän pankissa höyläillä debit-maksun?
Summa summarum: Käteisen hankkiminen ja ulkomaille turvallisesti roudaaminen on aina oma stressinsä, mutta toisaalta perillä se on kaupoilla kaikkein mutkattomin tapa :thinkS65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostJoka kerta tätä tulee mietittyä itsekin kun reissuun lähtee. Soitin juuri äsken vielä omaan pankkiin ja varmistin, etten muistanut väärin. Myös ulkomailla pystyy maksamaan pankkikortilla debit-maksun maksupäätteellä isommankin summan.
Tottakai tässä voi olla isojakin eroja eri pankkien, sekä henk. koht. asiakkuuden välillä. Mutta jos tilillä vaan on katetta niin Saksaan voi marssia autokauppaan, maksaa koko hela hoito normisti kortilla ilman euronkaan kuluja.
Kysyin pankilta vielä erikseen, että mites jos painelen ulkomaille ja yritän tehdä vaikka 30keur maksua maksupäätteellä, niin syttyykö jossain maksujärjestelmässä punainen "fraud prevention" -valo ja maksu ei mene läpi ja kortti suljetaan. Kuulemma ei pitäisi, mutta asian voi myös varmistaa ottamalla etukäteen yhteyttä pankkiin, jolloin sieltä käsin voivat laittaa kommentin "asiakas on tekemässä ulkomailla ison maksun aikavälillä x.x.2016 - x.x.2016", jolloin viimeistään varmistaa maksun sujuvuuden.
Kysyin vielä pankista, että voiko ulkomailla olla eri maksupäätteissä eroja ja sieltä tulla kapuloita rattaisiin? - Kuulemma on mahdollista että maksupäätteessä tai sen palveluntarjoajan järjestelmässä on jotain joka vaikuttaa asiaan, mutta tuon voi yrittää taklata varmistamalla myyjältä etukäteen, että heidän maksupäätteellä voi maksaa isojakin summia.
....Toisaalta mitä jos tuleekin tilanne, että se etukäteen katsottu auto ei olekaan se joka mukaan lähtee ja pitäisikin ostaa naapurikaupungista yksityiseltä toinen auto? Yksityisillä lienee nuo maksupäätteet vähän harvemmassa. Sitten ollaankin ilman käteistä ja ilman sopivaa maksutapaa ja autot jää ostamatta? Vai voisiko Saksan päässä myyjän pankissa höyläillä debit-maksun?
Summa summarum: Käteisen hankkiminen ja ulkomaille turvallisesti roudaaminen on aina oma stressinsä, mutta toisaalta perillä se on kaupoilla kaikkein mutkattomin tapa :thinkMercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostKyllä olisi. Jarrut varsinkin on Saksalaisille tärkeitä. Molemmissa itselle tulleissa on olleet tuliterät jarrut.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
Comment