Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juuzmo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 339

    Onko kenelläkään onnistuneita kokemuksia sellaisesta järjestelystä, että suomesta käsin ottaa jo yhteyden autoliikkeeseen ja he tekevät paperit yms valmiiksi siellä, niin että ei tarvitse kuin ottaa lentokentältä taksi liikkeeseen ja ajella laivalle? :think Vähän kiireinen aikataulu olisi, eikä kerkeisi sinne jäädä ihmettelemään niin mietein onnistuisikohan se noin. Liike todennäköisesti haluaa rahat etukäteen niin vähän riskillä siinä mennään?

    Comment

    • kihe
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 174
      • Joensuu

      Ei ole varsinaista kokemusta, mutta jos hyvin pitkälle kauppoja meinaa lukkoon lyödä, niin ehkä käsirahan maksu voisi olla sellainen johon kannattaa ryhtyä ilman auton näkemistä. Ja sekin vasta jos on jokin luotettava liike tai esim. liikkeen takuun alainen auto. Toki jos pystyy paikallisia kontakteja tai maksullisia konsultteja tms. käyttämään.
      Yksi vaihtoehto on myös pyytää teettämään puolueeton paikallisen "autotohtorin" tsekkaus ja se sähköpostitse itselle (esim. Dekra Siegel on aika kattava raportti auton kunnosta)

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7548
        • Jyväshyvä

        Originally posted by Juuzmo View Post
        Onko kenelläkään onnistuneita kokemuksia sellaisesta järjestelystä, että suomesta käsin ottaa jo yhteyden autoliikkeeseen ja he tekevät paperit yms valmiiksi siellä, niin että ei tarvitse kuin ottaa lentokentältä taksi liikkeeseen ja ajella laivalle? :think Vähän kiireinen aikataulu olisi, eikä kerkeisi sinne jäädä ihmettelemään niin mietein onnistuisikohan se noin. Liike todennäköisesti haluaa rahat etukäteen niin vähän riskillä siinä mennään?
        Minkähän ikäisestä ja minkä verran ajetusta autosta on kyse?

        Minä en yleensä maksa mitään autoista etukäteen,
        puolenkymmentä kertaa niin olen erehtynyt tekemään
        ja 3/5 autosta oli jotain muuta kuin piti,
        ja siinä vaiheessa neuvotteluvaltti hinnan suhteen on liki nolla
        jos on menty jotain maksamaan etukäteen.

        Minulla on toki useita paikkoja mistä auton uskaltaisi ostaa näkemättä,
        eli olen ko. myyjän kanssa asioinut useita kertoja mutta
        ei minun autoja tarvi maksaa etukäteen, he kyllä hommaavat kilvet valmiiksi kun tietävät
        että tulen auton hakemaan silloin kun on sovittu.
        Ja näin voi yleensä merkkiliikkeen kanssa sopia jos tekee autosta kauppakirjat .

        Usean kerran pienemmän liikkeen kanssa on käynyt niin että on sovittu
        että hommaavat kilvet valmiiksi mutta ei sitä kuitenkana ole tehty...

        Ehdota myyjälle että lähetät rahan kilpiin etukäteen,
        eli joku 100-150€. Ei ainakaan yhtään enempää.

        Kiireellä aikataululla vaan tuppaa käymään niin että
        jos auto olikin jotain muuta kuin piti niin joko ostetaan hätäpäissään ex. tempore joku muu auto joka yleensä on sitten ylihintainen tai
        tullaan ilman autoa, joten suosittelen suosiolla varaamaan sen auton ostamiseen vähintään yhden täyden arkipäivän.
        Last edited by MajorDrake; 16-03-2016, 17:34.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3120

          Originally posted by Juuzmo View Post
          Onko kenelläkään onnistuneita kokemuksia sellaisesta järjestelystä, että suomesta käsin ottaa jo yhteyden autoliikkeeseen ja he tekevät paperit yms valmiiksi siellä, niin että ei tarvitse kuin ottaa lentokentältä taksi liikkeeseen ja ajella laivalle? :think Vähän kiireinen aikataulu olisi, eikä kerkeisi sinne jäädä ihmettelemään niin mietein onnistuisikohan se noin. Liike todennäköisesti haluaa rahat etukäteen niin vähän riskillä siinä mennään?
          on kokemusta. ostin sigun f10:n siten että hieroin kaupan etänä. uskalsin ostaa kuvien ja dokumenttien perusteella kun myyjäliike oli bmw niederlassung ja auto premiumselection. kauppakirjat ja lasku hoidettiin spostilla. rahat siirsin pankkien välityksellä. auto oli valmiina huollettuna ja katsastettuna kun menin hakemaan. helppoa.
          seuraavakin tulee ostettua varmaan samalla kaavalla.
          Last edited by poke; 16-03-2016, 17:37.
          Kulkineet/projektit:

          M2 F87
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • jori
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1013
            • Vantaa

            Originally posted by poke View Post
            on kokemusta. ostin sigun f10:n siten että hieroin kaupan etänä. uskalsin ostaa kuvien ja dokumenttien perusteella kun myyjäliike oli bmw niederlassung ja auto premiumselection. kauppakirjat ja lasku hoidettiin spostilla. rahat siirsin pankkien välityksellä. auto oli valmiina huollettuna ja katsastettuna kun menin hakemaan. helppoa.
            seuraavakin tulee ostettua varmaan samalla kaavalla.
            No joo merkkilikkeen kanssa uskaltaakin toimia noin ja etenkin bps auto kyseessä. Vanhemmissa autoissa en lähtisi tätä tekemään jos ei ole tosiaan tuttu liike kyseessä. Viime kesänä kutosta etsiessäni oli autoja jotka olivat hienoja ja kehuttuja kuvissa ja paikan päällä aivan jotain muuta. Kun alkaa autolla olla ikää 10v, kunto skaala on hiukan eri kuin 2-5 vuotiaalla merkkilikkeen autolla. Kun lopulta sopivan löysin, maksoin käsirahan ja loput tilisiirtona. Kun näkyi liikkeen tilillä rahat sain auton matkaan.
            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3120

              Originally posted by jori View Post
              No joo merkkilikkeen kanssa uskaltaakin toimia noin ja etenkin bps auto kyseessä. Vanhemmissa autoissa en lähtisi tätä tekemään jos ei ole tosiaan tuttu liike kyseessä. Viime kesänä kutosta etsiessäni oli autoja jotka olivat hienoja ja kehuttuja kuvissa ja paikan päällä aivan jotain muuta. Kun alkaa autolla olla ikää 10v, kunto skaala on hiukan eri kuin 2-5 vuotiaalla merkkilikkeen autolla. Kun lopulta sopivan löysin, maksoin käsirahan ja loput tilisiirtona. Kun näkyi liikkeen tilillä rahat sain auton matkaan.
              Tämäkin täysin totta.
              Kulkineet/projektit:

              M2 F87
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17862
                • PKS

                Originally posted by poke View Post
                on kokemusta. ostin sigun f10:n siten että hieroin kaupan etänä. uskalsin ostaa kuvien ja dokumenttien perusteella kun myyjäliike oli bmw niederlassung ja auto premiumselection. kauppakirjat ja lasku hoidettiin spostilla. rahat siirsin pankkien välityksellä. auto oli valmiina huollettuna ja katsastettuna kun menin hakemaan. helppoa.
                seuraavakin tulee ostettua varmaan samalla kaavalla.
                Sama homma. E90 ostin tasan 3v ikäisenä BMW Niederlassung München / Filiale Fröttmaningista. Muutaman kuvan perusteella minäkin, mutta kun myyjä kertoi että auto on uutta vastaavassa kunnossa, Premium Selection auto, km-määrä oli 34tkm ja päälle vuoden Europlus takuu niin mitäpä siinä arpomaan. Jo pelkästään se, että auto on Premium Selection tuon kokoisessa merkkiliikkeessä tarkoittaa, että autossa ei ole kolhuja, naarmuja, renkaissa on yli xx% pintaa, viimeisin huolto juuri tehty jne - ovat hyvin tarkkoja näistä ja jos joku ei ole kunnossa niin se laitetaan kuntoon jo ennen kuin tulee myyntiin! Jäi erittäin hyvä fiilis ja aivan varmasti seuraava "arvoauto" tulee olemaan vastaavalla tavalla. Maksoin 10% käsirahan, jonka olisin toki saanut ulos siinä vaiheessa kun paikalle saavuin jos tuote ei olisi miellyttänyt. Rekisterikilvet oli autossa valmiina, joten mikäs siinä ottaa kuppi espressoa kauluspaita päällä istuskellen mukavassa tuolissa ja ihailla viereisessä luovutushallissa seisovaa juuri ostamaani autoa.

                Originally posted by jori View Post
                No joo merkkilikkeen kanssa uskaltaakin toimia noin ja etenkin bps auto kyseessä. Vanhemmissa autoissa en lähtisi tätä tekemään jos ei ole tosiaan tuttu liike kyseessä. Viime kesänä kutosta etsiessäni oli autoja jotka olivat hienoja ja kehuttuja kuvissa ja paikan päällä aivan jotain muuta. Kun alkaa autolla olla ikää 10v, kunto skaala on hiukan eri kuin 2-5 vuotiaalla merkkilikkeen autolla. Kun lopulta sopivan löysin, maksoin käsirahan ja loput tilisiirtona. Kun näkyi liikkeen tilillä rahat sain auton matkaan.
                Kyllä, mitä vanhempi sitä enemmän kannattaa olla varuillaan. Ja toki kannattaa miettiä millaisille liikkeelle / turkkilaisille autokauppiaille kannattaa alkaa varausmaksuja siirtelemään. Huomattavasti halvemmassa hintaluokassa tuli hankittua tuo E46 Compact, josta sovittiin maksettavaksi viitteellinen parin sadan varaus joka oli minulle ihan ok kun oli kuitenkin Saksalainen kaveri jolla keskikokoinen jobbariautoliike. Sillä rahalla kuitenkin varmistin, että auto on siellä kun sinne mennään paikanpäälle ja kaveri hoitaisi autoon kilvet jo valmiiksi puolestani. Pieni raha siitä palvelusta, mutta toki auton tiedot tuli tarkkaan varmistettua VIN koodilla jo Suomesta. Koska loppuunasti löytyi merkinnät merkkiliikkeen tekemistä huolloista, ei taas kannattanut ottaa pulttia, senkun hyppää lentokoneeseen ja lähtee tekemään elämän hienoimpia seikkaluita. Kyllä autonhakumatkat on vaan ihmisen parasta aikaa ja yksi syy miksi olen kaikki autot hakenut itse 13v ulkomailta.
                Last edited by Dualfun; 17-03-2016, 10:18.
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • jori
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1013
                  • Vantaa

                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Sama homma. E90 ostin tasan 3v ikäisenä BMW Niederlassung München / Filiale Fröttmaningista. Muutaman kuvan perusteella minäkin, mutta kun myyjä kertoi että auto on uutta vastaavassa kunnossa, Premium Selection auto, km-määrä oli 34tkm ja päälle vuoden Europlus takuu niin mitäpä siinä arpomaan. Jo pelkästään se, että auto on Premium Selection tuon kokoisessa merkkiliikkeessä tarkoittaa, että autossa ei ole kolhuja, naarmuja, renkaissa on yli xx% pintaa, viimeisin huolto juuri tehty jne - ovat hyvin tarkkoja näistä ja jos joku ei ole kunnossa niin se laitetaan kuntoon jo ennen kuin tulee myyntiin! Jäi erittäin hyvä fiilis ja aivan varmasti seuraava "arvoauto" tulee olemaan vastaavalla tavalla. Maksoin 10% käsirahan, jonka olisin toki saanut ulos siinä vaiheessa kun paikalle saavuin jos tuote ei olisi miellyttänyt. Rekisterikilvet oli autossa valmiina, joten mikäs siinä ottaa kuppi espressoa kauluspaita päällä istuskellen mukavassa tuolissa ja ihailla viereisessä luovutushallissa seisovaa juuri ostamaani autoa.



                  Kyllä, mitä vanhempi sitä enemmän kannattaa olla varuillaan. Ja toki kannattaa miettiä millaisille liikkeelle / turkkilaisille autokauppiaille kannattaa alkaa varausmaksuja siirtelemään. Huomattavasti halvemmassa hintaluokassa tuli hankittua tuo E46 Compact, josta sovittiin maksettavaksi viitteellinen parin sadan varaus joka oli minulle ihan ok kun oli kuitenkin Saksalainen kaveri jolla keskikokoinen jobbariautoliike. Sillä rahalla kuitenkin varmistin, että auto on siellä kun sinne mennään paikanpäälle ja kaveri hoitaisi autoon kilvet jo valmiiksi puolestani. Pieni raha siitä palvelusta, mutta toki auton tiedot tuli tarkkaan varmistettua VIN koodilla jo Suomesta. Koska loppuunasti löytyi merkinnät merkkiliikkeen tekemistä huolloista, ei taas kannattanut ottaa pulttia, senkun hyppää lentokoneeseen ja lähtee tekemään elämän hienoimpia seikkaluita. Kyllä autonhakumatkat on vaan ihmisen parasta aikaa ja yksi syy miksi olen kaikki autot hakenut itse 13v ulkomailta.
                  Jep sama homma. VIN numerolla historia selville. Oli ollut vain yksi omistaja ennen mua ja merkkiliikkeessä huollettu niin uskalti ostaa. Vaikka kyseessä oli ns.erikoisauto isolla bensakoneella niin, ei se sitä tarkoita että ikäisekseen alhaiset kilometrit pitää paikkansa. Saksan tieverkosto kuitenkin rakennettu niin että siellä on hyvä ja helppo liikkua maan päästä päähän ja ympäri vuoden ajetaan sellaisilla autoilla jotka suomessa makaa tallissa talven. Joten über tarkka saa olla noiden vanhempien autojen kanssa.

                  Huvittaa katsella nyt f3x&f1x diesel malleja jotka ovat max.4-5v vanhoja ja järestään ajettu +100tkm. Sitten kun katsoo 2006-07 vastaavia niin jumalattoman paljon löytyy saman verran ajettuja. Pistää vaan mietityttämään...
                  Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                  Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                  Comment

                  • Jamppa
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 387
                    • Kerava

                    Taitaa käteiskauppa olla kuitenkin Saksassa vielä se suosituin? Ainakin jos kohtuu aikataululla meinaa hakea auton, ja suomen tililtä tekisi siirron niin saattaisi reissulle tulla pituutta. Onko muuten porukka tehnyt tulliin ilmoitusta, jos >10k€ käteismäärän kanssa lentää?
                    "Kaikissa EU:n jäsenmaissa on 15. kesäkuuta 2007 alkaen sovellettu asetusta, jonka mukaan Euroopan yhteisön alueelle saapuvan ja sieltä poistuvan henkilön on ilmoitettava tulliviranomaiselle, jos hän kuljettaa mukanaan vähintään 10 000 euron verran käteisrahaa. Asetuksella luodaan vain ilmoitusvelvollisuus, eikä sillä kielletä tai rajoiteta käteisrahan tuontia tai vientiä sinänsä."

                    Comment

                    • thaifly
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 67
                      • Espoo

                      Tuo ilmoitusvelvollisuus on voimassa vain eu:n rajaa ylittäessä. Eu:n sisällä matkustavan ei tartte ilmoittaa.

                      Originally posted by Jamppa View Post
                      Taitaa käteiskauppa olla kuitenkin Saksassa vielä se suosituin? Ainakin jos kohtuu aikataululla meinaa hakea auton, ja suomen tililtä tekisi siirron niin saattaisi reissulle tulla pituutta. Onko muuten porukka tehnyt tulliin ilmoitusta, jos >10k€ käteismäärän kanssa lentää?
                      "Kaikissa EU:n jäsenmaissa on 15. kesäkuuta 2007 alkaen sovellettu asetusta, jonka mukaan Euroopan yhteisön alueelle saapuvan ja sieltä poistuvan henkilön on ilmoitettava tulliviranomaiselle, jos hän kuljettaa mukanaan vähintään 10 000 euron verran käteisrahaa. Asetuksella luodaan vain ilmoitusvelvollisuus, eikä sillä kielletä tai rajoiteta käteisrahan tuontia tai vientiä sinänsä."
                      Last edited by thaifly; 17-03-2016, 12:14.
                      __________________
                      e90 M3 -11

                      Ex:
                      f11 530xdA M-Sport -12
                      e39 525iA M-Sport -02 Aus Japan
                      e39 525iA M-Sport -01 Aus Japan
                      e61 530xdA LCI M-Sport -08
                      e39 M5 Dakargelb II
                      e61 523iA LCI -08
                      e39 530iA -01
                      e87 118d M-Sport -06
                      e39 520i M-Sport -02
                      e36 316i Compact -95
                      e36 328i -95
                      e30 318i -89

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2979
                        • Uusimaa

                        Originally posted by Dualfun View Post
                        E90 ostin tasan 3v ikäisenä BMW Niederlassung München / Filiale Fröttmaningista. Muutaman kuvan perusteella minäkin, mutta kun myyjä kertoi että auto on uutta vastaavassa kunnossa, Premium Selection auto, km-määrä oli 34tkm ja päälle vuoden Europlus takuu niin mitäpä siinä arpomaan. Jo pelkästään se, että auto on Premium Selection tuon kokoisessa merkkiliikkeessä tarkoittaa, että autossa ei ole kolhuja, naarmuja, renkaissa on yli xx% pintaa, viimeisin huolto juuri tehty jne - ovat hyvin tarkkoja näistä ja jos joku ei ole kunnossa niin se laitetaan kuntoon jo ennen kuin tulee myyntiin! Jäi erittäin hyvä fiilis ja aivan varmasti seuraava "arvoauto" tulee olemaan vastaavalla tavalla.
                        Ostin aikoinaan vm 2004 E60:n tuolta, silloin, kun ne olivat 3 vuotta vanhoja
                        Lensin etukäteen ja katsastin auton:
                        Olin hämmästynyt, koska autossa oli etu- ja takajarrut loppu, sekä jarruneste vaihtamatta. taisi olla öljyhuoltokin tulossa kohtuu pian. Auto sinällään oli ihan tiptop, niin kuin 55 tkm ajetun voi olettaakin.
                        En tiedä olisiko autoa huollettu ellen olisi etukäteen käynyt katsastamassa.
                        Hakiessa, kaikki jarrut uusia, öljyt ja nesteet vaihdettuna ja kilvet kiinni.
                        PS autoa ei voinut maksa käteisellä ( n 30 keuron auto), vaan se piti maksaa tilisiirtona.
                        PS 2: oli kyllä hyvä yksilö tuo: ajoi sillä n 120 tkm, ja sinä aikana siihen vaihdettiin hehkuyksikkö. Mitään muuta sille ei tehty perushuoltojn lisäksi. Jarrutkin oli vielä ok myydessä.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5089
                          • Paimio

                          Originally posted by jaki View Post
                          En tiedä olisiko autoa huollettu ellen olisi etukäteen käynyt katsastamassa.
                          Kyllä olisi. Jarrut varsinkin on Saksalaisille tärkeitä. Molemmissa itselle tulleissa on olleet tuliterät jarrut.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6775
                            • PK-seutu

                            Originally posted by Jamppa View Post
                            Taitaa käteiskauppa olla kuitenkin Saksassa vielä se suosituin? Ainakin jos kohtuu aikataululla meinaa hakea auton, ja suomen tililtä tekisi siirron niin saattaisi reissulle tulla pituutta. Onko muuten porukka tehnyt tulliin ilmoitusta, jos >10k€ käteismäärän kanssa lentää?
                            "Kaikissa EU:n jäsenmaissa on 15. kesäkuuta 2007 alkaen sovellettu asetusta, jonka mukaan Euroopan yhteisön alueelle saapuvan ja sieltä poistuvan henkilön on ilmoitettava tulliviranomaiselle, jos hän kuljettaa mukanaan vähintään 10 000 euron verran käteisrahaa. Asetuksella luodaan vain ilmoitusvelvollisuus, eikä sillä kielletä tai rajoiteta käteisrahan tuontia tai vientiä sinänsä."
                            Joka kerta tätä tulee mietittyä itsekin kun reissuun lähtee. Soitin juuri äsken vielä omaan pankkiin ja varmistin, etten muistanut väärin. Myös ulkomailla pystyy maksamaan pankkikortilla debit-maksun maksupäätteellä isommankin summan.

                            Tottakai tässä voi olla isojakin eroja eri pankkien, sekä henk. koht. asiakkuuden välillä. Mutta jos tilillä vaan on katetta niin Saksaan voi marssia autokauppaan, maksaa koko hela hoito normisti kortilla ilman euronkaan kuluja.

                            Kysyin pankilta vielä erikseen, että mites jos painelen ulkomaille ja yritän tehdä vaikka 30keur maksua maksupäätteellä, niin syttyykö jossain maksujärjestelmässä punainen "fraud prevention" -valo ja maksu ei mene läpi ja kortti suljetaan. Kuulemma ei pitäisi, mutta asian voi myös varmistaa ottamalla etukäteen yhteyttä pankkiin, jolloin sieltä käsin voivat laittaa kommentin "asiakas on tekemässä ulkomailla ison maksun aikavälillä x.x.2016 - x.x.2016", jolloin viimeistään varmistaa maksun sujuvuuden.

                            Kysyin vielä pankista, että voiko ulkomailla olla eri maksupäätteissä eroja ja sieltä tulla kapuloita rattaisiin? - Kuulemma on mahdollista että maksupäätteessä tai sen palveluntarjoajan järjestelmässä on jotain joka vaikuttaa asiaan, mutta tuon voi yrittää taklata varmistamalla myyjältä etukäteen, että heidän maksupäätteellä voi maksaa isojakin summia.

                            ....Toisaalta mitä jos tuleekin tilanne, että se etukäteen katsottu auto ei olekaan se joka mukaan lähtee ja pitäisikin ostaa naapurikaupungista yksityiseltä toinen auto? Yksityisillä lienee nuo maksupäätteet vähän harvemmassa. Sitten ollaankin ilman käteistä ja ilman sopivaa maksutapaa ja autot jää ostamatta? Vai voisiko Saksan päässä myyjän pankissa höyläillä debit-maksun?

                            Summa summarum: Käteisen hankkiminen ja ulkomaille turvallisesti roudaaminen on aina oma stressinsä, mutta toisaalta perillä se on kaupoilla kaikkein mutkattomin tapa :think
                            S65, S85, H1, N63TU, IB1

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5224
                              • Hki 43

                              Originally posted by pyroz View Post
                              Joka kerta tätä tulee mietittyä itsekin kun reissuun lähtee. Soitin juuri äsken vielä omaan pankkiin ja varmistin, etten muistanut väärin. Myös ulkomailla pystyy maksamaan pankkikortilla debit-maksun maksupäätteellä isommankin summan.

                              Tottakai tässä voi olla isojakin eroja eri pankkien, sekä henk. koht. asiakkuuden välillä. Mutta jos tilillä vaan on katetta niin Saksaan voi marssia autokauppaan, maksaa koko hela hoito normisti kortilla ilman euronkaan kuluja.

                              Kysyin pankilta vielä erikseen, että mites jos painelen ulkomaille ja yritän tehdä vaikka 30keur maksua maksupäätteellä, niin syttyykö jossain maksujärjestelmässä punainen "fraud prevention" -valo ja maksu ei mene läpi ja kortti suljetaan. Kuulemma ei pitäisi, mutta asian voi myös varmistaa ottamalla etukäteen yhteyttä pankkiin, jolloin sieltä käsin voivat laittaa kommentin "asiakas on tekemässä ulkomailla ison maksun aikavälillä x.x.2016 - x.x.2016", jolloin viimeistään varmistaa maksun sujuvuuden.

                              Kysyin vielä pankista, että voiko ulkomailla olla eri maksupäätteissä eroja ja sieltä tulla kapuloita rattaisiin? - Kuulemma on mahdollista että maksupäätteessä tai sen palveluntarjoajan järjestelmässä on jotain joka vaikuttaa asiaan, mutta tuon voi yrittää taklata varmistamalla myyjältä etukäteen, että heidän maksupäätteellä voi maksaa isojakin summia.

                              ....Toisaalta mitä jos tuleekin tilanne, että se etukäteen katsottu auto ei olekaan se joka mukaan lähtee ja pitäisikin ostaa naapurikaupungista yksityiseltä toinen auto? Yksityisillä lienee nuo maksupäätteet vähän harvemmassa. Sitten ollaankin ilman käteistä ja ilman sopivaa maksutapaa ja autot jää ostamatta? Vai voisiko Saksan päässä myyjän pankissa höyläillä debit-maksun?

                              Summa summarum: Käteisen hankkiminen ja ulkomaille turvallisesti roudaaminen on aina oma stressinsä, mutta toisaalta perillä se on kaupoilla kaikkein mutkattomin tapa :think
                              Pyrozin kanssa samoilla linjoilla. Tosin täsmennyksenä aikaisempaan, että tilisiirtokaan ei ole nykyisenä SEPA-aikana mahdoton. Rahat liikkuu Saksaan samalla vauhdilla kuin Suomen sisällä pankista toiseen.
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              • Cunttory
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1772
                                • Kuopio

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Kyllä olisi. Jarrut varsinkin on Saksalaisille tärkeitä. Molemmissa itselle tulleissa on olleet tuliterät jarrut.
                                Se on ihan edellisestä omistajasta kiinni. Täysi urbaani legenda kun puhutaan että "Saksalainen on pilkun tarkka huoltaja"
                                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎